Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 119:sta
  1. #31
    Posti pate toi tekemistä joulun pyhiksi. Eli keysterin (made in japan) korjaussarjan.
    Nyt kaikki hyvät neuvot kaasarien entisöintiin.
    Meinasin ehkä puhaltaa soodalla kaasarit ja sen jälkeen pistää osiksi ja ultraääni pestä nämä.

    Edellisen omistajan mukaan tähän on joku suutin sarja laitettu, jos nyt en ole ihan pihalla asiasta niin tämä suutin sarja pitää sisällään vain pääsuuttimet? Minkäs kokoiset suuttimet on hyvät, kun tässä on vapaammin hengittävä ilmansuodatin ja putket on tyhjenetty?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  2. #32
    Kaasarit irtos aika näppärästi, mukavasti tilaa tässä pyörässä noiden irrottamiseen.

    Uusi huoleen aihe tuli näistä. Aika väljä on tuon vihreällä ympyröidyn kaasuläpän akseli eniten likainenkin heräs epäilys vuotaako kaasari juuri tuosta. Saako näissä olla klappia? Vai onko siellä jokin o-rengas?
    Täytyy tulostaa jostakin räjäytys kuvat jostakin ennenkun purkaa tuota enemmän.

    Kaikki muut ruuvit on tähän mennessä auennut hyvin paitsi kohokammion tyhjennys ruuvit. Oisko vinkkejä näiden aukomiseen?


    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  3. #33
    On tuo ultraääni pesuri vaan tehokas 30minuuttia ja puhdasta tulee. Paras känni ostos vähään aikaan

    Kaasareiden puhdistus tuli kyllä tarpeeseen. En tiiä miten oli jopa havun neulanen päässyt neulaventtiili kammioon
    Koho kammion tyhjennys ruuvit aukes hyvin, kun oli pessyt ne. Liekkö ultraäänestä apu jumiutuneision pultteihinkin?

    Ihan pikku projektihan tuo ei ollutkaan. Vakavasti harkitsen seuraavaksi pyöräksi ruisku mopedia.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Viimeksi muokannut: KB2000; 23.12.2019 klo 20:38.
  4. #34
    Kaasuttimet paikallaan. Käyntiin lähtö parani heti huomattavasti, ei tarvinnut kuin hipasta starttia niin pyörä on käynnissä.

    Mutta mutta ettei kaikki ois vesi selvää kerrasta, niin tämähä alko paukuttamaan putkessa. Oikean puolen putkista tulee rajotinta vasten ketun häntää. Väliajoin kuuluu pauke tyhjäkäynnillä.
    Täytyy vielä synkronoida kaasuttimet mutta epäilen, ettei vika korjaannu sillä?

    Kaasarien päällä olevat ruuvvit käänsin samaan missä ne olikin eli auki päin 2kierrosta ja 45minuuttia. Voisiko näistä löytyä syy siihen?
    Neulaventtiilin laitoin kaikki samaan eli keskinmäiseen koloon.

    Kokosin kaasarin samoilla puhdistetuilla suuttimilla. Ainostaan neulaventtiili putket ja tuon kaasarien päällä olevan ruuvattavat venttiilit vaihdoin uusiin.

    Neuvoja vinkkejä mistä johtuu moinen rötääminen



    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  5. #35
    sehän oli vasta eka kierros kaasarit pyödällä, kyllä ne aina pari kolme kertaa pitää minimissään aukaista.

    sääditkö sitä tasapainoa yhtään, siis esim niin, että poranterän varsi läpän väliin ja sitten samanlaisella kokeilee muut, että kaikki aukeaa saman. Sillä saa jo aika lähelle.

    joo ei sitä välystä kauheasti ole hyvä olla. sitten kun alkaa olla, niin kaasarit imee ilmaa kaasuläpän akselia pitkin.

    ruiskupyörässä on puolensa, XJR oli vaan tosi pitkään kaasareilla ja kun ne saa kuntoon, niin toimivat kyllä yllättävän hyvin. yamaha oli muutenkin tosi perässäpitäjä ruiskujen kanssa. R1 nenkin oli pitkään kaasareilla kun suzuki ja honda oli ollut ruiskulla pitkään.

    kaasareita on melko mahdoton arvioida paikallaan rajoitinta vasten.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #36
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    sehän oli vasta eka kierros kaasarit pyödällä, kyllä ne aina pari kolme kertaa pitää minimissään aukaista.

    sääditkö sitä tasapainoa yhtään, siis esim niin, että poranterän varsi läpän väliin ja sitten samanlaisella kokeilee muut, että kaikki aukeaa saman. Sillä saa jo aika lähelle.

    joo ei sitä välystä kauheasti ole hyvä olla. sitten kun alkaa olla, niin kaasarit imee ilmaa kaasuläpän akselia pitkin.

    ruiskupyörässä on puolensa, XJR oli vaan tosi pitkään kaasareilla ja kun ne saa kuntoon, niin toimivat kyllä yllättävän hyvin. yamaha oli muutenkin tosi perässäpitäjä ruiskujen kanssa. R1 nenkin oli pitkään kaasareilla kun suzuki ja honda oli ollut ruiskulla pitkään.

    kaasareita on melko mahdoton arvioida paikallaan rajoitinta vasten.
    Kyllä mää juurikin tuolla poran terä jipolla nuo läpät säädin noin suurin piirtein kuntoon.
    Äkkiä tuli mieleen että tyhjäkäynti seos on laihalla jos kierroksilla paukuttaa?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  7. #37
    Tässä vielä viedota mitenkä paukkuu putkessa. https://youtu.be/weGQnP28VI0 kokolailla molemmista rööreistä näyttää tulevan liekkiä.
    Täytyy jatkaa huomenna, kun on valoisempaa
  8. #38
    Tuli nyt tommonenkin väkerrettyä mutta eihän siitä mitää tullut vaikka mihin säätelee, niin aina meinaa mennä atfät kurkusta sisään onko nyt joku pielessä vai enkö vaan osaa?

    Lopulta katoin alipaine mittarilla että 3 kurkussa oli alle 0,1 baaria enemmän alipainetta ja muut oli aika tasaesti.
    Pauke pakoputkessa kyllä jatkui kierrosten laskiessa mutta väheni eilisestä.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  9. #39
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti

    Mutta mutta ettei kaikki ois vesi selvää kerrasta, niin tämähä alko paukuttamaan putkessa. Oikean puolen putkista tulee rajotinta vasten ketun häntää.
    No tuleehan se, kun rajoitin katkoo sytystä, mutta ei bensaa.

    Hiukan oudoille näyttävät nuo synkkamittarit minun silmään. Onko noissa siis alapää liitetty yhteen ja yläpäästä menee letku jokaiseen kurkkuun?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #40
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    No tuleehan se, kun rajoitin katkoo sytystä, mutta ei bensaa.

    Hiukan oudoille näyttävät nuo synkkamittarit minun silmään. Onko noissa siis alapää liitetty yhteen ja yläpäästä menee letku jokaiseen kurkkuun?
    Juurikin näin on tämmösen virityksen näin netissä. Onko vääränlainen?
    Tässä vielä kuva mitä matkin
    0_9bc83b31055fd11273140e7b7b212a2f.jpg
    Viimeksi muokannut: KB2000; 27.12.2019 klo 18:10.
  11. #41
    Pitäisi tuon teoriassa toimia. Missä pytyssä isoin alipaine, se nousee korkeimmalle. Nuo letkut pitää varmasti vaimentaa hyvin, ettei eri tahtiin sykkivät imupulssit laita öljypintoja hyppimään miten sattuu.

    Itellä on neljällä viisarimittarilla tehty systeemi ja letkuissa pari sätkäfiltteriä vaimentimena. Muuten viisarit väpättävät tapista tappiin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #42
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi tuon teoriassa toimia. Missä pytyssä isoin alipaine, se nousee korkeimmalle. Nuo letkut pitää varmasti vaimentaa hyvin, ettei eri tahtiin sykkivät imupulssit laita öljypintoja hyppimään miten sattuu.

    Itellä on neljällä viisarimittarilla tehty systeemi ja letkuissa pari sätkäfiltteriä vaimentimena. Muuten viisarit väpättävät tapista tappiin.
    Kyllä noita näkee paljon käytettävän. Mulla on siellä 0,8mm hitsaus lanka suuttimet rajottamassa mut filtterithän tuohon vois vielä virittää

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  13. #43
    Omatekoisissa manometreissä tulee helposti ongelmaksi nestepatsaan vähäinen korkeus, koska öljyn tiheys on niin alhainen. Eli manometri toimii silloin, kun alipaine-erot ovat pienet. Hiemankin isommalla erolla neste taas tuppaa imeytymään moottoriin.

    Mitä tulee käyntiongelmaan, niin ekaksi ottaisin ilmanputsarikotelon irti ja varmistaisin, että luistit nousevat kaasutellessa yhtäaikaisesti.
  14. #44
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Omatekoisissa manometreissä tulee helposti ongelmaksi nestepatsaan vähäinen korkeus, koska öljyn tiheys on niin alhainen. Eli manometri toimii silloin, kun alipaine-erot ovat pienet. Hiemankin isommalla erolla neste taas tuppaa imeytymään moottoriin.

    Mitä tulee käyntiongelmaan, niin ekaksi ottaisin ilmanputsarikotelon irti ja varmistaisin, että luistit nousevat kaasutellessa yhtäaikaisesti.

    Pitäsköhän sinne laittaa jäykkää peräöljyä niin ei olis niin äkkiä menossa moottoriin?
  15. #45
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Pitäsköhän sinne laittaa jäykkää peräöljyä niin ei olis niin äkkiä menossa moottoriin?
    Sekin auttaa jos noi suuttimet olis 0,6 reiällä.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  16. #46
    Öljyn viskon tai muun vaimennuksen lisääminen ei auta siihen, jos epätasapaino on liian suuri. Ainoa mikä auttaa on joko laittaa tiheydeltään suurempaa nestettä tai lisätä manometrin pillistön pituutta korkeussuunnassa.
  17. #47
    Millä sä kalibroit tollasen mittarin?
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  18. #48
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Millä sä kalibroit tollasen mittarin?
    Mihis sitä tarvii kalibroida? Neste tasohan tasaantuu putkissa samalle tasolle, kun ne on samassa tilassa painovoiman vaikutuksesta. Manometrihän toimii niin että mitä enemmän alipainetta sen korkeammalle neste nousee.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  19. #49
    Meni hermot siihen manometriin ja piti hakea motonetistä ihan oikea työkalu.
    Aika lähelle sai nopealla virittelyllä, mutta pauke kuuluu pakoputkista vieläkin tyhjäkäynnillä.
    Täytyy varmaan ottaa se ilmanputsari edestä ja kurkistaa niihin luisteihin, että liikkuuko ne samaan tahtiin.

    Ne tyhjäkäynti seos ruuvit on nyt tehdas arvoissa 2,5 kierrosta aukipäin.

    https://youtu.be/FincWHe6Mwc

    Mitäs sanoo arvon raati otetaanko kaasuttimet pöydälle vielä kertaalleen

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  20. #50
    Jos tyhjäkäynnillä paukkuu, niin tk-piirissä on kakkaa. On tyypillinen laihan seoksen oire.

    Kaasarirunkojen keittäminen fairyvedessä syväpuhdistaa kanavat...
  21. #51
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Mihis sitä tarvii kalibroida? Neste tasohan tasaantuu putkissa samalle tasolle, kun ne on samassa tilassa painovoiman vaikutuksesta. Manometrihän toimii niin että mitä enemmän alipainetta sen korkeammalle neste nousee.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Kai niissä putkissa ja kuristimissa ja liittimissä vastuseroja on.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  22. #52
    Mitäs sanoo arvon raati otetaanko kaasuttimet pöydälle vielä kertaalleen
    sama kuin rengashommissa. Pitää ainakin päästä henkisesti kerran siihen kohtaan, että menee usko täysin että homma voisi ikinä onnistua. Suunta ylöspäin ei voi alkaa ennen pohjakosketusta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  23. #53
    Helevetin huono kuva mutta tänään otin vielä nuo tyhjäkäynti seos ruuvvit irti ja puhalsin kanavat auki ruiskulla. Ihmetyttää kun alkuperäinen ruuvi oli hitsen lyhempi ja paksumpi kärjestä. Pistin uudet takasin, niin sama pauke käy tyhjäkäynnillä.

    Oiskohan noissa ruuveissa se vika?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Viimeksi muokannut: KB2000; 30.12.2019 klo 15:04.
  24. #54
    Jos kerran seosruuvit ovat erikokoiset kuin originaalit, niin hyvinkin voi vika piillä niissä.

    Kokeile avata ruuveja enemmän.
  25. #55
    Olisko kova mittaa vaikka pakosarjan lämpötilat pyttykohtaisesti ja katsoa laajakaista lambdalla miltä se kokonaisseos näyttää?

    Onko mahdollista että sytkäennakkoa olis liian vähän? Näissä pysty muistaakseni huijaamaan ennakkoa jollain kikka vitosella suuremmeksi mutta pystyykö sen kääntää myös toiseen suuntaan?
  26. #56
    Lainaa Voda kirjoitti Katso viesti
    Olisko kova mittaa vaikka pakosarjan lämpötilat pyttykohtaisesti ja katsoa laajakaista lambdalla miltä se kokonaisseos näyttää?

    Onko mahdollista että sytkäennakkoa olis liian vähän? Näissä pysty muistaakseni huijaamaan ennakkoa jollain kikka vitosella suuremmeksi mutta pystyykö sen kääntää myös toiseen suuntaan?
    Tuohan on hyvä idea! Mulla ois tommonen innovaten lc-1 "siirrettävä" laajakaista lambda, mutta en ikinä saanut tuota toimimaan. Mittari näyttää tuota 18 kokoajan. Oiskos täällä asiaan vihkiytyneitä? Tai keskisuomessa jotakuta joka voisi vilkasta tuota mittaria?

    Rupesin nyt vaan miettimään että mikä hitto on tuo kaasariin tuleva anturin tarkoitus on?(punasella ympyröity) sen kyllä laitoin samaan kohtaan missä olikin, mutta eihän tuo vaan säädä sytytystä?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  27. #57
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti

    Rupesin nyt vaan miettimään että mikä hitto on tuo kaasariin tuleva anturin tarkoitus on?(punasella ympyröity) sen kyllä laitoin samaan kohtaan missä olikin, mutta eihän tuo vaan säädä sytytystä?]

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Tps-anturihan tuo on vaikka onkin kaasarin kyljessä.
    Linkissä tiivistelmä mitä tuon pitäisi tehdä.
    http://tietokanta.dy.fi/capriceman/pdf/TPSFIX.pdf
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  28. #58
    joo sytytystä se säätää. lähinnä idea kai se, että pienillä kaasunavauksilla voi pitää enemmän ennakkoa, mutta jos vääntää kaasun pohjaan niin ennakko pitää pudottaa pienemmäksi ettei nakuta. Käytännössä sama saaste/kulutus idea kuin vanhemmissa autoissa oli se alipainesäätö, eli jos on alipainetta, niin kaasua on vähän ja silloin ennakkoa voi lisätä. Jos kaasun painaa pohjaan niin alipaine katoaa ja silloin myös lisäennakko pitää ottaa pois, ettei nakuta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  29. #59
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Tps-anturihan tuo on vaikka onkin kaasarin kyljessä.
    Linkissä tiivistelmä mitä tuon pitäisi tehdä.
    http://tietokanta.dy.fi/capriceman/pdf/TPSFIX.pdf
    Mulla hajosi Rocketista toinen TPS antureista ja sen jälkeen olikin ajo sellaista prätäämistä, ettei mitään rajaa. Trottle Position Sensor tuo ja sen hajoaminen ja laite ei tajua enää mitään kaasun asennosta. Korjaantui vaihtamalla uuteen ja säätämällä oikeaan arvoon. Tyyppivika Rocketissa.

    P.S. Kun seurailen tätä ketjua muutenkin, pakko kertoa, että erilaisena keski-ikäisenä, ostin esimerkin sijaan Wirth:in etujouset tuohon omaan XJR:ään. En ole saanut niitä vielä paikalleen, mutta eiköhän niistäkin hyvä tule...
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  30.  
  31. #60
    Noniin saimpas toimimaan tuon lambda härvelin.
    Eli vasen rööri näytti 15.9 afr putken päästä mitattuna tyhjä käynnillä
    Oikea rööri näytti noin 15 afr samoilta kohdilta.

    Tempasin kaasarit vielä irti putsasin joka röörin paineilmalla ja vaihdoin kaikki vakio osat sinne takaisin mutta perkele ei vieläkään. Lopse kuuluu tyhjäkäynnillä. Vaan jenkaa ottaa niin maan mahottoman hyvin.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen