Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Lainaa Genesis750 kirjoitti Katso viesti
    Ekaa kertaa pitäis 2v venttiilivälykset tarkistaa. Mopona Cagiva Gran Canyon jossa 900i Ducatin moottori.
    Ilmeisesti tarkistuksessa ei mitään erikoistyökaluja tartte vaan ihan normaalilla rakotulkilla jne pärjää? Mutta jos menee säätöhommiksi niin sitte tarttee spesiaalimpaa työkalua?
    Jos jollain on tiedossa mitä kaikkea siihen tarttee niin mielellään ottaisin vinkit vastaan ja mistä ne kannattaa hommata.
    Säätöpalat varmaan sitte helpoiten löytyy RM heinolta vai onko joku helpompi/halvempi/nopeempi paikka mistä niitä kannattaa tilailla?
    Työkaluista:
    -Moottoria on helppo pyöritellä kampiakselin päästä esim. tällaisella: https://www.ducati-kaemna.de/katalog...ahnriemen.html Toki takapyörää pyörittämälläkin onnistuu.
    -Sulkijakeinuvivun painaminen sujuu mukavasti tällä: https://emsduc.com/product/rocker-holder-tool-2v-7mm/ Ei ole pakollinen, ruuvimeisselikin käy. Huom: alkuvuodesta minulla oli tosi huonoja kokemuksia tästä puljusta, oikean tavaran toimittaminen ei onnistunut toisellakaan yrityksellä. Ennen omistajan vaihtumista homma pelasi hienosti.
    -Sulkijapalan mittaamiseen tarvitaan jotain tähän tyyliin: https://www.ducati-kaemna.de/katalog...lshims-2v.html
    -Mikrometri. Työntömitallakin kai pärjää, mutta jos haluaa mittailla nimellisesti saman kokoisten palojen eroja, niin mikrometri on parempi.
    -Rakotulkki tietysti.
    -Sulkijapalan puolirenkaiden poistamiseen varrellinen pikkumagneetti on näppärä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/8066...lla-taskumalli
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  2. #32
    Mittailin itse nuo sulkupalatkin digitönärillä. Nollaa sen ensin sinne uran pohjaan ja sitten mittaa korkeuden. Pari-kolme toistoa niin näkee tuleeko samaa tulosta. Mielestäni varsin helppo noin, sama toimii avauspalojen kanssa. Eihän halpa digitönäri mikään tarkkuuslaite ole mutta kyllä sillä niin osuu ettei rakotulkilla virhettä huomaa. Kuuma vinkki: yksi venaluukun ruuvi pitää työntää säädön ajaksi siihen paluuöljyreikään johon on tosi helppo tiputtaa puolirengas.
  3. #33
    Puolirenkaiden asennukseen kuuma vinkki: sipaise venttiilin puolirenkaan uraan vähän jotain (ite käyttäny perus crc yleisrasvaa) rasvaa. Pysyy hyvin puolirenkaat kiinni venttiilissä kunnes saa sulkupalan paikoilleen. Silti se tarkastusluukun ruuvi kannattaa laittaa sinne öljykanavaan, kaiken varalta
    2021 Beta RR 250 racing
  4. #34
    Välykset mitattu ja säätöhommiksi meni kaikissa. Yksi avaus kohdallaan ja muuten tosiaan joutuu kaikkia säätämään. Piti nyt tilata sitte se mittaustyökalu. Ei oikein mikrometrilläkään tota sulkupalaa saa kunnolla mitattua.
    Oliko jollain tiedossa muita kustannustehokkaita säätöpalojen myyjiä ku rm Heino? 4 sulkupalaa ja 3 avauspalaa tekee näköjään ~160€ sieltä...
    Jos joku vaihtanut kalustoa ja paloja ylimääräisenä niin saa ottaa vaikka yv:llä yhteyttä.
    Oliko tähän jotain hyvää konstia että sais etu ja takapytyt kerralla avattua? Nyt vaan siis yhdestä palat pois että pysyy venttiilit ylhäällä...
    Nyk: Ducati Multistrada 1000ds
    Ex:KTM950SM,Cagiva GC 900,Yamaha YZF750R,-93, Aprilia Dorsoduro 750,-09,Ducati Monster 1000 Ds, Suzuki DL 1000,Suzuki Gsxr 600, Suzuki DL 1000, Honda X11, Honda Cbr 600F, Aprilia Pegaso, Yamaha FZ 750, Honda VTR1000F,
  5. #35
    Oiskos tuolla halvempia:

    https://www.stein-dinse.biz/product_...ucts_id=439120

    Kun hihnat ovat irti niin koneen voi pyörittää työn alla olevan sylinterin yläkuolokohtaan ilman että venttiilikoneistojen tarvitsee olla toimintakunnossa. Jos kuitenkin on pakko jostain syystä saada kaikki sulkijapalat pois yhtä aikaa niin toimisikohan seuraava systeemi:
    -pystysylinteri yläkuolokohtaan
    -vaakasylinterin venttiilit eivät muutenkaan yhtä helposti putoa sylinteriin (erityisesti jos pyörä on takaa varikkotuen varassa), mutta jotkut fakiirit tunkevat tulpanreiästä pytyn täyteen ohutta köyttä.

    En siis ole itse kokeillut, joten omalla vastuulla ...
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  6. #36
    Moro,

    Olisi kesällä suunnitemissa tarkastaa ja tarvittaessa säätää 1000ss venttiilit itse ensimmäistä kertaa. Oon harkinnut shimmikitin hommaamista etukäteen, ettei tarvitse odotella osia. Osaako kukaa sanoa, ovatko nuo 7mm 4v ja 2v shimmit keskenään vaihdettavia, vai onko ne erilaisia? Myös jos joku omistaa itselleen tarpeettoman shimmilajitelman, voisin ostaa sen.
  7. #37
    Ovat samanlaisia
    2021 Beta RR 250 racing
  8. #38
    Lainaa Orkk1s kirjoitti Katso viesti
    Moro,

    Olisi kesällä suunnitemissa tarkastaa ja tarvittaessa säätää 1000ss venttiilit itse ensimmäistä kertaa. Oon harkinnut shimmikitin hommaamista etukäteen, ettei tarvitse odotella osia. Osaako kukaa sanoa, ovatko nuo 7mm 4v ja 2v shimmit keskenään vaihdettavia, vai onko ne erilaisia? Myös jos joku omistaa itselleen tarpeettoman shimmilajitelman, voisin ostaa sen.
    Mistä meinaat tilailla ?
  9. #39
    Pitää varmaan tilata tuo emsduc kitti, ellen löydä joltain yksityiseltä.
  10. #40
    Lainaa Orkk1s kirjoitti Katso viesti
    Pitää varmaan tilata tuo emsduc kitti, ellen löydä joltain yksityiseltä.
    Minä tilasin aikoinaan EMS Ducista kun pulju oli vielä alkuperäisen omistajan käsissä. Vuosi sitten oikeaa tavaraa ei saatu toimitettua useammalla yritykselläkään. Toivottavasti oli joku tilapäinen hikka.
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  11. #41
    Mahtaako Cuda Motors vielä olla Nurmijärvellä? Sieltä löytyi joku vuosi sitten Ducatiosaa hyllystä hyvin. Venttiilinsäätöpaloja kävin pariin otteeseen hakemassa.
  12. #42
    Ei ole ainakaan maileihin vastannut, liekö sitten lopettanut.
  13.  
  14. #43
    Tuli käytyä ensimmäisen kerran noin kuukausi takaperin ja oli hyvinkin aktiivista meininkiä.
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12