Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567
Tulokset 181:stä 204:een 204:sta
  1. #181
    Lainaa b_racuda kirjoitti Katso viesti
    Itelle tuli halu kokeilla Harrikkaa KTM Adv. 1190 jälkeen, sain omani myytyä ja ostin tehdas uuden HD Sport Gliden (siis Thaimaassa tehdyn). Tykkäsin kyllä kovasti sillä kurvailla lähinurkissa mutta en sillä kyllä tykännyt pidemmälle ajella. Tuon uuden Softailin runko muuten on oikeasti ihan hyvä ja pyörä sen myötä yllättävän hyvä ajettava. Haasteita tulee kuoppaisemmalla tiellä, nimittäin maavaraa ei kauheasti ole. Omasta mielestä tehoakin koneessa oli ihan riittävästi. Omistin pyörän reilun vuoden, myin sen sitten. Ei muuten menettänyt juurikaan arvoaan omistusaikana eli pitää arvonsa hyvin.

    Mikäs siinä sitten mätti ja miksi vaihdoin? Oikeasti halusin erilaisen pyörätyypin kuitenkin tilalle, semmoisen millä voi ajella ja kanttailla ilman pelkoa ettei joku paikka raavi asvalttia. Lisäksi tuota merkkiä ympäröi outo asia, kaikki tuntuvat yhdistävän HD:lla ajavat tiettyyn stereotypiaan ja lokeroon. Lisäksi ne omasta mielestään oikeat merkkiharrastajat ajavat vain sillä oikealla HD:lla missä on just SE tietyntyyppinen konetyyppi joka on ainoa oikea. Uudet ei ole enää oikeita ja niillä ajavat eivät ole oikeita Harrikkakuskeja. Itse näen tämän merkille tietyllä tavalla haitallisena, voi olla monelle iso kynnys tulla merkin pariin kun ei näe itseään siinä stereotyypissä ja ainakin kotimaassa leimaa merkkiä. En ole muissa merkeissä tätä samaa nähnyt/kokenut. Jotenkin tuntuu, että on motoristeja ja sitten oma porukkansa on HD:lla ajavat
    Sulla on ihan pitävät näkemykset tosta tietystä HD-porukasta, joka valitettavasti on se jäykin ryhmä merkin ympärillä. Ne on niitä, jotka ei kestä sportsterin sanomista sporaksi ja niitä, jotka näkee ruotsi-kopterit maailman hienoimpana luomuksena. ne on myös niitä, jotka ilmentää omaa yksilöllistä personallisuuttaan ajamalla yhdellä myydyimmistä pyöristä, pukeutumalla samanlaisiin vaatteisiin muiden kanssa ja muokkamalla hius- ja partatyylinsä samanlaisiksi kuin muillakin.
    Onneksi on myös niitä vanhan liiton äijiä, joita ei kiinnosta millä muut ajaa, tärkeintä on että jollain ajaa. Näiden kanssa itsekin tulen toimeen, muuten ei noi HD-piirit oikein nappaa. Ei sen puoleen muutkaan merkkiuskolliset.

    Koitin itte saada joskus evosta edes jonkinlaista voimaa ihan perinteisin konstein ja sit tajusin, että zx-6r tekee sen saman heti paketista. Jos haluaa erilaisia ajokokemuksia, niin pitää olla useampi pyörä.
    Mulla on HD sen takia koska halusin sen, Honda sen takia koska halusin sen ja kawasaki sen takia koska halusin sen.
    Ei nää vakavia asioita ole. Hauskanpitoa vaan.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  2. #182
    Lainaa jaskap1 kirjoitti Katso viesti
    Saako sillä Harrikalla sitten pillua paremmin.
    Tuntuu siltä, että 80-luvun jälkeen ei ole saanut piparia oikein minkään merkkisellä moottoripyörällä.
    Sitä en tiedä, onko moottoripyörät menneet pois muodista vai niiden kuljettaja ?
    Viimeeksi kun olin MP-näyttelyssä, niin parhaimman näköiset naisasiakkaat kyllä pyörivät Ducatin eikä H-D:n osastolla.
    Eli jos menisi Joogakurssille ja jos vielä taipuu sarviin, hommaisi sellaisen punaisen... ...
    Fireball
  3. #183
    Jaa HD, miks..ei.

