Sivu: 3 / 6:sta EnsimminenEnsimminen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:st 90:een 151:sta
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Minusta moottoripyrily pilattiin sin pivn, kun siihen ensimmisen kerran laitettiin paikka matkustajalle.
    Onneksi thn on helppo ratkaisu; Solo seat!
    Honda VF750C
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Heksu kirjoitti Katso viesti
    Onneksi thn on helppo ratkaisu; Solo seat!
    Kummassakaan laitteessa ei ole jalkatappeja tarakkaharakalle.

Kerran kyll Puliukko oli lyhyen matkaa kotarin kyydiss tst huolimatta. Tais tulla linkun klappi siit.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Sanoo vaan, ett tss mallissa ei ole takatappeja niin homma on sill selv.
    Gsxr-600 vm08 oli oma valinta eka pyrksi, takana 13t onnellista kilometri takana. Voimaa ja tyylikkyytt alkuun juuri sopivasti, matka-ajokin onnistuu kun oppii tekniikan, kevyt pyr kaupunki pyrittelyyn. Tarakilla istumiseen huonohko, mutta lyhyet matkat onnistuu.
    Kiitos kaikille vastauksista!

Nyt on alkanut nuo nakupyrt kiinnostamaan eniten ja tuntuu, ett ne olisivat jrkevimpi vaihtoehtoja itselle ensimmiseksi pyrksi. Triumph Street Triple olen katsellut paljon, mutta olisiko teill ehdottaa mys muita nakupyri? Mielelln sellaisia, jotka vntvt mukavasti mys alakierroksilla, niin kaupungisssa ajelu olisi mukavampaa. Noita on hieman vaikea etsi, kun ei nettimotoon voi laittaa suoraan hakuvaihtoehdoksi "naku"
    Kawan ER-6 on hyv ja halpa vaihtoehto, on ruisku ja joissain lie ABS-jarrutkin.
    Mopoina Airhead & Sukiyaki. Lajin halpuus viehtt.
    Lainaa Kopsaa1 kirjoitti Katso viesti
    mutta olisiko teill ehdottaa mys muita nakupyri? Mielelln sellaisia, jotka vntvt mukavasti mys alakierroksilla, niin kaupungisssa ajelu olisi mukavampaa.
    On toki.
    Moto Guzzi Breva 1100
    https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/breva/2482225
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

Date the ban will be lifted: Ei koskaan
    Er6 abseilla on kyll turvallinen valinta tai sitten saman koneen ymprille versys. Ostat mink tahansa, niin katso, ett abs jarrut lytyvt, ne voivat pelastaa sinun hengen.

Itsellni on ollut monenlaisia pyri, mutta eniten tykkn kohtuu pystyst ajoasennosta ja inhimillisest polvikulmasta. Seuraava pyr lieneekin joku kevyt naku, ehk street triple. Fireblade on tarkoitettu enemmn terapiaprojektiksi kuin ajoon.
    Honda CBR900RR -93, entisintiprojekti.
    Ex:
    Honda vfr800 vtec -02, Yamaha mt-01 Stage 2 -06, Yamaha fzs 1000 -03, Honda xr650r sm -00, Ktm sm950 -06, Yamaha xjr 1200 sp -97, Kawasaki zzr 1100 -93, Kawasaki zzr 600 -92, Honda cb750k -80.
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Ktstelij kirjoitti Katso viesti
    Kawan ER-6 on hyv ja halpa vaihtoehto, on ruisku ja joissain lie ABS-jarrutkin.
    Min suosittelen sitten 750 Shiveri. On kokemusta. Absitkin sellaiset, ettei varmaan pyshdy.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Olen aloittajan kanssa yht pitk ja ostin ensimmiseksi pyrksi juurikin Suzuki SV650S mallin. Todella hyv pyr aloitella harrastus mm. keveytenst ja moottorinsa ansiosta. Ajoasento melko "kyykky" verrattuna nakupyriin, mutta sehn vaan on henkilkohtaista pitk siit vai ei. Itse pidin. Edullinen ostaa/huoltaa/vakuuttaa ja 2004 eteenpin on viel ruiskukin mit itse arvostin. ABS lytyy mys, mutta harvemmasta yksilst. Toiseksi uusinta ns. mustarunkoista mallia saa jo edukkaasti ja sellaista voin suositella. Ajoin sill yli 30tkm ja varsin hyv kulkine oli. Seuraavaksi hommasin juurikin Trumpan Street Triple R. En keksi mitn pahaa sanottavaa pyrst. Olen kokeillut kawan Z, honda cb, yammun mt 7/9, suzukin gsx750, ktm 790.
    Triumph Street Triple R
    Ex Suzuki SV650S

