Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 98:een 98:sta
  1. #91
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Toin mun Rocket on helppo ja köykäinen hallita, eikä jalkatapit... eiku laudat ole vielä koskaan raapineet katua. Mitä nyt vaatii vähän jalkalihaksia jos parkkeeraa keula edellä alamäkeen umpikujaan. Se on sitten oma moka jos reidet on kuin lyijykynät. Sitä varten on vaikkapa Kotarin 690 tai Yamahan XV535 Virago.

    Virago 535:sella en ajaisi metriäkään jo pelkästään sen takia, että se on XV535. Jamppimiehenä ei saisi morkata, mutta totuus ei pala tulessakaan. Kauhea laite, hyi.
    Meillä on vaimolla tallissa joukon jatkona myös virago 535. On sitä vähän laiteltu ja ulkonäköä paranneltu, drag bar ym. Törkeän näköinen vakiona. Minusta on oikein mukava peli putputella varsinkin taajamassa. Jalat yltävät maahan oli millainen tumppi tahansa. Kovaan vauhtiin se ei ole tarkoitettukaan. Ei siinä kallistusvara mitenkään erityisen pieni ole. Jos tappi viragossa ottaa maahan, silloin on kyllä ajettu tavalla, johon se pyörä ei ole tarkoitettu. Mukava pyörä ajaa hiljaa. Ducatissa taas kone lakkaa ravistamasta ykkösellä kolmen kympin jälkeen ja kuutosella 120 vauhdissa. Ihan perseestä taajamassa. Kotari taas kotonaan soralla ja kökkänä asfaltilla.

    Eri käyttötarkoituksiin on erilaisia vehkeitä. Mikään pyörä ei ole absoluuttisen hyvä tai huono.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  2. #92
    Ite ajan Kawssakin zzr 1200:sta, joka on unelmieni pyörä minulle, vaikka jo vanha onkin. Eikä mulla ainakaan oo mitään ongelmia ajaa sillontällön isäni 535 viragolla. Eihän se tietenkään juur mihinkään liiku, kun vertaa sitä esim omaan Kawaani, mutta johan sen ulkonäkökin kertoo, että kyse on ihan erityyppiseen cruisailuun tarkoitetusta pyörästä. Ja autoliikenteen mukana sillä pärjää kuitenkin ihan hyvin aina tonne 100km/h asti. Ja mukavaa silläkin on mutkateitä kurvailla, kun vaan ajelee järjen kanssa. Siinä on jalkatapit viety sinne ihan eteen ja ajoasento on ihan älyttömän rento tämmöselle 190cm/100kg jampalle. Ja pehmeä penkki takaa lisämukavuutta hanuriosastolle. Niin se vaan on, että toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä ja kolmas jopa anopista😄
    ZZR-1200
  3. #93
    Minä ajelin, ihan järjen kanssa, Motoparkissa Trumpan 865 customilla. Kyllä vaan kipinää löi joka mutkassa, vaikka kuinka yritti roikkua metrin sivussa. Niin, ja se järki ei tullut millään toisella pyörällä perässä, vaan se tässä yhteydessä oli siis ajosuorituksessa mukana. Ei menty lähelläkään kierrosennätyksiä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #94
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Minä ajelin, ihan järjen kanssa, Motoparkissa Trumpan 865 customilla. Kyllä vaan kipinää löi joka mutkassa, vaikka kuinka yritti roikkua metrin sivussa. Niin, ja se järki ei tullut millään toisella pyörällä perässä, vaan se tässä yhteydessä oli siis ajosuorituksessa mukana. Ei menty lähelläkään kierrosennätyksiä.
    No olisit mennyt crossiradalle tai enskapolulle, niin olisi ollut vielä huonompi valinta. Cruiseri on rentoa cruisailua varten. Ei radalle tai metsään.

    Lincoln-limusiini tai korotettu off road-maasturio on varmasti myös aika huono Motoparkissa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  5. #95
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    No olisit mennyt crossiradalle tai enskapolulle, niin olisi ollut vielä huonompi valinta. Cruiseri on rentoa cruisailua varten. Ei radalle tai metsään.

    Lincoln-limusiini tai korotettu off road-maasturio on varmasti myös aika huono Motoparkissa.
    Kävin minä enskapolullakin sillä - en tosin missää spoorissa vaan tavallisella metsäpolulla. Ihan laitteesta riippumatta ajoneuvoon pitää tutustua erilaisissa ajoympäristöissä ja hakea pidon rajat. Radalla ei kyllä nyt niitä pidon rajoja löytynyt, mutta löytyi sentään tehon rajat ja kallistusrajat.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  6. #96
    Joskus satuin Motoparkkiin samaan aikaan Rocket 3 Trumpan kanssa. Ei ne mutkanopeudet päätä huimanneet mutta hauskaa näytti olevan. Yritystäkin jonkun verran, kyllä se takasuoralle avatessa vähän kiemurteli välillä. Vaikuttavan näköistä menoa.
  7. #97
    Itse kun en tiennyt, cruiserilla/kustomilla ei saa radalle mennä, niin olen yhdeksän kesää käynyt Guzzin Californialla kiertämässä rataa. Ihan hyvin sillä siellä menee. Ei sillä varmaan jokkiksessa pärjää, mutta kyllä sillä ihan vinhasti pääsee. Olisko 1:32 Kemorassa ihan sen kummemmin puristamatta.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  8.  
  9. #98
    Tuossa parissa aiemmassa postauksessa piirtyy loistavasti esiin se, miksi niin hyvän ja tarpeellisenkin
    radalla veivaamisen oppien ja kokemusten kanssa kannattaa olla hyvin... hyvin varovainen
    yleisillä laduilla. Varsinkin niillä, joilla ajellaan hiemankaan vallattomammin.
    Erityisesti juuri laitteilla, joissa on lähtökohtaisestikin pienet kallistus/painumavarat.
    Toki heitot ja patit muuttavat tilannetta myös "ratakelpoistenkin" pelien osalta, mutta
    enemmänkin hetkittäin radikaalisti ja nopeasti muuttuvan rengaspidon kautta.

    Radallakin on "erilaisia olosuhteita" vaikutuksineen, mutta "out there" väijyy ne pelin luonteen
    täysin muuttavat heitot ja patit erilaisten randomien liikennetilanteiden lisäksi.

    Radalla puuttuu käytännössä lähes kokonaan ne vastaan tulevat yllärit, joiden vaikutus
    romujen tonttiin lyönnissä konkretisoituu karulla tavalla.

    Kallistustarpeen/vauhdin/ alustan painumisen/pidon hallinta on ihan eri tavoin haettavissa
    liimiittien pintaan pala palalta toistojen kautta radalla.

    Näistä seikoista johtuen "raskaat kivilanat" ovat varsin riskaabeleita laitteita vedellä vähänkään
    vallattomammin laduilla, joiden pinta ei ole taatusti tuttu/selkäytimessä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234