Tulokset 1:stä 2:een 2:sta
  1. #1
    Mahtaiskohan täältä löytyä apuja kun porukka kumminkin näitten GPS:ien ja RaceChronon kanssa pelaa...

    Eli ostin viime kesänä GLO 2 GPS:n ja se toimi - no, ei hyvin mutta välttävästi - silloisen puhelimeni Honor 8:n kanssa. Väliin piti asentaa Bluetooth GPS-niminen sovellus tämän ohjeen mukaisesti, jotta koordinaatit välittyivät RaceChronolle asti. Nyt minulla on uusi puhelin, Huawei P Smart 2019, jossa on uudempi Android-versio 10 ja EMUI 10.0.0. Tuo Garminin ohje on tietääkseni viimeisin olemassaoleva, mutta tämän puhelimen kanssa Bluetooth GPS ilmoitti jo heti alussa, että se on suunniteltu vanhempaa Android-versiota varten eikä siksi välttämättä toimi tässä puhelimessa oikein. Piti kikkailla noiden asetusten kanssa aikalailla (mm. laittaa puhelimen "salaiset" Developer Optionsit päälle ja säädellä siellä) että pystyi tekemään nuo ohjeessa sanotut jutut edes vähän soveltaen ja lopputulos oli se, että kun tuon appsin yrittää connectata GPS:ään, se kaatuu

    Koitin googlailla ratkaisua mutta en sellaista löytänyt. En löytänyt mistään myöskään Bluetooth GPS:n devaajan yhteystietoja, että olisin voinut kysyä sieltä tukea. Koitin Garminin ohjeessa sanottua Bluetooth GPS Provider -appsia, mutta sen kanssa toimi vielä huonommin. Eli onkohan joku muu mahdollisesti joutunut painimaan tällaisen kanssa ja löytänyt siihen jonkun toimivan ratkaisun? Minulla on tosiaan Huawei P Smart 2019 mutta luulen, ettei se ole ainoa puhelin, jossa tämä vika ilmenee.
  2.  
  3. #2
    Vastaan tähän itselleni, koska ongelma ratkesi, jos vaikka jollakulla muulla on joskus sama ongelma.

    Eli sillä Garminin ohjeella saa heittää vesilintua. RaceChrono hoitaa yhdistämisen GPS-laitteeseen suoraan, eli mitään 'Bluetooth GPS'-sovelluksia ei pidä käyttää. RaceChrono myös muodostaa Bluetooth-yhteyden ulkoiseen GPS-vastaanottimeen ainoastaan silloin, kun on painettu RaceChronon START-nappia, eli yhteyden toimivuutta ei kannata testata Tracks --> Nearby -toiminnolla, joka toimii vain sisäisen GPS:n kanssa.

    RaceChrono-versioni oli siis v6.3.5.