Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 119:sta
  1. #61
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Noniin saimpas toimimaan tuon lambda härvelin.
    Eli vasen rööri näytti 15.9 afr putken päästä mitattuna tyhjä käynnillä
    Oikea rööri näytti noin 15 afr samoilta kohdilta.
    Ei se putken päästä mittaa oikein ku se pakokaasupulssi sekottuu ilmaan eli menee ees taas sisään ja ulos. Eli se pakokaasu ei virtaa tasaisesti ulos sieltä pakoputkesta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  2. #62
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ei se putken päästä mittaa oikein ku se pakokaasupulssi sekottuu ilmaan eli menee ees taas sisään ja ulos. Eli se pakokaasu ei virtaa tasaisesti ulos sieltä pakoputkesta.
    Nii no ei tuo ihan siinä päässä ollut oisko 20cm äänenvaimentajan sisässä ollut. Eikä tässä nyt absoluutista totuutta haettu vaan suuntaa antavaa että miten päin persettä seokset on.
    Eikös nuo penkissä laita tämmösillä jos ei ole valmista "tyhjää" lambdan paikkaa pakoputkessa?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  3. #63
    Kakka ei paineilmalla pois lähde, koska se on seinämiin saostunut.

    Keittäminen tepsii.
  4. #64
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Kakka ei paineilmalla pois lähde, koska se on seinämiin saostunut.

    Keittäminen tepsii.
    Tää on nyt idea listalla seuraavana. Vähän outoa sinäänsä, kun moottori pelas komeesti ennen kaasareiden purkua.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  5. #65
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Nii no ei tuo ihan siinä päässä ollut oisko 20cm äänenvaimentajan sisässä ollut. Eikä tässä nyt absoluutista totuutta haettu vaan suuntaa antavaa että miten päin persettä seokset on.
    Eikös nuo penkissä laita tämmösillä jos ei ole valmista "tyhjää" lambdan paikkaa pakoputkessa?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Riippuu ihan sun vehkeestä, että antaako suuntaa vaiko eikö anna. Eli käytännössä kuinka paljon pakopulssi elää ees taas. Jos elää, niin mittaustulos on mitä tahansa 0 ja 100 väliltä. Jos ei elä niin sit hajonta alle 100 +- jotain.
    Elämiseen vaikuttaa ainakin sylinteritilavuus, iskun pituus, venttiilien aukioloaika ja halkaisija, pakosarjan halkaisija, pakoputken halkaisija, kierrosluku, koko röörin resonanssitaajuudet jne.

    Penkissä työnnetään niin syvälle berberiin kuin vain reikää riittää, mitä syvemmälle sitä parempi. JMH pistää siinä vaiheessa dollareita tiskiin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #66
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Tää on nyt idea listalla seuraavana. Vähän outoa sinäänsä, kun moottori pelas komeesti ennen kaasareiden purkua.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Siinä tapauksessa jossain on ilmavuotoa tai jos sinne meni uudet tk-suuttimet, niin niiden koko ei ehkä vastaa ilmoitettua.
  7. #67
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Siinä tapauksessa jossain on ilmavuotoa tai jos sinne meni uudet tk-suuttimet, niin niiden koko ei ehkä vastaa ilmoitettua.
    Kaikki suuttimet on niitä mitä oli ennen remonttia. Täytyy koettaa tutkia bräkliinillä vuotaako jostakin.

    Minä kun oon ihan pihalla, että kumpaanko suuntaan tuota tyhjäkäynti ruuvia pitää säätää, että menee rikkaamalle?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  8. #68
    Aukipäin säätäen antaa enemmän bensaa = menee rikkaammalle.

    Jos säätö ei alueella 1,5-3 kierrosta anna selvää vastetta, niin suuttimet ovat väärän kokoiset. Oikean kokoisilla suuttimilla jo 1/4 kierroksen muutos tuntuu käytöksessä.
  9. #69
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Aukipäin säätäen antaa enemmän bensaa = menee rikkaammalle.

    Jos säätö ei alueella 1,5-3 kierrosta anna selvää vastetta, niin suuttimet ovat väärän kokoiset. Oikean kokoisilla suuttimilla jo 1/4 kierroksen muutos tuntuu käytöksessä.
    Tähän on tosiaan joku suutinsarja laitettu pääsuutin on 115 (vakio 95)
    tyhjäkäynti suutin on 40 (pilot jet)
    vois ehkä kokeilla isompia tyhjäkäynti suuttimia
    Voisko tosiaan olla että nämä kaasarit oli jostain niin tukossa että tää tarvitsee nyt isommat suuttimet tk puolelle?

    Vaikuttaakos neulaventtiilin asento paljonkin tyhjäkäynti seokseen?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  10. #70
    Koetin säädellä sitä tps anturia ei vaikutusta itse vaivaan. Tämän jälkeen teippasin ilmaputsarin aukkoa reilusti pienemmäksi ja eipäs paukkunutkaan enään. Eli uudet 45 kokoiset tk suuttimet tilaukseen, ja kaasarit irti taas alkaa muuten aika nopeasti irtoamaan kaasarit tästä



    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  11. #71
    Kyllähän sen nyt pitäisi vakioilla tyhjäkäyntisuuttimilla toimia hienosti kun kerran on toiminut ennenkin.
    Enkä kyllä keksi miksi noita pääsuuttimiakin on pitänyt suurentaa. Tuolta voi katsoa mitä Dynojetin suutinsarja tarjoaa ohjeeksi: https://dynojet.co.uk/media/attachme.../e4135.002.pdf
  12. #72
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän sen nyt pitäisi vakioilla tyhjäkäyntisuuttimilla toimia hienosti kun kerran on toiminut ennenkin.
    Enkä kyllä keksi miksi noita pääsuuttimiakin on pitänyt suurentaa. Tuolta voi katsoa mitä Dynojetin suutinsarja tarjoaa ohjeeksi: https://dynojet.co.uk/media/attachme.../e4135.002.pdf
    Missä tossa ohjeessa on että minkäkokoiset pääsuuttimet siinä tulee mukana? Vai onko ne nuo dj092 dj096 ja dj100?

    Vakio suutin on 95 tuskin sinne nyt ainakaan pienempää kannattaa pistää.

    Tässähän pyörässähän oli fjr 1200 paremmin virtaavat kurkut, ilmasuodatin kotelo muutettu paremmin virtaavaksi + kn suodatin, vaimentimet tyhjennetty ja syttypyörä vaihdettu. Aika moni on näillä "virityksillä" isontanut pääsuutinta.

    Tuolla jo aikasemmin mietin että oisko putsauksessa tosiaan lähtenyt kanavista paskat ja alkanut sen takia käymään laihalla nyt tyhjäkäynnillä.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  13. #73
    Kokeilitko säätää niitä tyhjäkäyntiseoksia? Oliko mitään vaikutusta?
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  14. #74
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Kokeilitko säätää niitä tyhjäkäyntiseoksia? Oliko mitään vaikutusta?
    Juu kokeilin jopa 4-5 kierrostakin aukipäin jonka jälkeen ei tuntunut toimivan enään kunnolla.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  15. #75
    Niinno jos ilmansuodatinkoteloakin on muokattu niin sittenhän se voi jo vaatiakin isompaa suutinta. Tuossahan on sitten Stage 3 -ohjeet jossa pääkkösetkin ovat jo tuota 115-luokkaa. Tyhjäkäyntisuuttimia en kyllä edelleenkään vaihtaisi.
    https://dynojet.co.uk/media/attachme.../e4335.002.pdf
  16. #76
    Hähäää! Vaikeuksien kautta voittoon harvoin ihminen kokee tälläistä onnistumisen riemua.
    45 kokoisilla tyhjäkäynti suuttimilla pauke loppui. Hajusta päätellen mennään napsun rikkaalla. Eli 42,5 ois ehkä oikean koko.

    Tässä tosi lyhyt videon pätkä kuinka lähelle synkrottua sain.
    https://youtu.be/wvgtQdGbl_8

    Seuraavaksi ehkä venttiilien säätö. Nuo kun on paloilla ja en ole ennen paloilla säätänyt venttiileitä vähän ehkä mennään mukavuus alueen ulkopuolelle tämän kanssa.
    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Viimeksi muokannut: KB2000; 03.01.2020 klo 16:01.
  17. #77
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Seuraavaksi ehkä venttiilien säätö. Nuo kun on paloilla ja en ole ennen paloilla säätänyt venttiileitä vähän ehkä mennään mukavuus alueen ulkopuolelle tämän kanssa.
    Ja sitten kun säädät venttiilit, niin ainakin synkkaus pitäisi tehdä uudelleen...
  18. #78
    Jos tämän saagan oikein ymmärsin, niin ennen kaasareiden purkua 40 -suuttimet toimivat, mutta sen jälkeen eivät.

    Jotain on nyt vialla.
  19. #79
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Jos tämän saagan oikein ymmärsin, niin ennen kaasareiden purkua 40 -suuttimet toimivat, mutta sen jälkeen eivät.

    Jotain on nyt vialla.
    Tossa aikasemmin uumoilin, että oisko ollut nuo kaasarit niin tukossa ennen pesua että ovat sen takia toimineet pienemmillä suuttimilla?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  20. #80
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Ja sitten kun säädät venttiilit, niin ainakin synkkaus pitäisi tehdä uudelleen...
    Tätä määkin uumoilin että vähän väärässä järjestyksessä tää menee

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  21. #81
    Vielä on talvee aikaa harjotella
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  22. #82
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Tätä määkin uumoilin että vähän väärässä järjestyksessä tää menee
    No lohdutetaan sen verran, että synkkaus muuttuu oleellisesti vain, jos eri venttiilien välykset ovat keskenään kovin erilaisia. Eli jos joka sylinterin välyksissä on saman verran säädettävää, niin synkkaus tuskin juurikaan välykset korjaamalla muuttuu. Mutta jos käy niin, että jotain sylinteriä ei tarvitse säätää lainkaan ja toinen muuttuu reippaasti, niin silloin on melko varmasti odotettavissa myös synkan pieleenmeno.
  23. #83
    Pistin tuon työkalun tilaukseen, todennäköisempää on että säädettävää löytyy.
    Ootteko vaihtaneet venttilikopan tiivisteen samalla, vaikka se ei ole vuotanut?
    Alkuperäinen tiiviste ois 54euroa ja made in japan tarvike tiiviste 20euroa. Onko nuo tarvike tiivisteet mistään kotoisin?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  24. #84
    Työt haitannut harrastamista. Noh tänä viikonloppuna kerkesin ottaa tuon satulan työn alle.

    Lähtötilanne oli tuo, että päällinen oli auringon polttama ja koppurainen.

    Oon aina halunnut penkinlämmittimen moottoripyörään, ja nyt oli oiva tilanne asentaa semmoinen.
    Valmis lämmitys elementti johtosarjoineen oli alle 20euroa kotiin tuotuna. Reikä penkkiin josta vietiin johto alas ja Sprayliimalla elementti kiinni

    Jollain piti saada lämmittimen reunat hävitettyä niin laitoin verhoiluvanua. Tällä saadaan satulaa myös vähän pehmeämmäksi.

    Etolan palosuojattua keinonahkaa satulan pääliseksi. Verhoiluvanu vei vähän liikaan muotoja penkistä, ja vinyyli ois venynyt paremmin kuin tämä keinonahka, mutta tällä nyt mennään.

    Koko homman hinnaksi tuli alle 30euroa ja hintaan nähden olen erittäin tyytyväinen.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Viimeksi muokannut: KB2000; 20.01.2020 klo 00:44.
  25. #85
    Todella siisti lopputulos!
  26. #86
    Lainaa Marko_k kirjoitti Katso viesti
    Todella siisti lopputulos!
    Kiitos. Ihan työkseen en kyllä alkais tekemään Onneksi oli parempi puolisko kotona, ilman apukäsiä tämäkin ois ollut melkonen työmaa

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  27. #87
    Kyllähän noista venttiileistä näköjään säädettävää löytyi.
    Pakoventtiileistä lähinnä. Vai mitä sanoo raati?

    Eli pakoventtiilit ohjeen mukaan pitäisi olla 0,16 ~ 0,20mm

    3 venttiiliä oli 0,10mm ja loput 0,15mm onkos tuo 0,15mm tarpeeksi lähellä, vai säädetäänkö kaikki?

    Imuventtiilit on lähellä sitä mitä pitikin
    Ohje: 0,11~0,15mm
    0,10 ja 0,15mm sisällä mentiin.

    Vähän tarkemmat tulokset ois saanut toki jos rakotulkista ois löytynyt kaikki luiskat muttako ei joku saatanan taltta hammas oli vienynnä muutaman liuskan tulkista.



    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Viimeksi muokannut: KB2000; 20.01.2020 klo 16:03.
  28. #88
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän noista venttiileistä näköjään säädettävää löytyi.
    Pakoventtiileistä lähinnä. Vai mitä sanoo raati?

    Eli pakoventtiilit ohjeen mukaan pitäisi olla 0,16 ~ 0,20mm

    3 venttiiliä oli 0,10mm ja loput 0,15mm onkos tuo 0,15mm tarpeeksi lähellä, vai säädetäänkö kaikki?
    Jos noi palat on viiden satkun välein, niin kyllä minä nostaisin noi kaikki tuonne 0.20:n pintaan.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  29. #89
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jos noi palat on viiden satkun välein, niin kyllä minä nostaisin noi kaikki tuonne 0.20:n pintaan.
    Katotaahan mitä ne todellisuudessa on, kun hain uuden rakotulkin.
    Lähinnä nyt oli vaan kartotus, että tarviiko säätää.

    Kyllähän ilmajäähy koneessa on hyvä välystä olla ettei ala kesäkuumalla kantamaan. Muistaakseni jostain olin lukevinani että legends ukot käyttää tuota 0,20 pakoventtiileissä.




    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  30.  
  31. #90
    Joissakin ilmajäähdytteisissä moottoreissa kuten vaikkapa Suzuki GS500 ovat venttiilinvälykset (kylmänä) 0,03-0,08mm. Alkaako niissä siis venttiilit heti kantamaan kun kone lämpenee?
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen