Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 109:sta
  1. #31
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Olin jo ehtinyt unohtaa, että tuossa Kawassa näkyi alunperin suomalaisen designin kädenjälki.

    Takalokari oli ilmiselvästi kopioitu pappatunturista!
    No juu, näin näyttää selkeesti olevan!

    Siksipä mä luulen, että sen verran on pakko uhrata originaalia lookkia et ton heivaa hiivattiin. Tuota kuraläppää lukuunottamattahan perän muotokieli on pelkkää suoraviivaista nannaa.

    Ei kyllä voi millään sanoa, että tää Kawa olisi kaunis. Mutta ainakin se on persoonallinen ja aikakaudelleen tyypillisesti munakas. Mä tossa itekseni kelailin, että vuoden 1995 aikoihin on koettu jonkilainen murros suunnittelussa? Pätee ainakin prätkiin ja formuloihin... Muotokielestä ja asenteesta on pudonnu toinen tai peräti molemmat pallit pois.

    Tietysti, tässä on semmonenkin pieni mahdollisuus jotta minä vaan alan oleen vanha...
  2. #32
    Lainaa Zeniitti kirjoitti Katso viesti
    Siksipä mä luulen, että sen verran on pakko uhrata originaalia lookkia et ton heivaa hiivattiin. Tuota kuraläppää lukuunottamattahan perän muotokieli on pelkkää suoraviivaista nannaa.
    Pitkän mallin takalokari on 75-100 puntaa jos sen laittaa myyntiin kunnosta riippuen. Englannissa. Ehkä kotimaassakin, mutta eivät rahdit nyt mahdottomia ole.

    Mulla on AMC Fender Eliminator kit joka keventää aika rontisti lookkia. Jostain täältä listalta (siellä on erilaisia ja japanin tullit ja rahdit tulevat päälle)
    https://www.webike.fi/ps/gpz900+fend...p.m=455&p.sk=0

    Pyörähän on kaunis edestä, takaa ja sivulta, poislukien tuo takalokari.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  3. #33
    Oliko muilla ongelmaa sameaksi säröttyneen tuulilasin kanssa?

    Omassani oli siis viisivuotisena jo visiiri, josta ei nähnyt läpi.
  4. #34
    Ompas mielenkiintoinen topikki.

    Ihan samoja fiiliksiä oman vm-85 osalta. Ollut mulla joku 5v ja peräti museokilvissä. Noihin alkupään pyöriin saa siitä englannin putkasta vesipumpun korjaussarjan, jos on purettavaa mallia. Itsekkin sen joudun hetimiten hankinnan jälkeen remppaan. Toi tankin ruostuminenkin on tuttujuttu, kun korkista sisään kurkkaa. Vinkeistä viisastuneena taidampa jo kesän aikana myrkyttää tankin. Ruosteella on myös se ikävä ominaisuus, että saattaa tukkia kaasareiden kanavat tekokkaasti, kun sopivasti sattuu.

    Tässä keskustelussa ei ole vielä kukaan puhellut moottorinlämmöistä(?) Olisi hauska kuulla kokemuksia niiden osalta, jotka ovat jo uutena omistaneet. Mulla ainakin mittarin mukaan vedenlämpö nousee jokseenkin tappiin kun paritkin liikennevalot joutuu perätysten seisomaan, kuten myös hitaassa ajossa. Olen näyttämiä tarkastellut parillakin eri mittarilla ja anturilla. Jokseenkin samaa näyttävät kun vierekkäin vertaa. Termostaatti on tsekattu ja vaihdettu sekä järjestelmähuuhdeltu, syyläri putsattu ulkoa ja sisältä. Myös puhallin toimii mielestäni niinkuin pitää. Tosin ajettaessa saisi lähteä aikaisemmin pyörimään. Näyttäs, että tossa munkin pyörässä on jossain kohti ollut oma katkaisia puhaltimella, sen näköinen reikä avaimen katteessa oli.

    Onkos korkeat lämmöt (tai ainakin näyttämä) vika vai ominaisuus? Ulkomaisten foorumien mukaan jää käsitykseen olisi peräti ominaisuus(?).
    Olin miten oli, mutta näin on!

    BMW K1200GT -07
    Kawa ZX-10 -88 (ei liiku omin voimin)
    Honda CBX 750 -84
    BMW K1 -90
    Kawa GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa)
    Kawa KZ 1300 -79
    Suitsa GSXR 1100 -97
  5. #35
    Moottorilämmöt alkaa kiinnostaa jo itteänikin, ei sillä että pyörä olisi vielä alkuunkaan nipussa. Mutta tuo aihe tulee varmasti eteen sitten jossain vaiheessa.

    -Mitä kikkoja noiden lämpöjen kanssa on tehtävissä?
    -Mikäli jäähdyttimen vaihtaa suurempaan, joutuu varmaankin luopumaan myös noista sivukatteista? Tätä en haluaisi tehdä, sillä ne ovat tän Kawan parhaimmistoa keulakatteen kanssa ja tekevät pyörästä persoonallisen omalla "rumalla tavallaan".

    Tallissa on tähän mennessä tehty seuraavaa:
    - Pärrä kuorittu
    - Keula huolettu
    - Perä swingeineen purettu, kunnostettu ja kasattu
    - Katteita korjailtu ja uusiksi maalattu. Pyörä saa musta, harmaa keltaisen ulkoasun...
    - Teräspunosletkut jarruihin eteen / taakse
    - Vanteet maalattu
    - Sähköjä vedetty vähän uusilla piuhoilla (pikkasen oli kuolemaa tekemässä 35v vanhat johdotukset)
    - Jäähdytysjärjestelmä avattu / flussattu
    - Pakoputkisto irroitettu ja heivattu mäkeen
    - Manuaalinen nokkaketjun kiristin asennettu
    - 4 asteen sytytys-ennakkokiekko asennettu

    Tulossa jahka osia maailmalta kotiutuu:
    - Kaasareihin uudet sisukalut
    - Jäähdytysjärjestelmään uudet letkut
    - Puristuksien mittaus
    - Venojen säätö
    - Marving 4-2 putkisto
    - Uudet käämit / ja johdotus tulpille

    Sitten se lopullinen päätös jotta laittaakko tuohon orggis ilmanputsarilaatikko paikalleen vaiko ei?

    Ostettaessa pyörässä oli erillisuotimet, mutta olen vähän skeptinen sen suhteen saako sitä noilla pelaamaan kunnolla? Löytyykö jostain sellasia "sinneppäin" säätöjä orggiskaasareille ja erillis-suotimille?

    Aika varmaan näyttää mihin tässä kallistutaan, onneksi originaali ilmaboxi tuli kaupantekijäisinä mukaan.

    Kawa on pitänyt kiireisenä, mutta se oli tarkoituskin. Miten makee ja persoonallinen laite, mä tykkään kyllä ku hullu puurosta vääntää tällasten manuaalikamppeiden kanssa.
    Viimeksi muokannut: Zeniitti; 18.06.2020 klo 01:08.
  6. #36
    Pitkästä aikaa tähän topiikkiin vähän päivitystä.

    Kasawika on kokenut merikonttiworkshopissa seuraavaa:

    - Dynatekin koilit & johdot
    - Iridium tulpat jatkeeksi
    - Kaasarien läpikäynti & Sigma Jet Kit tälle kokoonpanolle (eli bodifilsut & 4-2 putkisto)
    - Putkiston alkukäyrät lopulta "Marving", sliparit "Kiina" ja yhdyspipet "Black Widow"
    - Etupään apurunko / hitsaukset & maalaukset
    - Katteet > fiksauksia siellä sun täällä...
    - Kilikalimaalit pintaan, sillä tämä tulee ajoon eikä analointiin

    Tänään ensimmäiset 500m testisoittoa jonka jälkeen öljynvaihtoon (koska ajettu lämpimiksi) > Toteamus jotta öljyropusta kierteet paskana. Helicoilia huutaa kellariin siis.

    Muutama kuvatus tämän päivän testiasusta. Hän ei siis ole pukeissa vielä, enemmänkin pyyhe lanteilla. Mutta komiaa ja retroa on luvassa. Koska sitähän tämä pyörä nimenomaan on.

    IMG_20200915_153209.jpg

    IMG_20200915_153228.jpg
    Viimeksi muokannut: Zeniitti; 15.09.2020 klo 22:51.
  7. #37
    Hieno on. Muista 2 öljyn tyhjennysproppua plus filsu. Toinen proppu oli jonkun letkun alla vähän piilossa jos muistan oikein.

    Edit: ääh olin sanonut tämän jo viime sivulla mutta toisto = toisto
    Viimeksi muokannut: Eroz; 16.09.2020 klo 00:49.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  8. #38
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Hieno on. Muista 2 öljyn tyhjennysproppua plus filsu. Toinen proppu oli jonkun letkun alla vähän piilossa jos muistan oikein.

    Edit: ääh olin sanonut tämän jo viime sivulla mutta toisto = toisto
    Hei tänks, tämän olin jo itsekkin lahjakkaasti unohtanut... Noh, tässä on nyt aikaa ihmetellä näitä roppuja sun muita.
  9. #39
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Hieno laite tulossa! Näitä lisää!
    GAAAAAZ!!!!
  10. #40
    Tänään ruuvailtiin vähän lisää.

    Kone sai kattavan pulttisarjan kuoriinsa ja katteita "mokkailtiin" paikalleen. Harmia aiheuttaa Italian poikain (Marving) alkukäyrästö joka ei kyllä ihan seuraile alkuperäisiä linjoja. Siitä lopputulemana alakate ei vielä istu paikoilleen jne. pientä säätöä...

    Mutta siis pientä. Tuossapa ensimakua ajalta jolloin VARMASTI tiedettiin että autoilla lennetään jo vuonna 2020.

    IMG_20200916_193839.jpg

    IMG_20200916_165921 (1).jpg

    No eihän nuo katteet vielä istu ja koko hoito palais paikalleen 15min käynnin jälkeen... MUTTA
  11. #41
    Iso peukku.
    Hitto että näyttää hyvältä!
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  12. #42
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Iso peukku.
    Hitto että näyttää hyvältä!
    Kiitoksia. Vaan kunnia kuuluu tietysti tuonne vuoteen 1985 tämän kanssa. Aikaan jolloin rengastusseja ihan oikeasti harrastettiin ja niinku jo todettu > Oltiin viittä vaille lentokykyisiä kaikki henkilökohtaisesti.

    Tää Kwaakku kuvastaa mulle kaikkea tuota hulluutta ja koitankin tehdä siitä juuri sellaisen. En modernisoi, enkä liioin pieteetillä entisöi... Laitan toimimaan mahdollisimman hyvin ja toivottavasti pelkään sarvissa piakkoin ihan yhtä paljon / samoilla perusteilla kuin ensimmäiset omistajat aikanaan.
    Viimeksi muokannut: Zeniitti; 17.09.2020 klo 01:16.
  13. #43
    Lainaa Zeniitti kirjoitti Katso viesti
    Koskaan en ole tämän aikakauden tykkejä päässyt kokeilemaan, mutta voisin kuvitella että ranneliikkeellä pääse mies hetkeksi paljon lähemmäksi jumalaa mitä moderneilla ominaisuuksilla varustetuilla nykypyörillä koskaan.
    Tämä oli hyvä lohkaisu.

    Meikäkin veti omat enkat 295 km/h (mittarin näyttö) 90-luvun alussa melkein uudella ZZR 1100:lla. Ei ABS-jarruja (levyjarrut sentään), ei ohjausiskaria, jousituksen säädöt?? (mitä ne oli?), ei luistonestoa.

    Kyllä lähellä oltiin
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  14. #44
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    80-luvun pyörillä kyllä pääsee asumaankin jumalan luokse aika helposti. Vähän kun opettelee pyörän tavoille, niin kyllä niillä pärjää, yleensä. Jos ei lähde voblaamaan eikä tarvii kauheasti jarrutella.
    Kieltämättä elämän yksi pahimmista kauhunhetkistä on eletty 83:n ZR500:n puikoissa motarilla 120 lasissa lievää kaarretta ajaessa.

    Yht'äkkiä tämä muutoin ajettavuudeltaan lähes erinomainen ( huom aikakausi ) Kawa aloitti karmean woblaamisen mutkassa. Toisella puolella teräskaide ja toisella puolella kuormuri.

    Epäilys syyhyn kohdistui kuitenkin yhdistelmään jälkiasennus varttikate ja 5000 ajettu Pirellin Phantom-takarengas.
    Niin kate kuin rengas lähti kiireesti poistolistalle, eikä woblausongelmaa ollut toista kertaa, onneksi.
  15. #45
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Kieltämättä elämän yksi pahimmista kauhunhetkistä on eletty 83:n ZR500:n puikoissa motarilla 120 lasissa lievää kaarretta ajaessa.

    Yht'äkkiä tämä muutoin ajettavuudeltaan lähes erinomainen ( huom aikakausi ) Kawa aloitti karmean woblaamisen mutkassa. Toisella puolella teräskaide ja toisella puolella kuormuri.

    Epäilys syyhyn kohdistui kuitenkin yhdistelmään jälkiasennus varttikate ja 5000 ajettu Pirellin Phantom-takarengas.
    Niin kate kuin rengas lähti kiireesti poistolistalle, eikä woblausongelmaa ollut toista kertaa, onneksi.
    Kawan Z750- 81 versiossa oli samaa vaivaa huippujen tuntumassa. Auttaa asiaa kun vääntää hanaa vaan täysille ja samalla takajarrulla hidastaa. Rauhoittaa sitä woblaamista.
    Gpz 750r oli tuon pyörän jälkeen alla. Siinä tuo 16 tuumainen etunen voi yllättää, sama kuin 900:ssa. Nuo Kawan GpzR motit alaväännön osalta olivat selvästi heikompia kuin Suzukin noina vuosina. Rungot olivat Kawoissa tosi tukevia, nykymittapuulla raskaita pelejä. Kilot jossain 275kg:n huudeilla.
  16. #46
    Komiaa, tänään sain kasailtua vähän enemmän ajatuksella noita katteita. Välittömän tulipallona kuolemisen hälvettyä > ilmaantui toki muitakin huolia ja murheita. Odotettuja tosin...

    IMG_20200917_193701.jpg

    Eli yllätys yllätys, eipä vedä kaasarit kuin unelma suoraa ameriikan jettikiteillä.

    Rikkaalla rytisee aika raakasti alhaalla ja keskellä. Mä hyökkään ensimmäisenä neulojen kimppuun, sillä jotenki oli roisin tuntunen korotus noissa Sigman ohjeissa... Pikkuhiljaa tuuskatessa. Kaikki vaihteet menee pykälään ja öljyproppukin pitää > monta juttua josta olla tyytyväinen

    P.S: Tästäkin kuvasta puuttuu vielä hiukan modattu etuloksu, putkimallin väritelkkarin kokoset vilkut sekä komiat 80-luvun lapiopeilit. Ei tule hihat tielle perkule näillä heijastimilla tihrustaessa ja jokainen tienkäyttäjä taatusti tietää onko kivimylly kenties kääntämässä risteykseen Tämmönen hömppähän kuulostaa suorastaan safetylle...
    Viimeksi muokannut: Zeniitti; 17.09.2020 klo 22:03.
  17. #47
    On se kyllä helkkarin komian näköinen mopo. Yhtään en noista kasarilotjista tykkää mutta tuossa on jotain.
  18. #48
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    On se kyllä helkkarin komian näköinen mopo. Yhtään en noista kasarilotjista tykkää mutta tuossa on jotain.
    Eiksoo?

    Aika monissa kasarikauhistuksissa on puolensa, muotonsa ja kiksinsä. Mutta esmes väreillä ne pystytään vetämään ihan päin persettä. Väreillä ryssiminen varsinkin 90-luvulla osattiin jos ei mitään muuta. Näissä on monissakin aikalaisissa komeita ja ajattomia linjoja, jotka ei tule vakioväreillä ollenkaan esiin. Tämä siis oma mielipiteeni tietty vain...

    Tässäkin tekeleessä on mietitty, jotta kylkien katteet pomppaa mykiöön grafiitin harmaina paremmin. Satiinin musta tuo mustassa muodot esiin jne. Kun ottaa saman tekeleen vaikka sellasena alkuperäsenä vihree /valkosena & vaaleenpunasilla GPZ pensselinvedoilla > ni kyllä tästä saa ihan kaameen pienellä vaivalla myös.
  19. #49
    Lainaa Zeniitti kirjoitti Katso viesti
    Kun ottaa saman tekeleen vaikka sellasena alkuperäsenä vihree /valkosena & vaaleenpunasilla GPZ pensselinvedoilla > ni kyllä tästä saa ihan kaameen pienellä vaivalla myös.
    GPZ 900 R vm. 1985 ei muuten ollut vihreä-valkoisena ainakaan Suomessa, jossain muualla ehkä myöhempinä vuosina. Alkuvuosina värit oli puna-harmaa ja sini-harmaa; tuosta sinisestä itsellä oli kaupat lähellä...
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  20. #50
    Loistavaa työtä olette tehneet
  21. #51
    Lainaa mursu kirjoitti Katso viesti
    GPZ 900 R vm. 1985 ei muuten ollut vihreä-valkoisena ainakaan Suomessa, jossain muualla ehkä myöhempinä vuosina. Alkuvuosina värit oli puna-harmaa ja sini-harmaa; tuosta sinisestä itsellä oli kaupat lähellä...
    Totta turiset, mutta sellaisia hirvityksiäkin on maailmalle ihan tehtaalta joskus tuupattu? Lienee juurikin noita hiukan myöhempiä malleja. Todella laimea vihree ja sitten ne vaaleenpunaset / violettiin vivahtavat tekstit ni AVOT, kaikki muna pois koko laitteesta.

    Mutta nämäkin on makuasioita tietysti, jonkun mielestä noin 90-luvun hedelmäkakkugrafiikat on varmaan MUST!
  22. #52
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Loistavaa työtä olette tehneet
    Kiitoksia, kiva kuulla jos osuu / uppoaa muihinkin kuin omaan silmääni
  23. #53
    En kyllä voi tajuta miten 80-luvun muotokieli ei uppoa kansaan ja 90-luvun alun mustaturkoosipinkki hävettää tänä päivänä. Gpz:aan kun lykkää jotkut miniledivilkut niin vuoden päästä ollaan taas muodin ulkopuolella. Itselleni laitoin vahingossa vilkkupeilit (orggikset olivat rikki) mutta en malttanut luopua itse vilkuista. Toki kolotkin olisi pitänyt tukkia.

    Mauttomat siivet sanoi Mannerheim, kun Cadillac Series 62:n näki. Makuasioita, sano.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  24. #54
    Lainaa Zeniitti kirjoitti Katso viesti
    Tämä ehdottomasti hienoin yksilö jonka olen kyseisestä mallista nähnyt vaikka en minäkään vanhojen pyörien fanittaja ole, tuo on upea
    -SDR 2018
    ex. Z1000 2014
    ex. ZX-6R 2007
    ex. CBR125
  25. #55
    Lainaa Hades kirjoitti Katso viesti
    Tämä ehdottomasti hienoin yksilö jonka olen kyseisestä mallista nähnyt vaikka en minäkään vanhojen pyörien fanittaja ole, tuo on upea
    Kiitos, ai että lämmittää jotta oon muidenkin mielestä osannu tän "restauroinnin" tehdä ns. oikein.

    Mähän en siis entisöi, vaan laittelen pelin sen näköseksi ku se omissa fantasioissa voisi olla ja korjailen jos tekniikassa on jotain sanomista.

    Olen kattellu noi värilinjat ja teipit niin että pyörässä säilyisi sellanen eteenpäin hyökkäävä momentum.

    Mielestäni monessa orggis-värityksessä se hukataan tässä mallissa. Jos ei muuten niin vaikkapa teippaamalla joku teksti kyljissä täysin vaakatasoon... Pieni mutta yleinen "moka" joka tappaa vauhdin tehokkaasti. Nyt siis tietty puhutaan siitä visuaalisesta vauhdista joka pyörällä pitäisi mielestäni olla jo sivujalalla köllötellessään.
  26. #56
    Tänään kolmas kerta ku kaasarisetti oli pöydällä... Eli säätäminen jatkuu.

    Tänään oli sen verran kosteaa, etten viittiny lähteä testaamaan itse vetoja. Haluaisin pitää pelin suht puhtaana niin kauan ku ropattavaa riittää. Ja sitähän riittää... Nyt keskitytytään näihin säätöihin ja kun ne alkaa oleen ni hifistellään vielä pyörä loppuun.

    Olen tullut siihen tulokseen, että haluan tämän pelaavan noilla podifilttereillä. En siksi että ne on COOL, koska eivät edes näy jahka kaikki katteet on paikoillaan. Vaan siksi että niiden kanssa ton kaasarisetin huoltaminen yms. on kätevää kun on vähän tilaa puuhailla.

    Mitä sitten vielä yleensäkkään on jäljellä?

    - Peräosaston alapuoli on kokonaan tekemättä. En hanki mitään valmis-settejä vaan teen itse
    - Kuvista puuttuvat penkin alapuolen sivukatteet > Ne on tietty valmiit jo, mutta jotenki pliisut... Noihin keksin vielä jotain retroa.
    - Etujarruihin täytyis jostain metästää teräspunosletkut (perään meni vaimon Thundercatista vanha letku)
    - Ohjaamon sisämuovit pitää hioo > maalata
    - Samoin etukolmion muovipeite
    - Rekkariteline täytyy tehdä lopulliseen muotoonsa, nyt se roikkuu tossa vaan mukana jotta tohtii käydä testirykäsyillä
    - Tankin musta / harmaa rajapinta ei seuraa riittävän hyvin tankin muotoja > Täytyy vetasta tankki uusiksi jahka homma pääsee siihen pisteeseen että toi on se suurin murhe

    Kuvia loppuun:

    Kaikki vilkut paikallaan, peilit sun muut
    IMG_20200929_164219.jpg

    Huomasko joku noi puolelleen poratut 3 reikää tossa pleksissä? Niimpä, täysin älytön idea pilata hyvä pleksi. Ja juuri siksi sen teinkin, ajan henkeen...
    IMG_20200929_164352.jpg

    Voin myös kertoa, että näissä kiinalaisissa änkkäreissä riittää pauketta ja pörinää
    IMG_20200929_164258.jpg

    Etuvalo, senhän pitää tässä olla keltainen. Eipä tämä nyt muutenkaan ole mikään safety first kulkine näin 1985 kokoonpanossa...
    IMG_20200929_163846.jpg

    Rengasmaalaukset. Lapselliset & tulee oleen työläät pitää kunnossa > Muuutta tän kapistuksen ilmeessä ne on ihan olennainen osa
    IMG_20200929_163820.jpg
    Viimeksi muokannut: Zeniitti; 06.10.2020 klo 13:08.
  27. #57
    Yksi kysymys arvon raadille:

    Sigman jetkitin yhteydessä mainitaan kuvineen myös neulojen jousien maltillinen lyhentäminen mikäli haluaa pyörän kaasunvasteeseen rivakkuutta. Tämä on itselleni ihan uusi asia ja olisi kiva kuulla kokemuksia aiheesta mikäli moisia on?

    Maalaisjärkeen moinen toimenpide kyllä käy hyvin, mutta entäpä käytännössä?
  28. #58
    Minä leikkasin sen mitä ohje sanoi ja kai se oli ihan jeppistä. Kawazi.net foorumilla muuan mies myös kehui että tämä oli osana 1000RX kaasarien onnistunutta laittamista.

    Katsoisin silti uusien jousien hinnat ensiksi. Vaikea niitä on takaisin saada. Toisaalta paljonko se liiallinen luistin nousu voi haitata ja voiko sitä kompensoida kaasukädellä?

    Eräs toinen pro-tip: Tein ZZR1100 kaasareiteni kanssa jumppaa yksi kaunis päivä. Siinähän kaasarit ovat vinottain viistoon alaspäin. Huomasin että kaikki luistit eivät aukea samalla voimalla aluksi. Oli sen verran kuristusta että piti putsata luistit moskasta, ihan sitä pinnalta, ja hinkkata kevyesti. Mielestäni tasakaasukäytös pienillä kierroksilla parani. En ole kurkannut 900R kaasareita pitkään aikaan mutta kenties kannattaa samalla kurkata. Ihan sormella nostaen koitin luisteja ylös, ja ero pyttyjen välillä oli sellainen että kalavaakaa käyttäen olisi varmasti 100g ellei enemmän tullut raskaamman luistin ensimmäiseen liikkeeseen.

    Voipi toki olla että tämä ongelma ei koske 90 asteen kulmassa olevia kaasareita ollenkaan.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  29. #59
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Eräs toinen pro-tip: Tein ZZR1100 kaasareiteni kanssa jumppaa yksi kaunis päivä. Siinähän kaasarit ovat vinottain viistoon alaspäin. Huomasin että kaikki luistit eivät aukea samalla voimalla aluksi. Oli sen verran kuristusta että piti putsata luistit moskasta, ihan sitä pinnalta, ja hinkkata kevyesti. Mielestäni tasakaasukäytös pienillä kierroksilla parani. En ole kurkannut 900R kaasareita pitkään aikaan mutta kenties kannattaa samalla kurkata. Ihan sormella nostaen koitin luisteja ylös, ja ero pyttyjen välillä oli sellainen että kalavaakaa käyttäen olisi varmasti 100g ellei enemmän tullut raskaamman luistin ensimmäiseen liikkeeseen.

    Voipi toki olla että tämä ongelma ei koske 90 asteen kulmassa olevia kaasareita ollenkaan.
    HOPSANSAA, vaan kylläpäs... Tuossa ku oon tuota neulajumppaa harrastanu ni todellakin on eroja noissa luistien liikeissä. Tai siis juurikin siinä voimassa millä lähtee liikkeelle. Mä tsekkaan tän seuraavaksi KIITOS!
  30.  
  31. #60
    Eilen pääsin vihdoin laitteleen Kwaakun vakuutuksiin, siis oikein liikennettä varten.

    Kyllä tää kampe jää tähän kuosiin nyt tältä kaudelta. Eli tossa on nyt kaikki kilkkeet kiinni, eilen käytiin tankkaamassa ja koeajamassa uusimmat säädöt.

    IMG_20200930_165906.jpg

    Säädöt, ei siellä päinkään... 5000 saakka vetää ihan mainiosti, mut sitten ku mun käsittääkseni pitäis alkaa pääsuuttimen ottaan yli > homma hyytyy. Lisäksi myös käynnistäessä reilusti rikkaalla. Tulpat mustat, joten rikkaalla vedetään koko nykysellä alueella missä pystytään rämpimään.

    Mulla on pari ideaa, mutta ensin täytyy käydä vähän kaupassa...
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen