Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 244:sta
  1. #211
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Vertailin omaan ajooni, apeksi vauhdit on aika lailla samat (esim t2 reipas 160). Itse vaan nynnyilen jarruissa ja valuttelen mutkiin, pitää selkeästi alkaa vaan ajaa kovempaa.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  2. #212
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Vertailin omaan ajooni, apeksi vauhdit on aika lailla samat (esim t2 reipas 160). Itse vaan nynnyilen jarruissa ja valuttelen mutkiin, pitää selkeästi alkaa vaan ajaa kovempaa.
    Videota ja dataa näkemättä, veikkasin, korjaa ajolinja jarrumerkin ja apeksin välillä, niin menet mutkaan kovempaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #213
    Mittailin tossa sagit keulan muuttamisen jälkeen.

    Keulassa 38mm joten 2mm siinä on vielä valmistajan toleranssiin varaa (30mm-40mm).

    Perää en pystyny ite mittaamaan ku mulla ei oo sitä työkalua, täytyy Alastarolla mittauttaa se viel sillee et joku muu kattoo sen mittanauhan. Dead sag oli ihan rajoissa kyllä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  4. #214
    Nonnih... Alastarolla olikin aika veikeää.

    Ensin Keskiviikkona satoi alkupäivästä, onneks pääsin paikalle vasta puoliltapäivin. Sitte liputtamaan, ja satoi kovia kuuroja. Sitte päivän lopussa pääs 2 settiä ajamaan raastimen läpi vedetyllä MS2:lla... sen jälkeen se oli vielä raastuneempi eikä siinä ollu enää reunoilla muuta ku runkokumia Veikeä ajaa ku suti jopa kikkamutkan mäessä Muutenki se pyörä tuntui aika kauhealta ajaa, perä tuli niskaan Palmasin jarruissa joka kerta, ja vikassa kahvilan kompleksissa pyörä sukelsi turhan rajusti siihe vasuriin ja teki siitä käännöksestä melkoisen holtittoman.

    Sitte illalla mittailin sagit uudelleen parin kaverin avustuksella ni ei tarttenu pelätä akrobatian tuomia mittausvirheitä. Perän sag oli aika alhaalla (en rupee sanomaan tänne lukuja). Siinä juttelin Esan kanssa, ja Esa sitte sano että hyvä lähtökohta on 5mm ero etupää vs takapää sagi. Sit saunan jälkeen päätin resetoida koko paketin ihan nolliin josta sitte lähtee liikkeelle. Eli nostin keulaputket ihan hattuun asti, laitoin perään esijännitystä sen verran että perä nousi sen 4mm, ja sit pehmensin ne takaiskarin comp/reb asetukset tehdasarvoihin.
    Päivän paras kierros oli 1:23.3. Tiesin ettei se ole takarenkaan syy vaikka se sutiki kovasti. Tiesin että mutka-ajo sen kierrosajan tappaa eikä ne suorat.

    Torstaina sitte KVR koulutukseen. Ajelin ekan setin sillä raastinrenkaalla, ja paras aika oli 1:24.1. Tämä siksi että otin TODELLA varovaisesti ku se takarengas ei pitäny enää yhtään, yritin vain keskittyä mutkatekemiseen. Siitä sitte videon kanssa KVR haukuttavaksi, ni tekemisessä oli hyviä asioita, mutta myös huonoja asioita. Oleellisin oli yhden Mediocre Nuuskamuikkusen suusta että "toi sun tekeminen näyttää valtamerilaivalta, taitat ihan hiton hitaasti mutkiin sisään. Sit näytin 2018 oman enkkakierrokseni perään, ni reaktio oli että "no mitä helvettiä, ihan eri asenne mutkiin mennessä, tyyliin 3x rajummin painat tossa pyörän mutkaan."

    Tuo lausunto sitte herätti siihe todellisuuteen, että se 2019 paskaaki paskempi keula sai aikaan sen että ku se jatkuvasti pomputti/ravisti läpi mutkan, ni en yksinkertaisesti uskaltanu enää työntää sitä pyörää mutkaan ku se tuntui joka kerta että se kippaa pyörän. Sitte tosta KVR haukkumisesta rohkaistuna lähin seuraavaan settiin asenteella "iha sama meneekö nutulleen vai ei, nyt mä sitte työnnän sinne mutkaan" ---> Kello sano 1:21.8. Ihan vain pelkästään sillä että terävästi uskalsin taittaa pyörän sisään. Ja tossaki ajassa oli vielä aivan törkeästi ilmaa koska se terävämpi sisääntaitto aiheutti sen että menin koko ajan melkeen sisäkanttareiden päälle

    Sitte vielä tämä Mediocre Nuuskamuikkunen kohteliaasti suostui testaamaan mun mopotinta ku menin itse liputtamaan. Toivoin että se ois ajanu 3 sekuntia mua kovempaa jotta ois sit ollu syy potkia itteensä päähän ku räplää vaan sitä kaasua... mutta ei se ihan niin mennyt.... ja palaute pyörän käyttäytymisestä oli se että setupin "nollaus" edellisenä iltana kannatti, koska pyörä tuntui kuulemma erittäin hyvältä ajaa, ainoa iso miinus oli sama vika mikä Esan pyörästäkin löytyi... eli pikakaasu antaa aivan liian rajun kaasun kun sen avaa. Kun mutkasta lähtiessä kaasu pitäisi avata vain sen verran että se on päällä, ni tuo pikakaasu tekee siinä avauksessa helvetin rajun tönäisyn pyörälle, joka aiheuttaa sen että mutkan linja sinkoaa suoraksi sen sijaan että se kaasun avaus kääntäisi pyörää. Tämän korjaaminen tulee olemaan todella todella vaikea juttu koska tuon pyörän ECU ei viime penkityksessä suostunut ottamaan dataa vastaan lainkaan, vaikka sieltä pystyi kyllä lukemaan dataa... plus mulla ei ole asianomaista piuhaa HRC Kittiin, enkä Tampereen BikeDoctoria lukuunottamatta tiiä yhtään dynopajaa jotka ois cebareita dynotellu kellä ois toi HRC softa.

    Mutta jäi reissusta kaiken kaikkiaan todella positiivinen mieli. Pyörästä saatiin hyvä ajettava, sain sen toiminnasta asiantuntevan palautteen, sekä loistavan koulutuksen ansiosta sain kii siitä mikä oli jo osattu vuonna 2018, mutta minkä paska pyörä sammutti vuonna 2019. Tuon mutkaan taiton lisäksi sain vartalon käytöstä hitosti ohjeita miten parantaa omaa tekemistäni pyörän päällä, ja vaikka kello ei vielä näyttänyt (miten voisi ku juuri opittu asia) niin se muutti huomattavasti helpommaksi monessa paikassa Alastaroakin tekemistä ku kroppa oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

    Esso.k, ihmettelit että mitä se pyllykameran tuijottelu muka auttaa? Kyllä siitä koulutuksessa osaavat silmät laukoi sellasta määrää dataa ulos että heikompaa hirvittäis (ja kyllä minäki siitä videolta apexit näen )... näkee siitä muutaki kuin nahkaan verhoillun työmiehen hymyn...
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #215
    Esso.k, ihmettelit että mitä se pyllykameran tuijottelu muka auttaa? Kyllä siitä koulutuksessa osaavat silmät laukoi sellasta määrää dataa ulos että heikompaa hirvittäis (ja kyllä minäki siitä videolta apexit näen )... näkee siitä muutaki kuin nahkaan verhoillun työmiehen hymyn...

    2018 kun ostin ensimmäisen rata mopon ja hetken olin päätä seinään hakannut, niin k/vr kaverin kurssille alastaroon niin kyllä se noin 5.5sekkaa puhui pois taka kameralla ja ajolinja opastuksella. Ei menny raha hukkaan. Kuin paljon päiviä ja renkaita pitää tuhota että pääsee samaan ilman apuja ? Oma pb 1.21.196 jokkiksen aika-ajosta. Kisassa hieman hitaammin mutta taitanee olla vielä jokkiksen rataennätys. Näistä ajoista paikannettiin virheet ja valmentajan arvion mukaan matala 20 jopa korkee 19 olisi tehtävissä. Kyllä sieltä takaa paljon näkee kun ammattilaiset tietää mitä etsiä. Ja ihan saman näkönen arse mulla on ku muillakin 😂
    Varmasti menen jatkossakin heidän kursseille, vielä pitäs toiset 5.5sekkaa saada ajasta pois 😂
  6. #216
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Nonnih... Alastarolla olikin aika veikeää.

    Tämän korjaaminen tulee olemaan todella todella vaikea juttu koska tuon pyörän ECU ei viime penkityksessä suostunut ottamaan dataa vastaan lainkaan, vaikka sieltä pystyi kyllä lukemaan dataa... plus mulla ei ole asianomaista piuhaa HRC Kittiin, enkä Tampereen BikeDoctoria lukuunottamatta tiiä yhtään dynopajaa jotka ois cebareita dynotellu kellä ois toi HRC softa.
    Olen antanut HRC:n softan ainakin Vittaniemelle Samin autopajalle.
    Kaapelin taisin tilata täältä -> https://tunertools.com/products/honda-motorcycle-kit
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  7. #217
    Lainaa Lightyear kirjoitti Katso viesti
    Olen antanut HRC:n softan ainakin Vittaniemelle Samin autopajalle.
    Kaapelin taisin tilata täältä -> https://tunertools.com/products/honda-motorcycle-kit
    Istuuko tuo kaapeli nimenomaan siihen HRC Race Kit ECUun, ettei käy niin että se istuu vain vakiolaatikkoon?

    Tällainen on siis se piuha mitä ei tuppaa Suomesta löytämään millään:
    https://www.ebay.co.uk/itm/Honda-HRC...UAAOSw5lJaxcAw

    Näyttäisi että noissa kahdessa on erilainen liitin ECUn päässä. Osaavampi korjatkoon...
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  8. #218
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Istuuko tuo kaapeli nimenomaan siihen HRC ECUun, ettei käy niin että se istuu vain vakiolaatikkoon?

    Tällainen on siis se piuha mitä ei tuppaa Suomesta löytämään millään:
    https://www.ebay.co.uk/itm/Honda-HRC...UAAOSw5lJaxcAw

    Näyttäisi että noissa kahdessa on erilainen liitin ECUn päässä. Osaavampi korjatkoon...
    Tuo on nimenomaan HRC:n ecuun. Kytketään siihen punaiseen plugiin, joka on akun vieressä. Omassa pyörässä oli Ifitecillä flashätty HRC ecu ja tuo toimii sen ja Hondan aidon HRC-ecun kanssa.

    Olin itse vähän epäileväinen tuon kaapelin suhteen, mutta laitoin silti tilaukseen ja hyvinhän se toimi.

    Voin katsoa jos mulla olisi lähettää softa sulle sähköpostiin jos haluat? Esan softa taisi olla vanhempaa tuotantoa.
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  9. #219
    Lainaa Lightyear kirjoitti Katso viesti
    Tuo on nimenomaan HRC:n ecuun. Kytketään siihen punaiseen plugiin, joka on akun vieressä. Omassa pyörässä oli Ifitecillä flashätty HRC ecu ja tuo toimii sen ja Hondan aidon HRC-ecun kanssa.

    Olin itse vähän epäileväinen tuon kaapelin suhteen, mutta laitoin silti tilaukseen ja hyvinhän se toimi.

    Voin katsoa jos mulla olisi lähettää softa sulle sähköpostiin jos haluat? Esan softa taisi olla vanhempaa tuotantoa.
    Miten musta vain näyttää että tossa sun linkkaamassa plugissa on 4-pin pieni liitin ku tossa mun linkkaamassa on tuo iso liitin?

    Edit : Jaa nyt ku katoin ni USB palikkaan verrattuna kyllä se samankokoinen taitaa olla.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  10. #220
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Miten musta vain näyttää että tossa sun linkkaamassa plugissa on 4-pin pieni liitin ku tossa mun linkkaamassa on tuo iso liitin?

    Edit : Jaa nyt ku katoin ni USB palikkaan verrattuna kyllä se samankokoinen taitaa olla.
    Juu ihan oikea kaapeli on. Jos mun pyörän nykyinen omistaja lukee tätä, voi varmaan vahvistaa asian. Ole hyvä, säästit juuri 300 puntaa.
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  11. #221
    Ei Jeesuksen perse! Nyt ku sitte saatiin faijan kanssa ruuvattua eilen moottorinsuojukset ja varvassuojus paikoilleen, ni nyt sitte huomasin että keulakatetta (ja nopeusmittaria) kannatteleva alumiininen keulakolmio on katkennu sieltä tyvestä...

    Mul on yks varakolmio mutta viimeks ku sitä sovitin ni muistaakseni se oli väärän muotoinen, eli sitä pitäis anyway polttaa varmaan jotta taipuis... mitä oon ymmärtäny, ni alumiini ei oo hirveen mielissään vääntämisestä...

    Jos ei onnistu varakappaleen sovittaminen, ni sit on aika helvetinmoinen kiire löytää pk-seudulta joku alumiinihitsaaja joka vetäis ton tarpeeks ehjäksi jotta sillä onnistuis 1 harkkapäivä + kisaviikonloppu. Alkaa päivät ja rahat loppuu kesken, ku pitäis uutta kämppää duunata ohessa yms yms yms yms....

    Lainaa Lightyear kirjoitti Katso viesti
    Juu ihan oikea kaapeli on. Jos mun pyörän nykyinen omistaja lukee tätä, voi varmaan vahvistaa asian. Ole hyvä, säästit juuri 300 puntaa.
    Kiitos! Mutta toi tulee olee ajankohtainen vasta talvella. Nyt ei vain riitä rahat enää mihinkään.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  12. #222
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ei Jeesuksen perse! Nyt ku sitte saatiin faijan kanssa ruuvattua eilen moottorinsuojukset ja varvassuojus paikoilleen, ni nyt sitte huomasin että keulakatetta (ja nopeusmittaria) kannatteleva alumiininen keulakolmio on katkennu sieltä tyvestä...

    Mul on yks varakolmio mutta viimeks ku sitä sovitin ni muistaakseni se oli väärän muotoinen, eli sitä pitäis anyway polttaa varmaan jotta taipuis... mitä oon ymmärtäny, ni alumiini ei oo hirveen mielissään vääntämisestä...

    Jos ei onnistu varakappaleen sovittaminen, ni sit on aika helvetinmoinen kiire löytää pk-seudulta joku alumiinihitsaaja joka vetäis ton tarpeeks ehjäksi jotta sillä onnistuis 1 harkkapäivä + kisaviikonloppu. Alkaa päivät ja rahat loppuu kesken, ku pitäis uutta kämppää duunata ohessa yms yms yms yms....


    Kiitos! Mutta toi tulee olee ajankohtainen vasta talvella. Nyt ei vain riitä rahat enää mihinkään.
    Ei alumiinin lämmitys oikein onnistu. Ennen kun mitään tapahtuu pitäisi se laittaa ns. räkäkuumaksi ja paksummilakin aineilla saa olla tarkkana ettei valahda. Hitsaus ei pitäisi montaa kympiä maksaa kunhan löytää jonkun jolla pelit. Eli jotenkin voi migillä saada hitsattua, alulanka ofc. Tig taas pitää olla vaihtovirta, sekä murtumakohta hyvin puhdas tai putsattava muuten ei onnistu.
    K8-1000
  13. #223
    Teetän kyllä ens vuodeksi jostain uuden jostain superhiilikuituteräksestä ettei varmana mene katki enää....

    P.S. Yritän tässä just ostaa tota kertalisenssiä tohon Alastaron kisaan mutta toi systeemi vaa tyrkkää mulle vaihtoehtona ainoastaan tota koko kauden lisenssiä... Mistäs helvetistä sen kertalisenssin saa hankittua?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  14. #224
    Ton häkin hitsaus onnistuis muuten ihan ilmaseksikin, mutta vaikutetaan Tampereella.
    Blaablaa
  15. #225
    Totaaa.... "alkuperäinen" etuhäkki maksaa noin 20e ebayssä.
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  16. #226
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Onko kyseessä siis etuhäkki? Ei mitkään peltipalat, reiät ja popniitit/ patenttivanne tule kysymykseen?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #227
    Lainaa Lightyear kirjoitti Katso viesti
    Totaaa.... "alkuperäinen" etuhäkki maksaa noin 20e ebayssä.
    Yritin partzillasta etsiä sen kyseisen osan nimeä jotta pystysin ettimään sitä kaupoista, mutta en löydä kyseistä osaa millään... mutta mä olenkin tyhmä

    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Onko kyseessä siis etuhäkki? Ei mitkään peltipalat, reiät ja popniitit/ patenttivanne tule kysymykseen?
    Jos se on etuhäkki, joka on alumiininen haarautuva tanko jossa nopeusmittari ja etukate on kiinni, ni kyllä sitte kyseessä on etuhäkki. Se on haljennut sieltä aivan ohjaustangon tyvestä katki asti.

    Tuohon nykyiseen on jo noiden kisakatteiden myötä laitettu popniiteillä pikakiinnikkepalat päihin hitsattuna.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  18. #228
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Front subframe/ front fairing bracket
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #229
    Esso.k
    ni mikä keissi tää häki rikkoutumine kaatusikko- olikko kemorallla siälä kuulema melkonen romuralli? eihä asia mulle kulu mut tyydyttäs mun valtava uteliasuuden-
  20. #230
  21. #231
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Jos se on etuhäkki, joka on alumiininen haarautuva tanko jossa nopeusmittari ja etukate on kiinni, ni kyllä sitte kyseessä on etuhäkki. Se on haljennut sieltä aivan ohjaustangon tyvestä katki asti.

    Tuohon nykyiseen on jo noiden kisakatteiden myötä laitettu popniiteillä pikakiinnikkepalat päihin hitsattuna.
    Ota kuvia, niin näkee millä sen sais viriteltyä toimivaks.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #232
    Joo otan huomenna pari kuvaa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  23. #233
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    ni mikä keissi tää häki rikkoutumine kaatusikko-
    En kaatunu. Se on todennäköisesti ollu tyvestä murtunut jo vuodesta 2018 asti ku kaaduin Virtasalmella. Nyt se sitte vain katkesi.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  24. #234
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ota kuvia, niin näkee millä sen sais viriteltyä toimivaks.
    Tässä pari kuvaa.
    WhatsApp Image 2020-07-06 at 16.57.43.jpg
    WhatsApp Image 2020-07-06 at 16.58.04.jpg

    Yksi herrasmies foorumilla tarjoutui ystävällisesti myymään mulle bränikän etuhäkin. Toivotaan että sopii ilman että joku purkkaviritys tulee esteeksi...
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  25. #235
    Äkkiä vaan irti ja ton hitsaa äkkiä takas nippuun.
    Aprilia RSV4-R
  26. #236
    Helppo homma hitsarille kun on palat tallella ja oikeassa muodossa.

    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Teetän kyllä ens vuodeksi jostain uuden jostain superhiilikuituteräksestä ettei varmana mene katki enää....
    Tuota ei kannata tehdä, koska sitten hajoo rungosta korvat.

    Eli mielummin pari tommosta ratakateputkihässäkkä etuhäkkiä varastoon. Ne ei paljoo maksa, ja hajoo kummiskin joka kaadossa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #237
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Helppo homma hitsarille kun on palat tallella ja oikeassa muodossa.
    Osaakos joku suositella pk-seudulta hyvää/edullista/sekäettä alumiinihitsaajaa?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  28. #238
    MotOrg ry:n hallituksen varajäsen, toinen koulutusvastaava, kolmas sivustovastaava, kouluttaja massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Osaakos joku suositella pk-seudulta hyvää/edullista/sekäettä alumiinihitsaajaa?
    Miikka @ Kaskinen Metal Works Oy on mulle hitsaillut kaikenlaista ja taustalta löytyy paljon kokemusta.

    kaskinenmetalworks@gmail.com
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> ) & Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 -> )
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  29. #239
    Alastaron kisaraportti

    Lähtökohdat
    Yhteensä 3 harjoituspäivää oli mulla mahdollista ajaa Alastarolla ennen SM-kisoja. Heinäkuun alussa sain kahdessa päivässä vain 2 kuivaa settiä alle, jonka jälkeen alkoi vesisade. Eemeli testas mun pyörää tuolloin koulutuksen yhteydessä, pyörän säädöt oli "nollattu" edellisen yön aikana ja painumat mitattu. Palaute pyörästä oli, että geometria tuntui ihan hyvältä, ehkä pikkasen perä halusi nousta kovissa jarruissa mutta se pitäis korjaantua ihan keulaa pikkasen nostamalla. Eme myös mainitsi että jarrut "katosi" kahvilan jarrussa vikalla kierroksella mutta luulin että tarkoitti vain pehmennyttä kahvaa jonka pistin sen piikkiin että Eme osaa käyttää jarruja paljon rajummin kuin minä, se oli toki tiedossa että toinen jarrusatula laahasi pahasti. Yksi suuri haittatekijä pyörässä oli (ja on vieläkin) ja se on väärin säädetty kaasu, sama vaiva joka Nitrouksen uudessa Kawassa oli. Kaasua ei pysty apexissa avaamaan koska voima tulee liian vihaisesti ulos ja heittää pyörän ulos linjalta. Korjausmenetelmä on mulla nyt tiedossa, mutta aikaisintaan pystyn talvella edes alkaa katsomaan asiaa, joten tuolla kaasuhaitalla nyt sitte pitää vain elää tää kausi loppuun.

    Viimeinen Lauantai ennen Alastaron kisoja oli vielä yksi harjoituspäivä. Päivän eka kuivan kelin setti katkes kolmosmutkaan ku yks pyörä meni nutulleen siinä, sitte ootettiin raadon keräämiset, ja ehdin saada 10 kierrosta kasaan. Sitte alkoi liputusvuoro ja sen aikana alkoi vesisade, ja se päivä päättyi siihen... ehdin saada vain parikymmentä kierrosta yhteensä kasaan joten aika epävarma pohja oli lähteä kisoihin.

    Pyörä kävi jarrusatulahuollossa ennen kisoja, jossa aukaistiin ja puhdistettiin satulat, sekä vaihdettiin nesteet. Oletin että vaiva on korjattu.

    Perjantai
    Perjantain ekoihin harkkoihin. 9 kierrosta sain kasaan, pyörä tuntui ihan hyvältä. En jarruttanut hirveän kovaa mihinkään kun alla oli vanha MS3/MS4 kombo jossa etusella oli jo about 100 kierrosta alla, takasella joku 50.

    Seuraavassa harkkasessiossa sitte tuli 5. kierroksella nopeasti ymmärrys siihen mitä Eme tarkoitti että jarrut katosi... oli siihen asti käyttäytyny jarru täysin normaalisti. Menin Palmasin jarruun ja puristin jarrua. Puoleenväliin jarrutusta meni normaalisti, yhtäkkiä kahva kalahti pohjaan ja kaikki jarru hävisi. Siinä sitte pieni vaihde pesään ja takajarrua hiekalle asti ja sit alko rodeo... Pysyin ku pysyinkin pystyssä ja sain työnnettyä pyörän pois hiekalta ja pääsin varikolle. Heti välittömästi hiekalle menon jälkeen koitin uudelleen kahvaa ja tuntuma oli jälleen paikallaan. Joskin heti kun sitten menin Lemminkäisen jarruun ni jarru tuntui varsin pehmoiselta mutta jarrutti kuitenkin. Tästä sitte aluksi syytin että huolto oli menny päin helvettiä ettei ollu korjattu mitään. Otin satulat auki ja kyllä ne männät liikkui kevyesti sormilla liikuttamalla ihan niinku huolto oli sanonut. Eli suht mysteeriksi jää mikä sitä jarrun laahaamista aiheuttaa kun satulat ei pistä hanttiin. Varikolla kun esitin asian ni useammassa varikkopilttuussa tätä hämmästeltiin. Paras arvaus porukalla oli, että pääsylkkä olis antamassa periks.

    Tästä nyt sitte kuitenki ainoa käytännön vaihtoehto oli vaihtaa uudet palat (vanhat oli varsin finaalissa jo, joka saattoi edesauttaa lämpenemistä) ja imasta liiat jarrunesteet pois säiliöstä, ja löystää jarrut levyjen ympäriltä. Tästä sitte mökille grillaamaan.

    Lauantai
    Tästä tuli sellainen päivä minkä haluaisi pyyhkiä pois muistista. Edellisen päivän nesteytyksestä ja hyvästä ravitsemuksesta huolimatta heräsin aamulla melkoiseen silmänpohjan päänsärkyyn. Siitä kuitenkin oli pakko lähteä käymään Alastarolla kyläkaupassa, joten lääkkeet naamariin ja menoks. Hetken aikaa auttoi, sitten olo taas paheni. Menin käymään varikolla kun sovittiin mekaanikon kanssa että vaihdetaan renkaat Lauantaina jottei Sunnuntaina tule vahingossakaan kiire sen takia. Renkaanvaihto oli ihan helvettiä ku silmissä jyskytti niin ettei meinannut nähdä kunnolla. Sit käytiin pikaisesti katsomassa jokkiksen 1. lähtöä hetken aikaa, ni ihme kyllä siinä katsomossa istuessa metelissä se olo helpotti hetkeksi... mutta ku piti se toinen rengas vielä vaihtaa, ni siinä sitte palasi olo kahta pahempana. Saatiin kuitenki renkaat vaihdettua ja minimaalisesti tehtiin kaikki muu ja takas mökille. Sit rävähtikin päälle täys migreenikohtaus. Sen jälkeen muistikuvat onki lähinnä kokovartalokramppailua ja hikoilua sängyn pohjalla ja välistä oksentamista ja kramppeja vessassa...

    Sunnuntai
    Herätys aamulla n. klo 6. Olo oli vielä heikko ku koko yö menny ihan kuivana, joten vissyä, sipsejä ja kokista sen verran naamariin että kroppa vähän heräs. Sit ku vähän alko keho normalisoitumaan ni sapuskaa naamariin ja kohti varikkoa. Muuta ei valmisteluja puuttunut kuin rengaspaineen tarkistus ja tankkaus.

    Aika-ajo
    Lappunakit alle ja radalle. Ekat pari kierrosta ei tullu valmista ku ekalla nopealla tuli Mäkinen ohi ja pilas kierroksen, tokalla nopealla tuli Valtonen ja joku Kyllikki ohi. Sit sain tyhjän ladun ja ruutuun 1:21.7. Ei hirveen tyytyväinen, mutta tätä en tienny joten jatkoin takomista. Taas pari paskakierrosta jotka meni kaikki pilalle siks ku uus etunakki piti liian hyvin ni menin sisäkanttarin päälle Sit oli kierros 7 tulossa tyyliin 1:21.0 tai korkea 1:20. Kaikki sektorit oli vihreällä T7 asti kunnes Kylllikki päätti kusta ulostulonsa siinä ja jouduin nostamaan etten ajanu konttiin. Silti sen kierroksen aika oli 1:21.9... lievästi vitutti. Noh, ei se lähtöruutu ois loppujen lopuksi parantunut kuin sen 2 pykälää. Lopullinen lähtöruutu 12. Harmitus on suuri, koska aika-ajon ainoa tavoite oli parantaa oma PB joka jäi 0.3s päähän (1:21.4)

    1. Lähtö
    Tavoite oli päästä maaliin ku en oo kertaakaan vielä ruutulipulle asti päässyt. Just ennen starttia heitti vedet radalle ja mentiin jo vaihtamaan sateisia alle ku saatiin tietää ettei SuperBiken lähtö viivästykään normi aikataulusta. Sit ku oltiin jo eturengas vaihdettu, takarengas vielä ilman vannetta ja aikaa 13 minuuttia ni sanoin että "ei helvetti nyt ne slicksit alle ja niillä mennään, ei ehditä ku en o pukenu ees päälle vielä" ... Hirmuinen munkki että se rata kuivui lähes kuivaksi niiden 3 tutustumiskierroksen aikana, eli slicksit oli se oikea vaihtoehto. Sit vain gridiin.

    Tais tulla elämäni paras lähtö kyllä... tuntui ensin että otin mummolähdön ku ei keulinu yhtään vaikka lähdin 6000+ kierroksilta luistattamaan... sit vaa yhtäkkiä katon että mitä helvettiä muut tekee ku kaikki tulee perä edellä vastaan. Mitä kaverin videolta T1 penkalta katsoo, ni sain yhtä hyvän lähdön ku Esa ja ruudut 2,3,4. Ohitin 3 kaveria ennen T1, mutta sen verran tiukka linja oli ykköseen että ulkoa sisään leikannut jannu pääs kuittaamaan ohi. Ku tulin maalisuoralle ja 6 kierrosta jäljellä ni keltanen valo sytty tauluun... unohdettiin siinä sadetohinassa lisätä bensaa Kirosin kypärän sisällä kaikki loput kierrokset aina maalisuoralla että et nyt saatana sammu kesken. Vikalla kierroksella yskäisi Palmasin ulostulossa ja aattelin että tässäkö tää nyt oli, mutta ei yskäissyt uudestaan ennenku vasta maaliviivalla. Kaikki kisakierrokset meni sekunnin sisään, joten ihan ok.

    Sijoitus lopulta 10.

    2. Lähtö
    Edellisessä kisassa nopein kierros 1:21.72 josta lähtöruutu 10 tokaan lähtöön. Tällä kertaa löpöä tarpeeks tankkiin jottei toistu virhe Laskin myös takarenkaan painetta ku vähä potki turhaan kisan lopussa kovissa avauksissa.

    Tämä lähtö meinas mennä vähä pipariksi ku innostuin jo keventämään kytkintä eikä ollu valot sammuneet. Sit ku puristin just takaspäin ni sit ne sammui... Meni vähä supervarovaiseksi irrottaminen ettei se lähe vahingossa keulimaan... Yhdestä menin ohi T1 jarruihin, mutta T2 jouduin ulkolinjalle ja 2 jannua kuittas ja vielä T3 jarruun tuli yks jannu ohi. Sen jälkeen mentiin 8 kierrosta trullijunaa Kyllikin ja Johanneksen kanssa. Pääs ihan hauskaa kisaa ajamaan näiden kahden kanssa. Pääsin kierroksella 7 yrittämään ohitusta T3 jarruun, ja pääsinki rinnalle ja pidin apexin kii, mutta pikkasen liikaa tapoin vauhtia ni kaveri tuli ulkokautta heti uudelleen ohi. Sen jälkeen pari kierrosta seurasin Kyllikkiä ja Johannesta kunnes 2 kierrosta ennen maalia Kyllikki pisti Lemminkäisessä kyljelleen. Se oli koko kisan ajan vetäny niin järkyttävällä riskillä jarruihin että oma tekeminen meni välillä sekasin ku apexin sijaan tuijotin sen jannun pyörää että lähteekö se tangentin suuntaan vai ei.

    Tämän jälkeen Johannes vähä lisäsi vauhtia ja luulin että oma vauhti hyytyi mutta ei hyytynyt vaan todellisuudessa vauhti pysyi samana läpi kisan. Ois ollu vielä varaa ajaa lujempaakin mut ku luulin että nakit oli jo finito ni en ottanu riskejä vaan nautin elämästä. Maaliin sijalla 10. (suomalaisista 9.) ja paras kierrosaika kisassa 1:21.5 joten enkka jäi kympän päähän ainoastaan.

    Tässä mun 2. lähdön kierrosaikalistaus:


    Helvetin tyytyväinen olen suoritukseen ottaen huomioon jarruhuolet, migreenin, vähäisen harjoittelun määrän, ja epävakaan kelin tuoman huolen. Tuolla kaasulla en ihan hirveesti kovempaa olis päässy. Matala 1:21 ois saattanu tulla kisassa mutta hyvä näin. Talveksi jää sitte jarrusysteemin uusiminen + kaasun korjaaminen. Kuulin vastaavasta ongelmasta kärsivältä että toi paska kaasu maksaa hitaista mutkista lähtiessä sen about 0.4s/avaus, joten ihan tyytyväinen vauhtiin oon, potentiaalia siis on alle 20 aikoihin ku kaikki natsaa kohdalleen.

    Loppupuheenvuoro
    Mun kausi 2020 päättyy sekä ajoharjoittelun että SM-kisojen osalta valitettavasti tähän. Rahat on täysin loppu. Tämä kesä oli sellainen taloudellinen katastrofi ettei mitään järkeä, ihme että pääsin edes Alastaron ajamaan, ei ollu Korona edes suurin tekijä tässä palapelissä. Positiivisesti ajatellen säästyi renkaita paljon ens kaudelle, ja molemmat pyörät on huollettu tänä kesänä joten ei pitäis ens keväälle olla isoja kustannuksia.

    Kiitos Annikalle ja Hagnerille korvaamattomasta varikkoavusta. Kiitos Esalle ja Soikkelille neuvoista ja avusta varikolla. Kiitos teemukille keulan kanssa avustamisesta Kemoralla. Kiitos kaikille muillekin varikkohepuille joiden kanssa yhteistyötä tuli kesän aikana tehtyä. Kiitos ST:lle jonka kanssa tuli ajeltua useampi viikonloppu yhdessä kesän aikana.

    Kahden onnistuneen SM-lähdön saattelemana kohti vuotta 2021 -->
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  30.  
  31. #240
    Hyvä rapo. Videota vielä kylkeen, niin saadaan katsoa menoa omin silmin.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen