Sivu: 23 / 113:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1321222324253373 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 661:stä 690:een 3376:sta
  1. #661
    OK. Sitten uusi kuva. Sekin helppo, onhan tuossa jotain niiiiin tunnettua.

    SAM_4569.jpg
    Transalp->Varadero->GSA
  2. #662
    Lainaa siraulu kirjoitti Katso viesti
    OK. Sitten uusi kuva. Sekin helppo, onhan tuossa jotain niiiiin tunnettua.

    SAM_4569.jpg
    No nyt, olen kuitenkin hiljaa, en ehdi uutta kuvaa hakemaan.
  3. #663
    Ööö, Tukholma?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  4. #664
    Tosiaankin eka mielleyhtymä joka tulee on Tukholman satama josta Viikkari lähtee, mutta valkoinen kallio ei oikein sovi kuvaan.
    Sanoisin että Dover

    https://www.google.com/maps/@51.1259...7i13312!8i6656
    Viimeksi muokannut: TIJ; 18.08.2020 klo 21:04.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  5. #665
    joo sen verta vakuuttunut olen että tuo meni oikein joten laittelen tässä seuraavan

    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  6. #666
    Kyllä nuo oli tosiaan Doverin kalliot
    Transalp->Varadero->GSA
  7. #667
    Tässä vinkkiä uusimpaan

    Kolmen vuosisadan uhka, kidutus, karkoitus, kuolema ei saanut X:n lahjoitusmaatalonpoikia alistumaan vieraiden mahtajan orjuuteen. Oikeuden ikuisuuteen uskoen he taistelivat jälkipolville voiton. Vapaat samoilla konnuilla asuvat jälkeläisensä pystyttivät heidän kunniakseen tämän isiensä peltojen kivistä tehdyn muistomerkin v. 1936.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  8. #668
    Petäjärvi, Leningradin alue, Venäjä
    Minun äitini syntymäkoti sijaitsee 23km luoteeseen tuosta paikasta. Paikanimi nykyään Yablonovka
    Viimeksi muokannut: ilpom1500; 20.08.2020 klo 12:51.
    Suzuki M1500 Intruder
    Vuodesta 1998 Jyväskylä
  9. #669
    Lainaa ilpom1500 kirjoitti Katso viesti
    Petäjärvi, Leningradin alue, Venäjä
    polttaa aika kovastikin mutta ei ole Petäjärvi
    samaa aihetta ja varsin samanlaista designia edustavia monumenttejä on useita
    oikea paikka näkyy myös mm google street viewssä
    Viimeksi muokannut: TIJ; 19.08.2020 klo 23:37.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  10. #670
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    polttaa aika kovastikin mutta ei ole Petäjärvi
    samaa aihetta ja varsin samanlaista designia edustavia monumenttejä on useita
    oikea paikka näkyy myös mm google street viewssä
    Google kertoo paikaksi Metsäpirtti, ja tuosta vielä Street View

    Seuraavaksi hotelli hakusessa
  11. #671
    Taitaa olla Landhotel Martinshöhe Oberreutessa. Tästä on ollut juttua näilläkin sivuilla, mutta tämä gasthof ei ilmeisesti ole enää toiminnassa?
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  12. #672
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla Landhotel Martinshöhe Oberreutessa. Tästä on ollut juttua näilläkin sivuilla, mutta tämä gasthof ei ilmeisesti ole enää toiminnassa?
    Jep, kyseessä Landhotel Martinshöhe. Nykytilanteesta ei itselläkään tietoa, viimeksi tainut olla siellä 2014.
  13. #673
    Tässä olisi sitten uusi kuva pähkäiltäväksi.

    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  14. #674
    toihan on tietysti Rødbyhavn (Saksan lauttaa odotellaan)

    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  15. #675
    No sehän se juurikin on! Hieno kuva muuten satamasta ylhäältä päin.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  16. #676
    Kun nuita satamia kerran arvuuteltu niin tässä yksi lisää.
    Että lautan perässä näkyy lukevan Palermo, niin ei haittaa, se on hämäystä, nyt ollaan jossain muualla.
    Nimi sen sijaan piti sutata piiloon, se olis paljastanu paikan hetkessä.

    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  17. #677
    Näyttäisi vähän Gagliarilta Sardiniassa ?
    pl
  18. #678
    Lainaa pusi kirjoitti Katso viesti
    Näyttäisi vähän Gagliarilta Sardiniassa ?
    ja vähän enemmän Anconalta ja paatti on Minoan Olympia tai sen sisaralus.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  19. #679
    ^Ancona on oikein. Cruise Europa lautan nimi.
    Että nuin paljo mopoja kuvassa niin ovatten menossa vuoden 2010 HD Super Rallyyn Kreikkaan.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  20. #680
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    ^Ancona on oikein. Cruise Europa lautan nimi.
    Että nuin paljo mopoja kuvassa niin ovatten menossa vuoden 2010 HD Super Rallyyn Kreikkaan.
    Uusi kuva on varmaan vähän vaikea, joten annetaan vinkkejä jo heti alkuun.
    Vuoren nimeä kysytään jonne tämä tie vie. Tie on umpitie ja päättyy noin 1600metriin. Siitä voi jatkaa jalkapatikassa noin 1800 metriin josta avautuukin melko hyvät näkymät ympäristöön. Polun varrella noin 1700 metrissä on 1.maailmansodan aikainen linnoite.

    Ja tuon mutkatien varrella on paljon sodanaikaisia juoksuhautoja ja bunkkereita. Sieltä löytyy myös "paksun-Bertan" tekemä kuoppa (tai pikemminkin se monttu on tsekkiläisen 42cm:n haupitsin tekemä, mutta siis samaa kaliberiä kuin paksubertta). Juoksuhaudat ja linnoitteet on osittain kunnostettu ja samalla laitettu pitkin tuon tienvartta opasteita eli se on suhteellisen turistiystävällinen.

    Vuori ei ole missään korvessa eli aikalailla kylää ja kapunkia löytyy ympäriltä. Viereisestä kaupungista on matkaa tuonne huipulle noin 18km ja tie on yhtä mutkaa eli vaikkei 1.maailmansodanaikaiset juoksuhaudat kiinnostaisikaan niin ihan tuon tien ajaminen mukavaa ajankuluttamista.
    millecroci.jpg


    ja lisättäköön tuohon Anconan kuvassa näkyvään paattiin se nippelitieto, että alushan on Minoan linesin paatti jolla on sama omistaja kuin Finnlinesillä eli Grimaldi. grimaldi yritti aikoinaan ostaa myös Tirrenialinsein, mutta Tirrenia meni Onoratolle joka osti myös Mobylinesin ja Toremar on myös samaa yritysrypästä. Viime vuonna Onorato nosti Sardinia/Corsica lauttalippujen hintoja josta nousi jonkinsortin kohu "monopoliaseman" hyväksikäytöstä. Ei sillä nyt ihan monopoli ole, sillä siellä seilaa vielä yhdistyneet Sardinialines ja Corsicalines. Ja on siellä toki vielä pieniä yhtiöitä kuten BluNavy.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 21.08.2020 klo 01:21.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  21. #681
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Uusi kuva on varmaan vähän vaikea, joten annetaan vinkkejä jo heti alkuun.
    Vuoren nimeä kysytään jonne tämä tie vie. Tie on umpitie ja päättyy noin 1600metriin. Siitä voi jatkaa jalkapatikassa noin 1800 metriin josta avautuukin melko hyvät näkymät ympäristöön. Polun varrella noin 1700 metrissä on 1.maailmansodan aikainen linnoite.
    Lisävinkki: 30km pohjoiseen löytyy vanha Rooman valtakunnanaikainen legioonalaisten varuskuntakaupunki. Roomalaiset antoivat kaupungille nimen siellä olevien kolmen "kukkulan" mukaan ja se voisi olla suomennettuna vaikkapa kolme hammasta. Kaupungin nykynimi on säilyttänyt tuon latinankielisen nimen peruspiirteet. Vanhan kaupungin jäänteitä on maanalaisessa museossa jonne pääsee torilta, joka on nimetty paikallisen "poliitikon/sotasankarin" mukaan. Kyseisen poliitikon muistomerkki on kukkulan päällä ja tämä kukkula on yksi niistä jonka mukaan kaupunki on nimetty. Kukkulan läpi kulkee moottoritietunneli ja sen läpi kulkee myös vanha tunneli jossa sijaitsee nykyisin museo/näyttelytila (vapaa sisäänpääsy) jossa on vielä muutaman viikon ajan valokuvanäyttely toisen maailmansodan erikoisista ja nykyisin hankalammin saavutettavista taistelupaikoista/hylätyistä paikoista.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  22. #682
    Veneton vai Trentinon puolella?
  23. #683
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Veneton vai Trentinon puolella?
    Sehän tässä just pitäs tietää. Kuitenkin vastaus pitäis olla tarkempi kuin pelkkä maakunta. Vuoren nimi riittää tai sitten linkki googlemapsin katunäkymään. Tai sitten jos kertoo minkä eläimen jalanjäljet löytyy vuoren länsirinteeseen kivettyneinä. (kuvan kanssa)
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  24. #684
    Lisävihjettä yritin kalastella
    Vuoren nimi on Zugna.

  25. #685
  26. #686
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Lisävihjettä yritin kalastella
    Vuoren nimi on Zugna.
    Juurikin se. Tuo ylläolevan vihjeen kaupunki on Trento (tai anglosaksilaisittain Tren ja ladiniksi Trent heittomerkillä, saksaksi Trient, Gimbriaksi Tria ja rooman valtakunnan aikainen nimi oli Tridentum. Yllämainittu "sotasankari" oli Cesare Battisti, joka oli Trentolainen, mutta kun 1.maailmansodan aikaan Trento kuului Itävalta-Unkariin niin täten Cesare kuului Itävallan "eduskuntaan" ja olisi siis myös itävaltalainen, mutta oli sodassa Italian puolella ja tästä syystä pääsi sitten hengestään (lynkattiin Trentossa). Cesarelle pystytettiin mausoleumi Trenton itälaidalla olevan nyppylän, Doss Trenton, laelle. Sinne pääsee lähes perille myös prätkällä jos aikoo siellä vierailla. Tiellä on tosin aikarajoituksia eli joka päivä ja kaiken aikaa sinne ei kaiketi pääse.

    Sodan jälkeen Italia sai EteläTirolin palkkioksi osallistumisesta sotaan ympärysvaltojen puolella eikä saksa ja Itävalta-Unkarin puolelle maiden Kolmiliiton mukaisesti eli tällöin italia sai nykyisin voimassaolevat rajansa (paria 2.maailmansodan jälkeistä pientä muutosta lukuunottamatta mm. Mont Chabertonin patteristo. )

    Myöhäiskeväisenä iltapäivänä vuonna 1990 amatööriargeologi Vittorio Bonaparte kiipeili Monte Zugnan länsirinteellä ja havaitsi kalliolla "jalanjälkiä". Hetken tuumailtuaan hän totesi, että nämähän taitaa olla dinosauruksen jalanjälkiä. Mutta kun ei hän ollut alan ammattilainen niin Vittorio otti yhteyttä Rooman dinosauriiden jalanjälkitutkimuskeskukseen ja samantein roomasta saapuikin paikalle tutkija Culo Duepiedi, joka vahvisti jäljet dinosauriin tekemiksi. Ja näin sai Rovereto uuden turistinähtävyyden.

    Le Orme dei Dinosauri
    dino.jpg
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 21.08.2020 klo 18:31.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  27. #687
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Uusi, urbaani.
    Nyt ollaan Saksassa. Celle?
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  28. #688
    Löytyi taas nopeasti, vaikka yritin peittää autojen rekisterinumerot yms. paljastavat yksityiskohdat. Eli oikea kaupunki!
  29. #689
    Tässäpä sitten seuraava.

    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  30.  
  31. #690
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Tässäpä sitten seuraava.

    Misurina-järvi. Kuvattu Lavaredo-hotellin pihalta. Taustalla Monte Piana jonka muistelisin pitävän maailmanennätystä sarjassa "eniten sodassa yli 2000metrin korkeudessa kuolleita" (toisaalta jotain samansuuntaista ennätystä muistelisin pitävän myös Assiettan taistelu, että tiiä sitte, muisti ehkä vähän pettää). Vanhat taisteluhaudat on museoitu ja sieltä löytyy myös hotelli/rifugio, mutta sinne menevä tie on suljettu yleiseltä liikenteeltä ja museo/hotelli kävijöiden pitää mennä sinne navetalla (navetta ital. = suomeksi yhteysalus) joka tässä tapauksessa on Jeeppi.


    ja laitetaan tähän uusi kuva vaikkei vahvistusta misurinasta ole vielä saatu.

    uusi kuva: vuoren nimeä kysytään. (näyttää kyllä enemmänkin euroopan suurimmalta sorakasalta)
    Vinkkejä ei ihmeemmin heru vähään aikaan sillä kohde on sen verran uniikki. Ainoa vinkki on, että "majakka" on lähes 1900 metrissä.
    saharaofspain.jpg

    Mainitaan nyt vielä sen verran, että kuvan mp ei ole vuoren huipulle johtavalla asfalttitiellä vaan vuoren etelärinteellä risteilevällä sorapolulla.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 22.08.2020 klo 03:38.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Sivu: 23 / 113:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1321222324253373 ... ViimeinenViimeinen