Sivu: 26 / 113:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1624252627283676 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 751:stä 780:een 3376:sta
  1. #751
    Kyllä
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  2. #752
    Entäs tämä sitten?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  3. #753
    Paikkakunta voisi olla Chamonix-Mont-Blanc ja kuvan köysirata vie Aiguille du Midin huipulle?
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  4. #754
    hyvin kaivettu
    ihan meinas ärsyttää kun en saanu päähän mikä tuo oli - jotain tuttua talossa ja rata lähtee nostaa huomattavan reippaasti
    mutta en sitten älynnyt ajaa google-autolla hissiaseman taakse
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  5. #755
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Paikkakunta voisi olla Chamonix-Mont-Blanc ja kuvan köysirata vie Aiguille du Midin huipulle?
    Jovvain se olise!
  6. #756
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    hyvin kaivettu
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Jovvain se olise!
    Juu, tämä löytyi loppujen lopuksi yllättävänkin helposti, oli kyllä ripaus tuuriakin mukana matkassa.

    Sitten seuraavaan kuvaan, eli miltä paikkakunnalta mahtaa löytyä tämä hotelli? Henkilökohtaisesti hotelliin liittyy paljon muistoja, sillä yövyin siinä ensimmäisen kerran jo vuonna -85. Veikkaisin, että moni teistäkin on joskus ajanut tämän hotellin ohi...

    Ja ettei olisi turhan vaikea, laitan mukaan vielä toisenkin kuvan, jossa on näkymä hotellin terassilta.



    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  7. #757

    Hotel Europa Limone Sul Garda, Lombardia

    laita uusi, minulla ei ole heti saatavilla
    Suzuki M1500 Intruder
    Vuodesta 1998 Jyväskylä
  8. #758
    Se löytyikin nopeasti. Olisi varmaan löytynyt ilman sitä maisemakuvaakin. Tuosta hotellin edestä ovat tosiaan menneet ohi kaikki Gardan länsirantaa pitkin ajaneet.

    Laitan sitten uuden kuvan, kun kerran pyydettiin. Tässä ollaan itse asiassa matkalla juuri Gardalle.

    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  9. #759
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Se löytyikin nopeasti. Olisi varmaan löytynyt ilman sitä maisemakuvaakin. Tuosta hotellin edestä ovat tosiaan menneet ohi kaikki Gardan länsirantaa pitkin ajaneet.

    Laitan sitten uuden kuvan, kun kerran pyydettiin. Tässä ollaan itse asiassa matkalla juuri Gardalle.

    Alkaa passot näköjään loppua: Passo Pennes
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 04.09.2020 klo 16:30.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  10. #760
    Garda järveä heti aattelin, olin ensin itärannan puolella mutta sitten hoksasin sen vihreäalustaisen suoja tien että paikka onkin länsirannalla
    Suzuki M1500 Intruder
    Vuodesta 1998 Jyväskylä
  11. #761
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Alkaa passot näköjään loppua: Passo Pennes
    Jep, passo Pennes (Penserjoch) on tietenkin oikein. Löytyiskö sulta vielä uusi passo tai joku muu kuva?
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  12. #762
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Jep, passo Pennes (Penserjoch) on tietenkin oikein. Löytyiskö sulta vielä uusi passo tai joku muu kuva?
    Löytyy vaikka mitä, mutta pitäs löytää joku hyvä.

    Laitetaan vaikka tämä.
    otto.jpg

    Koska kuva antaa heikosti vihjeitä niin laitetaan sanallisia vinkkejä ettei ketju pysähdy.
    Paikka ei ole Alpeilla vaan erään toisen vuorijonon keskivaiheilla.
    Tie on umpitie eli päättyy noin 2200metrin korkeuteen ja siellä on vastassa hotelli eikä sitten paljon muuta, myös hissillä pääsee sinne hotellin viereen.

    Ja jos oikein tarkkaan alueelta etsii voi ehkä löytää jostain tekstin "Otto Skorzeny was here".

    Ja nyt siis kysytään hotellin nimeä tai ketä Otto meni tapaamaan kyseiseen hotelliin.



    ************************************************** ********************
    ps.ps.ps. liittyy edelliseen kuvajahtikohteeseen ei tähän uuteen jahtikohteeseen.
    Ja tässä vielä kuva mun suosikkihotellin parvekkeelta gardalle päin ja ihan vaan siitä syystä, että mun hotelli on korkeammalla ku sun hotelli. Välimatkaa näillä hotelleilla on 3km.
    bazzanega.jpg
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  13. #763
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Löytyy vaikka mitä, mutta pitäs löytää joku hyvä.

    Laitetaan vaikka tämä.
    otto.jpg

    Koska kuva antaa heikosti vihjeitä niin laitetaan sanallisia vinkkejä ettei ketju pysähdy.
    Paikka ei ole Alpeilla vaan erään toisen vuorijonon keskivaiheilla.
    Tie on umpitie eli päättyy noin 2200metrin korkeuteen ja siellä on vastassa hotelli eikä sitten paljon muuta, myös hissillä pääsee sinne hotellin viereen.

    Ja jos oikein tarkkaan alueelta etsii voi ehkä löytää jostain tekstin "Otto Skorzeny was here".

    Ja nyt siis kysytään hotellin nimeä tai ketä Otto meni tapaamaan kyseiseen hotelliin.



    ************************************************** ********************
    ps.ps.ps. liittyy edelliseen kuvajahtikohteeseen ei tähän uuteen jahtikohteeseen.
    Ja tässä vielä kuva mun suosikkihotellin parvekkeelta gardalle päin ja ihan vaan siitä syystä, että mun hotelli on korkeammalla ku sun hotelli. Välimatkaa näillä hotelleilla on 3km.
    bazzanega.jpg
    Olisko hotelli Campo Imperatore?
    Ja henkilö Benito Mussolini?
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  14. #764
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Olisko hotelli Campo Imperatore?
    Ja henkilö Benito Mussolini?
    Juurikin näin.

    Kun fasistien valta Italiassa alkoi horjua passitettii Mussolini arestiin hotelliin Grand Sassolle, jonne Skorzeny ja muutama muu kommado menivät vapauttamaan Mussolinin. He laskeutuivat liitokoneilla käsittääkseni juuri kuvassa taustalla näkyvälle tasangolle ja kipusivat loppumatkan jalkapatikassa hotellille ja lyhyen tulitaistelun jälkeen vapauttivat Il Ducen.

    Ja koska vapauttaminen oli osa natsien propagandaa oli se myös hyvin dokumentoitu.

    Tässä vielä video aiheesta https://www.youtube.com/watch?v=NamJbRLCKQc

    Ja tämä kohde siis Apenniineillä italiassa suurin piirtein Rooman ja Pescaran välillä. Tässä vielä kuva toukokuun puolivälissä josta ilmenee, että lunta löytyy hyvinkin etelästä vielä toukokuussakin. Tie oli aurattu koska Giro d'Italia.
    giro.jpg
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 04.09.2020 klo 17:34.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  15. #765
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Juu, tämä löytyi loppujen lopuksi yllättävänkin helposti, oli kyllä ripaus tuuriakin mukana matkassa.

    Sitten seuraavaan kuvaan, eli miltä paikkakunnalta mahtaa löytyä tämä hotelli? Henkilökohtaisesti hotelliin liittyy paljon muistoja, sillä yövyin siinä ensimmäisen kerran jo vuonna -85. Veikkaisin, että moni teistäkin on joskus ajanut tämän hotellin ohi...

    Ja ettei olisi turhan vaikea, laitan mukaan vielä toisenkin kuvan, jossa on näkymä hotellin terassilta.



    Tuolla oon kans yöpyny useamman kerran. hkä noin 10 kertaa.
    Ekan kerran joskus 90-luvun alussa.
    Hotellin isäntä/omistaja on Tanskalainen.
    Hotel Europpa.jpg
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  16. #766
    No mistäs tää juna löytyy?
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  17. #767
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Tuolla oon kans yöpyny useamman kerran. hkä noin 10 kertaa.
    Ekan kerran joskus 90-luvun alussa.
    Hotellin isäntä/omistaja on Tanskalainen.
    Hotel Europpa.jpg
    Vähän OT, mutta on tosiaan mukava, edullinen paikka ja hyvä sijainti. Tosin joskus vähän meluisa, kun Ferrarit ajaa ohi. Olen käynyt siellä lähes vuosittain, yksi mun tuttu oli nimittäin omistajan kanssa naimisissa, tosin aikoja sitten. Omistajat ovat kuitenkin ihan italialaisia (Domenico ja Sofia Bernardi), mutta puhuvat sujuvaa tanskaa, koska aikaisemmin olivat erikoistuneet juurikin tanskalaisiin asiakkaisiin.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  18. #768
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    No mistäs tää juna löytyy?
    Odottelin, että joku olisi ehtinyt tämän jo ratkaisemaan, mutta yritetään: Viron rautatie- ja viestintämuseo Haapsalussa
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  19. #769
    Kyllähän se nän on, eli Haapsalusta löytyy.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  20. #770
    Oheinen järvimaisema sopii hyvin alkavaan syksyyn. Kuva on otettu järven etelärannalla, jossa kulkee oheinen, maksullinen yksityistie. Järven yhteydessä on myös 1900-luvun alkupuolella rakennettu voimalaitos, joka oli valmistuessaan yksi maailman suurimmista vesivoimaloista. Eli mikä mahtaa olla järven nimi?

    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  21. #771
    Ohessa muutama lisävihje helpottamaan ratkaisua:

    - järvi on kooltaan suhteellisen pieni, alle 20 km²
    - edellä mainittu voimalaitos siirtyi hiljattain suomalaisomistukseen
    - järven länsirannalla sijaitsee samanniminen kylä, josta oheinen kuva on otettu

    IMG_0901x.jpg
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  22. #772
    Walchensee
    Huima vesivoimalaitos, putouskorkeus 200 metriä, toteutettu putkilla. Tuollaisen teho on putouskorkeus x virtaama eli siihen aikaan isot tehtot pienelläkin virtaamalla. 124 MW nimellisteho. Imatra nykyään 192 MW, mutta nuorempi laitos.
    Viimeksi muokannut: Tinde; 07.09.2020 klo 11:48.
    FJR -17
  23. #773
    Hienoa, löytyihän se sieltä! Ehdin jo miettimään, eikö kukaan ole ajanut Kesselbergstrassea. Hieno voimalaitos tosiaan, yleisö pääsee tutustumaan siihen myös lähemmin. Sen omistaa Uniper, ja sehän siirtyi juuri vähän aikaa sitten Fortumin hallintaan yrityskaupalla.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  24. #774
    Oli käytävä katsomassa Imatran historia, jonka sähköteho on vuonna 1937 ylittänyt tuon laitoksen tehon huimalla 1 MW:lla ollen 125 MW. Siellä korkeusero 18,5 m. Noin muuten olen seurannut tätä ketjua ja vaikka tullut pyörittyä Euroopassa yli 20 vuotta (paitsi tänä vuonna) niin ei juuri kuvia joissa ei olisi ihmisiä niin ettei ole paljon arvuutettavaa.
    FJR -17
  25. #775
    Kokeillaan tuollaista, ei alpeilla mutta Euroopassa kuitenkin.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    FJR -17
  26. #776
    Suomalaisten jääkäreiden muistomerkki Hohenlockstedtissa Pohjois-Saksassa?
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  27. #777
    Juuri näin. Kadunnimi Finnische Allee.
    FJR -17
  28. #778
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Tuolla oon kans yöpyny useamman kerran. hkä noin 10 kertaa.
    Ekan kerran joskus 90-luvun alussa.
    Hotellin isäntä/omistaja on Tanskalainen.
    Hotel Europpa.jpg
    Piti kesälomareissulla majoittua Limone Sul Gardassa, ei tuossa Europassa vaan Castellissa. En sitten käynyt koko kylässä, en edes koko Italiassa. Ihan "pikkuisen" harmittaa
    Transalp->Varadero->GSA
  29. #779
    Tässä sitten uusi. Näyttääkö tutulta?

    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  30.  
  31. #780
    Ei saa päähän, vaikka lauttayhtiön nimi on noinkin persoonallinen. Tuo viirilogo tuttu, kuten tuo "majakka" mutta kun ei niin ei.
    FJR -17
Sivu: 26 / 113:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1624252627283676 ... ViimeinenViimeinen