Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
  2. #2
    Kerrankin perusteellinen tarina ja vielä maalaisjärjellä eikä mitään liirum laarumia ihmisiltä jotka ei ole edes istunut pyörän selässä.

    Noista riskeistä sen verran, että moni katsoo että se moottoripyörä on hirveän vaarallinen paikka lapselle kun taas polkupyörän päällä on turvallista. Totuus kuitenkin on se että ihan yhtä lailla se lapsi on vaarassa siellä polkupyörän selässä kun ylitetään suojatietä yms.

    Ihan sama asia kun puhun ihmisten kanssa radalla kyyditsemisestä kun on kuulemma niin kauheaa ja vaarallista. Siihen kun sanoo että tilastojen valossa suojatien ylittäminen on paljon vaarallisempi asia kuin radalla kyyditseminen, niin sitä ei vain haluta uskoa.

    Eli liian usein näissä keskusteluissa ihmisiltä puuttuu perspektiivi.

    Jos itse esim Hayabusalla kyyditsisin pientä lasta (sen ikäistä että se pitää itse kiinni), niin ottaisin sen istumaan mun ja tankin väliin koska mulla on pelkääjän kahva tankin päällä josta on helppo pitää kiinni.

    Yksi vaihtoehto olis myös kuskille henkselit päälle joissa on selkä puolella kahvat joista lapsi voi pitää kiinni.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #3
    Minulle on kertynyt lapsia kolme kappaletta ja nuorinkin niistä on jo 27v. Aikanani jouduin kovasti asiaa pohtimaan sekä itseni ja vaimoni kanssa. Lopputulema keskusteluista oli se, että voidaan kokeilla, miltä se tuntuu. Mainittakoon tässä, että vaimoni kanssa emme ole ajaneet kahdestaan lasten synnyttyä.

    Vanhin lapsistani oli kyydissä kaksi kertaa ja minusta se ei vain tuntunut hyvältä. Toinen lapseni kerran eikä nuorin kertakaan. Minulle kysymyksessä oli enemmänkin tunnetila kuin mikään järkevä tai vähemmän järkevä peruste.

    Minusta jokainen tehköön niin kuin hänestä itsestään ja perheenjäsenistä tuntuu. Ei tähän ole mitään ns. oikeaa ratkaisua. Ja hyvä niin.
    <p>Ninja 636 2013 Motoville</p><p><span style="font-size: 12px;">Yamaha XSR 700 2019</span></p>
  4. #4
    Lainaa JackP kirjoitti Katso viesti
    Minulle on kertynyt lapsia kolme kappaletta ja nuorinkin niistä on jo 27v. Aikanani jouduin kovasti asiaa pohtimaan sekä itseni ja vaimoni kanssa. Lopputulema keskusteluista oli se, että voidaan kokeilla, miltä se tuntuu. Mainittakoon tässä, että vaimoni kanssa emme ole ajaneet kahdestaan lasten synnyttyä.

    Vanhin lapsistani oli kyydissä kaksi kertaa ja minusta se ei vain tuntunut hyvältä. Toinen lapseni kerran eikä nuorin kertakaan. Minulle kysymyksessä oli enemmänkin tunnetila kuin mikään järkevä tai vähemmän järkevä peruste.

    Minusta jokainen tehköön niin kuin hänestä itsestään ja perheenjäsenistä tuntuu. Ei tähän ole mitään ns. oikeaa ratkaisua. Ja hyvä niin.
    Tulihan sitä pojan kanssa ajeltua, aloitettiin reilusti alle kouluikäisenä Saaristoajosta tai
    Ilvesmeetingistä, sieltä Kontio- ja Rottarallien kautta kahteen kertaan Assenin MotoGP-kisoihin. Hienoa aikaa, parempaa isä-poika laatuaikaa on varmaan vaikea löytää!
  5. #5
    mulla oli likat kyydissä naperoina aina kun ne vaan halus, kypärä päähän ja ajetaan kauniisti, ei siinä oo mitään avaruusfysiikkaa, kaikesta pitää nykyään tehä kauhee vääntö...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  6. #6
    Omat pojat olleet tl-mönkijän ja pyörän kyydissä 9v alkaen harvakseltaan ilman minkäänlaisia ongelmia tai tunnontuskia.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  7. #7
    meillä on tytär ollu kyydissä 3v asti ilman mitään ongelmia......
    varmaan jostain 10v ikäsestä sit jo noin 600km päivä retkiä....
    no meillä on aina ollut mopo aivan samalainen liikutin kuin auto tai lenkkarit.........tarpeen mukaan
  8. #8
    Hauskin kuulemani tarina, kun sukulaistuttu kyyditsi tytärtään(silloin 5v) takana, sivulaukkujen ja takaboxin syleilyssä, 350km ja kotipihalla huomasi tyttären olevan umpiunessa.. mutta kunnossa
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
  9.  
  10. #9
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Jos itse esim Hayabusalla kyyditsisin pientä lasta (sen ikäistä että se pitää itse kiinni), niin ottaisin sen istumaan mun ja tankin väliin koska mulla on pelkääjän kahva tankin päällä josta on helppo pitää kiinni.

    Yksi vaihtoehto olis myös kuskille henkselit päälle joissa on selkä puolella kahvat joista lapsi voi pitää kiinni.
    Mä sanoisin että toi olisi yksi huonoimmista paikoista lapsen istua. Kovemmassa jarrussa lapsi olisi aika ohutta tavaraa siinä sinun ja tankin välissä. Tai jos tankin takaosa on tarpeeksi viisto, niin sinkoaisi siitä joko pleksiä päin, tai sitten pleksi yli tonttiin. Jos prätkän kyytiin on pakko ottaa matkustaja, niin istukoon siellä matkustajan paikalla. Kahvallinen vyö kuskille päälle lienee paras vaihtoehto lapsen kyydissä pysymistä ajatellen.
    1835