Nyt on alkanut nuo nakupyrt kiinnostamaan eniten ja tuntuu, ett ne olisivat jrkevimpi vaihtoehtoja itselle ensimmiseksi pyrksi. Triumph Street Triple olen katsellut paljon, mutta olisiko teill ehdottaa mys muita nakupyri? Mielelln sellaisia, jotka vntvt mukavasti mys alakierroksilla, niin kaupungisssa ajelu olisi mukavampaa. Noita on hieman vaikea etsi, kun ei nettimotoon voi laittaa suoraan hakuvaihtoehdoksi "naku"
    No ents street triplen isoveli Speed Triple 1050? On erinomaisen hyvin alhaalta vntv moottori. Omasta exst lhti yli 100Nm 2500-rajoittaja. Alempaa ei mitattu tyskaasulla. Ihan sama mik vaihde tai mitk kierrokset, aina lhtee kun kahvasta vnt.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

Noita on hieman vaikea etsi, kun ei nettimotoon voi laittaa suoraan hakuvaihtoehdoksi "naku"
    Marchellino maustemakkaran nell: "Tuosta" -> https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/type-naked/
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
    Morjes!

Moottoripyrkuumemittarin elohopea on kohonnut jo vaarallisiin lukemiin, joten onkin aika tehd tlle taudille vihdoin jotain. Olen siis etsimss itselleni sit kuuluisaa ensimmist moottoripyr. Tytn keskuussa 2020 24 vuotta ja aloitan A-kortin ajamisen kevll. Kokemusta ajamisesta on mopolla ja jonkun verran kevarilla.

Olen kovasti tutkinut internetin ihmeellist maailmaa, selaillut youtubea ja nettimotoa, tt foorumia sek muita vastaavia tietopankkeja. Alunperin olin kiinnostunut sporttipyrist, etenkin Honda CBR 600 RR ja Yamaha Yzf-r6. Olen katsellut mys vastaavia prri tonnisina. Kuitenkin netti tutkiessani olen tullut siihen tulokseen, ett nuohan ovat ihan tappovehkeit ja vaikka olenkin mielestni rauhallinen ja jopa ihan hyv kuski, voi olla mahdollista, ett prtkily tulisi aloittaa jollain helpommalla vehkeell. Sitten lysin Suzuki SV650. Se vaikuttaa omasta mielestni hyvlt vaihtoehdolta ensimmiseksi pyrksi, mutta haluaisinkin teilt kokemuksia kyseisist pyrist, sek mys muista katu/sport pyrist. Kertokaa risuja ja ruusuja, omia kokemuksia, mututuntumia, mit vaan. Pyrn hankinta tulee tapahtumaan vasta kesll, joten viel ei kannata alkaa kauppaa hieromaan.

Listietoja:

Moottoripyrn kytttarkoitus tulisi olemaan todennkisesti melko laajaa. En kuitenkaan ole suunnitellut lhtevni kovinkaan pitkille reissuille, joten touring-pyr en koe tarvitsevani. Ajatuksissani ajaisin melko tasaisesti pikatiet, mutkateit sek kaupunkiajoa. Pyrn ulkonll on luonnollisesti paljon merkityst, mutta mys ajettavuus ja ajomukavuus ovat trkeit. Olen 175cm miehen puolikas, painoa on ruhtinaalliset 90kg. Olisi mys tarkoitus aina silloin tllin kyydit tyttystv kyydiss, joten tm kannattaa ottaa huomioon pyri ehdotellessa ja vinkkej antaessa. Kiitos jo etukteen!

TLDR; 175cm kuski haluaisi ensimmisen moottoripyrn jolla olisi kiva ajaa vhn kaikenlaista ajoa, joskus mys matkustajan kanssa. Trke olisi, ett pyr olisi varmatoiminen, jotta kiinnostus silyisi. Ehdotelkaa pyri ja antakaa vinkkej!

EDIT! Budjetti pyrlle olisi 2000-5000 vlill.

Ps. Pahoittelut, jos tllinen ketju ei kuulu thn osioon, yritin etsi parempaa osiota, mutta ei sattunut silmn.
    Aprilia Tuono 1000R, ei tarvitse heti vaihtaa ja katu-uskottavuus/net kohdillaan.

StreetripleRi parempaa on vaikea lyt. Vet paljon vahvemmin heti tyhjkynnin ylpuolelta kuin useimmat 4-sylinteriset vastaavalla iskutilavuudella ja tasaisemmin sek laajemmalta kuin 2-sylinteriset. Ajettavuus on rrss vertaansa vailla luokassaan.
    Trumpassa voi kuulemma olla vhn kaiken nkisi vikoja, esim huohottelee majoneesit jhynestekorkkiin, vaijereiden ja johtojen ohjureiden, ruuvit avautuvat esten kntmisen, rungon/linkkujen kiinnitysreikien toleranssit niin laajat, ett mahdollistavat korkeuden muuttamisen vahingossa tai tahallaan, kone kalkattelee ja rouhii mielenterveyden pilalle jne jne... Toki vikoja on kaikissa pyriss, eik Trumpassakaan vlttmtt esiinny mitn ajoa haittaavaa. Suosittelen joka tapauksessa selvittmn kunkin mallin tyyppiviat ja ominaisuudet!

Toki jos "jrjetn" teho ja nopeus ovat ajonautinnon trkeimmt tekijt, niin valitset Speed Triplen tai muun 1000cc tai suuremman.

Lainaa Naku1400 kirjoitti Katso viesti
    Aprilia Tuono 1000R, ei tarvitse heti vaihtaa ja katu-uskottavuus/net kohdillaan.
    Tuono on sen verran "luonteikas" ja rhkk laite, etten harjoitteluvaiheeseen heti suosittelisi. Mutta jos hallintalaitteet ovat jo hallussa, niin mik jottei!

Yamaha Fz1 / fz6. Nelisylinterisi kierroskoneita. Toki tonnisessa tapahtuu iskutilavuutensa puolesta alemmilla kiekoilla, mutta kusiaista saa kieputtaa. Nist lytyy naku sek varttikatteinen versio n & s.

Kawasaki z750 / z1000. Aika sulavia mutta mitnsanomattomia laitoksia. Mukavuuspainotteisia. Ksittkseni niss vetoaa yleens ulkonk ja brndi.

Ducati monster eri iskutilavuuksilla. "Luonteikas" v2 kone, brndi & imago. Ajettavuteen ja jarruihin panosteltu. Ajoasento etukenompi kuin lhes missn muissa nakuissa. Mielestni ylihintaisia Suomessa.

KTM 690 duke. Yksimukinen ei ole niin vahva ja hienostunut. Ajoltaan aivan keve ja loistava.
    KTM 990 super duke. Raju.

Honda hornet cb600f, cb1000r. Sulavia "luotettavia" pyri.

Suzuki gsf 600 & 1200 bandit. Kai nmkin toimivat, jos ei vertaa parempiin.(mennee samaan sarjaan yamaha xj:n kanssa)
    Suzuki sv650 lytyy katettu kliparikahvamalli sek levetankoinen ilman katetta. V2.
    Suzuki gsr600 & 750. Peruskauraa. 750 "gikseri" nakutettuna kuulostaa hyvlt idealta, mutta... meh.

Triumph Street & Speed Triple

BMW F800. Nist taisinkin jo mainita aiemmin.

Tuossa lienee yleisimmt suht modernit nakupyrt. Toki lytyy sitten Italian erikoisuuksiakin, joita en varsinaisesti ensipyrksi suosittelisi Ducati Steetfighter, Moto Morini Corsaro, MV Agusta Brutale, Benelli TNT

Sitten on tietysti Buell xb...jotain. Amerikkalaisia. Nist en sano mitn.

Budjetillasi alkaa jo onneksi pst yleisimmin alottelijoille suositeltujen er5 kawasakien ylpuolelle. Er6 on toki parempi kuin 5, mutta... Meh... Katso jos kiinnostaa.

Tuossa nyt ainakin jotain katsomisen arvoisia.
    Viimeksi muokannut: Miikam; 23.01.2020 klo 03:32.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
    Aika moni oli jo bandiittia ehdotellu ja sattui omissa hakuagenteissa tulla vastaan seuraava: https://www.nettimoto.com/suzuki/gsx/2494011 . T vois olla ihan hyv pyr alkuun, sopii budjettiin hyvin ja on moderni. GSX 650 F on tosiaan GSF 650 S bandiitin koko-katettu versio. Toki noita vartti-katteisia banduja on koko-kaitteilla saanut, mutta tss suoraan tehtaalta. Nyttisi kilsoihin ja ikn nhden ihan hyvn hintaselta. Kuristukset vaan pois.
    Triumph Sprint ST 1050 ABS 10
    ex - Suzuki GSF 650 S Bandit 07
    Vhn oma lehm ojassa, sill minulla on tulossa F800ST kevll myyntiin. Ko. pyr on helppo ksitell ja voi ajaa kahdestaankin. "Ensipyrksi" aika mainio.
    Pieni kulutus ja hihnaveto plussaa.
    Minulla mukaan tulee mys matala satula, jolloin lyhempikin ylt maahan. Ja kaksi pleksi. Ja sopii koko lailla hintaluokkaasi.
    Alkaa kyd tarpeettomaksi, kun noita puimureita kertyy talliin ja lapset hankkivat omia pyrin.

Joku vitti, ett "ensipyr" ei kauan pysy. Minulla "ensipyr" K100LT ollut reilut 15 v ja odottaa aikaa, ettei ole varaa pit uudempaa. Viime kesnkin kvisin Kirkkoniemess kahvilla ja hyvin on pelannyt Nordcapin ja Gibraltarin vlisell aluella. Muualla en ole sill kynyt. Mittarissa 187tkm, josta 100tkm minun ajoja.
    Talviajo taas vaatii erilaisen pyrn, mutta ensin kannattaa keskitty kesajoon. Minulla soralle ja talveen 800GS.
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    ^
    Ei itse asiassa hullumpi vaihtoehto.
    02 Mille R
    Lainaa MrJ kirjoitti Katso viesti
    Seuraavaksi hommasin juurikin Trumpan Street Triple R. En keksi mitn pahaa sanottavaa pyrst. Olen kokeillut kawan Z, honda cb, yammun mt 7/9, suzukin gsx750, ktm 790.
    En minkn Paitsi, ett Triple R on liian hyv "neutraali" pyr. Ja RS:ll en pystynyt en siististi ajamaan ollenkaan 690 Dukea voin kyll suositella ketjun aloittajalle. Todella hauska ajettava, kevyt ja ketter. Iso yksisylinterinen on aivan omanlaisensa voimanpes. Viimeisen sukupolven mallissa ei juuri ole edes trinitkn en.

Tst tuli mieleen, ett jotta ei olisi tyls niin tytyy kerran vuodessa vaihtaa pyr. Talven aikana itse phkillyt nit malleja:
    Brutale 800, Duke 790, Kawasaki Z900, Monster 821, Yamaha MT-09 SP

Ja alan nyt kallistumaan tuohon jammuun (syyt: srmiks 3 sylinterinen moottori, ulkonkkin ok, sdettv alusta/hlins takana, luistonesto, kevyempi verrattuna 821/Z900, jossain testeiss jopa vittneet ett MT-09 olisi kettermpi kntymn kuin Street Triple?)

Z900 taitaa olla liian lineaarinen muutenkin kuin hienon moottorinsa takia ja Duke 790? ei ehk kuitenkaan toista herttuaa heti pern. Ja vanhempi Brutale taitaa kuitenkin olla vhn liian eksoottinen. Monsteri taas olisi...no monsteri hyvll tapaa, mutta menisi ehk kruisailun puolelle enemmn.
    -19 KTM Duke 790
    -17 KTM Duke 690 R ex
    -17 Triumph Street Triple RS ex
    -13 Triumph Street Triple R ex
    -08 Ducati Monster 696 "Mhk" ex
    -08 Honda CBR 600 RR ex
    -07 Honda CBR 600 RR r.i.p.
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Talven aikana itse phkillyt nit malleja:
    Brutale 800, Duke 790, Kawasaki Z900, Monster 821, Yamaha MT-09 SP

Ja alan nyt kallistumaan tuohon jammuun (syyt: srmiks 3 sylinterinen moottori, ulkonkkin ok, sdettv alusta/hlins takana, luistonesto, kevyempi verrattuna 821/Z900, jossain testeiss jopa vittneet ett MT-09 olisi kettermpi kntymn kuin Street Triple?)
    Kyll ite ostaisin ihan varmasti MT-09 SP:n tuon 790 Duken sijaan. Yamahassa on niin paljon hienompi moottori (net, ei rytkyt pienill kierroksilla), sek muutenkin paljon eloisampi pyr ajella. Eloisampi toki niin hyvss kun pahassakin.

Mit Kawasakiin tulee, niin Z900RS oli mun mielest todella kiva retroksi. net oli varmaan parhaat nist vakioputkellisista uusista malleista. Oli todella paljon parempi ajaa kun cb1100rs tai rnineT.

Jos oisin uutta mopoa ostamassa, niin se olis joko MT09, Z900RS tai 690SMC.
    Suzuki&Ktm

Min kvin tuota Jammua kokeilemassa ja pakko kyll sanoa ettei sytyttnyt vhkn. En tied mik siin tkki, mutta oli joka suhteessa munattoman, hajuttoman ja mauttoman oloinen. Vhn oli sellaista kolmisylinterisen nt tarjolla, mutta sekin oli kyll kuristettu aika hyvin kuulumattomiin.

Street triple kvin mys kokeilemassa. Vaika se on pienmmll koneella niin se oli huomattavasti enemmn mun makuun. Nyt on alla speed triple ja se isompana koneena on makea. Vakioputkillakin on aika vekkulia nt tarjolla.

Toki Hondaan verrattuna se kuulostaa silt ett kone hajoaa ihan just.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja ksivaihteilla)
    Nyt loppui pyrittely.. Sain sen verran hyvn vaihtotarjouksen 197 km ajettuun Duke 790 koeajopyrn (verrattuna kymmeneen muuhun tarjoukseen) ett sill jatketaan Osiakin tuli jo tilattua Saksasta ja Englannista vaikka ei ole edes pyr viel tallissa
    -19 KTM Duke 790
    -17 KTM Duke 690 R ex
    -08 Honda CBR 600 RR ex
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Nyt loppui pyrittely.. Sain sen verran hyvn vaihtotarjouksen 197 km ajettuun Duke 790 koeajopyrn (verrattuna kymmeneen muuhun tarjoukseen) ett sill jatketaan Osiakin tuli jo tilattua Saksasta ja Englannista vaikka ei ole edes pyr viel tallissa
    Hyv valinta. Yksi kausi tuli ajettua ja hyv pyr ehdottomasti.
    Nykyinen: Triumph Speed Triple RS 2020
    Entinen: KTM Duke 790 2018
    Miettinyt ensipyr tlle kevlle ja vahvimmat ehdokkaat ovat siin vm. -04-05 tienoilla olevat Yamahan YZF R6, Kawasaki Z 750 ja Honda CB 600. Onko kokeneemmilla kuskeilla antaa risuja/ruusuja kyseisille pyrille? Tosiaan, nuo ovat vahvimmat ehdokkaat ensi alkuun, mutta olisi mukava kuulla kokeneempien kommentteja yliptn aloittelijoiden prrist.

Yleismaallisemmin hakuehtojani ovat olleet 600-1000cc sportti/kyykkypyrt, mielelln ruiskukoneella hinnan ollessa n. 2-3 tonnia. Pituutta lytyy 191cm, jos se jotakin vaihtoehtoja rajaa.
    Jos pituus mietitytt niin tuolla voi vhn mallailla.

http://cycle-ergo.com/
    FJR -14
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Jos pituus mietitytt niin tuolla voi vhn mallailla.

http://cycle-ergo.com/
    Hitto, tuohan on ktevn olonen sivusto, kiitoksia!
    Lainaa Wirtan kirjoitti Katso viesti
    Miettinyt ensipyr tlle kevlle ja vahvimmat ehdokkaat ovat siin vm. -04-05 tienoilla olevat Yamahan YZF R6, Kawasaki Z 750 ja Honda CB 600. Onko kokeneemmilla kuskeilla antaa risuja/ruusuja kyseisille pyrille? Tosiaan, nuo ovat vahvimmat ehdokkaat ensi alkuun, mutta olisi mukava kuulla kokeneempien kommentteja yliptn aloittelijoiden prrist.

Yleismaallisemmin hakuehtojani ovat olleet 600-1000cc sportti/kyykkypyrt, mielelln ruiskukoneella hinnan ollessa n. 2-3 tonnia. Pituutta lytyy 191cm, jos se jotakin vaihtoehtoja rajaa.
    Saattaa olla R6 aika tiukka pyr noilla mitoilla, minklaista ajoa ajattelit harrastaa? Tuo R6 on peto radalle mutta jos meinaat ajaa +500 km piv lenkki niin saattaa jo puuduttaa. Onnistuu kyll mutta teett tyt. Eurooppalaisissa on melkein jrjestn paremmin tilaa kuin japseissa, kannattaa tutustua. Kawa on noista mun suosikki, itsell se 190 cm mittaa ja tuohon jo sopii. Honda on noista vieras mutta taitaa olla mys "mopoin".
    Se maksaa kuka nauttii!
    CBR 600 RR oli mielestni ainakin mukavammasta pst ajoasennon ym. huomoiden jos vertaan Daytona 675, R6 tai vanhempi Ninja. Itse valitsin kyykyn ekaksi pyrksi lhinn siksi, ett ajoasento oli ok kun on tullut harrastettua maantiepyrily. Nyt jos olisin samassa tilanteessa valitsisin ehdottamasti nakupyrn. Paljon rennompaa ajelua mikli ajelee paljolti taajamassa ja ei tosiaan ky radalla. Vakuutusmaksut pienemmt. Itse en lopulta jaksanut sit vinguttamista pitkn vaikka toisen samanlaisen ostinkin. Noiden kanssa saa kyll olla tarkkana aluksi varsinkin jos ei ole mitn aiempaa kokemusta. Nimimerkill yhden sekunnin kylm kalkkuna maksoi 2,5 k
    -19 KTM Duke 790
    -17 KTM Duke 690 R ex
    -08 Honda CBR 600 RR ex
    Makuasioista ei kannata kiistell sanoi koira, kun....

Nakupyr, kyykky vai mik, siin pulmaa kerrakseen, mutta mikli Suomen olosuhteissa aikoo nauttia moottoripyrilyst muuallakin, kuin taajamassa tai radalla, niin riittv kate on mukavuusmieless ehdoton.

Katteella en tarkoita mitn Gold Wing tyyppist ratkaisua, vaikka epilemtt hyvin suojaava onkin, vaan lhes joka valmistajan tarjoamia malleja, joissa on eriasteisia "puolikatteita".

Omille mittasuhteille ja kyprlle toimiva puolikate ja sopiva katelasi lisvt ajomukavuuden 80 km/h vauhdista alkaen potenssiin 10, eik liskustannus ole juuri mitn.

Parhaan ksityksen asiasta saa, mikli koeajo on riittvn pitk ja sislt ainakin 50 km rauhallistakin moottoritieajoa.

Tm ei toki koske heit, joille ei ole itselle trke minklaisella moottoripyrll ajavat, vaan trke minklaisella pyrll muut nkevt hnen ajavan.
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Makuasioista ei kannata kiistell sanoi koira, kun....
    Tuo raja tuulisuojan hydyllisyydest on melko hilyv - urheilupyriss noin 60-120.

Alle tuon rajan jviss nopeuksissa phn ja ylkroppaan tulee monilla pyrill enemmn phin kuin tysin katteettomalla pyrll samassa vauhdissa.

Pahimmassa tapauksessa tuulisuoja aiheuttaa pt, korvia, kaulaa ja niskaa rasittavan hakkauksen juurikin siin nopeudessa, jota pitisi liikenteen seassa ajaa.
    Tuulisuojaa voi kyll tarvittaessa muokata itselleen sopivammaksi, mutta se ei ole aina yksioikoisen hyv asia, enk pitisi sit mitenkn ehdottomana vaatimuksena edes kokopiviseen tourinkiajeluun.

Tuulen phinn lisksi kate suojaa toisaalta mys mrlt ja kylmlt. Katetulla sporttipyrll teki ennemminkin mieli nostaa vauhtia sateen alkaessa, jotta vaatteet pysyivt paremmin kuivina.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  30.  
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Yleens aloiteltaessa harrastusta pyrn vaihtamisen todennkisyys lhestyy 100% 1-2 vuoden kuluessa. Tuo kolme vuotta on jo maailmanenntystasoa.
    Alotin pari kes sitten ajelun 31 vuotiaana ja pyrksi valikoitu Triumphin Daytona 675. Tt edeltv oli Hondan NSR piikki junnarina. Thn menness en ole nhnyt mitn syyt vaihtaa pyr. Testailin pikku veljen Honda CBR 1000rr pyr ekana kesn ja hnen vaihdettua sen viime kesn BMW S1000rr pyrn ja sit testailtua olen edelleen sit mielt, ett omani on itselleni parempi paketti. Eli tn kesn lhtee tuo kolmas vuosi kyntiin "ensi" pyrll. Jos saan pidetty ehjn mys tmn kesn, niin varmaan se neljskin sielt tulee.

Toki thn saattaa vaikuttaa mys se, ett rata-ajoa lhdin opettelemaan viime kesn ja siell Daytona tuntuu todella hyvlt. Tarkoitus on mys tn kesn tt mahtavaa ajo muotoa jatkaa.
    -Triumph Daytona 675 '08
Sivu: 3 / 6:sta EnsimminenEnsimminen 12345 ... ViimeinenViimeinen