Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Hei! Laitoin jo tuonne ”Yleistä keskustelua”-osiolle kyselyn, mutta huomasin tämän kohdan vasta nyt.
    Lyhyesti; mietinnässä Hayabusan (2010, 39 tkm) vaihto R1200 GS (2005, 30 tkm).
    Mielipiteitä kaivataan eli onko vaihdossa mitään järkeä?
    Busaan ei ole tarvinnut tehdä mitään ylimääräistä korjausta, pelkät määräaikaishuollot ja renkaanvaihdot.
  2. #2
    Mopo hommissa järki romukoppaan ja vaihtohousut jalkaan!
    Se maksaa kuka nauttii!
  3. #3
    Busa kulkee 310 km/h
    Gs kait 210 km/h
    miksi vaihtaisit huonompaan
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  4. #4
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Busa kulkee 310 km/h
    Et taida seisovalla mailillakaan päästä tohon vauhtiin vakiolla, joten turha noista on ees puhua
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #5
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Busa kulkee 310 km/h
    Gs kait 210 km/h
    miksi vaihtaisit huonompaan
    Oma pyörä kulkee kuulema parisataa, en ole koskaan kokeillut kun se ei ole mulle oleellinen tieto, eikä tarve. Kulkee minkä kulkee, pääasia että on sopiva pyörä alla siinä käytössä mitä tulee ajeltua. Eikä niissä ajoissa tee kolmensadan huipuilla yhtään mitään. Tuu joskus Busalla mukaan niin voidaan yhdessä miettiä laavulla makkaran ääressä että oliko se Busa sittenkään paras pyörä
    Kylätason kurapyöräilijä.
  6. #6
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Busa kulkee 310 km/h
    Gs kait 210 km/h
    miksi vaihtaisit huonompaan
    ...


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  7. #7
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Busa kulkee 310 km/h
    Gs kait 210 km/h
    miksi vaihtaisit huonompaan
    Kerran lappeen rannan lentokentällä pakettiauto saavutti kovemman nopeuden kuin mie miun rätkällä.
    Mutta se ei harmittanut, koska miula on rätkä ja sillä toisella pakettiauto.
  8. #8
    Busa ilman turboa on kuin...

    Ei ihme jos tekee mieli vaihtaa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #9
    Lainaa MickeK kirjoitti Katso viesti
    Hei! Laitoin jo tuonne ”Yleistä keskustelua”-osiolle kyselyn, mutta huomasin tämän kohdan vasta nyt.
    Lyhyesti; mietinnässä Hayabusan (2010, 39 tkm) vaihto R1200 GS (2005, 30 tkm).
    Mielipiteitä kaivataan eli onko vaihdossa mitään järkeä?
    Busaan ei ole tarvinnut tehdä mitään ylimääräistä korjausta, pelkät määräaikaishuollot ja renkaanvaihdot.
    Kerran vaihdoin bussin gessuun ja toiste en erehdy mutta kokeilemati ei voi tietää. Ja onneksi nyt on 1400ZZR
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  10. #10
    Itsellä oli tallissa sekä kyykky että tuommoinen iso adventure- pyörä. Kyykyillä ajohistoriaa oli todella paljon kilsoissa/useita eri pyöriä vuosikymmenten aikana.

    Viime kesänä huomasin että kyykyllä ei enää tule ajettua lainkaan, joten myin sen pois. Jäljelle jäi iso adventure- pyörä, ja sillä olen nyt tyytyväisenä ajellut paljon enemmän kuin kyykyllä tuli ajettua viime vuosina.

    Kaipaanko kyykkyä enää lainkaan? Kyllä. Uusi S1000RR olisi oikein oiva ja mieluisa, ja sillä olisi mukava käydä muutama ratapäivä vuodessa horjumassa.

    Kaipaanko kyykkyä enää niin paljon että uuden kyykyn ostaisin? En kaipaa.

    Pääasiallisiksi syiksi olen itselleni selitellyt mm. matalat nopeusrajoitukset kyykyn kyvyille ja en viitsi enää vähiin kesäviikonloppuihin punkea ratakeikkoja entisellä innolla jne. Kyykky menisi siis ominaisuuksiltaan hukkaan nykyisten omien ajeluiden myöden.

    Myös adve- pelin ajomukavuus on Suomi- nopeuksille (ainakin itselleni) mukavampi. Adve- pyörä myös laajensi kierrettävien ja koluttavien reittien määrää paljosti, vs. kyykkypyörä.

    Kumpikin pyörämalli siis parempi. Mene oman tunteen mukaan. Järkeä ei kummankaan omistamisessa ole.
    Viimeksi muokannut: vma; 06.02.2020 klo 17:31.
    .
  11. #11
    Mie oon kans miettiny, jos vaihtais zetorin gessuun.
    Pyörä olisi monikäyttöisempi kotimaan teille, routakuopat ja lyhyet sorapätkät eivät lähtökohtaisesti ahdistaisi.
    Huoltotoimenpiteet olisivat nopeampia, kun katteita ei tarvitse niin paljoa purkaa.

