Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Latasin Traficomin avoimen ajoneuvodatan, jossa myös mukana uudet ajoneuvot 1-9 2019. Ei oikein muut maxiskootterit kuin Vespat näytä käyvän Suomessa kaupaksi.

    BMW myi isointa malliaan C 650 GT vain 2 kappaletta, eikä yhtään vastaavaa Sport-mallia. Pienempää C 400 uutukaismalliaan se myi 10 GT:tä ja 5 X:ää. Yamaha myi isompaa T-MAX mallia 3 kpl DX:ää ja 2 kpl normaalia. Pienempää X-MAX 400 malliaan Yamaha myi 2 kpl. Suzuki Burgmania myytiin 1 kpl, joka meni Raumalle. Piaggion Vespoja näyttäisi kuitenkin menevän kaupaksi, 55 kappaletta GTS:ää.

    Dataa ja raporttia voi käydä itse ihmettelemässä: https://www.kruth.fi/uncategorized/u...ripyorat-2019/
  2. #2
    Eipä ole Suomi maxiskodemaa. Mahtaako ketään yllättää että Italiassa oli 2019 alkuvuoden toiseksi eniten myyty yli 300 cm3 pyörä Honda X-Adv. Noin 3200 pyörää. Isogessu oli se 1. Suomessa 0 kpl siis ilman ite tuotuja.

    Ja noissa Suomen bemarienkin rekisteröintiluvuissa on mukana kaiketi myös aika monta liikkeiden esittelypyörää?
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  3. #3
    Näin tuollaisen Hondan X-Adv pyörän Portugalissa, kun olin siellä käymässä. Oli ihan hyvän näköinen. Suomessa sitä ei taida olla myynnissä ollenkaan.
  4. #4
    Lainaa tkruth kirjoitti Katso viesti
    Näin tuollaisen Hondan X-Adv pyörän Portugalissa, kun olin siellä käymässä. Oli ihan hyvän näköinen. Suomessa sitä ei taida olla myynnissä ollenkaan.
    Kyllä niitä myynnissä oli, mutta meni varmaan niin nihkeästi kaupaksi...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  5. #5
    ei kauheasti yllätä, jos pitäisi jotain kaksipyöräistä hommata, niin on skootterit siellä loppupäässä valintaa ja jos kuitenkin hommaisi niin joku vespa se pitäisi olla.

    euroopan skootterikansahan käyttää niitä normiajoon auton korvikkeena. Suomessa aika harva ostaa siinä mielessä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Ei skootterit munkaan tutkalla olleet ennen kuin ihan mielenkiinnosta erehdyin koeajamaan yhtä viime syksynä. Oli harvinaisen näppärä kaupungissa sekä hyvä myös maantiellä. Ehkä vanhemmiten ei välitä enää niin paljon ulkonäöstä ja arvostaa enemmän mukavuutta.
  7. #7
    Lainaa tkruth kirjoitti Katso viesti
    Ehkä vanhemmiten ei välitä enää niin paljon ulkonäöstä ja arvostaa enemmän mukavuutta.
    Eli lopettaa kokonan kaksipyörät ja siirtyy pelkästään autoihin missä on voimaa, ajettavuutta ja mukavuutta ympäri vuoden
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #8
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Eli lopettaa kokonan kaksipyörät ja siirtyy pelkästään autoihin missä on voimaa, ajettavuutta ja mukavuutta ympäri vuoden
    Kyllä auton lisäks yks kakspyöränen pitää olla, olkoon sitte mukava maxi. Kun se kärpänen kerran purassu niin irti ei enää pääse, tiedän yli 40v kokemuksella.
    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  9.  
  10. #9
    Hankin tänä kesänä maxiskootterin TGB x motion 300.Kolmessa kuukaudessa ajoin yli 4000km.Kyllä on mukava ajella uudenmaan pikkuteitä ristiin rastiin.Minulla on myös henkilöauto ja olen eläkkeellä.
    Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
    Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07