Sivu: 1 / 112:sta 1231151101 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 3360:sta
  1. #1
    Tulevana kesänä voi käydä niin, ettei euroopanreissua tehdä. Avataan laihaksi lohduksi Euroopan kuvajahti.
    Rastilla ei tarvitse tietenkään käydä, paikan tunnistaminen riittää. Kun paikka on varmuudella tunnistettu, saa lisätä seuraavan kuvan. Tarvittaessa edellisen kuvan laittaja kuittaa paikan oikeaksi. Jos kuvassa on vaikka Pisan kalteva torni, niin ei tarvitse.
    Uudessa kuvassa sitten pitää näkyä oma pyörä tai sitten kuski/kyytiläinen ajovehkeissä. Siis tietenkin arkistokuvia.
    Pelkkä lumihuippuinen vuori pyörän takana ei välttämättä aukea, mutta vihjeitä voi antaa.
    Tarvitaanko lisää sääntöjä?
    Lisäsääntö 1: Laita uusi kuva melko ripeästi, jotta jahti etenee. Jos uutta kuvaa ei ilmesty puolessa vuorokaudessa, joku muu voi laittaa uuden kohteen.
    Lisäsääntö 2: Jos kuvaa ei tunnisteta 48 tunnin aikana, eikä siihen saada uusia vihjeitä, kuka tahansa voi laittaa uuden kuvan.

    Ensimmäinen:

    IMG_1776 (1).jpg
    Viimeksi muokannut: pyh; 05.06.2020 klo 20:50. Syy: Lisäsääntö 1
  2. #2
    Kiva idea, vastaavia kuvajahteja olen nähnyt myös joillain ulkomaisilla mp-sivustoilla. Täytyy vain toivoa, että syksymmällä koronatilanne on Euroopassa jo sen verran parempi, että joku pitempi reissu olisi kuitenkin mahdollista tehdä. Kaikki on nykyään niin epävarmaa, mutta aika näyttää...

    Eli pyh:n kuva on otettu Grännan torilla (Ruotsi). Tuosta on tullut ajeltua ohi lukemattomia kertoja.

    Tässä sitten seuraava kuva, sen pitäisi olla helppo. Eli muutaman reissun olen tehnyt myös Pikkugessulla, omalla tavallaan ihan hauskaa sekin. Tämä kuva on vuodelta 2017.

    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  3. #3
    Kuvassa on Neuschwanstein linna Saksassa, Schwangau kylässä lähellä Füssen.

    Oma kuva on otettu syksyllä 2019.37C9EF03-F843-4A4D-9895-48946D930E0D.jpg
    Ansku
  4. #4
    Bensahinta viittaa Livignoon ja Agipin asemalta näyttää niin oisko se tuossa?

    Tuossa ufo parin vuoden takaa
  5. #5
  6. #6
    Löytyi oman pyörän kuva samalta paikalta, tosin vahingossa eri suunnasta kuvattuna. Colle di Gran San Bernardino Italian ja Sveitsin rajalta.
    IMG_1917.jpg

    Uusi onkin vähän vaikeampi?
    IMG_0612.jpg
    Vihjeeksi: laivaa odottamassa. Streetview toimii tässä maassa.
    Viimeksi muokannut: pyh; 24.05.2020 klo 14:38. Syy: vinkkiä
  7. #7
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Uusi onkin vähän vaikeampi?

    Vihjeeksi: laivaa odottamassa. Streetview toimii tässä maassa.
    Ei se kovin vaikea ole, Blu-Navy on pieni laivayhtiö, jolla ei kovin montaa satamaa ole.
    Tässä ollaa Italian Sardinian pohjoispuolen satamassa Santa Teresa Galluran kylässä. Ja varmaan Bonifacioon menossa.

    Uusi paikka tiellä, joka kulkee useamman kymmenen kilometrin matkan yli 1600 metrissä. Eteläpää tiestä alkaa järven rannalta muttei kuitenkaan Gardajärven (oikeastaan tie lähtee järven länsilaidalta ja kulkee länttä kohden, mutta tuo alkupää on tien eteläisin kohta). Kuvan keskipaikkeilla näkyy poikittainen passo joka on reitin matalin kohta ja jos sumua ei olisi niin tuolla kauempana vuoren päällä näkyisi NATOn tutka-asema. Tie on suljettu talvella ja aukeaa joskus toukokuun aikana ja siellä on siis vielä toukokuussa lunta.
    passoja.jpg

    Pikku vinkki, Salo on noin 50km päässä.

    Ja länteen ei tartte mennä montaakaan kilometriä kun vastaa tulee Ville ja Irma. Itään taas jos menee edellämainitun järven toiselle puolelle niin siellä on Armo ja jos jatkaa vielä hitusen matkaa toisen järven yli niin ollaankin jo Aviossa ja siinä heti vieressä on Ala. Kohteen pohjoispuolelta löytyy Palo ja MC.Vittuonen pojat on ajaneet tämän tien vaikka Vittuoneen on kyllä matkaa sitten vähän enemmän lähempänä kuitenkin kuin Asti.
    Tien voisi sanoa päättyvän passolle joka on Googlekääntäjän mukaan suomeksi ristinverkkotunnukset.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 25.05.2020 klo 16:17.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  8. #8
    No tämä ei ainakaan ole helppo!
    Passo Crocedominin yli olen ajanut lännestä itään, Iseolta Idrolle.
    Eli järvi, josta korkealla kulkeva tie (englanniksi Anfo ridge road) lähtee on Lago d'Idro. Tietä ei pysty "ajamaan" streetview:llä.
    Passo Dosso Alto?
    Viimeksi muokannut: pyh; 27.05.2020 klo 22:18. Syy: Lisätty tien nimi
  9. #9
    Mäkin olen ajanut Croce Dominin mutta se on paljon isompaa tietä (vaikka kapea sekin on).
    Ja toi Doso Alto taitaa muuttua ihan poluksi (eli Off Road) melko pian etelään mentäessä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  10. #10
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    No tämä ei ainakaan ole helppo!
    Passo Crocedominin yli olen ajanut lännestä itään, Iseolta Idrolle.
    Eli järvi, josta korkealla kulkeva tie (englanniksi Anfo ridge road) lähtee on Lago d'Idro. Tietä ei pysty "ajamaan" streetview:llä.
    Passo Dosso Alto?
    Kuvassa näkyvä passo on Maniva. Dosso Alto on kuvaajan selän takana jokusen kilometriä. Tie kannattaa ajaa kun sen vielä voi. Italialaisetkin keksii kieltää tämäntyyppisiä teitä moottoriajoneuvoilta ja toisekseen tie oli muutamia vuosia sitten suljettu korjauksien takia eikä koskaan voi tietää koetteleeko talvi tietä niin kaltoin ettei sitä saada korjatuksi vuoteen tai pariin.

    Tässä vielä kuva vastakkaisesta suunnasta. Kuvan keskellä passo maniva ja passo Manivalta Anfoon menevä tie näkyy vastakkaisella rinteellä lievästi nousevana kuvan oikeaan reunaan.
    passomaniva.jpg

    ja laitetaan vielä kuva siitä Naton tutka-asemasta ja Crocedomini on tuolla tutka-aseman takana jokusen kilometrin päässä.
    natontutkaasema.jpg
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  11. #11
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mäkin olen ajanut Croce Dominin mutta se on paljon isompaa tietä (vaikka kapea sekin on).
    Ja toi Doso Alto taitaa muuttua ihan poluksi (eli Off Road) melko pian etelään mentäessä.
    Dosso Altolta Anfoon on asfalttia koko matka. Hiekkaisin osuus on Manivan ja Dosso Alton välillä, muttei sitäkään kilometrikaupalla ole. Tossa on se hiekkapätkä videoituna. Gabori siinä vetää sätkää samalla kun ajaa.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  12. #12
    Laitapas nyt joku vähän helpompi. Nyt ei meillä ole mitään tunnistettavaa...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #13
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Laitapas nyt joku vähän helpompi. Nyt ei meillä ole mitään tunnistettavaa...
    Eikös toi jo tunnistettu?
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  14. #14
    Tarkkuus kelpasi rastinlaittajalle, tästä seuraava. Lisäpisteitä, jos löytää oikean tuulilasin!
    Ei muuten yhtään ketuta, kun ajattelee, että ensi sunnuntaina piti lähteä reissuun.
    P6131599.jpg
  15. #15
    Piazza Dante, Genova Italia?
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  16. #16
  17. #17
    Lainaa terppa23 kirjoitti Katso viesti
    Piazza Dante, Genova Italia?
    Nyt odotan mielenkiinnolla mitä Terpalta tulee???
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  18. #18
    Uusi olisi tälläinen vesistönylitys vehkeellä, joka oli useamman vuoden kateissakin välillä.

    kuvajathti eurooppa.jpg
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  19. #19
    Kavastun lossi, Viro!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  20. #20
    Vähän eri puolelta Eurooppaa:
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  21. #21
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Vähän eri puolelta Eurooppaa:
    Olisko Sedlon sola Durmidorin puistossa Montenegrossa?
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  22. #22
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Olisko Sedlon sola Durmidorin puistossa Montenegrossa?
    Ei. Kun just toisella puolella Eurooppaa.
    PS: On muuten yllättävän saman näköinen! kuva
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  23. #23
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ei. Kun just toisella puolella Eurooppaa.
    PS: On muuten yllättävän saman näköinen! kuva
    "Yllättävän" samannäköinen paikka löytyyy varmaan sadoista eri paikoista...
  24. #24
    Olemme näköjään Go-Zan kanssa ajelleet useamminkin samoja reittejä!
  25. #25
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    "Yllättävän" samannäköinen paikka löytyyy varmaan sadoista eri paikoista...
    Se on totta ja tää voi olla vaikea sen takia ettei löydy ns. "Pääreitin" (eli "Route de Grandes Alpes") varrelta.
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Olemme näköjään Go-Zan kanssa ajelleet useamminkin samoja reittejä!
    Ja vielä samalla pyörällä!!!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  26. #26
    Col d'Allos

    https://gozamite.com/2016/08/

    joku muu saa laittaa uuden kuvan
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  27. #27
    Laitetaan kuva kun pyydetään, selän takana on Italia ja naaman edessä Slovenia.
    Hienon mutkatien päässä tuo.

    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  28. #28
    Mangart saddle, tien 902 päässä?
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  29. #29
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  30.  
  31. #30
    Olisko tässä sen verran helppo pyhiinvaelluspaikka ettei enempää vihjeitä kaipaa?
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Sivu: 1 / 112:sta 1231151101 ... ViimeinenViimeinen