    Aina ollut perimmäinen ajatus että ollakseen moottoripyörä, pyörän pitää a) kääntyä mutkiin b) kiihtyä kovaa. Että jos nämä kriteerit ei täyty niin mitä semmoisella tekee, menee sitten vaikka autolla. Aika pitkään se pätkikin, sitä vaan katsoi liikennevaloissa ihmeissään kun toisen Sporan kone ei meinaa tyhjäkäynnillä pysyä rungon sisässä, mitä tuonkin päässä oikeen liikkuu kun tuommosella. Mietin vaan hiljaa mielessäni että se hetki kun alkaa HD:tä tekee mieli, hyppään jojoon samantien.

    Kun lähistön asfalttitiet oli koluttu tuli matkaendurokausi, vauhti hidastui rankasti mutta silti jonkin sortin laiterasismi piti pintansa..miksi toi kaveri tulee umpimetsään jollain isolla GS:llä, ei voi olla kivaa tollakaan.

    Muutama vuosi kokonaan ilman isoa pyörää, ei muka kerkee ajamaan.

    Sitten yksi kaunis päivä Nettimotossa osuu silmään vanha ilmajäähy Ducati. Kymmenen vuotta sitten mielestäni maailman rumin moottoripyörä. Ei kulje mihinkään. Moottorin käyttöominaisuudet naurettavan ja itkettävän rajamailla. Sähköjen mielestä joka vaihde on vapaavaihde. Pystytangolla ohjauksen topparit niin likellä että meinasin pannuttaa kun ekan kerran kurvasin lähi-Lidlin pihaan. Ja ketä jumalauta on keksinyt itsestään nousevan seisontatuen?!

    Ja silti, myyjän pihalta ku olin kerennyt 200 m koeajollani niin ei meinannut hymy mahtua kypärän sisään, ei helvetti mikä keksintö - tää on pakko saada. Eli se HD mahtuu todennäköisesti jo seuraavan kymmenen vuoden sisään, eikä sitä köyttäkään tarvi enää rasvailla.

    Lopunpeleissä eihän tää tarvinnu kun sitä "iän tuomaa viisautta". Ja joillakin sehän voi olla saavutettuna jo ennen tätä neljääkymmentäkin.
  4. #184
    Mä en edes itse ole kiinnostunut HD:sta merkkinä, mutta Softail breakout on vaan niin hieno pyörä, että japsimerkeiltä tai muilta jenkkimerkeiltä ei semmosia löydy. Rakentamaankaan en rupea kun ei ole tiloja semmoiseen. Eli pelkästään tuosta syystä saatan lähiaikoina satsata reilu ”parikymppiä” HD:seen jos sopiva yksilö tulee vastaan.
  5. #185
    Kyllä mulle HD kelpaisi. Ajan tällä hetkellä 2006 vuoden triumph speedmasterilla ja ajoin muuten koko talvenkin.
  6. #186
    Moottoripyörä hankinta on vielä enemmän tunnelaji kuin autonhankinta.

    Kun itse hankin 2010 aluvun alussa SpeedTiplen niin koeistuin sen ja luin testit.Kotiin haettaessa keli oli kyllä plussan puolella. Nykyiseen Monsteriin vaihto meni meni myös koeistumulla ja ensi ajossa oli pientä ihmettelyä miksi vaihdoin, en enää mieti.

    Kuitenkin silloin tutkin H-D Breikout CVO mallia, joten en koeajanut. Olisiko kannattanut?

    Siitä on kuitenkin jäänyt kipinä ja aikaisemmin tänä vuonna tutkin vaihtoa/toiseksi leluksi XDiavelia ja tänään pyysin lisätietoa uudesta Breikoutista.

    Kannattaisko välillä koeajaa muitakin vaihtoehtoja kuin "lukea samaa kirjaa aina".
    Mitä mieltä?
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Ex Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
  7. #187
    Lainaa Triple2011 kirjoitti Katso viesti
    Moottoripyörä hankinta on vielä enemmän tunnelaji kuin autonhankinta.

    Kun itse hankin 2010 aluvun alussa SpeedTiplen niin koeistuin sen ja luin testit.Kotiin haettaessa keli oli kyllä plussan puolella. Nykyiseen Monsteriin vaihto meni meni myös koeistumulla ja ensi ajossa oli pientä ihmettelyä miksi vaihdoin, en enää mieti.

    Kuitenkin silloin tutkin H-D Breikout CVO mallia, joten en koeajanut. Olisiko kannattanut?

    Siitä on kuitenkin jäänyt kipinä ja aikaisemmin tänä vuonna tutkin vaihtoa/toiseksi leluksi XDiavelia ja tänään pyysin lisätietoa uudesta Breikoutista.

