Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 157:sta
  1. #61
    Esso.k
    Lainaa mik4 kirjoitti Katso viesti
    Keskiryhmän menoa lauantailta parin setin verran. Ajolinjat olivat vielä hukassa kun tämä oli ensimmäinen päivä kyseisellä radalla ja joistain mutkista ne hyvät ajolinjan eivät tuntuneet osuvan kohdaleen edes päivän päätteeksi.

    2 setti. https://youtu.be/fCy5UZ4UuzU
    Tässä oli parilla ohittajalla jännittäviä tilanteita shikaanissa. Pahoittelut jos omalla, ehkä vaikeasti ennakoitavalla ajolla, aiheutin ohjelmaa.

    3 setti. https://youtu.be/ABJzGMWkXvk
    Tässä tuli päivän nopeimmaksi jäänyt kierros ja myös oma henkilökohtainen nopeus ennätys moottoripyörällä.

    Lisää viedeoita vielä tulossa kunhan niitä saan purettua noista kameroista ja synkkailtua tuohon racechronoon.
    rauhallise näköstä mutta mite tuntuu että on iha voimato vai ajellekko pintakaasulla- alasvaidossaki omitusen äänen päästää onko paljo ajettu?
  2. #62
    Tässä clippi kaatumishetkestä, saa ruotia vapaasti. Itse en ole keksinyt mitään merkittävää eroa muihin kierroksiin. Kuvan laadusta ei näe vaikka radassa jotain sattuisi olemaankin.
    https://youtu.be/MznqKP6GQGU

    Renkaina oli Michelin rs:t jotka korkkasin tuolle päivälle eli luokkaa 20krs ajettu tuossa vaiheessa.
    Ducati 848 EVO -11
    Yamaha TRX 850 -96
    Yamaha TT600R -03
    Honda Monkey 125 -21
  3. #63
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Piitterix kirjoitti Katso viesti
    Tässä clippi kaatumishetkestä, saa ruotia vapaasti. Itse en ole keksinyt mitään merkittävää eroa muihin kierroksiin. Kuvan laadusta ei näe vaikka radassa jotain sattuisi olemaankin.
    https://youtu.be/MznqKP6GQGU

    Renkaina oli Michelin rs:t jotka korkkasin tuolle päivälle eli luokkaa 20krs ajettu tuossa vaiheessa.
    Ei etukameran kuvaa olis? Linja on vähän leveellä ja kaasu aukee vähän ennen siinä linjan ulkopuolella olevaa röykkyä. Riippuen yläkropan käytöstä voi olla, että röykky ja keulan keveneminen samaan aikaan on vaan irrottanu pidon. Pari kertaa itekin luistatellu keulaa tuossa, kun on jääny linja vähän leveelle, mutta ei ole onneksi kertaakaan karannu. Myös mutkanopeus sulla on aika kova.

    Mulla näyttää 1.27 kyydissä olleen apeksinopeus siinä 120km/h korvilla tuossa kohtaa. Noilla apeksinopeuksilla ykkösessä joutuu jarruttamaan/rullaamaan aika pitkälle ja kakkoseen ehtii käyttää kaasua ehkä puoli sekuntia kevyesti auki.
    Superbike #7
  4. #64
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei etukameran kuvaa olis? Linja on vähän leveellä ja kaasu aukee vähän ennen siinä linjan ulkopuolella olevaa röykkyä. Riippuen yläkropan käytöstä voi olla, että röykky ja keulan keveneminen samaan aikaan on vaan irrottanu pidon. Pari kertaa itekin luistatellu keulaa tuossa, kun on jääny linja vähän leveelle, mutta ei ole onneksi kertaakaan karannu. Myös mutkanopeus sulla on aika kova.

    Mulla näyttää 1.27 kyydissä olleen apeksinopeus siinä 120km/h korvilla tuossa kohtaa. Noilla apeksinopeuksilla ykkösessä joutuu jarruttamaan/rullaamaan aika pitkälle ja kakkoseen ehtii käyttää kaasua ehkä puoli sekuntia kevyesti auki.
    Selvästi hitaampia kierroksia ajan, tuota edeltävä oli 1.39. Mutkanopeus oli tuossa ihan aavistuksen korkeampi kuin mitä tuona päivänä aiemmissa, mutta ero aika pieni, yleensä pyöri 114-117 ja tuolla kertaa vastaavassa kohdassa 118-119. Videolla näkyvä nopeus tulee gopron omasta anturista, en tiedä yhtään miten luotettava tuo on hetkellisen nopeuden näyttämiseen. Karkeasti näyttäisi kuitenkin aika samoja lukemia kuin erillinen 5hz gps mokkula jota käytän racechronon kanssa.

    Ei ollut muuta kameraa.
    Ducati 848 EVO -11
    Yamaha TRX 850 -96
    Yamaha TT600R -03
    Honda Monkey 125 -21
  5. #65
    Lainaa tommo kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kaikille, ketkä oli laittamassa vihreää ninjaa valkoseen pakuun!
    Kaatuiko kawa, vai ymmärsinkö väärin?
    "I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
  6. #66
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Piitterix kirjoitti Katso viesti
    Selvästi hitaampia kierroksia ajan, tuota edeltävä oli 1.39. Mutkanopeus oli tuossa ihan aavistuksen korkeampi kuin mitä tuona päivänä aiemmissa, mutta ero aika pieni, yleensä pyöri 114-117 ja tuolla kertaa vastaavassa kohdassa 118-119. Videolla näkyvä nopeus tulee gopron omasta anturista, en tiedä yhtään miten luotettava tuo on hetkellisen nopeuden näyttämiseen. Karkeasti näyttäisi kuitenkin aika samoja lukemia kuin erillinen 5hz gps mokkula jota käytän racechronon kanssa.

    Ei ollut muuta kameraa.
    Kyl mä luulen, että kova mutkanopeus yhdistettynä vähän leveeseen linjaan, aikaseen kaasulle menoon ja renkaaseen on se pää syyllinen tuossa kaadossa. Kevyt keula ei vaan enää pidä noin kovalla nopeudella, kun radassa on epätasaisuutta tms.
    Superbike #7
  7. #67
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    rauhallise näköstä mutta mite tuntuu että on iha voimato vai ajellekko pintakaasulla- alasvaidossaki omitusen äänen päästää onko paljo ajettu?
    Vasta tutustuin rataan joten avaukset ovat korostetun rauhallisia ja muutenkin yritän mennä riskejä vältellen. Tuo Street Triple ei varmaankaan ole sieltä tahokkaimmasta päästä pyöriä mitä rataa oli kiertämässä mutta kyllä siinä oman tuntuman mukaan on suunnilleen ne tehot tallella mitä siinä on tehtaalta lähtiessä ollut.

    Alasvaihdon "outoon" ääneen saattaa vaikuttaa se että tällä kertaa mulla oli ulkoinen mikrofoni sijoitettuna penkin alle jonne kuulosti runkoa pitkin johtuvan koneesta erilailla äänet kuin että olisi mikrofoni ollut "vapaassa tilassa". Mikrofonin parhaaseen sijoituspaikkaan otetaan vinkkejä vastaan. penkin alla se oli tälläkertaa sen takia kun halusin testata pääsisikö sillä eroon ilmavirran suhinasta.

    Alasvaihtamisen ääneen vaikuttaa toki myös se tosiasia että ranteesta löytyy tällä hetkellä vain automaattinen sifteri ylöspäin vaihtaessa. Välikaasun nyplääminen alasvaihtaessa ei vielä luonnistu joten kytkin ottaa nyt harteilleen tuon kierrosluvun tasaamisen.
  8. #68
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen satzuma:n avatar
    Hallitus
    Liittyi Dec 2012
    Bårgå
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Piitterix kirjoitti Katso viesti
    Omat törttöilyt loppuivatkin sitten pari settiä myöhemmin 1 mutkaan, jossa ilmeisesti jäähdytysnesteen liukastamasta kohdasta eturengas varoittamatta alta. Muuta syytä kaatumiselle en ole jälkikäteen videoanalyysista keksinyt, ensin luulin että olisin jarruttanut liian pitkälle mutkaan mutta omasta videosta näin että jarruvalo sammui paljon ennen luiston alkamista. Olisi kiinnostava kuulla, kuka mutkaa kävi putsaamassa että missä kohdassa nestettä oli tuossa mutkassa?
    Minä nyt en mikään ammattilainen ole tilannetta arvioimaan, mut siinä missä sulla lähti pyörä alta, näky asfaltissa semmonen iso splätterijälki. Ja jollen ihan väärin muista, niin jäähynesteet kankaalle roiskuttaneen perässä ajanut (kuka hitto se nyt olikaan, PasiJ on mielessä mut saatto olla joku muukin?), sano että eka pölläys kävi juurikin tuossa ykkösmutkassa... Paremmin tietävät kommentoikoon lisempää.

    Lähetetty minun STF-L09 laitteesta Tapatalkilla
    Life is orange - KTM 690 Duke R
    Life is also black & white - Yamaha R6R

    Jäsentuotevastaava, mainos- & markkinointivastaava, somehommat

    @TRE
  9. #69
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Piitterix kirjoitti Katso viesti
    Videolla näkyvä nopeus tulee gopron omasta anturista, en tiedä yhtään miten luotettava tuo on hetkellisen nopeuden näyttämiseen.
    GoProssa on tarkin gepsi mitä on kai saatavilla, 20 Hz tai lähellä lukemani mukaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #70
    Lainaa satzuma kirjoitti Katso viesti
    Minä nyt en mikään ammattilainen ole tilannetta arvioimaan, mut siinä missä sulla lähti pyörä alta, näky asfaltissa semmonen iso splätterijälki. Ja jollen ihan väärin muista, niin jäähynesteet kankaalle roiskuttaneen perässä ajanut (kuka hitto se nyt olikaan, PasiJ on mielessä mut saatto olla joku muukin?), sano että eka pölläys kävi juurikin tuossa ykkösmutkassa... Paremmin tietävät kommentoikoon lisempää.

    Lähetetty minun STF-L09 laitteesta Tapatalkilla
    Itsellä ei ole mikään tarve hakea syyllistä kaadolle itseäni kauempaa, mutta kiinnostaa kuitenkin tietää syy kaatumiseen. En täysin pois sulje omaa ajovirhettäkään, mutta sen tiedon valossa mitä heti tapahtuman jälkeen kuulin ja näin tuntuu joku liukasteaine radalla myös hyvin mahdolliselta. Kaveri jonka pyörä vuosi jäähdytysnestettä (ehkä ei lue/kirjoittele palstalla) tuli varikolle minun ja kaatuneen pyörän luokse ja avoimesti kertoi että hänen pyörä vuosi radalla, siinä vaiheessa varikolla pyörä ainakin lorotti ihan reilusti nestettä. Kysyin vielä että ajoitko minun takana ja sanoi menneensä edellä. Kun olin lanssissa radiosta kuului seuraava lause ("siellä on nyt koko rata täynnä jäähdytysnestettä"), tämä on mulla päälle jääneen gopron tallentamana, eli en kuullut omia tärskyn jälkeen : ) Enkä myöskään ole järjestäjiä syyttämässä tässä, koska eihän tuollaista vuotoa heti havaita ja päästä varoittamaan ajajia. Haen tosiaan vain vahvistusta että olinko huolimaton itse vai kävikö huono tuuri ulkoisesta syystä.
    Ducati 848 EVO -11
    Yamaha TRX 850 -96
    Yamaha TT600R -03
    Honda Monkey 125 -21
  11. #71
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen satzuma:n avatar
    Hallitus
    Liittyi Dec 2012
    Bårgå
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Piitterix kirjoitti Katso viesti
    Itsellä ei ole mikään tarve hakea syyllistä kaadolle itseäni kauempaa, mutta kiinnostaa kuitenkin tietää syy kaatumiseen. En täysin pois sulje omaa ajovirhettäkään, mutta sen tiedon valossa mitä heti tapahtuman jälkeen kuulin ja näin tuntuu joku liukasteaine radalla myös hyvin mahdolliselta. Kaveri jonka pyörä vuosi jäähdytysnestettä (ehkä ei lue/kirjoittele palstalla) tuli varikolle minun ja kaatuneen pyörän luokse ja avoimesti kertoi että hänen pyörä vuosi radalla, siinä vaiheessa varikolla pyörä ainakin lorotti ihan reilusti nestettä. Kysyin vielä että ajoitko minun takana ja sanoi menneensä edellä. Kun olin lanssissa radiosta kuului seuraava lause ("siellä on nyt koko rata täynnä jäähdytysnestettä"), tämä on mulla päälle jääneen gopron tallentamana, eli en kuullut omia tärskyn jälkeen : ) Enkä myöskään ole järjestäjiä syyttämässä tässä, koska eihän tuollaista vuotoa heti havaita ja päästä varoittamaan ajajia. Haen tosiaan vain vahvistusta että olinko huolimaton itse vai kävikö huono tuuri ulkoisesta syystä.
    Joo mä en ainakaan näin tulkinnutkaan - lähinnä kommentoin näkemääni ja oon samoilla linjoilla että asiat tapahtui lähes samanaikaisesti.

    Lähetetty minun STF-L09 laitteesta Tapatalkilla
    Life is orange - KTM 690 Duke R
    Life is also black & white - Yamaha R6R

    Jäsentuotevastaava, mainos- & markkinointivastaava, somehommat

    @TRE
  12. #72
    Minun pyörä valutti nesteet pihalle lauantaina letkun räjähdettyä.
    Itse meinasin kaatua 2 mutkassa takarenkaan mennettäessä pidon ja valuttaessani 3 mutkaan perä pyrki vielä uudelleen sivulle.
    Luulin itsekkin radalla olevan jotain ylimääräistä / oman takarenkaan olevan vajaa, jonka johdosta nostin kättä pystyyn ja ajelin hissukseen varikolle.
    Vasta varikkoportille pysähtyessäni huomasin oman pyörän valuttavan nesteitä pihalle.
    Järjestäjillä oli alkuun oletus että koko rata on glykolissa, mutta loppupeleissä sitä löytyi vain 3 mutkasta.

    Olisin tullut juttelemaan lisää vielä myöhemmin, mutta en löytänyt sinua enää varikolta.

    Janne
  13. #73
    Lainaa Gesu kirjoitti Katso viesti
    Minun pyörä valutti nesteet pihalle lauantaina letkun räjähdettyä.
    Itse meinasin kaatua 2 mutkassa takarenkaan mennettäessä pidon ja valuttaessani 3 mutkaan perä pyrki vielä uudelleen sivulle.
    Luulin itsekkin radalla olevan jotain ylimääräistä / oman takarenkaan olevan vajaa, jonka johdosta nostin kättä pystyyn ja ajelin hissukseen varikolle.
    Vasta varikkoportille pysähtyessäni huomasin oman pyörän valuttavan nesteitä pihalle.
    Järjestäjillä oli alkuun oletus että koko rata on glykolissa, mutta loppupeleissä sitä löytyi vain 3 mutkasta.

    Olisin tullut juttelemaan lisää vielä myöhemmin, mutta en löytänyt sinua enää varikolta.

    Janne
    Ok, kiitokset tarkennuksista. Tekevälle sattuu.
    Ducati 848 EVO -11
    Yamaha TRX 850 -96
    Yamaha TT600R -03
    Honda Monkey 125 -21
  14. #74
    Lähdin varikolta suoraan Jannen perään. Ykkös kurvissa hänen pyörä pölläytti savua voimakkaasti ja linjalla oli nestetä. Nestettä oli myös kakkos ja kolmos kurvissa sekä takalenkillä. En siinä vaiheessa tiennyt oliko neste öljyä vai jotain muuta. Otin vauhtia pois ja ennen kuin pääsin varikolle niin punaista lippua heilutettiin. Kuulin siellä, että ykkös kurvissa oli kaato.
    Lämmin neste tais haihtua radalta ennen kuin harja-auto pääsi sitä tarkastamaan. Onneksi kaatuneelle kuskille ei tainut käydä pahemmin.
  15. #75
    Miksi ratapäivillä sallitaan glygolin käyttö? Ulkomailla taitaa olla useissa paikoissa kielletty.

    Vaihto kesän ajaksi tislattuun veteen on kuitenkin yksinkertainen ja jokaisen motoristin tehtävissä oleva toimenpide. Ei tarvitse edes autotallia.
  16. #76
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Miksi ratapäivillä sallitaan glygolin käyttö? Ulkomailla taitaa olla useissa paikoissa kielletty.

    Vaihto kesän ajaksi tislattuun veteen on kuitenkin yksinkertainen ja jokaisen motoristin tehtävissä oleva toimenpide. Ei tarvitse edes autotallia.
    Koska homma kuolis kieltoon.

    Monen radallakävijän mopo on pihalla keväästä syksyyn ja näkee pakkasta ja vilua. On sitä glykolia vehkeissä, kun porssetkin siellä kurvaa.

    Kisa- / harrastepelit erikseen. Pienentää riskiä.

    Eletään sen kanssa.

    P.S. Ässämmissä ei ole glykolia. Tai no, saattaa jossain jokkisvehkeessä olla, vaikka sieltä tuntuu kadonneen peili/ kilpilaitteet kokonaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #77
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti

    Monen radallakävijän mopo on pihalla keväästä syksyyn ja näkee pakkasta ja vilua. On sitä glykolia vehkeissä, kun porssetkin siellä kurvaa.

    Eletään sen kanssa.
    -> Engine Ice?
  18. #78
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Onnea yritykselle.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #79
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Taapertajakin vois pysähtyä miettimään, että millä laitteella tuli radalle ensi kerran. Mitäpä, jos olisi alettu latelemaan vaatimuksia, että mitä pitää olla, ja mitä ei saa olla täysin ehjän mp:n ja ajovarusteiden lisäksi, jotka nyt ovat edellytys sille, että järkevästi voi kotipihasta paikalle karauttaa.

    Homman jatkuvuus on kiinni uusista taapertajista.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #80
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Taapertajakin vois pysähtyä miettimään, että millä laitteella tuli radalle ensi kerran. Mitäpä, jos olisi alettu latelemaan vaatimuksia, että mitä pitää olla, ja mitä ei saa olla täysin ehjän mp:n ja ajovarusteiden lisäksi, jotka nyt ovat edellytys sille, että järkevästi voi kotipihasta paikalle karauttaa.

    Homman jatkuvuus on kiinni uusista taapertajista.
    Joo. En ole asiasta eri mieltä tältä osin.

    Tiedotusta voisi ehkä lisätä asian suhteen ja ainakin useammin radalla vieraileville voisi vahvasti suositella esim. Engine Icen / Vesi + Water Wetterin käyttöä. Tuo Engine Ice kun kestää pakkastakin.

    Nopeassa ja keskiryhmässä voisi mielestäni edellyttää glykolin sijaan muita keinoja. Siellä niitä kaatojakin lähinnä tapahtuu.
  21. #81
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Miksi ratapäivillä sallitaan glygolin käyttö?
    Vaikka kiellettäisiin ni milläs valvot?

    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Nopeassa ja keskiryhmässä voisi mielestäni edellyttää glykolin sijaan muita keinoja. Siellä niitä kaatojakin lähinnä tapahtuu.
    Nopeaan ryhmään pääsee niillä samoilla katupeleillä joten....
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #82
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Vaikka kiellettäisiin ni milläs valvot?
    Ei sitä erikseen valvoa tarvitse. Jos joku ei noudata ohjetta, niin tekee sen omalla riskillä? Jos valuttaa glykolit radalle -> maksaa muille aiheuttamansa vahingot.
  23. #83
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Joo. En ole asiasta eri mieltä tältä osin.

    Tiedotusta voisi ehkä lisätä asian suhteen ja ainakin useammin radalla vieraileville voisi vahvasti suositella esim. Engine Icen / Vesi + Water Wetterin käyttöä. Tuo Engine Ice kun kestää pakkastakin.

    Nopeassa ja keskiryhmässä voisi mielestäni edellyttää glykolin sijaan muita keinoja. Siellä niitä kaatojakin lähinnä tapahtuu.

    Näistä kaluston teknisistä turvallisuusasioista on tekeillä ja tulossa ohjeistus lähiaikoina. Uskomme enemmän tiedotukseen, ohjeistukseen ja opastukseen kuin kieltoihin. Eli ohjeistus tulee olemaan suositus ja vahva suositus pelkästään rata-ajoon tarkoitetuille pyörille. Katupyörällä siis pääsee jatkossakin ajamaan ilman mitään muutoksia.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  24. #84
    ^ joo nyt on ajoharjoittelutapahtumissa harrastajia laidasta laitaan, juuri kortin saaneista ensikertalaisista kv-tason kilpakuskeihin asti. Odotukset ja vaatimukset ihan eri skaalassa. Orgin päivätkin on käsittääkseni edelleen kaikille tarkoitettuja ajoharjoittelutapahtumia, eikä kilpailuun tähtääviä treenipäiviä.

    Suurien tasoerojen vuoksi joudutaan tekemään kompromissejä ja esim. 4 ryhmäjakoa joka aiheuttaa settien välilä pitkät venttaamiset. Mutta turvallisuuden kannnalta ehdottomasti oikein.

    Varmaan ry:ssä on pohdittu moneen kertaan että esim. aamupäivä olisi perusharrastajille ja koulutusryhmille, iltapäivä enemmän hardcore-väelle. Miten sitten aika jakautuu tasapuolisesti eri ryhmille kun säähaitat saattaa keskeyttää koko homman?

    Ehkä ainoa toimiva vaihtoehto olisi kokonaan eri päivät moottoripyöräilyn perusharrastajille/katukuskeille ja sitten vakavammin taitojen, asenteen, nopeuden ja laitteiston suhteen asiaan vihkityneille kuskeille ja tiimeille. Suomen kesä on vaan niin lyhyt ja taloudelliset realiteetit sitten tulee eteen tosi nopeesti....

    No, tänä kesänä väkeä on riittänyt, itse olen käynyt 9 ratapäivänä eri järkkärien tilaisuuksissa ja kaikki on olleet koko lailla loppuunmyytyjä. Toki väki on pysynyt rajoitusten vuoksi kotimaassa ja itsekin olen käynyt tavallista enemmän kun en ole ulkomaille päässyt (ajamaan).

    Voishan kokeeksi järjestää hardcore-miehille omat päivät tai vastaavasti sellaiset päivät, missä myydään pelkästään vain ns. hitaan-keskihitaan vuoroja - toteutuisiko kannattavuus? (=nollatulos) Olisko sitten kuitenkin niilläkin vuoroilla suuret nopeuserot turvallisuusriskinä?
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  25. #85
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Hurjemmaks menee. Keep it simple stupid on hyvä periaate.

    Sikäli asia on niin, että läikyttelyistä on korvauksia haettu läikyttelijän liikennevakuutuksesta, kun on ajeltu ilman öljynsuodatinta ja niin edelleen.

    Katselet tätä touhua vähän liian ahtaan avaimenreiän lävitse.

    Sekaan pitää mahtua i/ö iso bandu tourinkirenkailla. Ei radoille muuten saa käyttöastetta ja uusia innokkaita slicksipenoja.

    Uusia tulokkaita tarvitaan, kun moni slicksipena väsähtää touhuun 3-5 vuodessa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #86
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Näistä kaluston teknisistä turvallisuusasioista on tekeillä ja tulossa ohjeistus lähiaikoina. Uskomme enemmän tiedotukseen, ohjeistukseen ja opastukseen kuin kieltoihin. Eli ohjeistus tulee olemaan suositus ja vahva suositus pelkästään rata-ajoon tarkoitetuille pyörille. Katupyörällä siis pääsee jatkossakin ajamaan ilman mitään muutoksia.
    Kuulostaa hyvältä ratkaisulta.
  27. #87
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Taapertajakin vois pysähtyä miettimään, että millä laitteella tuli radalle ensi kerran. Mitäpä, jos olisi alettu latelemaan vaatimuksia, että mitä pitää olla, ja mitä ei saa olla täysin ehjän mp:n ja ajovarusteiden lisäksi, jotka nyt ovat edellytys sille, että järkevästi voi kotipihasta paikalle karauttaa.

    Homman jatkuvuus on kiinni uusista taapertajista.
    Joo, osallistumiskynnys on hyvä olla matala, tuskinpa tässä muuten olisi itselläkään kisa-dunloppia ja saderengasta, water-wetteriä ja varmistuslankaa yms., jos mukaan tuleminen olisi vaatinut enemmän kuin ehjän toimivan katupyörän ja ajovarusteet.
  28. #88
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hurjemmaks menee. Keep it simple stupid on hyvä periaate.

    Sikäli asia on niin, että läikyttelyistä on korvauksia haettu läikyttelijän liikennevakuutuksesta, kun on ajeltu ilman öljynsuodatinta ja niin edelleen.

    Katselet tätä touhua vähän liian ahtaan avaimenreiän lävitse.

    Sekaan pitää mahtua i/ö iso bandu tourinkirenkailla. Ei radoille muuten saa käyttöastetta ja uusia innokkaita slicksipenoja.

    Uusia tulokkaita tarvitaan, kun moni slicksipena väsähtää touhuun 3-5 vuodessa.
    Eikös se tourinkipena voisi vetää hitaassa ryhmässä / keskihitaassa glykoleilla ja slicksipena jossain muussa ryhmässä ilman glykoleja? Ei kyykkypyörässä glykolia tarvita, vaikka kaduillakin ajelisi.

    Nopea ja keskinopea -> Ei glykolia ja varmistukset öljykorkkeihin ja suodattimeen (vahvana suosituksena)
    Hidas ja keskihidas -> ei em. vaatimuksia.
  29. #89
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Joo, osallistumiskynnys on hyvä olla matala, tuskinpa tässä muuten olisi itselläkään kisa-dunloppia ja saderengasta, water-wetteriä ja varmistuslankaa yms., jos mukaan tuleminen olisi vaatinut enemmän kuin ehjän toimivan katupyörän ja ajovarusteet.
    Joo, samaa mieltä. Hidas ja keskihidas voisi olla ne sisäänheittotuotteet.
  30.  
  31. #90
    Spämmään vielä...

    Ei tämä minulle ole mikään periaatekysymys. Ihan aidosti ihmettelen, miksei porukka vaihda nesteitä jäähäriin, jos käy rataopäivillä. Itse vaihdoin 2 ekan päivän jälkeen viime kesänä, kun asiasta minulle mainittiin.

    Nyt on pyörät jo vaihtuneet ja ei ole enää kilpipelissäkään ollut glykolia, vaikka poitsu sillä on hitaassa ryhmässä kurvaillut (ja kaatanutkin jo kerran )
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen