Tulokset 1:stä 2:een 2:sta
  1. #1
    Talvihuollan hankkimaani FJR:ää. Ostaessani kytkimen irroitus oli huono. Olen lukenut keskusteluja kytkimen huollosta ja uusin massalevyt ja teräksiset välilevyt. Minulla on käytössä pyörän huolto-ohje, mutta kysymys: kuinka iso on kytkimen liike. Tätä tietoa ei ole missään. Olen vaihtanut nesteet pää/työsylinteriin ja kun mittaan kytkinkruunun liikkeen on se n 1,5mm. Tuntuu aika pieneltä kun välilevyjä on 8kpl ja massalevyjä 9kpl tulee 1,5mm jaettuna 16 tekee laskennallisesti massalevyjen ja teräslevyjen väliin väliä alle sadasosamilliä (0,095mm)kytkin pohjassa. Kuitenkin huolto-ohjeen mukaan esim teräksisten välilevyjen suoruustoleranssi on 0.1mm. Pää- ja työsylinterin sisukset on vielä vaihtamatta, mutta kytkin toimii jouhevasti kyllä. Siis paljonko kytkimen liike pitäisi olla ?
  2.  
  3. #2
    Nestekytkimen kohdalla yhtenä potentiaalisena vikapaikkana kannattaa muistaa väsähtänyt letku, joka joustaa liikaa ja rajoittaa siten kytkimen avautumista. Toki järjestelmässä mahdollisesti oleva ilma vaikuttaa myös.