Sivu: 98 / 112:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 488896979899100108 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2911:stä 2940:een 3360:sta
  1. #2911
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Olen siinä määrin varma tuosta Timmelsjochista, että rohkenen laittaa uuden kuvan, vaikkei kuittausta ole vielä kuulunutkaan. Ehkä varmistus vielä joskus saadaan.

    Tässä siis uusi kuva. Tämä seuraava passo on itsessään melko vaatimaton, mutta nimeltään kuitenkin suhteellisen tunnettu.

    Passo Tre Croci
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  2. #2912
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Passo Tre Croci
    Tre Croci on oikein! Olen kuvassa juuri matkalla yöksi Misurinaan.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  3. #2913
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Tällänen. Missä mennään?
    lohjanharju.jpg
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  4. #2914
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Tällänen. Missä mennään?
    lohjanharju.jpg
    Muistuttaa ihan viimeisiltä serpentiineiltä juuri ennen Sveti-Juren huippua Makarskan lähellä
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  5. #2915
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Muistuttaa ihan viimeisiltä serpentiineiltä juuri ennen Sveti-Juren huippua Makarskan lähellä
    Ei vain muistuta, vaan nehän ne on
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  6. #2916
    Pitäs tietää mikä passo on kuvassa muutama sata metriä vasempaan tai ne samat muutama sata metriä oikealle. Täällä on muistaakseni oltu ennenkin. Koska tie on pitkä niin pelkkä tien nimi ei oikein vielä riitä vastaukseksi eli pitäs tietää vähän tarkemmin missä kohtaa tietä tuo kuva on otettu. Mutta jos ei vastausta ala löytymään niin helpotuksia on luvassa.
    passo_parpaillon.jpg

    Vihje 1. tie on noin 40km pitkä ja vain ensimmäiset 10km siitä on alle 1400metrissä eli lähes 30km pätkä koko ajan yli 1400 metrin korkeudessa ja korkeimmillaan se käy noin 2200metrissä.
    Vihje2. Tiellä ei ole numeroa eikä googlen streetwiew ole käynyt siellä. Edellämainitut passot löytyy kuitenkin googlemapista ja ne ovat reilussa 1500metrissä.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 22.06.2022 klo 21:38.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  7. #2917
    Lisätään vihjekuva, kuvassa on tien alkunousu joka tuossa kuvassa on vasta siellä alle 1300 metrissä ja järvelle on matkaa noin 10km. Ja kuten kuvasta huomaa ei tietä pitkin ajava aina huomaa kuinka lähellä kukkulan lakea ollaan ja sieltä päältä aukeaisi messevät näkymät sinne alaville maille.
    passo_parpaillon1.jpg
    Kuvassa näkyy vielä lähes yksinomaan vuoria, mutta ne ovatkin sitten ne alppien eteläisimmät eli tasangolle on matkaa enää reilu 10km.

    Vihje3. Tie alkaa siis järveltä ja päättyy miltei 1900 metriselle suhteellisen hyvin tunnetulle passolle. Passolla tie haarautuu ja jos jatkaa itään niin vielä 8km päässä ollaan 1500metrin korkeudella eli yli 30 kilometriä on tie koko ajan yli 1500 metrin korkeudella. Kaikenkaikkiaan voi tuolla ajella yli 35 km koko ajan yli 1400 metrin yläpuolella ja toista vastaavaa tietä ei taida euroopasta löytyä.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 23.06.2022 klo 22:48.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  8. #2918
    Kokeillaan nyt veikata jotain, jos saataisiin näin jahtia eteenpäin. Itse en tosin ole kyseistä tietä ajanut, vaikka Lago di Idron ympäristössä olenkin useita kertoja liikkunut. Eli olisiko kysymyksessä Passo della Spina?

    PS. Omalta näytöltäni en pyörää/kuskia erottanut, mutta kaipa ne siellä kuvassa jossain ovat...?
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  9. #2919
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Kokeillaan nyt veikata jotain, jos saataisiin näin jahtia eteenpäin. Itse en tosin ole kyseistä tietä ajanut, vaikka Lago di Idron ympäristössä olenkin useita kertoja liikkunut. Eli olisiko kysymyksessä Passo della Spina?

    PS. Omalta näytöltäni en pyörää/kuskia erottanut, mutta kaipa ne siellä kuvassa jossain ovat...?
    Kuva on passo Spinan ja passo Bergan väliltä eli oikein meni.
    Kyllä se pyörä on ihan kuvan vasemmassa laidassa.

    passo_parpaillon2.jpg

    Tie on siis aika uniikki ja se on aika helposti tavoitettavissa eli sen voi ajaa vaikka sen yhteydessä kun ajaa Garda-Valvestino-Idro- Ampola-Ledro-järvien-lenkin tämä kun alkaa Anfosta joka on Idro-järven rannalla.

    Tien voi jakaa kadeksi pätkäksi eli Anfo-passo Maniva ja passo Maniva- passo Crocedomini. Ensinmainittu on kapeampi, mutta mielestäni mielenkiintoisempi ja jälkimmäinen on alkuun hyvinkin leveä eli sinne Naton tutka-asemalle asti ja sen jälkeen se vähän kapenee ja soraosuuksiakin ja talven jättämien jälkien johdosta se voi olla vähän huonompikuntoisempi, mutta toisaalta se kulkee välillä reippaasti yli 2000metrin. Passo Beremone-passo Maniva välillä ei ole muuta käyttöä kuin turismi ja jos sillä välillä tie sortuu tai muutoin tulee ajokelvottomaksi niin sitä ei korjata heti ensimmäisenä ja tie saattaa olla sulki pidemmänkin aikaa kuten kävi reilu 10 vuotta sitten kun tie oli kiinni vuoden tai pari.

    Ja vielä vinkkinä voisi laittaa niille, joille extreme-yöpyily ja patikointi ei tee tiukkaa niin Dosso Alton kohdilta menee patikkapolku Vihreään partisaaniprikaatiin kuuluneen Tita Secchin nimeä kantavalle vuoristomajalle.
    Titan maja

    Rocca d’Anfo. https://www.roccadanfo.eu/la-rocca/
    On Idro-järven rantamaisemissasa sijaitseva linnoitus, joka on kuin läpileikkaus italian historiasta.
    Italiahan perustettiin niinkin myöhään kuin 1861 jolloin italian alueella hallinneet kaupunki-kirkko-ruhtinas ym. ym hallintoalueet yhdistyivät italiaksi. Merkittävimmät näistä valtioista lienevät Sardinian kuningaskunta ja Rooman Kirkkovaltio.
    Ensimmäiset merkit linnoituksen synnystä ovat 1300-luvulta jolloin Luchino Visconti (Pavian ja Milanon ruhtinas) rakennutti sinne ensimmäiset rakennelmat.
    1400-luvulla vihollisuudet eri hallitsijoiden välillä jatkuivat ja Venetsian tasavalta valtasi alueen milanolaisilta. He jatkoivat linnoitteen rakentamista sotilaallisista ja kauppapoliittisista syistä.
    Venetsialaisten jälkeen alueen merkitys hiipui aina 1700-luvun lopulle asti jolloin Napoleon Bonaparte alkoi kunnostaa rapistumaan päässyttä linnoitetta lähinnä Itävaltalaisia valtapyrkimyksiä vastaan.
    Tuohon aikaan Ranska, Sardinian kuningaskunta ja Habsburgien dynastia (Itävalta etc..) kävivät taisteluja toisiaan vastaan siellä täällä.
    Napoleon ei kuitenkaan saanut linnoitusta valmiiksi ennen kukistumistaan ja Wienin tanssivassa kongressissa (1815) päätettiin maiden rajat palauttaa Ranskan vallankumousta edeltäville rajoille. Samassa kongressissa ruotsi vaihtoi suomen norjaan eli suomesta tuli osa venäjää ja Rocca d’Anfosta tuli Itävallan “valvontapiste” etelään.

    Kunnes sitten 1860 luvulla Sardinian kuningaskunta ja Ranska tekivät sopparin jossa Ranska lupasi sotilaallisen tukensa Sardeille sodassa Itävaltaa vastaan ja Sardinia luovutti Ranskalle Savojin Ranskanpuoleiset alueet eli mm. Nizzan, passo Tendan sekä Aussoissin jonne ranskalaiset joutuivat sotakorvauksina kustantamaan linnoituksia joita on kunnostettu viimeaikoina turistinähtävyyksiksi. Yksi hyvä vinkki telttamatkalaisille on Aussoissin kunnallinen(halpa ja tässä tapauksessa vielä hyväkin) kämppäri jonka laidalta alkaa sardinialaisten krenatöörien juoksuhaudat.
    Ranskalaisten tuella sitten sardit löivät Itävaltalaiset viimeisissä taisteluissa Solferinossa ja San Martinossa. Tämän jälkeen italia yhdistyi ja Itävaltalaiset työnnettiin Etelätirolin rajoille asti.(ensimmäisen maailmansodan jälkeen Etelä-Tiroli liitettiin Italiaan ympärysvaltojen toimesta palkkiona Italialle kun se ei liittynyt kolmiliiton sopimuksen mukaisesti Saksalaisten puolelle sodassa vaan ympärysvaltojen puolelle. ja tästä syystä Etelä-tirolissa puhutaan vieläkin siellätäällä saksaa. Muistan kun vielä 80-luvulla Bolzanossa saksa oli yleinen puhekieli mutta nykypäivänä siellä kuulee saksaa enää lähinnä vanhojen äijien suosimissa kahviloissa eli kieliraja on koko ajan siirtynyt pohjoisemmaksi).

