Esijännitys on nyt 7 kierrosta auki,sen keskellä oleva ruuvi 15 naksua auki ja alhaalta paluuvaimennus 8 napsuu auki,äskeisellä ajolenkillä pyöritelty ruuveja laidasta laitaan ja noi oli parhaat säädöt mut ei poista ongelmaa.
Säädöt pelaa niinkuin pitää,eli kovenee kirratessa niin ettei emäntä saanut yhtään niiaamaan keulaa ja taas kaikki ruuvit auki keula 8n löllö.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Jos avaat alhaalta täysin auki ni vedit compressionin löysälle, eli sen joka vastustaa iskarin painumista. Ihme on jossei pohjaan iske tolla asetuksella. Itellä on busassa 5 naksua kiinni menovaimennus ja toimii 2-päällä ratavauhdissakin.
Ei se yläpään ruuvin asetus mutkaan mennessä vaikuta niinkään koska se säätää paluuvaimennusta eli sitä miten paljon iskari vastustaa putken palautumista pitkäksi. Se vaikuttaa enemmän siihen mitä tapahtuu kun päästät jarrun mutkassa ja keula kevenee, että miten kovin se linkoaa putken suoraksi.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Jos samassa putkessa on sekä puristus- että paluuvaimennus, vaikuttaa paluu pääsääntöisesti myös puristukseen.
Johtopäätöksenä asian vierestä todettakoon, että säätöjä ruuvaillessaan kannattaakin ensin säätää paluu mieluisaksi ja vasta sitten ihmetellä puristusta.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Avasin esijännitystä 3 kiekkaa lisää eli nyt on 10 kierrosta auki,painauma emäntä+pyörä on nyt 35mm eli aika liki,nyt sitten seuraavaksi paluuvaimennus yläruuvista vinkkejä mitä tarttis huomioida tällä hetkellä se on täysin kiinni asennosta 10 naksua auki päin niinkuin puristuksen ruuvi alhaaltakin.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Lasken viikonloppuna Botniaringillä tuon, kerron sitte, en muista enää ulkoa.
Ja muista, että skaala vaihtelee myöskin hitosti riippuen pyörästä ja keulasta.
Eli tarkoittaa sitä että jos 2 eri tyypillä 2 eri pyörässä on molemmilla 5 naksua auki ni ei se ihan sama asia ole jos toisella säätöasteikko on 0-24 ja toisella 0-8 .... tällöin ekalla tyypillä ois vielä lähes täysin kiinni pumppu, ku sen sijaan toisella se ois lähes maximiauki jo.
Laske naksut päästä toiseen myös, eli paljonko sulla se kokonaisnaksumäärä on.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Elikkä onko sinulla se alempi ruuvi täysin kiinni asennosta 5 naksua auki päin?
Alemmassa ruuvissa on kaikkiian 20 naksua ja ylemmässä 15.
Ja tosiaan nyt esijännitys 10 kierrosta auki ja yläruuvi ja alaruuvi 10 naksua auki täysin kiinni asennosta,tällä painanuma 60kg kuskilla 35mm eli mielestäni hyvä.
Takaa on esijännitys,puristus ja meno kaikki löysimmillään tällä sain painaumaksi 25mm eli sekin välttää ja emäntä saa perään eloa pomppimalla satulassa.
Mut jos viitit niin infoo mitä keulan puristus/paluu sulla on niin tietäs onks noi mulla edes sinne päin.
Paljonko sulla on painoa?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125