Sivu: 121 / 121:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2171111119120121
Tulokset 3601:stä 3621:een 3621:sta
    Oberalppass Sveitsissä. Ravintolan nimi on kuvasta ”kadonnut”, se on Piz Calmot.

Seuraava voi olla vaikea, mutta kun parempiakaan kuvia ei ole.

Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Mites tommonen
    Hyvin epäilyttävä kuva nyt.
    Kun ei näy maskottia

gs lc

BMW, askel kohti aikuisuutta..
    Vahva veikkaus, että pyh on ottanut kuvan Italiasta tästä kohdin.

https://maps.app.goo.gl/DtrBt5uAsE4v7g9HA
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Hyvin epäilyttävä kuva nyt.
    Kun ei näy maskottia
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Vahva veikkaus, että pyh on ottanut kuvan Italiasta tästä kohdin.

https://maps.app.goo.gl/DtrBt5uAsE4v7g9HA
    No eihän se ollutkaan vaikea! Paikka on ihan oikea.
    Sori sekoilu, kuva oli aika mahdoton, joten vaihdoin sen.
    Madonna di Campiglio? Mulla taitaa olla kuva lähes samasta paikasta (kesä 2017).

Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
    Mulla on kuvien kanssa vähän sama ongelma, että hyviä ei enää löydy. No, tässä olisi nyt jonkinlainen, eli linna entisen Itä-Saksan alueelta.

Friedrichswerthin linna on kovasti tuon näköinen...
    Oikea vastaus! Hieno linna samannimisessä pikkukaupungissa, mutta olisi kyllä remontin tarpeessa.

Jatketaan linna-aiheella.
    Rosenburgin linna Itävallassa.
    Lainaa Nordlicht kirjoitti Katso viesti
    Rosenburgin linna Itävallassa.
    Sehän se on.
    Missä kohtaa kuvassa näkyy pyörä tai kyytiläisiä?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Sorry, hyppäsin satulasta kuvaa varten. Poistin viestin.
    Oli muuten Hvar-Kaupungista Kroatiassa.
    Laittakaapa seuraava.
    Laitetaan vähän vaikeempi eli kylän nimi olis hakusessa jossa tämä kämppäri sijaitsee
    rovereto.jpg

Vinkki 1: Kuvassa on tarkoituksella kämppäri muistutuksena, että on ns. kunnallisia kämppäreitä (camping municipal). tämäkin kämppäri maksoi 7 vuotta sitten 7euroa yöltä, nyt hinta näyttäis olevan 10,5euroa. Ja mainittakoon vielä, että kämppäri on ihan pelipaikoilla eli vasemmalla kulkee tie jota moni palstan lukija on ajanut. Ja kuvaajan selän takana on toinen samanmoinen eli kämppäri on kahden tunnetun tien risteyksessä.

Vinkki 2: Mainitaan tässä yhteydessä pari muuta Municipal-kämppäriä. Verdonin suurella kanjonilla on kämppäri joka niinikään oli alle 10euroa yöltä. Municipalit on yleensä vähän vaatimattomilla palveluilla, mutta Verdoninkin kämppärillä oli suihkuissa lämpimät vedet, pesukoneet vaatteille, netti joka tosin kuului vain lähellä respaa, pieni kioski josta sai purkkivirvokkeita ja kahvia/croisantteja aamupalaksi. Tendan passon alajuoksulla oleva kämppäri on käymistäni se vaatimattomin, mutta kyllä sielläkin vessat ja lämpimät suihkuvedet löytyy. Aussoisissa on myös erikoinen municipal sillä aivan kämppärin laidalla on Grenadiinien juoksuhaudat, jotka liittyvät viiden linnoituksen (La Barrière de l'Esseillon) sarjaan jotka Sardinian kuningaskunta rakennutti Wienin tanssivan kongressin määräämillä sotakorvauksilla Ranskalta. Lähin on vain 50 metrin päässä kämppäriltä oleva Fort Charles-Albert (Carlo Alberto ), Fort Marie-Christine on 500 metrin päässä ja Charles-Felix ( Carlo Felice) vajaan kilometrin päässä ja päälinnoitus Fort Victor-Emmanuel (Vittorio Emanuele) reilun kilometrin päässä ja vielä on ARC-joen (rotkon) toisella puolla Marie-Theresen (Maria Teresa) linnoite linnuntietä vajaa 2km kämppäriltä. Rotkon yli pääsee Le Pont du Diablen(pirun silta) kävelysiltaa pitkin. Aussoissin kämppäriltä löytyy huoltorakennuksesta suihkujen ja pesukoneiden lisäksi ruokasali jossa voi omia eväitä napostella sekä myös TV-/oleskeluhuone. Nämäkin kämppärit ovat siis ihan pääteiden varsilla ja tunnettujen reittien varrella eli mutkaa ja passoa löytyy näiden lähistöltä ihan riittämiin. Nyt hakusessa olevan kämppärin viereltä kun ottaa tien kohden kuvan taustalla näkyville vuorille ja jatkaa jonkun matkaa niiden yli toiselle puolelle tuleekin vastaan The Mäki.

Vinkki 3: Laitetaan tähän kuva joka on otettu vuorilta joka näkyy tuossa ensimmäisessä kuvassakin. Tässä kuvassa on vaihtoehto tuolla kuvaajan takana kulkevalle asfalttitielle. Varmaan satoja palstan lukijoita on ajanut tuon asfalttitien, mutta tälle "oikopolulle" lienee eksynyt ehkä kaksi joista toinen olen minä. Tokikaan tämä hiekkatie ei vedä vertoja tuolle asfalttitielle, mutta kun sen päällystetyn tien on ajanut vaikka 5 kertaa niin ehkä alkaa kiinnostus heräämään tälle hiekkatievaihtoehdolle. Mitään ihmeellistä ei tältä tieltä kuitenkaan löydy ellei sitten lasketa tuossa kuvan keskellä olevaa bunkkeria (ei tosin erotu kuvasta tosi pienenä kun on) sekä bunkkerin vierellä olevaa yli 2440 metrin korkeudessa olevaa passoa eli bassobongareita tämä reitti saattaa kiinnostaa.
    rovereto1.jpg

Vinkki 4: Jälkimmäisessä kuvassa tiestä erkanee sivutie (kuvaajasta heti oikealle mutta ei näy kuvassa) joka pitäisi olla ajokelpoinen(en ole ite sitä ajanut). tietä pitkin pitäisi päästä asfalttitielle lähelle Col de la Cayollea.

Vinkki 5: Kuva asfalttitien korkeimmalta kohdalta ja kuten näkyy niin vuoren huipulle on vielä matkaa. huipulle menee patikkaplku, joka sekin lienee aika suosittu kun tässäkin kuvassa näkyy 7 kiipijää ja kuvan ulkopuolella vähintään pari lisää.
    rovereto2.jpg

Vinkki 6: Vinkeissä 3 ja 4 olevat hiekkatiet ovat osa "Route des Grandes Alpes Gravel" reittiä.

Vinkki 7: vuonna 1909 Touring Club de France brändäsi 720 kilometriä pitkän reitin/tien jonka korkein kohta on 2770m ja tuo tie kulkee heti kämppärin pohjoispuolelta ohi noin 50metriä kuvaajan selän takana. Tuo tie joka kulkee kämppärin itäpuolella kohti etelää ei ole osa tuota brändättyä tietä, mutta se oli merkittynä jo siinä ensimmäisessä kartassa tekstillä (vapaasti suomennettu) erittäin suositeltava variantti. Eikä ihme sillä se tie käy parhaimmillaan korkeimmalla kuin mikään muu asfaltoitu, kaikille avoin läpiajettava tie euroopassa. Jos ajat etelästä pohjoiseen niin voit valita ajatko tuota brändättyä reittiä vai tuota korkealla käyvää reittiä ja nuo reitit yhtyvät juuri noin 100 metriä kuvaajaan takana ja etelässä ne yhtyvät vajaan 100km:n päässä. (toki siinä reittien välillä on poikittaisia teitä joita pitkin voi suhata teiden välillä)

Vinkki 8: on kuvavinkki. Kuvan tunneli sijaitsee kämppäriltä 22 km pohjoiseen. rovereto3.jpg
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 06.02.2025 klo 10:09.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Viimeinen vinkki: Hakusessa olis kylä jossa tuo ensimmäisen kuvan kämppäri on. Kylä sijaitsee Route des Grandes Alpes reitillä. Kylästä lähtee toinen suosittu tie etelään kohden alppien korkeinta kaikille avointa ja läpiajettavaa asfalttietä kohden joka kohoaa 2802 metriin asti. Uusin kuva on juurikin tuolta vuoren huipun kiertävältä "loopilta" looppi lähtee 2715metrin korkeudessa olevalta passolta ja se palaa takaisin samalle passolle. Tämä looppi on 23 kilometrin päässä kämppäriltä.
    rovereto4.jpg

Tien rakensi aikanaan Napoleon III joskus 1800-luvulla ja tuo turisti-luuppi rakennetti myöhemmin siinä 1960-luvun alussa.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Parpaillonin tunnelikäytävä, aikas korkialla Alpeilla.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Parpaillonin tunnelikäytävä, aikas korkialla Alpeilla.
    Kuvajahdin kohteena oleva J-kirjaimella alkava kylä tosiaan sijaitsee 22km etelään mainitulta Parpaillonin tunnelilta
  21.  
    Ehkäpä paikka on Jausiers, jos matka on tietä pitkin...by the way
Sivu: 121 / 121:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2171111119120121