    1800-luvun loppupuolella italialaiset vahvistivat Rocca d’Anfon linnoitusta joka joutui viimeisiin tositoimiin vasta toisen maailmansodan loppuvaiheilla kun se esti saksalaisten perääntymisen tätä tietä pitkin. Mussolinihan pysäytettiin saksalaiskolonnassa vähän lännenpänä samoihin aikoihin. Tarina ei kerro oliko kyseessä sama kolonna joka pysäytettiin juuri tuolla Idro-järven rantatiellä.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 26.06.2022 klo 21:44.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  10. #2920
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Tie on siis aika uniikki ja se on aika helposti tavoitettavissa eli sen voi ajaa vaikka sen yhteydessä kun ajaa Garda-Valvestino-Idro- Ampola-Ledro-järvien-lenkin tämä kun alkaa Anfosta joka on Idro-järven rannalla.
    Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Täytyykin lisätä tämä Bucket listiin.

    Tässä seuraavassakin kuvassa pysytään edelleen Alpeilla.

    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  11. #2921
    Foscagno Pass ?

    Jos on...niin edelleen uusia kuvia vailla
  12. #2922
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Foscagno Pass ?

    Jos on...niin edelleen uusia kuvia vailla
    Kyllä vain, oli mulle uusi tuttavuus tämän kesän reissulta.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  13. #2923
    Qeanun puolesta kuva juhannusaatolta. Vappuajelu on vähän venynyt…

  14. #2924
    Mühlhausen, Saksa

    Seuraava, sama maa eri tiilitönö
  15. #2925
    Jottei viestiketju jumitu niin laitetaan, että Dömitzin satamassa oleva rakennus kuvattuna mezopotamiagrillin parkkipaikalta(laatotuksesta päätellen). Hämäävästi kuvassa ei näy Elde eikä Elbeäkään.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  16. #2926
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Jottei viestiketju jumitu niin laitetaan, että Dömitzin satamassa oleva rakennus kuvattuna mezopotamiagrillin parkkipaikalta(laatotuksesta päätellen). Hämäävästi kuvassa ei näy Elde eikä Elbeäkään.
    Tämä on täysin oikea vastaus.
  17. #2927
    Miltähän tieltä on tämmöset näkymät järvelle.
    lagodigarda.jpg
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  18. #2928
    tiedostonimi.jpg
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  19. #2929
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    tiedostonimi.jpg
    öööh????
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  20. #2930
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    öööh????
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  21. #2931
    Onko tossa joku ongelma vai mistä tässä nyt on kyse?

    Ja laitetaan jo ensimmäinen vinkki - kuvassa näkyvä järvi ei ole Gardajärvi

    2.vinkki - alue ei ole järin tunnettu vaikka tiet siellä ovatkin pelkkää mutkaa ja muutakin koettavaa löytyy kuten kuvassa näkyvä patikkapolku, joka on noin 20km päässä kuvajahtikohteesta.
    tuusulanvuori.jpg
    Kyseessä on Monte Genion laella oleva Sardinian Grenatoorien juoksuhaudasto. Schiosta noin 10km pohjoiseen.
    https://www.montagnando.it/art/cdz/montecengio/

    3.vinkki - tommosta serpentiiniä on parinkymmenen kilometrin päässä
    tuusulanvuori2.jpg
    Rotzon ja Pedescalan väliltä
    https://www.google.com/maps/@45.8526424,11.3727381,15z


    4.vinkki - Kuva on otettu erään vuoren päällä olevalta ensimmäisen sodan aikaiselta linnakkeelta. Vuorelle johtaa kapea mutkatie joka päättyy pienelle kirkolle. Siitä on jatkettava jalan jos haluaa vuoren huipulle. Käveltävää kertyy mennessä vajaa 2km ja nousua alle 300m. Suosittu patikkareitti ja jos aurinko paistaa niin yksin ei tartte patikoida. Kuvassa nuoli 1 osoittaa Itävalta-Unkarin viimeistä linnoitusta jonka ne tähän maahan rakensivat ensimmäiseen sotaan. Linnoitus joutui sodan aikana pommituksen kohteeksi ja oli aika huonossa hapessa sodan jälkeen ja kun sieltä vielä purettiin materiaaleja muuhun käyttöön niin en tiedä paljonko linnakkeesta on alkuperäistä ja aitoa. Se on kuitenkin kunnostettu ja katselemaan pääsee 4llä eurolla ellei ole 65v täyttänyt jolloin sisäänpääsy on ilmainen kuten myös paikallisella turistikortilla. Nuoli 2 taas osoittaa jotenkuten nyt kyseessä olevalle kuvajahtikohteelle jonne on matkaa alle 30km

    tuusulanvuori3.jpg
    Monte Zugna ihan Rovereton kupeessa. Samalta vuorelta löytyy myös dinosauruksen jalanjäljet, mutta jalanjäljille ajetaan eri tietä pitkin.
    https://www.google.com/maps/@45.8040.../data=!3m1!1e3
    https://www.google.com/maps/place/Le...7!4d11.0344786



    5.vinkki - tässä kuva kuvajahtikohteen tieltä, mutta muutamaa serpoa ylempää
    tuusulanvuori4.jpg

    6.vinkki - kuva on kylläkin linnuntietä pohjoiseen noin 45km päässä reilussa 1800 metrissä olevalta passolta, mutta kun siellä oli suomi-ilmiö niin laitetaan nyt se tähän. Kuvajahtikohteen ja tämän kuvan väliin mahtuu vielä 2042m korkealla oleva passo.
    tuusulanvuori5.jpg
    https://www.google.com/maps/@46.3546...7i16384!8i8192
    https://www.google.com/maps/@46.1733...7i13312!8i6656
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 02.07.2022 klo 14:42.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  22. #2932
    No ei ainakaan minulle.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  23. #2933
    joo pidin vaan vähän turhan helppona vinkkinä että suoraan kuvan alla lukee gardajärvi.jpg - ainaskin mun selaimella mutta ilmeisesti ei kaikilla

    mutta kun kysessä kerran ei ole Garda niin sittenhän tuo oli vaan hämäystä
    anteeksi häiriö
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  24. #2934
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Olisiko tämä mun avattaressakin mainittu Timmelsjoch (Passo del Rombo), kuva otettu läheltä maksupaikkaa/moottoripyörämuseota?
    Tämä meni aivan oikein, pahoittelut että kuittaus unohtui.
    Aprilia RSV Mille R Colin Edwards -03
    Ducati 748R -00
    Ducati 900 SS -92
    Ducati Monster 1000Sie -04
  25. #2935
    Lainaa Jarppi^R kirjoitti Katso viesti
    Tämä meni aivan oikein, pahoittelut että kuittaus unohtui.
    Eipä mitään, pääasia että oli kuitenkin oikein.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  26. #2936
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Miltähän tieltä on tämmöset näkymät järvelle.
    lagodigarda.jpg
    SP 133, Strada del Menador?
  27. #2937
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    SP 133, Strada del Menador?
    SP133 on oikein. Strada del Menador on mulle uusi nimitys ,mutta ehkä italailaiset on antaneet sille uuden lempinimen, jotta tien historia unohdettaisiin. Tie rakennettiin alunperin keisarinjääkäreiden kalusto- ja miehistönsiirtoa varten 1800-luvun loppupuolella ja se levennettiin ensimmäistä isoa sotaa varten vuonna 1911. Kaiserjägerstraße on mulle tutumpi nimitys.

    Ja kuvassa näkyvä järvi on Caldonazzo.

    7. vinkki olisi ollut että - 4 kilometrin päässä sijaitsee motoristien suosima hotelli
    tuusulanvuori6.jpg
    Hotelli on Levico Termessä
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 02.07.2022 klo 13:16.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  28. #2938
    Joo, Strada del Menador -nimi on googlemapsista, tien yläosasta. Seuraavassa ollaan tulossa solaan, mutta mihin?

  29. #2939
    Tämä saattaisi hyvinkin olla Passo Rolle? Näytti välittömästi jotenkin tutulta, mutta piti kuitenkin hetki pähkäillä.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  30.  
  31. #2940
Sivu: 98 / 112:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 488896979899100108 ... ViimeinenViimeinen