    Kannattaisko välillä koeajaa muitakin vaihtoehtoja kuin "lukea samaa kirjaa aina".
    Mitä mieltä?
    Minun mielestäni miehellä ei voi olla liikaa moottoripyöriä. Erilaisia ja erityyppisiä. Kaikki ovat mahtavia pelejä. Jopa K-750 veti ajaessa ja toimiessaan naamaa hymyyn, niin itsellä kuin kanssaliikkujilla. Muistan erään kerran, kun jotkut tyypit ajoivat 500: lla avomersulla kylillä ja minä K:lla perässä. Kukaan ei huomannut meseä, mutta K: n huomasivat kaikki. Ja se ajaminen on vain osa harrastusta, ruuvaus, fiilistely, puunaus, ajoretkestä haaveilu ja vanhojen muistelu.
    Kyllä HD kelpaisi tai mikä muukin pyörä tahansa.
    Rakastan ulkoilua raikkaassa pakokaasun tuoksussa.
    Kausi jatkuu koko vuoden ja parhaat ajokelit alkavat marraskuussa. Kesämotoristit ovat toki herttaisia, pullantuoksuisia..hieman nössyköitä.

    Yamaha FZR1000,Suzuki GT750,Kawasaki KMX200, Mad Croc 80cc
  8. #188
    Mulle pyörässä riittää, että jos taajamassa ajaessa sillon tällön kadun reunassa olevat pikkupojat huomaa pyörän, ja antavat "hanaa hanaa" käsimerkin.

    Se minkä merkkinen pyörä on, eipä paljon väliä. Asiantuntijat tietää mikä on tärkeintä.
    Ehkä siinä vahvistui jonkin tulevan motoristin intohimo.

    Kumma, mutta siitä tulee jotenkin kiva fiilis.
    " tästäki tulee ihan hyvä päivä"
    Viimeksi muokannut: Havis; 08.04.2022 klo 08:06.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  9. #189
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaskap1 kirjoitti Katso viesti
    Minun mielestäni miehellä ei voi olla liikaa moottoripyöriä. Erilaisia ja erityyppisiä. Kaikki ovat mahtavia pelejä.
    Oikea määrä moottoripyöriä on N+1, missä N on nykyisin omistuksessa olevien moottoripyörien määrä.
    Superbike #7
  10. #190
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    ne on myös niitä, jotka ilmentää omaa yksilöllistä personallisuuttaan ajamalla yhdellä myydyimmistä pyöristä, pukeutumalla samanlaisiin vaatteisiin muiden kanssa ja muokkamalla hius- ja partatyylinsä samanlaisiksi kuin muillakin.
    Viime kesänä tuli ajatus, että olen jo niin vanha, että jonkinlainen rauhoittumispyörä olisi hyvä olla. Ennen haettiin vain tehoa ja suorituskykyä. Harrikoita katselin, mutta sitten totesin niitä olevan ihan joka paikka täynnä. Jopa töissäkin nättinä päivänä pyöräparkissa on varmasti yli puolet harrikoita. Ei sillä kyllä kovin kapinallinen ja yksilöllinen valtavirrasta poikkeava olo tule. Sitten iskin silmäni tuohon Bobberiin ja niitä ei kyllä ole vielä toista tullut vastaan.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  11. #191
    Prätkän hankintapäätös on käytännössä aina tunteeseen perustuva asia. Olisin yllättynyt jos yli 5% perustuisi ns. "faktoihin". Sen takia ei oikein voi puhua oikeasta tai väärästä merkistä tai mallista. Ihmiset eivät ole samanlaisia, joten olisi aika villiä olettaa että kaikki pitävät samasta motostakaan. Mahdollisia valintakriteereitä voivat olla esimerkiksi koolius, suorituskyky, hinta, kestävyys, amerikkalaisuus ym. Emme tosiaankaan aina ymmärrä miksi se toinen hemmo tekee sellaisia (hankinta)päätöksiä. Oma käsitykseni H-Dsta entiseen aikaan oli maailman kallein esivalmiste. Mutta olen kuullut että laatu olisi parantunut.

    Olemme myös laumaeläimiä. Ihmiset saatiin ennen jopa vetelemään myrkyllistä savua henkeen kun ne kuvittelivat olevansa siten kooleja. Vastaavasti jos Iso-Arska tai muu suosikkihemmo ajelee jollain häkättimellä niin se voi vaikuttaa suoraan laitteen haluttavuuteen ihmisten mielessä. Tuolta minäkin näyttäisin tuon laitteen kanssa.

    Mielikuva: XL1200R.jpg

    Ja todellisuus: big guy on a scooter.jpg

    PS: Ja tämä pätee myös muihin merkkeihin, itse näin taannoin tosi siistin Triumph Thruxtonin, mutta jos oikein itseä ja sitä ajattelee, niin varmaankin alempi kuva olisi lähempänä.
  12. #192
    Onko uhka vai mahdollisuus ostaa HD (alle 10v vanha), missä on merkkikorjaamon toimesta vähän rakennettu moottoria, eli vaihdettu männät, nokka-akselit jne, että on saatu hieman kovempi puristus ja vähän enemmän tehoa irti. Muutoksien jälkeen ajettu n. 10tkm.

    Periaatteessa kysymys pätee pyörään kuin pyörään.
    Eli tekeekö laadukkaiden aftermarket osien vaihto moottorista vähemmän laadukkaan tai epäluotettavamman, vai toisinpäin, eli voiko ajatella näitä vaan uusina osina ja sitä kautta uudempana moottorina?
  13. #193
    Lainaa smugu kirjoitti Katso viesti
    Onko uhka vai mahdollisuus ostaa HD (alle 10v vanha), missä on merkkikorjaamon toimesta vähän rakennettu moottoria, eli vaihdettu männät, nokka-akselit jne, että on saatu hieman kovempi puristus ja vähän enemmän tehoa irti. Muutoksien jälkeen ajettu n. 10tkm.

    Periaatteessa kysymys pätee pyörään kuin pyörään.
    Eli tekeekö laadukkaiden aftermarket osien vaihto moottorista vähemmän laadukkaan tai epäluotettavamman, vai toisinpäin, eli voiko ajatella näitä vaan uusina osina ja sitä kautta uudempana moottorina?
    Pitäisin enemmän mahdollisuutena.
    Minulla on vanhempaan Sportsteriin duunattu samantapaisia juttuja noin 25 vuotta sitten eikä niiltä osin ole hajonnut mitään.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  14. #194
    Lainaa TripleTwin kirjoitti Katso viesti
    Pitäisin enemmän mahdollisuutena.
    Minulla on vanhempaan Sportsteriin duunattu samantapaisia juttuja noin 25 vuotta sitten eikä niiltä osin ole hajonnut mitään.
    Kiitos vastauksesta. Vielä yksi kysymys. Miksi käytännössä uusi moottori pitää edes aukoa ja vaihdella kyseisiä osia monella tonnilla jos sillä saa about 15 hevosvoimaa lisää? Onko tässä jotain mitä en maallikkona ymmärrä?
  15. #195
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Vii-si-tois-ta!!!!!!!!!!!!!!

    Sik-si!!!!!

    Tai

    Koska ne on siellä.


    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #196
    Lainaa smugu kirjoitti Katso viesti
    Miksi käytännössä uusi moottori pitää edes aukoa ja vaihdella kyseisiä osia monella tonnilla jos sillä saa about 15 hevosvoimaa lisää? Onko tässä jotain mitä en maallikkona ymmärrä?
    Koska näin on tapana toimia. Googlaa termi "Harley tax".

    Eipä muut merkit ole sen parempia, asia ilmenee vaan toisin.
    GS-kuskit ei ole uskottavia Aurajoen rantaparkissa jos ei ole 200-litraisia alumiiniboxeja.
    Ducati-ratapäiville harva kehtaa mennä edes aloittelijoiden ryhmään ellei puolet osista ole vaihdettu hiilikuituun.


    Toisaalta taas ei sovi unohtaa sanontaa: "Jos virittäminen on mahdollista, on se myös pakollista".
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  17. #197
    Lainaa smugu kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksesta. Vielä yksi kysymys. Miksi käytännössä uusi moottori pitää edes aukoa ja vaihdella kyseisiä osia monella tonnilla jos sillä saa about 15 hevosvoimaa lisää? Onko tässä jotain mitä en maallikkona ymmärrä?
    Onhan tuossa järkeä!!!

    Miksi ostaa vain hiukan kalliimpi ja valmiiksi vakiona paljon tehokkaampi pyörä, mikäli huomattavasti suuremmalla summalla voi itse rakentaa melkein yhtä tehokkaan?

    No totta kai siksi, että itseviritetty yleensä rähisee äänellisesti niin, että puoli pitäjää kuulee kuka on liikkeellä ja käyntiominaisuudetkin ovat virittelyn jälkeen sellaiset, että temppuileva moottori todistaa kaiken aikaa, että on niin korkeaviritteinen että!

    Tokihan korkeaviritteinen moottori aina vähän temppuilee, kisameinkiä lähes.
  18. #198
    Miksi käytännössä uusi moottori pitää edes aukoa ja vaihdella kyseisiä osia monella tonnilla jos sillä saa about 15 hevosvoimaa lisää? Onko tässä jotain mitä en maallikkona ymmärrä?
    Nuo Harleyn koneet on niin matalavireisiä, että toi 15hv lisäys varmasti tuntuu ajossa. Käy kokeilemassa vakiota ja tuota viritettyä. Hommaa se joka puhuttelee enemmän. Tosin jos pitää kysyä, että miksi yleensäkään pitää virittää moottoripyörän konetta niin se ei ehkä ole sun juttu. Voi olla parempi ostaa se vakio joka yleensä pitää arvonsakin paremmin, kuin viripalikoilla höystetty.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  19. #199
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Onhan tuossa järkeä!!!

    Miksi ostaa vain hiukan kalliimpi ja valmiiksi vakiona paljon tehokkaampi pyörä, mikäli huomattavasti suuremmalla summalla voi itse rakentaa melkein yhtä tehokkaan?

    No totta kai siksi, että itseviritetty yleensä rähisee äänellisesti niin, että puoli pitäjää kuulee kuka on liikkeellä ja käyntiominaisuudetkin ovat virittelyn jälkeen sellaiset, että temppuileva moottori todistaa kaiken aikaa, että on niin korkeaviritteinen että!

    Tokihan korkeaviritteinen moottori aina vähän temppuilee, kisameinkiä lähes.
    Nykypäivän harrikoissa saadaan niillä muutoksilla vakion n. 70 hepan sijaan 120 heppaa ja sen jälkeen niissä moottoreissa on järkeä. Noi on tukittu sen verran tehokkaasti päästöjen takia, ettei niillä kukaan aja vakiona.

    Mulla on tossa antiikkivehkeen moottorin muutoksissa mennyt jotain 5000€ ja tähän ei ole laskettu itse koneistettuja osia. Kyllä tolla moottorin puolesta pääsee 600cc kyykkyjen tahtiin ajamaan, mutta onhan se selvä että kokonaissummalla olis ostanut jo valmiiksi reilusti tehokkaamman pyörän.
    Ja kuten aiemmin on tuolla tullut ilmi, niin taloudellisesti ei kannata harrastuksia alkaa miettimään, koska sillä perusteella missään ei ole järkeä. Lenkkeilyssäkin joutuu uusimaan vähintään kengät jossain välissä, eikä se ole järkevää rahan käyttöä.

    Onkohan muuten golf-kentällä samanlaista pohdintaa hankintojen järkevyydestä "Äijällä on vitun kalliit ja paskat mailat, oisit ostanut halvemmalla paremmat"
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  20. #200
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Ja turbotetut hoodeet ovat kuulemma eri maukkaita. Polttavat kumia, kun nostaa kytkimen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #201
    Turbo on aina hyvä vastaus, riippumatta ajoneuvosta.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  22. #202
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Turbo on aina hyvä vastaus, riippumatta ajoneuvosta.
    Ilmeisesti tarkoitit että turbot? Eihän yhdellä tulla kuin vihaiseksi.
    Supermoto
  23. #203
    Ahdin määrää tahdin ja ilo alkaa kilosta
    -- Brake later and open the gas earlier --
  24.  
  25. #204
    Onhan vanhan Harrikan käyntiääni, varsinkin tyhjäkäynti niin kyrväkäs, ettei mitään rajaa. Samoin, kuin jenkki V8 lotkotus. Mulla ei ole kumpaakaan, mutta ilolla kuuntelen kumpiakin, vasta edellä meni vanhempi Firebird ja aah, niitä soundeja.
    Rakastan ulkoilua raikkaassa pakokaasun tuoksussa.
    Kausi jatkuu koko vuoden ja parhaat ajokelit alkavat marraskuussa. Kesämotoristit ovat toki herttaisia, pullantuoksuisia..hieman nössyköitä.

    Yamaha FZR1000,Suzuki GT750,Kawasaki KMX200, Mad Croc 80cc
Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567