    Toistaiseksi jarruna on velaton pyörä, joka pitäisi vaihtaa rahoitetuun.
    ZZR1400
  12. #12
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Oma pyörä kulkee kuulema parisataa, en ole koskaan kokeillut kun se ei ole mulle oleellinen tieto, eikä tarve. Kulkee minkä kulkee, pääasia että on sopiva pyörä alla siinä käytössä mitä tulee ajeltua. Eikä niissä ajoissa tee kolmensadan huipuilla yhtään mitään. Tuu joskus Busalla mukaan niin voidaan yhdessä miettiä laavulla makkaran ääressä että oliko se Busa sittenkään paras pyörä
    Joo, ymmärrän pointtisi 😀
  13. #13
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Itsellä oli tallissa sekä kyykky että tuommoinen iso adventure- pyörä. Kyykyillä ajohistoriaa oli todella paljon kilsoissa/useita eri pyöriä vuosikymmenten aikana.

    Viime kesänä huomasin että kyykyllä ei enää tule ajettua lainkaan, joten myin sen pois. Jäljelle jäi iso adventure- pyörä, ja sillä olen nyt tyytyväisenä ajellut paljon enemmän kuin kyykyllä tuli ajettua viime vuosina.

    Kaipaanko kyykkyä enää lainkaan? Kyllä. Uusi S1000RR olisi oikein oiva ja mieluisa, ja sillä olisi mukava käydä muutama ratapäivä vuodessa horjumassa. Kaipaanko kyykkyä enää niin paljon että uuden kyykyn ostaisin. En kaipaa.
    Pääasiallisiksi syiksi olen itselleni selitellyt mm. matalat nopeusrajoitukset kyykyn kyvyille, en viitsi enää vähiin kesäviikonloppuihin punkea ratakeikkoja entisellä innolla jne. Kyykky menisi siis ominaisuuksiltaan hukkaan nykyisten omien ajeluiden myöden.

    Myös adve- pelin ajomukavuus on Suomi- nopeuksille (ainakin itselleni) mukavampi. Adve- pyörä myös laajensi kierrettävien ja koluttavien reittien määrää paljosti, vs. kyykkypyörä.

    Kumpikin pyörämalli siis parempi. Mene oman tunteen mukaan. Järkeä ei kummankaan omistamisessa ole.
    Näin juuri, tuo viimeinen lause on kyllä hyvä 😀
    Itsellä ennen noita busia oli 650 Transalp ja olihan se monipuolinen.
  14. #14
    Vaihdoin muutama vuosi sitten Busan Gessuun, kun selkä ei enää kestänyt Busan ajoasentoa. Kyllä Gessulla ajellessa useinkin kaipasi Busan voimaa, mutta selän kolotusta en kaivannut enkä vaihtoa katunut.
    SV 1000
  15. #15
    Kukin tyylillään

    Mä oon yrittänyt pitää lihas- ja yleiskunnosta huolta niin saanu ajaa sellaisilla vehkeillä kun tykkää.
    "No Compromise" , kuten Kawan slogan kuuluu

    Jos joskus tulee gessu pihaan niin saa kärrätä mut dementiahoitolaan
    saman tien...
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  16. #16
    Ihan reunahuomautuksena kun itellä ollu tommonen kohtuutehokas nakufaitteri, 90 ideaalivauhti missä tuuli kantaa muttei vedä taakse, 230 huiput mitä kokeillu, pyörä ois vielä kiihtyny mut alko tuntuu siltä et pää repee justiin irti.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  17. #17
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti

    TIJ kirjoitti
    Busa kulkee 310 km/h
    Gs kait 210 km/h
    miksi vaihtaisit huonompaan

    en mä yleensä syyllisty trollaukseen mutta nyt oli niin herkullinen tilaisuus...

    oikeesti ymmärrän kyllä GS:n viehätyksen kun melko saman kategorian laite on itselläkin. Miinuspuolina gessussa on tietysti järkyttävä paino (eipä busakaan mikään keujukainen oo) ja bokserimoottorin pierupörinää muistuttava äänimaailma.
    Viimeksi muokannut: TIJ; 07.02.2020 klo 20:15.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  18. #18
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    bokserimoottorin pierupörinää muistuttava äänimaailma.
    Mun bemarissa on maantiekierroksilla tulpat päässä lähinnä potkurikonetta muistuttava pörinä, erittäin miellyttävää ja myös hivenen kummallista kuunneltavaa.
    Lajin halpuus viehättää.
  19. #19
    Hetkellinen mielenhäiriö meni ohi.
    GS on varmasti hieno pyörä, mutta kyllä minussa silti
    virtaa busanistin veri.
    Joten busalla jatketaan ja hymyssä suin (kun kahvaa kääntää, niin suupielet nousee hymyyn) 
  20. #20
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Kukin tyylillään

    Mä oon yrittänyt pitää lihas- ja yleiskunnosta huolta niin saanu ajaa sellaisilla vehkeillä kun tykkää.
    "No Compromise" , kuten Kawan slogan kuuluu

    Jos joskus tulee gessu pihaan niin saa kärrätä mut dementiahoitolaan
    saman tien...
    Joskus funtsin järjen valolla näitä juttuja ja aattelin et Bemarin S1000 RR olis järkivalinta ripeisiin laitteisiin.No,akka sano et se parkkis mikä meillä on ni siihen ei Bemaria mahdu,ei ainakaa jos samas osottees kortteerataan.No ei onneks dementiahoitolaan tarvi lähtee ku sopu löytyny ja ja jos lähtö jonain päivänä tulee ni se on nopee ku mua raavitaan rekan keulasta ruokalusikalla ku ajatus karannu kesken mopoilun tällä ikää ja kyykkypyörällä.

    No,onhan nuolla keikkaa heitelty Euroopas reput seljäs pitkin poikin.Helppoo ku kerää olkkarin lattialle ryönät mitä mieles ottaa mukaan ja ku siihen panoo kaks reppua mikkä täytetään niin kummasti jää turha tavara pois.

    Mutta pääasia on intohimo näihin hommiin,akka myi kämpän ja mä kurkkuani myöten velois mutta lystiä on joka päivä.Pääasia et valkkaa itelleen sellasen pyörän mistä ittelle eniten lystiä missä sitten ajeleekin.Meille kyykky aivan väärä laite mutta se ei meitä haittaa.Eli kauppaan vaan ja kattoo mis kohta ajatus laukkaa villinä ja nappaa siitä kiinni.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    • File Type: jpg 01.jpg (78,6 Kt, 133 katselua)
    Akan vanhalla pyörällä
  21. #21
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Kukin tyylillään

    Mä oon yrittänyt pitää lihas- ja yleiskunnosta huolta niin saanu ajaa sellaisilla vehkeillä kun tykkää.
    "No Compromise" , kuten Kawan slogan kuuluu

    Jos joskus tulee gessu pihaan niin saa kärrätä mut dementiahoitolaan
    saman tien...
    Kyllä miekin oon yrittäny pitää lihas- ja yleiskunnosta huolta, mutta kun on selkäranka pa....na ni ikävä kyllä tietyt asennot rasittaa. Olen kuitenkin löytänyt ratkaisun asiaan - B-King.
    SV 1000
  22. #22
    kaveri vaihtoi messuilla wingin afrikkatwiniin on siinäkin vähän genrenmuutosta mut ihan hyvää sellaista1>
  23. #23
    Lainaa MickeK kirjoitti Katso viesti
    Hei! Laitoin jo tuonne ”Yleistä keskustelua”-osiolle kyselyn, mutta huomasin tämän kohdan vasta nyt.
    Lyhyesti; mietinnässä Hayabusan (2010, 39 tkm) vaihto R1200 GS (2005, 30 tkm).
    Mielipiteitä kaivataan eli onko vaihdossa mitään järkeä?
    Busaan ei ole tarvinnut tehdä mitään ylimääräistä korjausta, pelkät määräaikaishuollot ja renkaanvaihdot.
    Ite oon kans joskus tuuminut pyörän tyylin vaihtamista, mutta olen kuitenkin päätynyt että mielummin kaks edullista erityylin pyörää kuin että vaihtaa yhden pyörän täysin erityyppiseen. Harmittais vaan jos se uus hankinta ei oliskaan mieleinen.

    Olispahan sitten oma pyörä riippumatta siitä mikä mieliala sattuu otsanahkan alla milloinkin tuulemaan.

    Nyt puuttuu vaan se rohkeuden ja budjetin varmistaminen sen reissuhenkisen tyylisuunnan edustajan hankkimiseksi.

    Eli sinuna pitäsin busan ja kattelisin jotain GS:ää edullisempaan adventure ehdokasta busalle kaveriks
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  24. #24
    näköjään en olekkaan outo? muutkin mielii omituisia asioita ? itselläni on adventure gessu ja jostain syystä tekis mieleni vaihtaa hoodeehen??!!?? entiä miks, mutta sellainen joskus ollut ja nyt tekee mieli street glidea. enkä edelleenkään usko että gessua parempaa ja monipuolisempaa mopoa onkaan,,,mutta silti o)
  25.  
  26. #25
    Lainaa aesko1 kirjoitti Katso viesti
    näköjään en olekkaan outo? muutkin mielii omituisia asioita ? itselläni on adventure gessu ja jostain syystä tekis mieleni vaihtaa hoodeehen??!!?? entiä miks, mutta sellainen joskus ollut ja nyt tekee mieli street glidea. enkä edelleenkään usko että gessua parempaa ja monipuolisempaa mopoa onkaan,,,mutta silti o)
    Ehdottomasti Harley alle, jos siltä tuntuu.

    Moottoripyöräily on outo ja erittäin tunneperäinen asia.
    On toki Excel-motoristeja, mutta onneksi iso osa on meitä tunteellä käyviä haaveilijoita...