Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Uusi Zumon navi, hinta 549€
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Jossain vaiheessa varmaan päivitettävä, mutku pitäis ostaa pari telakkaa samalla.

    Ootellaan. Ihan hyviä ominaisuuksia alkaa näissä uusissa olla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Käyttääkö joku vielä näitä erillisiä navigaattoreita ja miksi ?

    Itse olen luopunut niistä niiden huonon päivittymisen ja käytettävyyden vuoksi.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  4. #4
    Luovun erillisnavista sitten kun pyörässä on hanskat kädessä käytettävä riittävän kirkas näyttö joka kestää värinöitä. Ei ole löytynyt vielä puhelinta tuohon hommaan. Tosin käytän navia paljolti karttanäyttönä jonka perusteella valitsen vaihtoehtoisia reittejä, ja vain harvakseltaan reittiohjeita.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 05.03.2020 klo 13:31.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  5. #5
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Onnistuiskohan näillä uusilla jo reitin piirtely itse navilla. Vanhoilla zumoilla aika tekemätön paikka

    Mitä tulee tuohon yllä olevaan kommenttiin kapistuksen tarpeellisuudesta vs. puhelin latauspistokkeessa ja kotelossa, niin ihan pätevä kysymys.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #6
    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Käyttääkö joku vielä näitä erillisiä navigaattoreita ja miksi ?

    Itse olen luopunut niistä niiden huonon päivittymisen ja käytettävyyden vuoksi.
    Itse usein miettinyt toisinpäin.
    Itse olen tykännyt käyttää erillistä navia ja varsinkin kun on märkää.

    Ei tarvii miettiä, riittääkö puhelimen akku 10h ajopäivää varten. Ei tarvitse kikkailla laturin/powerbankin yms. kanssa.

    Puhelin yleensä syvällä takin uumenissa ja sateella ei tarvitse ajella mihinkään sivuun ja ropeltaa märin käsin, takki auki, mikäli on tarvetta soittaa tai muuttaa reititystä. Ja sen jälkeen ei tarvitse repiä märkiä käsiä hanskojen sisään.

    Sitten jos sattuu kaverin kanssa olemaan ajossa, niin on helppo navin kautta soittaa kamulle, jos tulee extempore muotoisia asioita esille. Samoin whatsapp / sms / sposti lukemiset/ääneen kuuntelut onnistuu tarvittaessa.

    Aika usein tulee tehtyä myös mutkia matkaan kun huomaa ajaessa, että perille menee vieressä toinen reitti tms.

    Ja pitkillä ajorupeamilla käytän aktiivisesti tankkauspaikkojen sijaintia kesken ajon, eli kannattaako tankata seuraavalla vai voiko skipata. Itsellä ainakin pyörässä sen verran pieni tankki, että haluaa optimoida tankkausvälejä.

    Tauolla / tankilla käydessä navi jää lukittuun telineeseen, eikä tarvii aloittaa piuhasulkeisia.
  7. #7
    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Käyttääkö joku vielä näitä erillisiä navigaattoreita ja miksi ?

    Itse olen luopunut niistä niiden huonon päivittymisen ja käytettävyyden vuoksi.
    Nykyiset MP navit on todella helppokäyttöisiä ja monipuolisia. Päivitykset fifin kautta parissa minuutissa ( kartta, reittit ym...
    Ei kiinnosta pätkääkään
  8. #8
    Mutta totta on kyllä se että mp-navit (sekä autonavit) ovat miljoona vuotta (ei ehkä ihan) kehityksestä jäljessä verrattuna kännyköihin! Tomtom on sentään siirtynyt androidin käyttöön... mutta tehnyt kuitenkin käyttöliittymästä omansa näköisen ja varsin huonosti muokattavan.
    Garminin mp-naveista mulla ei ole juurikaan kokemusta koska käytän vain Montanaa (käsinavi) Enduroajeluissa. Kummallista niissäkin se ettei appien lisäysmahdollisuutta ole eikä juurikaan muokattavuutta.
    Kiinnostavaa nähdä milloin markkinoille tulee ensimmäinen kunnollinen mp-navi joka vastaa nykyisiä kännyköitä!?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  9. #9
    BMW Navigator VI on kyllä semmoinen, että ominaisuuksia on jo ehkä liikaakin. Varmasti kehitys menee huimaa vauhtia eteenpäin, mutta itse en osaa tuohon vaatia tällä hetkellä mitään lisäominaisuuksia.

    Negatiivisia puolia? Löytyy niitäkin.
    Laite on kallis, varsinkin Suomesta ostettuna. Netistä löytää noin 700,- kotiovelle tuotuna.
    Vaatii myös suht' tuoreen BMW mopon että navista saa kaikki edut ja ominaisuudet käyttöön.

    https://m.youtube.com/watch?v=RwW8Yjlzd14
    .
  10. #10
    Mun mielestä kunnollisen MP navin puolesta puhuu ainakin seuraavat asiat, kirkas näyttö, hanskoilla operoitava, luotettava virran syöttö tärinässä.
    Nuo/joku noista puuttuu useasti puhelimista.
  11.  
  12. #11
    Mulla on nyt muutaman viikon ollut kyseinen vempele, ihan ok laite. Paketissa mopokiinnityksen lisäksi myös imukuppi auton tuulilasiin sekä latauspiuha tupakan sytyttimeen. Itse en tuolle ole ainakaan vielä vetänyt piuhaa akulle vaan lataan USB:lla kun mopossa moinen pistoke jo löytyy.

    Ensi vaikutelma, että hyvä kirkas näyttö vaikka aurinko paistaisi takaanta nähnyt silti kartan. Opastus ihan jees, välillä ilmoittaa kilometriä ennen että ota toinen exit liikenneympyrästä ja sitten kun on lähempänä niin vielä uudestaan. Hieman sekava esim reitin valinta, luuli tökänneensä reittiä A mutta lähtikin reitittämään reittiä B. Adventure routing ei nyt ihmeisiin joka paikassa pysty mutta pari kertaa suurhelsingin alueella tullut ihan mielenkiintoisia reittejä.

    Garmin bluetoothilla yhteydessä puhelimeen ja kypärään. MP3:set soittelen garminista ja se EI osaa vaimentaa musiikkia ja antaa ajo-ohjeita musiikin päälle vaan musiikinsoitto katkeaa ja tulee ohjeet ja normaalisti soitanta jatkuu ohjeiden jälkeen paitsi kerran mennyt (jo) bitti poikittain jossain ja musiikin soitto lakkasi kokonaan eikä saanut toimimaan muutakuin kaiken buuttaamalla (ajo-ohjeet silti edelleen toimivat kypärään, musiikkia ei vaan saanut soimaan).

    Näyttö on mukavan kookas ja siihen saa samaan aikaan kartan kanssa näkymään "sovelluksia" kuten mikä musa soi nyt tai tietyöt edessä yms tietoja (ja niitä voi vaihdella ajon aikana). Näytön tökkiminen hoituu hanskat kädessä, eikä ainakaan mun paksummissa hanskoissa ole mitään erikoista älypuhelimentökintäerikoiskangasta ja silti toimii.

    Pitää kommentoida lisää vaikka kesän jälkeen kun kokemusta laitteesta enemmän ja oppinut käyttämään sitä.
    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)