Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lueskelin tuota uusinta SMOTO:n kerhotiedotetta ja verenluovutuskamppiksen kohdalla seuraava osui silmään:

    Vuonna 2019 kampanjan palkitut veriryhmät ovat:
    1. Kuopion Moottoripyöräclubi ry 56 luovutusta
    2. Gruppo Moto Guzzi Finlandia ry 17 luovutusta
    3. Huittisten moottoripyöräilijät ry 17 luovutusta
    4. Naismotoristit fb-ryhmä 15 luovutusta

    Propsit Kuopioon, mutta suoraan sanottuna on aika säälittävää, että 56 luovutuksella pääsee tällaisen listan kärkeen. Eiköhän laiteta ensi vuonna vähän eri lukemiin nuo?

    Ensimmäinen haaste hallitukselle: Rekisteröikää Motorgille veriryhmä ja tiedottakaa asiasta.
    Toinen haaste jäsenistölle: Käykää luovuttamassa verta kerhon nimissä ainakin kerran vuoden aikana.

    Tässä ei ole mitään muuta kuin voitettavaa. Voi pelastaa vaikka jonkun hengen, saa positiivista peeärrää sekä kerholle että verenluovutukselle ja jos muutkin kerhot innostuu asiasta, ehkä koko moottoripyöräilylle. Tiedä vaikka kaikkien kerrannaisvaikutusten kautta olisit pelastamassa omaakin henkeä.

    Itse ainakin lupaan, että sovitan jokaiseen Helsingin reissuun verenluovutuksen, jos se vaan mitenkään onnistuu. Alkaen MP 20 -näyttelystä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  2. #2
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Lueskelin tuota uusinta SMOTO:n kerhotiedotetta ja verenluovutuskamppiksen kohdalla seuraava osui silmään:

    Vuonna 2019 kampanjan palkitut veriryhmät ovat:
    1. Kuopion Moottoripyöräclubi ry 56 luovutusta
    2. Gruppo Moto Guzzi Finlandia ry 17 luovutusta
    3. Huittisten moottoripyöräilijät ry 17 luovutusta
    4. Naismotoristit fb-ryhmä 15 luovutusta

    Propsit Kuopioon, mutta suoraan sanottuna on aika säälittävää, että 56 luovutuksella pääsee tällaisen listan kärkeen. Eiköhän laiteta ensi vuonna vähän eri lukemiin nuo? ....
    TÄYDET pisteet Petri sulle tästä! Itekkin jo tuon saman verran luovuttaneena, ei voi kuin ihmetellä miten vähän ollaan lähimmäisistämme kiinnostuneita! Itsestäni tuli automaattisesti verenluovuttaja, kun vaimoa vietiin teholle suoraan synnytyssalista ja jostain piti saada yli 24 veriannosta + plasmat päälle....

    "Kaveria Ei jätetä!"
  3. #3
    Itselläni on käynyt tuon suhteen harmillisen huono säkä. Monesti kun oon Myyrmäessä asioinut ni siellä on ollu verenluovutus piste ihan vieressä. Harmi vain että joka kerta olen just tullu salilta eikä siinä vaiheessa verta ole hyvä idea luovuttaa
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  4. #4
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Itse harrastin verenluovutusta aikoinaan säännöllisesti. Sain jopa ohjeen minä päivänä ja kellonaikana minun toivottiin käyvän, jotta vereni pystytään hyödyntämään parhaiten. Sitten tampereen veripalvelu siirtyi ydinkeskustaan, joka on itselle kioskin aukioloaikoina saavuttamattomissa. Autolla ei ole mitään asiaa tuonne ja jokainen järjissään oleva ihminen välttelee tuota sijaintia jos vain suinkin pystyy.

    Toki (ilmeisesti isolle) osalle ihmisistä tuo on parempi paikka kuin entinen Tays:n yhteydessä sijainnut. Kynnys on kuitenkin saatu minulle niin isoksi, ettei ole tullut käytyä. Maakunnassa luovutus näkyy olevan mahdollista muutaman kuukauden välein tiettynä päivänä ja kellonaikana. Lupaan kuitenkin ottaa haasteen vastaan jos saan kalenteriin jonkun luovutuskerran sopimaan.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  5. #5
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Viimeisestä luovutuksesta on jo aikaa, mutta HAASTE VASTAANOTETTU
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  6. #6
    Olen ymmärtänyt että vuodelle 2019 muuttui luovutusten kirjaustapa, siitä syystä edustamani kerho pääsi 17 luovutuksella palkintosijalle. Eli tietoa ei ollut, ilmeisesti luovutukset ei ole romahtanut.
    Suzuki V-Strom 1050XT
  7. #7
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Haloo hallitus, mitäs tälle kuuluu? Ensi viikolla olis messut ja torstaina vois käydä vähän vuodattamassa verta.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  8. #8
    Mahtava haaste!

    Mä oon käyny noin 20 kertaa luovuttamassa, mut ikävä kyllä mun verta ei enää kelpuuteta pumppulääkityksen takia. Olisin yleisluovuttaja, joten sille ois käyttöä.

    Vikalla luovutuskerralla tein oman enkan, 7min 20sek ja pussi oli täynnä. Vähän kyl vippas päässä sen jälkeen.
    "Ei noin pieni tyttö voi ajaa noin isolla pyörällä."
    Voi ajaa. Ja rakastaa sitä.
    KTM 690 Duke 2016
  9. #9
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Haloo hallitus, mitäs tälle kuuluu? Ensi viikolla olis messut ja torstaina vois käydä vähän vuodattamassa verta.
    Tärkeä asia kyseessä, mutta miksi hallituksessa tätä ei huomioida? Herätys
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  10. #10
    Asia on etenemässä ja messuihin mennessä meillä pitäisi olla kerho luovutuslistalla.
    Tiedotetaan heti kun asia on saatu maaliin.
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  11. #11
    Yhdistyksellä on nyt oma veriryhmä perustettuna veripalveluun.
    Veriryhmän nimi: moottoripyörä.org
    "lempinimi": Org.

    Ilmeisesti menee vielä joitain päiviä kunnes Sanomatalolla on meidän tiedot perustettuina, mutta siltikin yhdistyksen nimi pitäisi löytyä jo listoilta, mahdollisesti jo tänään.

    Mainitkaa luovuttaessa että luovutatte moottoripyörä.org:n veriryhmälle jotta luovutukset rekisteröityvät yhdistyksen nimiin.
    Pääasiallinen luovutuspaikka on toistaiseksi Sanomatalon piste Helsingissä jotta ainakin messujen ajan sieltä pääsee kätevästi liikkumaan junalla tai muilla julkisilla pois omin jaloin. Rautatieasemalta on noin 200 metrin hoipertelu suuntaansa. Varatkaa ryhmäkäyntiin 1,5–2h, ryhmän koosta riippuen. Itse verenluovutus vie aikaa vain 5–10 minuuttia. Kuvalliset, viralliset henkilötodistukset mukaan!
    Luovuttaa voi toki missä pisteessä tahansa ilman mitään lisätemppuja.

    Hiukan copypastea veripalvelu.fi sivuilta:


    Sanomatalo
    Töölönlahdenkatu 2 (2. krs)
    00100 Helsinki
    puhelin 0293001030

    https://www.veripalvelu.fi/verenluov...tat/sanomatalo

    Jos tulette luovuttamaan ryhmänä (yli 4 henkilöä), sopikaa aika etukäteen soittamalla kyseiseen veripalvelutoimistoon. Voitte tiedustella myös maksutonta kuljetusta

    aukioloajat:

    maanantaisin
    klo 12 - 19

    tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin
    klo 11 - 19

    torstaisin
    klo 8 - 19

    Toimistossa tarjolla aamupalaa torstaiaamuisin.
    Voit tulla luovuttamaan mihin tahansa toimipisteeseemme, eikä sinun tarvitse ilmoittaa siitä meille etukäteen. Jos tulette luovuttamaan ryhmänä (yli 4 henkilöä), sopikaa aika etukäteen soittamalla kyseiseen veripalvelutoimistoon. Voitte tiedustella myös maksutonta kuljetusta.

    Lisäinfoa luovutajan sopivuudesta ja yleisiä ohjeita löytyy alla olevista linkeistä

    Sovitko luovuttajaksi? https://www.sovinkoluovuttajaksi.fi/

    Miten homma toimii? https://www.veripalvelu.fi/verenluov...miten-luovutat

    Missä voit luovuttaa? https://www.veripalvelu.fi/verenluov...missa-luovutat

    Kaiken muun hyvän lisäksi tarjolla on mainetta ja kunniaa:
    "Vähintään 10 verenluovutuksesta kalenterivuonna saatte Veripalvelun kunniakirjan ja nimenne palkittujen VeriRyhmien listalle. Vähintään 20 luovutuksesta saatte hopeisen, 30 luovutuksesta kultaisen ja 50 luovutuksesta platinaisen kunniakirjan."


    Ps. En viittinyt vielä näin kauden alussa kysellä saako esim ratapäivien kaadoissa mahdollisesti aiheutuvasta verenvuodosta merkintää
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  12. #12
    Miten jos veriryhmä on iso D. Mihinkä käytetyt voi luovuttaa?
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  13. #13
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Miten jos veriryhmä on iso D. Mihinkä käytetyt voi luovuttaa?
    Erikalle
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  14. #14
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mahtavaa, kiitos
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  15. #15
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Eka.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  16. #16
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Hyvä PoS. Olihan .ORG aikanaan Veripalvelun luovuttajalistan ykkönen, mutta se systeemi suljettiin vuosia sitten. Antti sen aikanaan kai laitto pystyyn ja mä jatkoin vähän aikaa kun olin hallituksessa. Itsekkin ihan mielellän laittaisin verta pakkiin, mutku ei mun veri enään kelpaa. Kaikille kynnelle kykeneville toki tsemppiä, ja verta luovuttamaan.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  17. #17
    Siellä on piikki auki ja ylitetään viime vuoden tulos. Eilen kävin antamaan oman osan
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  18. #18
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Joo eipä tullut muuten montaa kertaa Suomessa käytyä. Taisi omat vuodot jäädä kahteen. Katsotaan jos tänä vuonna tulis liikuttua enemmän
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  19. #19
    Olis kyllä O rh neg ja tuli aikanaan käytyä säännölliesti mutta ei enää kelpaa veri
    FJR -17
  20. #20
    Muistakaapa käydä luovuttamassa. Hyvällä tuurilla kesällä saa omat veret takaisin. Viime vuonnakin saatiin hyvin luovuttajia.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  21.  
  22. #21
    Verta saa edelleen luovuttaa. Ukrainaan ei voi viedä, mutta löytyy käyttöä kotimaastakin. 24h aikana otettu Burana estää verihiutaleiden oton.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden