Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 62:sta
  1. #31
    Kiinnostaa, mikäli valun otto onnistuu Tampereen läheisyydessä tai joillakin ratapäivillä johon osallistun.
    Ducati 899 Panigale

    "If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
    -Muhammad Ali
  2. #32
    Lainaa tiggeri kirjoitti Katso viesti
    On oikeasti hyvät. Itsellä on erikoiset (kapenevat ja voimakkaasti kääntyvät) korvakäytävät ja nuo on olleet ainoat joita voi pitää pitkiä aikoja päässä ilman ongelmia.
    Okei, meitsi sitovasti messissä.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  3. #33
    Lainaa tiggeri kirjoitti Katso viesti
    Ei tarvitse mennä Lohjalle, voidaan sopia paikka erikseen.
    Päivän hintaa/ tulppapari en uskalla kertoa ennen kuin yrittäjän kanssa keskustelen. Tässä vaiheessa alustavasti urkin löytyykö kiinnostusta joka tapauksessa edulliseen kimppaan. Aikoinaan taisi olla juurikin tuon Hannulan mainitsema 50 eur perustulppaparin hinta.
    Jos hintaluokka on edes suunnilleen tuo, niin kyllä sitä kerran ainakin pitää vielä kokeilla.
    Siis mukana...miten sitten aikataulut?
  4. #34
    Lainaa tiggeri kirjoitti Katso viesti
    Olisiko innostusta jos kerättäisiin kimppavalu jäsenetutoimijamme BSPS Finlandille?
    Näitähän aikoinaan tehtiin lähes kaikkien kesätapahtumien yhteydessä, mutta nyt on ollut pidempi väli ainakin oman muistini mukaan.
    Kymmenen tai enemmän settiä tarvitaan, jotta saadaan spesiaalihinta vielä alle jäsenhinnan.
    Minä plus yhdeksän, onko kiinnostusta?
    Tänne yhdet 👍
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  5. #35
    Lähdetään toteuttamaan, palaan asiaan toisella ketjulla hinta-, paikka- ja aikatietojen kanssa.
    Ajatus on, että tulppien teettämiseen on useampi tilaisuus saman kimpan tiimoilta. Ainakin yksi ratapäivä ja yksi kehäkessailta.
    Kiitos, palataan.
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  6. #36
    Lainaa tiggeri kirjoitti Katso viesti
    Lähdetään toteuttamaan, palaan asiaan toisella ketjulla hinta-, paikka- ja aikatietojen kanssa.
    Ajatus on, että tulppien teettämiseen on useampi tilaisuus saman kimpan tiimoilta. Ainakin yksi ratapäivä ja yksi kehäkessailta.
    Kiitos, palataan.
    Hyvä tiggeri!
    Jos aikataulut osuu vähänkään omien kanssa yhteen niin täytyy tulla uusimaan nuo omat joskus vuonna nakki Alastarolla teetetyt tulpat. Sen verran on korvat muuttuneet ettei enää meinaa aina istua täydellisesti.
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat ät moottoripyora.org
  7. #37
    Lainaa Mappolis kirjoitti Katso viesti
    Vuonna 2019 hankittu Kuuloxilta yksilölliset suojaimet. Linkki alla.

    https://www.kuuloxi.fi/product/4/mot...llinen-suojain

    Musiikkia voi kuunnella 80 km/h nopeuteen asti varsin hyvin ja toimii myös puheluissa.

    Ei ole kokemuksia muista tulpista.

    Unohtui sanoa, että useamman sadan kilometrin jälkeen painavat todella paljon korvia ja niiden poistaminen korvasta on todella kivuliasta. Näin ollen, etsinnässä on uudet tulpat.

    Tilasin Alpine Motosafe Pro Korvatulpat lähinnä niiden huokean hinnan takia ja oli joku niitä kehunutkin. Jos eivät toimi niin pitää miettiä muita vaihtoehtoja.
    Yamaha MT-09 Tracer 900 vm.-17
  8. #38
    Tilannetietoa. Kimppavalu menee elokuulle johtuen materiaalin saatavuudesta.
    Mahdollisuudet saada tulpat omilla mitoilla kimppatilaushintaan ovat 1) saapua myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana Kehäkessalle (arki-iltapäivä-ilta) tai 2) käydä Lohjalla aikataulun Timon kanssa sopien.
    Perustulppa viidenkympin pintaan, suotimellinen noin tuplat ja kaiutinelementilliset 220-250 eur, riippuen dollarin kurssista. Kaiuttimellisten toimitusaika ~4vko.
    Palaan vielä paremmin sitovien ilmoittautumisten osalta erillisellä ketjulla.
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  9. #39
    Hienoa, että homma edistyy. Ilmoittaudun mukaan tuohon Kehäkessalle tulevaan ryhmään.
  10. #40
    MIndye:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2019
    MotOrg ry jäsen
    Osaako joku kellä tollaiset suotimelliset on kertoa vähän kokemuksia käytössä?
  11. #41
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mappolis kirjoitti Katso viesti

    Tilasin Alpine Motosafe Pro Korvatulpat lähinnä niiden huokean hinnan takia ja oli joku niitä kehunutkin. Jos eivät toimi niin pitää miettiä muita vaihtoehtoja.
    Ennen näitä valutulppia mulla oli just tuollaiset Motosafet. En tykännyt. Omaan korvaan valetut ei ole painanut pitkilläkään matkoilla, musiikki /puhelin kuuluu Senan kautta eikä edes mietityttänyt uusien hankinta.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  12. #42
    Lainaa MIndye kirjoitti Katso viesti
    Osaako joku kellä tollaiset suotimelliset on kertoa vähän kokemuksia käytössä?
    Pienen harjoittelun jälkeen helppo nuo on törkkiä korvaan.
    Valu onnistui kerralla ja hyvin.
    Toimitusajat riippuu firmojen ruuhkista.
    Käytännössä ite en edes huomaa, että nuo on korvissa.
    Ite pystyn heittämällä ajamaan yli viiden tunnin matkasatseja pysähtymättä nuo korvissa.
    Korona-aikaan tuli ajettua jopa yli 10 tunnin ajopäiviä, kun ruokailutkin ja kahvittelutkin piti tehdä pyörän luona.
    Suodattaa mölyt ja puhinat hyvin, päästää hyvin kypäräpuhelimesta puheet, navin ohjeet, radion ja musiikinkin kunnialla läpi.
    Ja muiden kanssa puheetkin onnistuu ja avokypärä päässä pystyy huoltsikalla tai kaupassakin käydä.
    Hyvä putsata korvakäytävästä jäävät möhjät viikoittain pois.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  13. #43
    Lainaa MIndye kirjoitti Katso viesti
    Osaako joku kellä tollaiset suotimelliset on kertoa vähän kokemuksia käytössä?
    Minulla suotimelliset ACSCustomit. Ero valettuun umpitulppaan kuin yöllä ja päivällä. Puhe tulee läpi, melu ei.
    Tosiaan ei tarvii ottaa pois edes huoltsikalla käydessä kun puhe tulee läpi. Korvaan laittaminen vaatii vähän harjoittelua, kun on umpikierot korvakäytävät.
    FJR -17
  14. #44
    Tänään meni Finfonicit tilaukseen. Motosafe tulppiin en ollut kovin tyytyväinen, vaimennus aika heikkoa ja korvat kipeytyi. Tosin itsellä kipeytyy korvat kaikista yleistulpista, pitää toivoa että yksilölliset olisi mukavampia pitää.

    Kannattaako näiden kanssa käyttää korvasuihketta? Mietin jos tuo auttaisi ehkäisemään korvien ärsytystä.
  15. #45
    Finfonicit ollu käytössä 20v, eivät ole ärsyttäneet. Ehkä korvan oma tuote on liukastanut riittävästi. Hommaa suihke sitten jos tarviit.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  16. #46
    Lainataas ketjua. On alkanut kiinnostaa nämä yksillölliset tulpat, kun ei aina jaksais pelata noiden ns. perustulppien kanssa. Oon käyttänyt nyt tuommoisi "Bilsom 303S", joissa vaimennus ilmeisesti 33dB.

    Kysymys kuuluukin, mistä saisi _vähintään_ yhtä hyvin vaimentavat? Meikäläisellä on herkät korvat, kokeilin alpinen motosafe tulppia, lensi 5km ajon jälkeen roskiin kun ei vaimentaneet yhtään mun korvilla. En haluaisi tilata 200e tulppia todetakseni, että perus apteekin tulpat vaimentaa paremmin...

    FinFonic näyttää vaimentavan max 25dB, mutta Elacinilta näyttäis saavan Elacin CH 30dB. Onko noista Elacineista kokemusta tai vastaavista/paremmista?
    Viimeksi muokannut: alib0b; 14.03.2021 klo 12:27.
  17. #47
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen satzuma:n avatar
    Hallitus
    Liittyi Dec 2012
    Bårgå
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa alib0b kirjoitti Katso viesti
    Lainataas ketjua. On alkanut kiinnostaa nämä yksillölliset tulpat, kun ei aina jaksais pelata noiden ns. perustulppien kanssa. Oon käyttänyt nyt tuommoisi "Bilsom 303S", joissa vaimennus ilmeisesti 33dB.

    Kysymys kuuluukin, mistä saisi _vähintään_ yhtä hyvin vaimentavat? Meikäläisellä on herkät korvat, kokeilin alpinen motosafe tulppia, lensi 5km ajon jälkeen roskiin kun ei vaimentaneet yhtään mun korvilla. En haluaisi tilata 200e tulppia todetakseni, että perus apteekin tulpat vaimentaa paremmin...

    FinFonic näyttää vaimentavan max 25dB, mutta Elacinilta näyttäis saavan Elacin CH 30dB. Onko noista Elacineista kokemusta tai vastaavista/paremmista?
    Paremmuuksista en osaa sanoo ku oon iteki keväällä vasta teettämässä, mut mainostan silti tulevaa BSPS-kimppatilausta jossa jäsenistölle pientä alennusta (joskaan perustulpissa ei kyl normihintakaan päätä huimaa) ->
    http://www.moottoripyora.org/keskust...1-kimppatilaus

    Noissa Ear-Inceissa luvataa vaimennuksen keskiarvoks 29,8 dB ja oon kuullu kehuttavan hyviks tulpiks.
    Life is orange - KTM 690 Duke R
    Life is also black & white - Yamaha R6R

    Jäsentuotevastaava, mainos- & markkinointivastaava, somehommat

    @TRE
  18. #48
    Lainaa alib0b kirjoitti Katso viesti
    Lainataas ketjua. On alkanut kiinnostaa nämä yksillölliset tulpat, kun ei aina jaksais pelata noiden ns. perustulppien kanssa. Oon käyttänyt nyt tuommoisi "Bilsom 303S", joissa vaimennus ilmeisesti 33dB.

    Kysymys kuuluukin, mistä saisi _vähintään_ yhtä hyvin vaimentavat? Meikäläisellä on herkät korvat, kokeilin alpinen motosafe tulppia, lensi 5km ajon jälkeen roskiin kun ei vaimentaneet yhtään mun korvilla. En haluaisi tilata 200e tulppia todetakseni, että perus apteekin tulpat vaimentaa paremmin...

    FinFonic näyttää vaimentavan max 25dB, mutta Elacinilta näyttäis saavan Elacin CH 30dB. Onko noista Elacineista kokemusta tai vastaavista/paremmista?
    Minulla on vähän samaa ongelmaa, Bilsom 303S on paras tulppa jonka olen löytänyt. Ebay:n kautta iso pussillinen kun edellinen on melkein loppu.

    Olen koittanut Alpinen MotoSafe-tulppia huonolla menestyksellä. Useita muitakin ei kertakäyttöisiä tulppia olen kokeillut. Lohjan liepeillä jossain autotallissa teetin omien korvieni mukaan tehdyt tulpatki, ei näilläkään mitään tehnyt.

    Kiinnostaisi myös hyvät ei kertakäyttötulpat, varmaan tuohon Elaciniin on tutustuttava.
    .
  19. #49
    Minulla on Elacin CH:t. Mielestäni huono vaimennus joten en käytä, johonkin pienempään mökään varmaan ihan hyvät jos pitää vähän kuulla jotain. Jonkun muun kokemus saattaa tietenkin olla erilainen. Paras on ollut ja on edelleen "Quies Earplug Natural Wax", saa ebayn kautta. Quiesin yhden palleroisen pistää puoliksi ja huolella tunkee käytäviin niin avot. Ainoa huono puoli on se että joskus saattaa korvassa 'löystyä' jolloin pitää pysähtyä ja kohentaa.
    Voisi kokeilla BSPS suojaimia jos hinta ei ole hirmeä, pistin juuri kyskää menemään. On minulle sopivasti tuossa melkein nurkilla joten pääsisi työpäivänä käymään pitkällä lounastauolla.
    Viimeksi muokannut: artoodetoo; 17.03.2021 klo 21:28.
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  20. #50
    Tällainen mainos tuli vastaan https://www.korvabuusti.fi/kuulonsuo...toriurheiluun/ onko kellään kokemuksia tästä?
    .
  21. #51
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Minulla on Elacin CH:t. Mielestäni huono vaimennus joten en käytä, johonkin pienempään mökään varmaan ihan hyvät jos pitää vähän kuulla jotain. Jonkun muun kokemus saattaa tietenkin olla erilainen. Paras on ollut ja on edelleen "Quies Earplug Natural Wax", saa ebayn kautta. Quiesin yhden palleroisen pistää puoliksi ja huolella tunkee käytäviin niin avot. Ainoa huono puoli on se että joskus saattaa korvassa 'löystyä' jolloin pitää pysähtyä ja kohentaa.
    Voisi kokeilla BSPS suojaimia jos hinta ei ole hirmeä, pistin juuri kyskää menemään. On minulle sopivasti tuossa melkein nurkilla joten pääsisi työpäivänä käymään pitkällä lounastauolla.
    Mikäs oli vaimennusarvo noissa elacin suojaimissa. Tilasin Elacin RC vaimennusarvolla 21db.
    Viimeksi muokannut: aaa-tee75; 18.03.2021 klo 06:50.
  22. #52
    Lainaa aaa-tee75 kirjoitti Katso viesti
    Mikäs oli vaimennusarvo noissa elacin suojaimissa. Tilasin Elacin RC vaimennusarvolla 21db.
    CH Minigrip CH28 malli.
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  23. #53
    Finfonicilta kyselin vaimennuksista (heillä 12 ja 25dB kapselit). Sanoivat että 25dB enempää ei tulpalle voi oikein saada kun mökä menee pään rakenteita pitkin ohi. Tiä sitten.

    Mulla alkaa vaahtomuovitulpat painaa tuskallisesti. Toinen ikävä piirre on, että kävellessä joka askel "tömähtää" epämiellyttävästi, kuin pää olisi rummun sisällä. Valutulpissa on huokoinen kapseli, ilmeisesti sen vuoksi tätä ilmiötä ei tule. Ja puheäänen kuulee kohtalaisesti.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  24. #54
    Minulla on nuo, tuntuu ainakin itsellä toimivan, toki kalliit kun mitkä

    https://kuulotekniikka.com/kuulonsuo...-935c0dc2-7d9a

    Näistä kuuluu puhe läpi paremmin kuin edellisistä.
    FJR -17
  25. #55
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Finfonicilta kyselin vaimennuksista (heillä 12 ja 25dB kapselit). Sanoivat että 25dB enempää ei tulpalle voi oikein saada kun mökä menee pään rakenteita pitkin ohi. Tiä sitten.
    Finfonicilla on 9 dB, 15 dB ja 25 dB kapselit. Erikseen kun kysyin, niin vaimentimen tilalle löytyy myös umpitulppa. Taisi maksaa kympin pari. En muista tarkkaan kun tuli samalla kertaa kuin tulpat ja vaimenninkapselit. Siinä vaimennusteho on käytännössä niin hyvä kuin tulpalla on mahdollista saada.
    2x HD, 2x Savage
  26. #56
    Tässä joitakin omia havaintoja tulpista.

    Minulla on ollut Elacin korvatulppia sekä RC että CH minigrip. Vaimennuksella 25 ja 28. Sanovat Elacilla että mopokäytössä ei kannata laittaa suurinta 30. Mopotulppien suodattimissa on pieni reikä, jolla suodatus säädetään. Se päästää matalat äänet läpi paremmin kuin korkeat äänet. Ns. musatulpissa on suodattimessa kalvo ja suodatus on tasainen kaikille taajuuksille.

    Olen huomannut että valetuissa tulpissa saattaa esiintyä ohivuotoa, jolloin vaimennus on huono. Tulppa pitää osata "kiertää" paikalleen jotta on oikeassa paikassa ja riittävän syvällä. Tai sitten vain tehdä valu uudestaan, jos vielä vuotaa ohi.

    Earin perustulpissa on suodatus tasoa 30, mutta on oleellista että tulpat on laitettu korvaan oikein. Yleensä ihmiset eivät laita tulppia riittävän syvälle, jolloin korvakäytävään jää tyhjä tila, joka huonontaa lopputulosta, esim matalien äänien kuminaa.

    Äänten vaimennuksessa on hankalaa että äänet kulkeutuvat osaksi pääluiden kautta ja siksi kokemus vaihtelee eri ihmisten välillä vaikka tulppa olisi sama.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  27. #57
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti
    Finfonicilla on 9 dB, 15 dB ja 25 dB kapselit. Erikseen kun kysyin, niin vaimentimen tilalle löytyy myös umpitulppa. Taisi maksaa kympin pari. En muista tarkkaan kun tuli samalla kertaa kuin tulpat ja vaimenninkapselit. Siinä vaimennusteho on käytännössä niin hyvä kuin tulpalla on mahdollista saada.
    25€ ottivat tällä viikolla niistä umpitulpista suodattimen tilalle. Päätin itsekin varmuuden vuoksi ottaa 25dB suodattimien ohella.

    4 viikossa valmistui omat, pitää myöhemmin kirjoitella kokemuksia kun saa pyörän liikenteeseen. Tiiviiltä ainakin tuntuvat ja se on käsittääkseni tärkein asia jotta vaimennusteho toteutuu.
  28. #58
    Lainaa JuuhaM kirjoitti Katso viesti
    25€ ottivat tällä viikolla niistä umpitulpista suodattimen tilalle. Päätin itsekin varmuuden vuoksi ottaa 25dB suodattimien ohella.

    4 viikossa valmistui omat, pitää myöhemmin kirjoitella kokemuksia kun saa pyörän liikenteeseen. Tiiviiltä ainakin tuntuvat ja se on käsittääkseni tärkein asia jotta vaimennusteho toteutuu.
    wtf, mä maksoin Finnfonicin umpitulpasta 3€ kun heiltä suoraan ostin joitakin vuosia takaperin. Sehän on vaan ihan simppeli silikonimurkula. Kivasti noussut hinta?
  29. #59
    Hieman tässä ketjussa mainittuja edullisemmat yksilölliset täältä https://novavox.fi/mc-ja-moottoriurheilu/, tosin eivät ole halvat nämäkään. Itellä tuppaa pikkutavarat katoilemaan ja siksi(kin) toi hinta hirvittää...
  30.  
  31. #60
    Itsellä duunin kautta finfonicit, enkä pysty pitämään kypärän kanssa. Muuten menee kyllä koko päivän. Käytän Earin keltaisia tulppia puolikkaana, eli yhdestä tulee kaksi. Ei paina ja vaimentaa sopivasti
    Nyk:Kawasaki ZRX 1100R
    Exät: Aprilia Tuareq 125, Yamaha tenere 600, Honda AT 750, Honda cbr1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia Caponord 1000, Kawasaki ZRX 1100R, Suzuki Dl 1000
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen