Tulokset 1:stä 2:een 2:sta
  1. #1
    Tere.

    Onko kaikilla tavoitteellisilla ratailijoilla poistettu ABS-jarrut käytöstä ratapyöristä? Itse ajattelin ensin, että ei minun jarrutuksissa varmaan ABS paljon haittaa, mutta nyt muutaman kerran tuntunut vähän huonosti ennakoitavalta systeemiltä.

    Mitä etua (kuivalla kelillä) ABS-järjestelmästä näette ratakäytössä? Kaarre-ABS ehkä itsellä tulee mieleen kun kallellaan jarruttelee.

    Mitä mieltä; pois vai pidä?
  2.  
  3. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Tere.

    Onko kaikilla tavoitteellisilla ratailijoilla poistettu ABS-jarrut käytöstä ratapyöristä? Itse ajattelin ensin, että ei minun jarrutuksissa varmaan ABS paljon haittaa, mutta nyt muutaman kerran tuntunut vähän huonosti ennakoitavalta systeemiltä.

    Mitä etua (kuivalla kelillä) ABS-järjestelmästä näette ratakäytössä? Kaarre-ABS ehkä itsellä tulee mieleen kun kallellaan jarruttelee.

    Mitä mieltä; pois vai pidä?
    Pois päältä, ei niistä mitään iloakaan kyllä ole enää sun vauhdeissa.

    Toisaalta mä olen myös sitä mieltä, että pyörää pitäs opetella ajamaan myös kokonaan ilman luistokontrollia, että oppii ajamaan suurinpiirtein oikein. Sitten kun perusasiat on hanskassa, voi alkaa kokeilemaan, että mitäs se luistokontrolli oikein tekeekään ja onko siitä mitään iloa. Tai ainakin siinä vaiheessa, kun alkaa alustan säätöjä rukkaamaan niin tuo luistokontrolli olisi hyvä olla nollilla, sillä kun saa piilotettua aika paljon kuskin/alustan virheitä näköjään.

    P.S. Laittakaas sekkari pyörimään, että montako minuuttia menee, että Scuubalta tulee vastakkainen mielipide aiheeseen.
    Superbike #7