Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Moi,

    Pyörän (Kawasaki ZX-6R vm. 96) keväthuolto tässä menossa ja anopin talli/varasto muuttumassa hyvää vauhtia mp-pajaksi . Viime ajokausi päättyi siihen kun joku kerpele oli ilmeisesti koittanut varastaa tuota pyörää. Virtalukon johdot katkaistu ja akku viety sekä pientä muuta vahinkoa.

    Em. asiat on nyt korjattu, muuta huoltoa tehty ja pyörä hyrisee eli nyt päästään itse asiaan.

    Seuraavaksi pitäisi tuo keula huoltaa ja käytännössä purkaa kokonaan niin millä / miten tuo kannattaisi nostaa ylös? Yksi vaihtoehto on tietenkin liinoilla kattoon, mutta anoppi saattaa olla asiasta eri mieltä kun pitäisi sitten viritellä koukkua kattoon yms

    Googletuksella löytyy kyllä jos jonkinlaista tunkkia ja nostinta, mutta ei oikein selviä mikä sopisi tälläiselle pyörälle / tarkoitukseen parhaiten ja olisi järkevä vaihtoehto.


    -JaSa
    zx-6r vm -96
  2. #2
    Lainaa JaSa kirjoitti Katso viesti
    Moi,

    Pyörän (Kawasaki ZX-6R vm. 96) keväthuolto tässä menossa ja anopin talli/varasto muuttumassa hyvää vauhtia mp-pajaksi . Viime ajokausi päättyi siihen kun joku kerpele oli ilmeisesti koittanut varastaa tuota pyörää. Virtalukon johdot katkaistu ja akku viety sekä pientä muuta vahinkoa.

    Em. asiat on nyt korjattu, muuta huoltoa tehty ja pyörä hyrisee eli nyt päästään itse asiaan.

    Seuraavaksi pitäisi tuo keula huoltaa ja käytännössä purkaa kokonaan niin millä / miten tuo kannattaisi nostaa ylös? Yksi vaihtoehto on tietenkin liinoilla kattoon, mutta anoppi saattaa olla asiasta eri mieltä kun pitäisi sitten viritellä koukkua kattoon yms

    Googletuksella löytyy kyllä jos jonkinlaista tunkkia ja nostinta, mutta ei oikein selviä mikä sopisi tälläiselle pyörälle / tarkoitukseen parhaiten ja olisi järkevä vaihtoehto.


    -JaSa

    Jos siinä pyörässä on keskijalka niin pyörä sille ja keskijalan eupuolelle moottorin alle pieni pullotunkki ja keula ylös. Tunkin pään ja moottorin väliin pieni esim. vanerin palanen. Tuolla tavoin olen molemmista bemareistani keulan nostanut ja muutaman kaverienkin pyörän keulahuoltoa varten.

    Ja jos ei tunnu nousevan tarpeeksi niin keskijalan alle jokin pieni koroke vaikkapa 16mm vanerista tai vastaavasta, itselläni on tarkoitukseen 20mm paksu leveä laudanpalanen.

    On noita joskus nostettu pakosarjastakin ( Yamaha XJ600s ) kun pakoputket ovat kulkeneet moottorin alta. Kun sen tekee varovasti niin ei siinä mikään rikki mene. Se voima mikä keulan nostoon tarvitaan on varsin vähäinen.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 23.03.2020 klo 11:38.
  3. #3

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Yleensä olen pidellyt pyörää vasemmalla haukkarilla ylhäällä huollon ajan, mutta heikommat voivat hakea Biltemasta alakolmiosta nostavan pukin näihin toimenpiteisiin. Mikäli ohjauslaakerin meinaa availla ja rasvata, niin sitten toki kattoon, jos ei muuta tukipintaa ole pyörässä.
    ---
  4. #4
    Vanha keksintö kivikaudelta: kolmijalka muutamasta 1.5-2m tukevasta kepistä, alareunat narulla yhteen ettei leviä. Keskituki voi toimia jopa suoraan ilman mitään kommervenkkejä, jos eturenkaan ottaa pois ja takavanteen päälle laittaa jonkun kankaalla suojatun puntin. Vähän riippuu.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #5
    Kiitos vastauksista.

    Tosiaan tarkoituksena vaihdella öljyt ja stefat etupäähän sekä ohjauslaakerit. Alakolmiosta nostaminen ei siis tässä tapauksessa oikein käy.
    zx-6r vm -96
  6. #6
    Itse tein näin: http://imgur.com/gallery/EZZvC1n
    Sininen nostin saa Biltemasta suht halvalla ja silmä ruuvit Motonetistä.
  7. #7
  8. #8
    Sanot vaan sille anopille, että sinne kattoon tulee hyvä koukku ja ketjutalja! Se on paras ratkasu.

    Vaihtoehtona tällaiset:
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/808802/Autopukkipari-20-t
    Tai jos oikein nuuka, ni sitten rakentaa 2x4 tuuman puusta.

    Käsin nostaa ja työntää samalla noi alle, oikeisiin kohtiin. Jos on takapukki, mikä pitää pyörää pystyasennossa, niin se auttaa.


    Braaaaap
  9. #9
    Pukki taakse ja tunkilla öljypohjasta (puuta väliin!) keula ylös. Ainakin busan kanssa onnistui hyvin viime kesänä.
    ZXR750 J "K"
  10. #10
    Keskituen alle vaneri, pakoputkien alle koolinki ja tunkilla ylös. Ei vaan saa nostaa niin paljon että takapyörä alkaa keventää, silloin voi kaatua.
    FJR -17
  11. #11
    Laitoin pyörän perään 34kg kilon verran painoa kiinni remmeillä ja pyörä keskituen varassa. Jo alkoi keula pysyä ilmassa, sai otettu renkaan irti ja purettua keulan pieniksi palasiksi.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  12. #12
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Laitoin pyörän perään 34kg kilon verran painoa kiinni remmeillä ja pyörä keskituen varassa. Jo alkoi keula pysyä ilmassa, sai otettu renkaan irti ja purettua keulan pieniksi palasiksi.
    Tein hieman samalla tavalla. Nyt kun varaosat viipyy (ohjauslaakerit) ja piti päästä takarenkaan kimppuun, niin laitoin eteen ison kierrotangon ja nipun liinoja. Onnistui sekin, vaikka viritys olikin.
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  13.  
  14. #13
    Viime talvena ostin tälläisen https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...ottoripyoralle

    Ja osoittautui pirun näppäräksi. Hyvin sai keulan ilmaan tuon avulla kyykkypyörästä