Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    Yksilöllisten korvatulppien hankinta on mietinnässä. Esim. lohjalainen BSPS Finland valmistaa ja myy EARINC kuulonsuojaimia Org:laisille jäsenetuhintaan. Kokemuksia kaivataan tällaisten tai jonkun muun valmistajan korvatulppien käytöstä. Käyttömukavuus, miten hyvin vaimentaa, yms. Kiitos.
  2. #2
    Kahdet erilaiset omistaneena ei voi muuta kuin suositella. Ei paljoa puristele korvassa, voi nukkua ne päässä jos hotelli / laiva saattuu olevaan meluisa. Ensimmäiset oli halpikset, jossa materiaali pursotettiin korvaan ja sitä hiukkasen muotoiltiin. Materiaali pehmeää, jonka kestoksi luvattiin vuosi. Taisin kolmatta vuotta käyttää ennenkuin hajosi. Toiset tilasin prätkämessuilta. Siinä otettiin korvasta malli, jonka mukaan tehtiin tuilpat. Niissä on irroitettava vaimennin. Vaimentimia löytyi eri vaimennuksissa ja kuulokeenkin olisi saanut. Taajuusvasteen pitäisi olla tasaisempi kuin halpiksissa, jotka vaimentaa enemmän ylä- kuin alapäätä. Olen käyttänyt noita jälkimmäisiä myös konserteissa. Jostain syystä jälkimmäiset eivät alussa toimineet kypärän kanssa, mutta takuuna niitä viilattiin hiukkasen ja nyt ei ole ongelmaa.
  3. #3
    Mulla Elacinit ollu käytössä nyt muutaman vuoden ja sitä ennen Finfonicit kymmenkunta vuotta. Ei voi kuin suositella. Uusia käytän myös musiikkiin liittyvissä yhteyksissä, mutta noi vanhat Finfonicit oon valjastanut mahdollisimman paljon ääntä vaimentavaan käyttöön nappaamalla suodattimen pois ja tursottamalla sen paikalle kuumaliimaa. Toimii
    Lajin halpuus viehättää.
  4. #4
    Lainaa Tupla kirjoitti Katso viesti
    Yksilöllisten korvatulppien hankinta on mietinnässä. Esim. lohjalainen BSPS Finland valmistaa ja myy EARINC kuulonsuojaimia Org:laisille jäsenetuhintaan. Kokemuksia kaivataan tällaisten tai jonkun muun valmistajan korvatulppien käytöstä. Käyttömukavuus, miten hyvin vaimentaa, yms. Kiitos.
    Tällä tarkoitettanee tätä: http://bsps.fi/Kuulonsuojaus.php
    Lisätietoja hinnoista?

    Sent from my OnePlus 7 Pro using Tapatalk
    ...
  5. #5
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Tällä tarkoitettanee tätä: http://bsps.fi/Kuulonsuojaus.php
    Lisätietoja hinnoista?

    Sent from my OnePlus 7 Pro using Tapatalk
    Tuolla taisin teettää itselleni, muistaakseni vähän yli satasen maksoivat. Bilsom 303S on silti käytössäni.
    .
  6. #6
    Mulla on ollut nyt 2-3 vuotta Orelon valmistamat tulpat käytössä. Ei olisi tullut ehkä itse hankittua, mutta sain noi työnantajan tarjoamana. Oon kyllä tykännyt. Istuu hyvin, eikä tule korvat kipeiksi pitkänkään reissun aikana.
    Tuossa linkki valmistajan sivulle: https://www.orelo.fi/tuote/orelo-moto/
    Ja tässä linkki motouutisten testiin:
    https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...%A4-mannaa.htm
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  7. #7
    Itsellä ollut kahden eri firman tekeleet, eikä kummatkaan ihan niin hyviä ole minulla kuin kuvittelin.
    Ekat ei toiminut ollenkaan...niitä korjattiin takuuna, jonka jälkeen niiden pitämisestä tuli kivuliasta.

    Toiset eri putiikista toimi paremmin, mutta ei nekään ihan täysin tyydytä. Ei vaimennus ole ihan sitä luokkaa kuin olisin toivonut. Ja muutaman päivän kun ajaa reissussa, niin pakko kaivaa kertakäyttötulppia tilalle.

    Edelleen paras vaimennus ja vähiten kipua: kertakäyttötulppa. Niissä tietty vähän liiankin umpinanine olo...eikä nekään pysy aina paikallaan.

    Hankala korvakäytäväm muoto? Hankala ihminen, varmaan. Anyway, ei tuo aina mene välttämättä ihan kuin Strömssössä.
  8. #8
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on .org!:n kesäpäiviltä vuonna kivi ja sakset hommatut tulpat. Toimii.

    Vaimentaa hyvin, eikä ainakaan itsellä ole painanut lainkaan. Ja kypäräpuhelimen äänenpaine on riittävä että noiden kanssa on kuullut jutella, kun on ollut tarve. Tosin vähemmän on ollut viime aikoina tarvetta jutella, kun painaa rataa eniten täysiä
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  9. #9
    FinFonic, niillä mennään.
    Ite olen tyytyväinen.

    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  10. #10
    acscustom.com
    Kallis mutta todella hyvä. Puhe tulee läpi, meteli ei. FJR on todella meluisa vakiokatteella pleksin asennosta riippuen.
    FJR -17
  11. #11
    Kiitos kaikille kommenteista, vinkeistä sekä linkeistä kuvaa unohtamatta. Täytyy aloittaa kyselykierros alan yrityksiin.
  12. #12
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    FinFonic, niillä mennään.
    Ite olen tyytyväinen.

    Kuinkas helppo nämä on pitää puhtaana?
    https://reissu.org
  13. #13
    Tänään just kävin hintoja kyselemässä kahdessa paikassa.

    Elanicit oli joko 160€ tai 185€. En ihan päässyt perille mikä ero noilla oli, mutta ilmeisesti liittyi vaimennuksen tasoon kuulokekäytössä. Eli kalliimmat jos käyttää kypäräpuhelinta...

    Toisessa paikkaa kaupattiin dreven tulppia hintaa 208€. Näissä valittavissa suodattimet 10, 15, 20 ja 25db vaimennuksella.

    Jäi vielä kauppaa tällä erää. Mutta onko kokemusta että tarviiko olla kypäräpuhelin käyttöön "parempi malli"? Meneekö noilla niin hiljaseksi ettei kuule enää jutella..?

    Entä onko ollut tarvetta vaihtaa suodattimia? Ilmeisen kalliita nekin ovat...
  14. #14
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas helppo nämä on pitää puhtaana?
    Ulkoisesti helppo.
    Sisäkäytävän putket putsaan varovasti hammastikun avulla.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  15. #15
    https://kuulotekniikka.com/kuulonsuo...uulosuojaimet/

    Tuolla valintaohjeet. Puhe kuuluu Suomen sallituissa nopeuksissa.

    Hinta näkyy olevan 199
    FJR -17
  16. #16
    Vuonna 2019 hankittu Kuuloxilta yksilölliset suojaimet. Linkki alla.

    https://www.kuuloxi.fi/product/4/mot...llinen-suojain

    Musiikkia voi kuunnella 80 km/h nopeuteen asti varsin hyvin ja toimii myös puheluissa.

    Ei ole kokemuksia muista tulpista.
    Yamaha MT-09 Tracer 900 vm.-17
  17. #17
    Olisiko innostusta jos kerättäisiin kimppavalu jäsenetutoimijamme BSPS Finlandille?
    Näitähän aikoinaan tehtiin lähes kaikkien kesätapahtumien yhteydessä, mutta nyt on ollut pidempi väli ainakin oman muistini mukaan.
    Kymmenen tai enemmän settiä tarvitaan, jotta saadaan spesiaalihinta vielä alle jäsenhinnan.
    Minä plus yhdeksän, onko kiinnostusta?
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  18. #18
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Itsellä ollut kahden eri firman tekeleet, eikä kummatkaan ihan niin hyviä ole minulla kuin kuvittelin.
    Ekat ei toiminut ollenkaan...niitä korjattiin takuuna, jonka jälkeen niiden pitämisestä tuli kivuliasta.

    Toiset eri putiikista toimi paremmin, mutta ei nekään ihan täysin tyydytä. Ei vaimennus ole ihan sitä luokkaa kuin olisin toivonut. Ja muutaman päivän kun ajaa reissussa, niin pakko kaivaa kertakäyttötulppia tilalle
    Arvaus: tulppia ei kovetettu kypärä päässä? Opettelin tuo aikoinaan kokeilemisen kautta, kypärä aiheuttaa käyttäjä- ja kypärämallikohtaisesti painetta korvien alueelle, joka vaikuttaa siihen, miten tuollainen "jäykkä" tulppa mahtuu olemaan korvakäytävässä ja ulkoiselta osaltaan kypärän sisällä. Kun tulppa kovetetaan kypärä päässä, nuo vaatimukset tulee melko automaattisesti tulpan muotoon mukaan. Ulkoisen osan mataluus kannattaa varmistaa valmistuksen yhteydessä vielä erikseen. Jos tulpan tekijä ei ymmärrä moottoripyöräilyn vaatimuksia, ei niiden vaatimuksia todennäköisesti myöskään huomioida. Toisaalta, mitä enemmän kypärä vaikuttaa, sitä varmemmin tulppa toimii hyvin vain kypärä päässä ja vuotaa muulloin.

    Tuo Tiggerin mainitsema kimppa olisi tilaisuus saada muotoonvaletut tulpat noin 50 ekeen, tai mikä hinta nykyään lienee.
    1000
  19. #19
    Tuo tiggerin idea kimppatilauksesta on vallan mainio. Jos asia tästä etenee, niin harkitsen vakavasti mukaantuloa. Lohjalleko ryhmän olisi mentävä vai tuleeko muotintekijä sieltä jonnekin ennalta sovittuun kokoontumispaikkaan? Lisäksi Hannulan kommentti kypärän kanssa tehtävästä muotista on varteenotettava. Tuolla tavalla tehty tulppa kenties parantanee tulppien sopivuutta ja vaimennusta.
  20. #20
    Ei tarvitse mennä Lohjalle, voidaan sopia paikka erikseen.
    Päivän hintaa/ tulppapari en uskalla kertoa ennen kuin yrittäjän kanssa keskustelen. Tässä vaiheessa alustavasti urkin löytyykö kiinnostusta joka tapauksessa edulliseen kimppaan. Aikoinaan taisi olla juurikin tuon Hannulan mainitsema 50 eur perustulppaparin hinta.
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  21. #21
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tiggeri kirjoitti Katso viesti
    Olisiko innostusta jos kerättäisiin kimppavalu jäsenetutoimijamme BSPS Finlandille?
    Näitähän aikoinaan tehtiin lähes kaikkien kesätapahtumien yhteydessä, mutta nyt on ollut pidempi väli ainakin oman muistini mukaan.
    Kymmenen tai enemmän settiä tarvitaan, jotta saadaan spesiaalihinta vielä alle jäsenhinnan.
    Minä plus yhdeksän, onko kiinnostusta?
    Omat alkaa olla sen verran vanhat, että ei kai noiden uusiminen haitaksikaan ole. Noi toimii kyllä moitteetta, mutta otetaan toiset vaikka varalle, jos toteutuu.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  22. #22
    Eilen tuli pidettyä valettuja Cottraleja ja 200km riitti, että korvia alkoi kivistämään. Ei vaan ole minun juttuni
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  23. #23
    Tiggerin kimppatilaukseen vahva ehkä.
    H2 SX SE -18
    KTM 250 EXC-F -16
    Honda CB350 -69 (vaimon)
    ZX-6R -05
    projekti GPz750 turbo -84
  24. #24
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tiggeri kirjoitti Katso viesti
    Olisiko innostusta jos kerättäisiin kimppavalu jäsenetutoimijamme BSPS Finlandille?

    Kymmenen tai enemmän settiä tarvitaan, jotta saadaan spesiaalihinta vielä alle jäsenhinnan.
    Minä plus yhdeksän, onko kiinnostusta?
    On kiinnostusta. Täältä kans vahva ehkä.
    Varsinki jos niihin saa intergoitua inear-kuulokket?
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  25. #25
    [QUOTE=tiggeri;6663458]Olisiko innostusta jos kerättäisiin kimppavalu jäsenetutoimijamme BSPS Finlandille?
    /QUOTE]
    Joo, kiinnostaa.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  26. #26
    Minulla on sekä Finfonicit että Elacit. Vaimennuksen kannalta ne on hyvät, mutta ainakin minulla korvat tulee kipeiksi jos nuo on päässä pidempään kuin 2-3 tuntia päivässä. Ostin Finfonicit MP - messuilta ja kun ne osoittautui korvakäytävää pahasti painavaksi pitkässä käytössä, epäilin virhettä mallinteossa. Ostin sitten Elacit lisäksi, mutta ne ovat ihan samanlaiset.

    Itse pidän nykyisin motosafe tulppia.
  27. #27
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, sivusto-, jäsen- ja kauppavaravastaava oskarik:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi May 2018
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tiggeri kirjoitti Katso viesti
    Olisiko innostusta jos kerättäisiin kimppavalu jäsenetutoimijamme BSPS Finlandille?
    Kiinnostaisi, mutta ajatus helsinkiin saakka ajelusta näiden takia vähän nihkeä.
    Suzuki GSX-R 600 ´01 Kilvetön
    ex - Triumph Sprint ST 1050 ABS ´10
    ex - Suzuki GSF 650 S Bandit ´07
  28. #28
    Firman kotipaikka on toki tuossa Turun ja Helsingin välissä, Lohjan Virkkalassa.
    FJR -17
  29. #29
    Kimppa kiinnostaa jos tulpat on oikeesti hyvät. Terv. nimim. ”Ei ensimmäistäkään korvassa pysyvää nappikuuloketta löytänyt”

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  30.  
  31. #30
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Kimppa kiinnostaa jos tulpat on oikeesti hyvät. Terv. nimim. ”Ei ensimmäistäkään korvassa pysyvää nappikuuloketta löytänyt”

    -jp-
    On oikeasti hyvät. Itsellä on erikoiset (kapenevat ja voimakkaasti kääntyvät) korvakäytävät ja nuo on olleet ainoat joita voi pitää pitkiä aikoja päässä ilman ongelmia.
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen