Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Viime päivinä on tullut kahlattua nettiä keulan rakentelun merkeissä ja vikkejä on ollut hyviä, aivan idioottimaisia ja kaikkea siltä väliltä.

    Kun jouduin parin paljon katsellun idioottitubettajan virheneuvojen uhriksi ja irroitin turhaan keulastefat, olin tilanteessa jossa olisi pitänyt olla sopivan kokoinen keulastefojen asennustyökalu tai sitten viritellä kaikenmaailman putken paloista sopivaa ohjuria ( vanhat stefat takaisin ).

    Onneksi teippivinkki osoittautui aivan ylihyväksi.

    Seuraavassa linkki heille, joilla ei ole aina käsillä oikeankokoista stefatyökalua:

    https://www.youtube.com/watch?v=xsJaGyiT2DE

    Teippikohta alkaa noin kohdasta 2:15.
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Oli kyllä yksinkertaisen nerokas
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Harmi ettei tämä video tullut eteen jo joku aikaa sitten, sen verran nerokkaan helppo tuo teippi-kikka oli. Tietty purkaessa kun samalla tavalla sillä sisäputkella nyppimällä sain stefan pois, niin olisihan tuollainen teippi pitänyt itsekin hokata, jolla sen olisi saanut sillä samalla sisäputkella naputeltua vastaavasti takaisinkin

    Sen sijaan löysin nurkista 1m pätkän 50mm muovista viemäriputkea, jonka sahasin jiirilaatikossa suoraan katki ja näin tein itse työkalun jolla sain nuo stefat naputeltua sinne paikoilleen

    Sinällään vaan tuossa videossa hiukan hämmästytti kun hän pujotti stefat alakautta, jolloin juurikin nuo alaholkin terävät reunat tulee eteen. Itse pujotin stefat yläkautta, tuon sisäputken ensin karhunkielellä viimeisteltyäni. Karhunkielellä pyöritellen sisäputken pinnasta saa kaikki mahd. stefan rikkovat pienet nököt pois, ynnä se "raapii" putken pintaan pienen pieniä mikro-uria, joihin öljy tarttuu paremmin = stefan voitelu toimii paremmin = stefa kestää pidempään.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #4
    en kyllä usko että sitä putkea kannattaa hoonata millään. lika siihen vaan tarttuu.

    harmaa viemäriputki sopii, koska sen voi halkaista ja siinä päädyssä on kohta jossa se laajenee, eli pystyy painamaan stefaa ulkoreunasta. kahtena puoliskona sen voi kiinnittää putken päälle putkiklemmarilla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    Elmukelmu on todella monikäyttöinen tarvike verstaalla.
  6. #6
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    en kyllä usko että sitä putkea kannattaa hoonata millään. lika siihen vaan tarttuu.
    No idea siihen tuli tältä videolta ja kuulostaahan se ihan järkevältäkin ... tavallaan

    https://www.youtube.com/watch?v=kcfH41FP_OU
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #7
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti

    Sinällään vaan tuossa videossa hiukan hämmästytti kun hän pujotti stefat alakautta, jolloin juurikin nuo alaholkin terävät reunat tulee eteen. Itse pujotin stefat yläkautta, tuon sisäputken ensin karhunkielellä viimeisteltyäni. Karhunkielellä pyöritellen sisäputken pinnasta saa kaikki mahd. stefan rikkovat pienet nököt pois, ynnä se "raapii" putken pintaan pienen pieniä mikro-uria, joihin öljy tarttuu paremmin = stefan voitelu toimii paremmin = stefa kestää pidempään.
    Tässä on varmaan jotain, mitä en nyt ymmärrä, mutta eihän noita stefoja pysty asentamaan kuin yhdestä suunnasta? Edit. 2. Niin joo, puhuit varmaan tommosesta perinteisestä keulasta, et USD keulasta.

    Edit. Pitääkin muistaa tuo teippikikka. Saattas jopa olla ihan toimiva, jos on sopivan väljä pesä stefalle. Jampin keulan kasaamista sivusta viime vkl ihmetelleenä voin melko varmasti sanoa, että ei olis toiminu, kun stefan pesä oli aika pirun tiukka. Vaatii kohtuudella lämpöä ja houkuttelua työkalulla, että painu perille asti.
    Superbike #7
  8. #8
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti

    Edit. Pitääkin muistaa tuo teippikikka. Saattas jopa olla ihan toimiva, jos on sopivan väljä pesä stefalle. Jampin keulan kasaamista sivusta viime vkl ihmetelleenä voin melko varmasti sanoa, että ei olis toiminu, kun stefan pesä oli aika pirun tiukka. Vaatii kohtuudella lämpöä ja houkuttelua työkalulla, että painu perille asti.
    Väljyyttä oli n 5-7 mm ( pölytiivisteen vaatima tila ) ja teippiä about 4 milliä ( ovatko asennustyökalut olennaisesti ohuempia? ). Toimi todella hyvin!
  9. #9
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Väljyyttä oli n 5-7 mm ( pölytiivisteen vaatima tila ) ja teippiä about 4 milliä ( ovatko asennustyökalut olennaisesti ohuempia? ). Toimi todella hyvin!
    En tarkoittanut ihan tuota vaan sitä, että stefan pesän sovite itse stefaan oli aika nafti ja vaati selkeästi normaalia enempi houkuttelua, että asettu perille asti.
    Superbike #7
  10. #10
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tässä on varmaan jotain, mitä en nyt ymmärrä, mutta eihän noita stefoja pysty asentamaan kuin yhdestä suunnasta? Niin joo, puhuit varmaan tommosesta perinteisestä keulasta, et USD keulasta.
    UPS! USD-keula onkin näköjään melko erilainen tuollaiseen perinteiseen vrt. Itse olin aina kuvitellut että ihan samoja ovat, USD:ssä vain asennettu pumput "väärinpäin" mutta väärässäpä olin

    https://www.youtube.com/watch?v=GWQfMTcqIpw
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11.  
  12. #11
    Itte tehny stefojen vaihtoa hydrauli sylintereihin missä osat erilaiset aika isostikki... Pari perinteistä keulaa huoltanut ja ton kikan nähtyäni tunnen itteni tyhmäksi... Näytti kyllä järkevältä keinolta
    Värillä ei väliä kuhan on keltainen...

    YZF-R6R 2010 ratalelu
    YZF-R1 2006
    YZF-R6 2003