Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 106:sta
  1. #31
    Nakkasin rojut pajalle ja innostuin vähän sovittamaan katteita paikalleen. Kyllähän nuo paikoilleen asettuvat, mutta tuulilasin yläkulmien kanssa sai vähän askarrella. Oikean puolen kaatumatapille piti myös tehdä hieman koloa, että sai sen sopimaan paikoilleen. Oletteko laittaneet mitään kumiprikka-/holkkiviritystä noihin katteen kiinnityskohtiin vai minkälainen ratkaisu olisi hyvä? Vai suoraan vaan kuusiopultilla ilman hifistelyjä?

    BA3B450B-187D-43E4-B63C-AD40871D60DF.jpg 6693C7B7-B16F-44F3-BE03-14AA27147191.jpg
  2. #32
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Oletteko laittaneet mitään kumiprikka-/holkkiviritystä noihin katteen kiinnityskohtiin vai minkälainen ratkaisu olisi hyvä?
    Jos kate istuu hyvin, niin suoraan ruuvilla tai pikakiinnikkeellä. Jos kate jää kovasti jännitykselle, niin jotain kumia voi laittaa väliin tai siirtää reikää parempaan paikkaan.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  3. #33
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Jos kate istuu hyvin, niin suoraan ruuvilla tai pikakiinnikkeellä. Jos kate jää kovasti jännitykselle, niin jotain kumia voi laittaa väliin tai siirtää reikää parempaan paikkaan.
    Joo, aika kivasti nuo reikien paikat istuu kohdalleen, eli siitä vain suoraa kiinni. Onhan noissa kiinnityskohdissa tosiaan jotain hiilikuitua/kevlaria vahvikkeena, joten eiköhän ne sitten kestä ilman mitään virityksiä ongelmitta.
  4. #34
    Tänään sain askarreltua pikalukot katteiden saumakohtiin ja olihan siinäkin puuhaa, tuo saumakohta kun on vähän sinne päin. Ensi kerralla sitten osaa nuokin laittaa kerralla oikein, eikä alkaa asetella niitä katteissa olevien lovien kohdille. Pikkuisen pitää vielä hienosäätää istuvuutta ennen kuin pääsee maalaamaan. Eihän se paisuntasäiliökään enää mahtunut paikoilleen vaihdevivun kääntämisen takia kuten arvelinkin, joten piti askarrella uusi. Kovan googlailun ja instagramin pyöräkuvien selailun jälkeen päädyin tuollaiseen kuvassa näkyvään vanhanliiton ratkaisuun.

    24F69985-63E9-4068-B806-6E7F82ABDDA0.jpg
  5. #35
    Homma eteni tänään jo koeajoasteelle. Liimasin alumiinimattoa lämpösuojaksi alakatteeseen, syylärin eteen laitoin verkon katuratapyörälookkia tuomaan ja asensin vilkut maantieajoa silmällä pitäen. Ajovalo on tulossa alkuviikosta Hollannista ja sen verran tuossa tuulilasin takana vaikuttaisi olevan tilaa, että sen sinne saa survottua. Onpahan sitten oikein e-hyväksytty lamppu lähi- ja kaukovalolla. Muutenkin kaikki vaikuttaisi toimivan niin kuin pitääkin ja moottorijarrussakaan ei enää räpise putkessa ais-tulppauksen ansiosta. Nyt sitten vielä ne maalaushommat.

    45DF1739-6C0E-4A60-93AE-0717308830FB.jpg
  6. #36
    Race-takakate on sellainen, mitä jossain vaiheessa suosittelen. Erittäin tärkeä kapine rata-ajoa silmällä pitäen. Niitä saa aika edullisesti pohjamaalattuina.

    Antaa feedbackia ihan erilailla! Ja kierrosajasta lähtee ainakin 3 sekkaa
    Braaaaap
  7. #37
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Race-takakate on sellainen, mitä jossain vaiheessa suosittelen. Erittäin tärkeä kapine rata-ajoa silmällä pitäen. Niitä saa aika edullisesti pohjamaalattuina.

    Antaa feedbackia ihan erilailla! Ja kierrosajasta lähtee ainakin 3 sekkaa
    Meinasin laittaa samaan tilaukseen noiden muiden romppeiden kanssa, mutta se Ricambiweissin perä oli vähän kökkösen näköinen. Mitäs jos modaisi vaihtopenkin ratahommiin, niin jäisi vielä tuo pieni tavaratila takapenkin alle katuajelujen tarpeisiin?
  8. #38
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Race-takakate on sellainen, mitä jossain vaiheessa suosittelen. Erittäin tärkeä kapine rata-ajoa silmällä pitäen. Niitä saa aika edullisesti pohjamaalattuina.

    Antaa feedbackia ihan erilailla! Ja kierrosajasta lähtee ainakin 3 sekkaa
    Itse olen tästä vähän eri mieltä, en ihan varauksetta tuota allekirjoita. Liian kova penkki ei toimi ainakaan mulla. En oikein eroa huomaa ton eduksi, jossain "penkeissä" tulee persus tai sisäreidet vaan kipeiksi.

    Ennemminkin pito ja tukevuus on se suurempi vaikutin vaihtaa penkkiä. Vakiopenkilläkin pärjäsin itse vuosia sekä tonnarilla että kusiaisella. Toki jossain kohtaa askartelin molempiin paremman penkin.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  9. #39
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Homma eteni tänään jo koeajoasteelle. Liimasin alumiinimattoa lämpösuojaksi alakatteeseen, syylärin eteen laitoin verkon katuratapyörälookkia tuomaan ja asensin vilkut maantieajoa silmällä pitäen. Ajovalo on tulossa alkuviikosta Hollannista ja sen verran tuossa tuulilasin takana vaikuttaisi olevan tilaa, että sen sinne saa survottua. Onpahan sitten oikein e-hyväksytty lamppu lähi- ja kaukovalolla. Muutenkin kaikki vaikuttaisi toimivan niin kuin pitääkin ja moottorijarrussakaan ei enää räpise putkessa ais-tulppauksen ansiosta. Nyt sitten vielä ne maalaushommat.
    Tulppasin R1 viime kesänä, vastoin odotuksia räpättää silti.
    K8-1000
  10. #40
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Tulppasin R1 viime kesänä, vastoin odotuksia räpättää silti.
    Siis kyllähän se edelleen vähän röplöttää, mutta ei enää sellaista poppoppopoksetta pakosarjassa kuin ennen, nyt kuulostaa mukavalle. Miten sen nyt sanoisi, ennen se pauke tuli putken alkupäässä terävänä, nyt loppupäässä pehmeänä.
  11. #41
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Itse olen tästä vähän eri mieltä, en ihan varauksetta tuota allekirjoita. Liian kova penkki ei toimi ainakaan mulla. En oikein eroa huomaa ton eduksi, jossain "penkeissä" tulee persus tai sisäreidet vaan kipeiksi.

    Ennemminkin pito ja tukevuus on se suurempi vaikutin vaihtaa penkkiä. Vakiopenkilläkin pärjäsin itse vuosia sekä tonnarilla että kusiaisella. Toki jossain kohtaa askartelin molempiin paremman penkin.
    Katsotaanko Tumppi vähän noita istuiminhommia, jos tässä vielä joskus samalle varikolle osutaan. Mulle tosiaan tuo vakiopenkki on toiminut ihan hyvin, mutta toisaalta kun ei paremmastakaan tiedä, edellinen oma kaksipyöräinen oli Suzuki PV.
  12. #42
    Kyllä mä istun sanojeni takana. Feedback, eli tatsi ajettavuuteen kasvaa. Se lisää luotto ajamiseen ja luotto lisää rentoutta ja rentous sitten nopeutta.

    Mutta tuo pidon paraneminen on myös tärketä lisä!

    En oo ajanut kun ihan vakiopenkeillä ja ratatakakatteilla. Mutta jos siihen vakiopenkin tilalle saa rakennettua hyvän jakkaran, niin eiköhän se toimi ihan yhtälailla.

    Mitä viimevuosina oon noita penkkejä testaillut, niin paras on täysin vaakasuorassa oleva (ei siis takaa aavistuksen nouseva, kuten lähes kaikissa). Sitten se saa olla edestä myös aavistuksen leveämpi. Tälle kesää koitan ottaa yhdeksi otsikoksi testaa miten eri korkuiset penkit toimii meikällä.

    Pistä mietintämyssypäähän ja testaile erilaisia vaihtoehtoja

    PS. Kadulla ei noilla ratapenkeillä kyllä ajele korttelia pidemmälle, että katuajatus jos on mielessä, niin silloin vaihtojakkara voi olla kova juttu.
    Braaaaap
  13. #43
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mä istun sanojeni takana. Feedback, eli tatsi ajettavuuteen kasvaa. Se lisää luotto ajamiseen ja luotto lisää rentoutta ja rentous sitten nopeutta.

    Mutta tuo pidon paraneminen on myös tärketä lisä!

    En oo ajanut kun ihan vakiopenkeillä ja ratatakakatteilla. Mutta jos siihen vakiopenkin tilalle saa rakennettua hyvän jakkaran, niin eiköhän se toimi ihan yhtälailla.

    Mitä viimevuosina oon noita penkkejä testaillut, niin paras on täysin vaakasuorassa oleva (ei siis takaa aavistuksen nouseva, kuten lähes kaikissa). Sitten se saa olla edestä myös aavistuksen leveämpi. Tälle kesää koitan ottaa yhdeksi otsikoksi testaa miten eri korkuiset penkit toimii meikällä.

    Pistä mietintämyssypäähän ja testaile erilaisia vaihtoehtoja

    PS. Kadulla ei noilla ratapenkeillä kyllä ajele korttelia pidemmälle, että katuajatus jos on mielessä, niin silloin vaihtojakkara voi olla kova juttu.
    Tälle kesälle oli asialistalla vartalon käyttö ajaessa ja sehän kyllä liittyy suoraan tuohon penkkihommaan, joten pitääpä ajatella asiaa siltäkin kantilta. Ajotyylini on aika endurance/katurata -tyyppinen melko maltillisine takapuolen siirtoineen ja roikkumisineen, joten ehkä siksi tuo satulahomma ei ole tullut päällimmäisenä mieleen. Tuo parantunut tuntuma pyörään on kyllä hyvä pointti, ylimääräinen pehmuste syö perstuntumaa varmasti pois. Pitää laittaa myssy päähän ja miettiä noita mainitsemiasi juttuja, kallistusta ja leveyttä, jahka pääsee taas radalle kokeilemaan.

    Ps. Motovisionilla näytti olleen ihan fiksun näköinen penkki/peräkate 85€. Tuossa penkin muoto näyttää poikkeavan vakiosta/muista lasikuitupenkeistä ollen vähän tasaisempi ja leveämpi edestä sikäli kun tuosta kuvasta nyt osaa sanoa.

    https://www.moto-vision.com/en/glass...2003-2005.html
  14. #44
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    CRC katteiden penkit on kyllä aivan parhaita, tälleen vaan välikommenttina.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  15. #45
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    CRC katteiden penkit on kyllä aivan parhaita, tälleen vaan välikommenttina.
    Pitipä vilkaista ja hyville näyttivät, mutta samalla osui silmään jotain just sellaista jota olen etsinytkin, nimittäin kunnon TT-henkinen tuulilasi!

    https://www.crcfairings.co.uk/rp-scr...reen-652-p.asp
  16. #46
    Komee tuplakupla! Radalla, ja miksei kadullakin, oikein näppärä vehe.

    Vaikee sanoo tosta sun linkkaamasta, että kuinka tasainen tai leveä penkin etuosa on. Mutta tällaiset kuvat löysin ja mun mielestä vaikuttaa oikein asiallisilta

    https://www.r6-forum.com/threads/05-...k-bike.170423/

    Braaaaap
  17. #47
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Pitipä vilkaista ja hyville näyttivät, mutta samalla osui silmään jotain just sellaista jota olen etsinytkin, nimittäin kunnon TT-henkinen tuulilasi!

    https://www.crcfairings.co.uk/rp-scr...reen-652-p.asp
    Fabbrilla on hyviä korkeita tuulilaseja, samoin zero gravityllä.

    https://www.carpimoto.com/en-FI/Bike...ns/Search.aspx
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  18. #48
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Fabbrilla on hyviä korkeita tuulilaseja, samoin zero gravityllä.

    https://www.carpimoto.com/en-FI/Bike...ns/Search.aspx
    Pitääpä katsoa vielä nuokin läpi, tuo nykyinenkin on pikkusen vakiota korkeampi, mutta tuollainen överi TT-tuplakupla olisi hieno.
  19. #49
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Komee tuplakupla! Radalla, ja miksei kadullakin, oikein näppärä vehe.

    Vaikee sanoo tosta sun linkkaamasta, että kuinka tasainen tai leveä penkin etuosa on. Mutta tällaiset kuvat löysin ja mun mielestä vaikuttaa oikein asiallisilta
    Tässä vertailun vuoksi mun Yammu vakiopenkillä, kyllähän tuossa istuimen kulmassa on tosiaan hieman eroa.

    003.jpg
  20. #50
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Itse olen tästä vähän eri mieltä, en ihan varauksetta tuota allekirjoita. Liian kova penkki ei toimi ainakaan mulla. En oikein eroa huomaa ton eduksi, jossain "penkeissä" tulee persus tai sisäreidet vaan kipeiksi.
    Veikkaisin että istuimen pituussuuntainen asentokulma ei ollut sopiva. Eli ongelma ei ole niinkään se että istuin olisi liian kova.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #51
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Mitä viimevuosina oon noita penkkejä testaillut, niin paras on täysin vaakasuorassa oleva (ei siis takaa aavistuksen nouseva, kuten lähes kaikissa). Sitten se saa olla edestä myös aavistuksen leveämpi. Tälle kesää koitan ottaa yhdeksi otsikoksi testaa miten eri korkuiset penkit toimii meikällä.

    Pistä mietintämyssypäähän ja testaile erilaisia vaihtoehtoja

    PS. Kadulla ei noilla ratapenkeillä kyllä ajele korttelia pidemmälle, että katuajatus jos on mielessä, niin silloin vaihtojakkara voi olla kova juttu.
    Sopivassa pituussuuntaisessa kulmassa olevalla kovalla penkillä ajaa yllättävän pitkälle, ei vain yhtä korttelia, ilman mitään ongelmia.

    Samalla kun testaat mikä korkeus toimii, niin testaa myöskin miten erikorkuiset penkit toimii jos pituussuuntaista asentokulmaa muuttaa.

    Hyvä lähtökohta on se että penkin pinta on saman suuntainen takareiden kanssa.
    Eli esim jos mopo on kompakti ja matala, ja jalkatapit korkealla, ja kuskilla pitkät jalat/ polvet tulevat korkealle. Niin silloin voi hyvinkin toimia vaakatasossa oleva penkin pinta.

    Sitten taasen jos on korkea mopo, jalkatapit matalalla ja lyhytjalkainen kuski, niin vaakatasossa oleva penkin pinta ei todellakaan toimi pätkääkään, vaan on ihan täysin sysipaska kuskin ergonomian kannalta.

    Kovalla penkillä tuo asentokulma on tärkeämpi, vs pehmeällä penkillä se pehmuste antaa anteeksi väärää asentokulmaa sitä enemmän mitä enemmän pehmustetta on.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #52
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Aika monella kilpurilla on tullut vuosien varrella ajettua, kaikissa on penkki päin persettä

    Mitään itseisarvoa ei tuo se minkälainen kate siellä on alla tai miten se penkki on toteutettu. Penkin muoto, kulma, korkeus ja pitävyys on se mikä ratkaisee.

    Jos se penkin muoto ei sovi omalle hanurille ja siihen on liimattu 3mm solukumi päälle, niin aika surkea sillä on ajaa ns. perse ruvella. Tottumuskysymyksiä ja makuasioita nämäkin hyvinkin pitkälti. Toki ihmiset ovat fyysisesti erikokoisia, niin toisen penkki voi olla toiselle epäsopiva.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  23. #53
    Ajovalo saapui ja sain sen jopa survottua sinne minne pitikin. Lampun koon arviointi kuvista oli vähän hankalaa ja paketin avatessani ajattelin, että joo, taisi mennä suunnitelmat uusiksi, mutta kyllä se juuri ja juuri paikalleen mahtui. Kiinnikkeen tein 4 mm alumiinista ja ruuvasin ram-air tötteröihin kiinni. Siinäpä se sitten tönöttää mittariston ja tuulilasin, jonka alareunasta hinkkasin hieman maalia pois valoaukoksi, välissä. Parkkilamppuahan tuossa ajovalohärvelissä ei ollut, joten laitoin vielä sellaisen pikkuisen lediäärivalon imuaukon keskelle lain kirjainta täyttämään. Nyt koko komeus on vielä sähköjä vailla, mutta niiden kimppuun sitten seuraavilla vapailla ja jos vaikka ehtisi maalaushommiakin tehdä.

    FD3AB1C3-CDA9-4BD0-8B9F-7DC9038B70DB.jpg C1CDF390-31A2-47F5-A475-3299B04A29E0.jpg
  24. #54
    Olen miettinyt tuota maalausta pääni puhki, värit ovat aika selvät, punaista ja mustaa, mutta entä muuta, hopeaa tai valkoista? Yksi mielessä pyörinyt visio on tällainen Wilson Craig Racing -tyyppinen väritys menneiltä ajoilta. Vai kuitenkin Kenny Roberts -väritystä? Kommentteja?

    47846356-3D76-471F-8186-22EE10BAEE39.jpg
  25. #55
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Olen miettinyt tuota maalausta pääni puhki, värit ovat aika selvät, punaista ja mustaa, mutta entä muuta, hopeaa tai valkoista? Yksi mielessä pyörinyt visio on tällainen Wilson Craig Racing -tyyppinen väritys menneiltä ajoilta. Vai kuitenkin Kenny Roberts -väritystä? Kommentteja?

    47846356-3D76-471F-8186-22EE10BAEE39.jpg

    Oon miettinyt, että Yamaha racing retro puna-valkoinen olis siisti.

    https://www.google.com/search?client...XFpitnA8aKM%3A

    https://www.eightmotoring.sg/2018/06...yzf-r1-reborn/
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  26. #56
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Nuo valkopunaiset on kyllä tyylikkäitä, mutta vaatisi taas vähän lisää hommaa, kun pitäisi tankki ja peräkatekin maalata uusiksi, koska nuo huutaa valkoista tankkia.
  27. #57
    Sovellat jostain classic-mallista, ei tarvii olla 1:1...
    Tossa on esim. mun makuun nätti:

    https://www.autoevolution.com/moto/y...00rr-1991.html
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  28. #58
  29. #59
    TRX:n punamusta väritys on kivan näköinen. Kunhan ehdottelen.
    Testi
  30.  
  31. #60
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen