Sivu: 7 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 267:sta
  1. #181
    Lainaa motohtori2 kirjoitti Katso viesti
    Kevättä odotellessa jo tallissa eri kulmista tuijottelusta saa kiksejä.
    Totta viserrät . Minulla on ollut tapana ostaa uusi laite hyvissä ajoin ennen ajokautta, jotta voi rauhassa siihen tutustua. Totutaan sillai rauhassa toisiimme. Ei keväällä sitten heti riehaannu ja hyppää ensi avauksessa puun oksalle .
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  2. #182
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa motohtori2 kirjoitti Katso viesti
    Hieno hetki saada sfv4 talliin. Kevättä odotellessa jo tallissa eri kulmista tuijottelusta saa kiksejä. Onnittelut.
    Miksi suotta tallissa?
    5F5F91E5-E705-4B55-BEC5-A518F87511AE.jpg
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  3. #183
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Multin olivat kertoneet helposti naarmuuntuvan joten laitoin heti kalvon. Ajattelin tässä kysyä olisiko materiaali parantunut. Jenkkisivulla raportoivat ainakin vanhemmista että siellä olisi "Cracked Dash" -ongelma, joka on tietty eri asia kuin hankaamalla saatu naarmuuntuminen.

    Toisaalta monet saavat iphonenkin näytön hajoamaan. Omassani ei koskaan ole ollut suojaa ja ei naarmuakaan.

    Eihän tuo nyt mansikoita maksa, mutta ei viitsisi turhaan laittaa.
    Vanhassa sf:ssä ja multissa näyttö on aika pehmeää ainetta. Jälkiä näkyy vaikka olen hyvin varovasti kohdellut.

    Nyt kun sf:ssä on uusi mittaristo, hommasin tablettiin tarkoitettua muovikalvoa. Nykyäänhän lätyissä käytetään lasia, ja melkein kaikki suojuksetkin ovat panssarilasia. Niitä ei pysty leikkaamaan, ovat ohutta ja äreetä ainetta.

    Sattumalta löysin belkin-merkkistä kalvoa. En ole vielä asentanut.

    Mielestäni kalvo kannattaa laittaa. Näyttö voi naarmuttua jo siitä kun laittaa hanskat pyörän päälle.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  4. #184
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Vanhassa sf:ssä ja multissa näyttö on aika pehmeää ainetta. Jälkiä näkyy vaikka olen hyvin varovasti kohdellut.

    Nyt kun sf:ssä on uusi mittaristo, hommasin tablettiin tarkoitettua muovikalvoa. Nykyäänhän lätyissä käytetään lasia, ja melkein kaikki suojuksetkin ovat panssarilasia. Niitä ei pysty leikkaamaan, ovat ohutta ja äreetä ainetta.

    Sattumalta löysin belkin-merkkistä kalvoa. En ole vielä asentanut.

    Mielestäni kalvo kannattaa laittaa. Näyttö voi naarmuttua jo siitä kun laittaa hanskat pyörän päälle.
    Ebaystä löytyy valmiiksi muotoiltuja laseja muutamalla eurolla. Mä laitan tällaisen nanolasin. Navissa on jo samaa kamaa ja on kyllä loistava.

    4E507879-C14C-4D8F-89DE-054E569C18E3.jpg
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  5. #185
    Lainaa riisor kirjoitti Katso viesti
    Tää on kova!
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  6. #186
    Lainaa riisor kirjoitti Katso viesti
    Ebaystä löytyy valmiiksi muotoiltuja laseja muutamalla eurolla. Mä laitan tällaisen nanolasin. Navissa on jo samaa kamaa ja on kyllä loistava.

    4E507879-C14C-4D8F-89DE-054E569C18E3.jpg
    Tänks. Hyvä vinkki, ei tullut tuolta katottua.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #187
    Autotallissa ihmetellessä on ruvennut häiritsemään nuo peilit. Niiden säädettävyys on huono ja ulkonäkö massiivinen. Vähän olen ihmetellyt noita tangon päähän tulevia. Oletteko vaihtaneet peilejä ja mitä suosittelette? En haluaisi mitään kovin pieniä, jotta näkyvyys ei huononnu.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  8. #188
    Vertailussa SF ja MS V4 dynot
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  9. #189
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Vertailussa SF ja MS V4 dynot
    Mielenkiintoista. Tuohon kun saisi rinnalle vielä kakspyttyisen 1200/1260 Multin käyrän. Mitähän muuten vaikuttaa tuo STD-ero 0,99/1,02?
    Viimeksi muokannut: Pete2; 24.03.2021 klo 15:26.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  10. #190
    Käppyrät näyttäis hyvältä mts-pappamopolle. Vääntöä enempi kruisailukierroksilla. Ekstaasialue puuttuu mutta harvoin sitä näin rauhallinen kuski muutenkaan käyttäis...vai käyttäiskö...
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  11. #191
    C2CF0307-9BED-4CA5-8E1F-2578D1789FEF.jpg
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Autotallissa ihmetellessä on ruvennut häiritsemään nuo peilit. Niiden säädettävyys on huono ja ulkonäkö massiivinen. Vähän olen ihmetellyt noita tangon päähän tulevia. Oletteko vaihtaneet peilejä ja mitä suosittelette? En haluaisi mitään kovin pieniä, jotta näkyvyys ei huononnu.
    Olen ollut tyytyväinen MO.wiew peileihin. Sopii tyyliin kivasti.
    Ducati Desertx


    Mp historia.
    Suzuki x1
    Yamaha x2
    Aprilia x1
    Kawasaki x2
    Ducati x4
    Indian x1
  12. #192
    Yleisellä ajoalueella melkein 20 hv Multin hyväksi. Akran race vaimennin luvattiin vielä oliko se 9 hv lisää keskialueelle. Lupaavaa.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  13. #193
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Yleisellä ajoalueella melkein 20 hv Multin hyväksi. Akran race vaimennin luvattiin vielä oliko se 9 hv lisää keskialueelle. Lupaavaa.
    Korkeammalle kiertävän fighterin kone mahdollistaa niin paljon lyhyemmät välit, jotta multin suorituskyky kalpenee taatusti.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  14. #194
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Korkeammalle kiertävän fighterin kone mahdollistaa niin paljon lyhyemmät välit, jotta multin suorituskyky kalpenee taatusti.
    Muistuu mieleen vertailu jonka tein vuosia sitten omasta Hondan CBF1000:sta. Sehän oli tehty pudottamalla Firebladen teho sataan hevosvoimaan. Teho oli käyttöalueella Firebladea korkeampi, mutta kun CBF1000 alkoi hyytymään repi Fireblade tehot vielä aivan omille lukemille. Ei siitä 100 hv:sta oikein kiksejä saanut mutta oli "järkipyörä".

    Hyvin ovat saaneet kuitenkin tehoa matalille kierrosalueille. Kuitenkin V4 Multia rokottaa 44 kiloa suurempi paino mikä ei ole vähän, kun vielä muistan oman -2015 1200:n Multin joka oli 10 kg kevyempi.
    Viimeksi muokannut: Pete2; 24.03.2021 klo 23:38.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  15. #195
    Paljonko fighteri kulkee ykkösellä? Kilokyykyt taitaa mennä 150-160...pitkiltä sellaiset välit kuulostaa. Tehot löytyy ykköselläkin vasta 110-120 paikkeilta, siis jos nyt noin suurta määrää ylipäätään pystyy alle 200 vauhdeissa käyttämään.

    Muuten, aika isoilla kierroksilla multia kierrätettiin tuubivideoissa, ei ihme jos soppa maittaa. Johtuu varmaan ainakin osaksi siitä että kone kuulostaa levolliselta kiireisemmässäkin menossa, toisin kuin screamer-rivinelonen.

    Tuosta CBF:stä, 100 kaakkia ei kyllä säväytä asvaltilla, eikä oikein junttiasvaltillakaan.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 24.03.2021 klo 23:44.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  16. #196
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Paljonko fighteri kulkee ykkösellä? Kilokyykyt taitaa mennä 150-160...pitkiltä sellaiset välit kuulostaa. Tehot löytyy ykköselläkin vasta 110-120 paikkeilta, siis jos nyt noin suurta määrää ylipäätään pystyy alle 200 vauhdeissa käyttämään.
    Puhuvat että SFV4:lla alkaa hurja meno 7000:lla kierroksella. Se tarkoittaisi 65 km/h ykkösellä. Mutta totta puhut eihän noissa tehoissa ole mitään järkeä. Kuitenkin...
    Viimeksi muokannut: Pete2; 24.03.2021 klo 23:47.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  17. #197
    Joo ei siitä ole epäilystä mikä on nopeampi. Mutta ei sitä viitsi joka tilanteessa kierrättää yli 7000 rpm vaikka välitys sen salliikin. Siksikin tykkään paljon Kawan ahdetuista moottoreista kun niissä tapahtuu paljon jo alempaa. V4:ssäkin vähemmän voi olla enemmän. Kehtaan sanoa, että jos minun pitäisi valita Streetfighter V4 niin ottaisin sen ennemmin tuolla Multin koneella. Kuulostaako aivan hullulta?
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  18. #198
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Puhuvat että SFV4:lla alkaa hurja meno 7000:lla kierroksella. Se tarkoittaisi 65 km/h ykkösellä. Mutta totta puhut eihän noissa tehoissa ole mitään järkeä. Kuitenkin...
    Voihan se noin olla, mutta paperilla nuo käyrät näyttää turhan(kin) ”kliinisiltä”, Bang efekti loistaa poissaolollaan?!
    MAD (mean absolute deviation)
  19. #199
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Joo ei siitä ole epäilystä mikä on nopeampi. Mutta ei sitä viitsi joka tilanteessa kierrättää yli 7000 rpm vaikka välitys sen salliikin. Siksikin tykkään paljon Kawan ahdetuista moottoreista kun niissä tapahtuu paljon jo alempaa. V4:ssäkin vähemmän voi olla enemmän. Kehtaan sanoa, että jos minun pitäisi valita Streetfighter V4 niin ottaisin sen ennemmin tuolla Multin koneella. Kuulostaako aivan hullulta?
    Saattaisi toimia hyvinkin, kumpaakaan en ole päässyt ajamaan. Oma sf on kovin ylävireinen, se räyhää 7500-9500, sitten rajoitin puuttuu peliin. Kiirettä pitää vaihtaessa, laajempi huipputehon kierrosalue olisi käytännöllisempi.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 25.03.2021 klo 09:50.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #200
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Kehtaan sanoa, että jos minun pitäisi valita Streetfighter V4 niin ottaisin sen ennemmin tuolla Multin koneella. Kuulostaako aivan hullulta?
    Ehkä vähän. Itse olin hieman pettynyt noihin V4 Multin lukuihin. 170hv/10500 rpm ja 125Nm/8750 kun oman 1200 Multin arvot olivat 160hv/9250 ja 130Nm/7500. Olisi kiva nähdä vertailukäyrät, mutta jotenkin tuntuu että on hukattu huipputeho, mutta ei ole saatu riittävästi parannusta verrattuna entiseen Multiin. Mutta nuo teholuvut nyt on tuollaisessa pyörässä vähän sivuseikka. Muissa ominaisuuksissa uusi Multi päihittää kyllä varmasti vanhan (ehkä painoa lukuunottamatta).
    Viimeksi muokannut: Pete2; 25.03.2021 klo 09:39.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  21. #201
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Siitä nopeimmalle käteenvetäjälle hanskat..
    http://www.moottoripyora.org/keskust...-Spidi-hanskat
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  22. #202
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Ehkä vähän. Itse olin hieman pettynyt noihin V4 Multin lukuihin. 170hv/10500 rpm ja 125Nm/8750 kun oman 1200 Multin arvot olivat 160hv/9250 ja 130Nm/7500. Olisi kiva nähdä vertailukäyrät, mutta jotenkin tuntuu että on hukattu huipputeho, mutta ei ole saatu riittävästi parannusta verrattuna entiseen Multiin. Mutta nuo teholuvut nyt on tuollaisessa pyörässä vähän sivuseikka. Muissa ominaisuuksissa uusi Multi päihittää kyllä varmasti vanhan (ehkä painoa lukuunottamatta).
    Sellainen siitä on haluttu tehdä. Kumpikin kone hengittää ihan hyvin ja se näkyy Nm/litra lukemasta. Huipputehoa saisi lisää kun kierrättäisi enemmän. Se vaatii erilaiset venttiilin ajoitukset ja silloin kärsisi keskialueen vääntö, varsinkin kun moottori on pienempi kuin vanhassa. Kone alkaisi muistuttaa streetfighteria tai panigalea. Ducati on tehnyt matkapyörään moottorin, jossa on riittävä huipputeho ja hyvä keskialueen vääntö. Racemmissa vehkeissä sitten painotetaan huipputehoa ja sitä saa vaparissa vain kierrättämällä.

    Panigale 1199 piti saada kuipputeho kilpailukykyiseksi korkealle kiertäviä nelikkoja vastaan ja siinähän uhrattiin keskialue kokonaan verrattuna vanha 1198. Radallehan se oli tehty, jolloin asialla ei niin suurta merkitystä. Valitustahan siitä tuli katukuskeilta ja Ducatin piti sitten suurentaa konetta, jotta vääntöä saa palautettua ja myyntiin tuli 1299.

    Kuvassa näkee hyvin eron, kun samankokoisesta koneesta halutaan reilusti lisää huipputehoa. Kierroksia lisää ja alhaalta vääntöä pois. Ihan samanlaiset ovat kuin panigale v4 ja multi v4 käyrät...toinen vaihtoehto on sitten ahtopaine, kuten mikkoyli jo mainitsikin.
    54721d1327293650-panigale-dyno-no-numbers-yet-1199dyno.jpg
    Viimeksi muokannut: B12; 25.03.2021 klo 10:19.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  23. #203
    Vaparien ongelmana on juurikin tämä jokotai-tilanne, eli yleensä voimaa on joko keskialueella tai sitten ylhäällä, mutta ei molemmissa.
    Muuttuva venttiilien ajoitus lienee ratkaisu ongelmaan - haittana vaan on monimutkaisempi rakenne ja hinta.
    ZH2 2020
  24. #204
    Lainaa Attitude kirjoitti Katso viesti
    Muuttuva venttiilien ajoitus lienee ratkaisu ongelmaan - haittana vaan on monimutkaisempi rakenne ja hinta.
    Auttaa vähän, mutta ei korvaa kuutiotuumia tai ahtopainetta

    Täysin erityyppinen moottori vaatii täysin erilaiset nokat (rampit, ajoitus, nousu), eri kokoiset venttiilit, erilaiset resonanssit imu- ja pakopuolelle. Pelkkä nokan kääntäminen aikaisemmalle tai myöhaisemmälle auttaa jotakin, mutta ei tee kesää.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  25. #205
    Vaparien ongelmana on juurikin tämä jokotai-tilanne, eli yleensä voimaa on joko keskialueella tai sitten ylhäällä, mutta ei molemmissa.
    Busan kone lie poikkeus joka vahvistaa säännön Noh, onhan siinä iskutilavuutta inan enempi.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  26. #206
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Busan kone lie poikkeus joka vahvistaa säännön Noh, onhan siinä iskutilavuutta inan enempi.
    1340cm^3 Busassa saman verran tai vähemmän huipputehoa kuin litraisessa kyykyssä. Tehty vääntäväksi matkamoottoriksi.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  27. #207
    En kutsuisi Suizan 1340cc vääntäväksi matkamoottoriksi. Se laulaa sen verran kivasti yläkierroksilla mutta 155Nm vääntö tuo sitä jerkkua keskialueelle. Lajitoverin sanoin: "Sehän repii, kuin hullu tukasta"
    -- Brake later and open the gas earlier --
  28. #208
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Busan kone lie poikkeus joka vahvistaa säännön Noh, onhan siinä iskutilavuutta inan enempi.
    Jos tonnisesta lähtee 200hp ja että oltais samalla viritysasteella Busan kanssa, niin Busassa pitäisi olla sellaset 270hp, joka varmasti näkyisi keskialueella.
    ZH2 2020
  29. #209
    Lopultakin hyvin suunnitellut vaparikoneet ovat aika samanlaisia. Johtuu siitä että optimi bensa/ilma-seos on vakio, joten määrääväksi muodostuu käsiteltävä määrä. Eli kierrosluku*iskutilavuus. Eipä siihen mitään taikakeinoja ole olemassa nyt eikä tulevaisuudessakaan. Taitaa busankin ja v4-multin tehoero 10500 kierroksella tulla suoraan iskutilavuudesta.

    Eroja tulee sitten tietysti kaasuvasteissa, värinöissä, äänissä ja monissa muissa asioissa jotka vaikuttavat ajokokemukseen.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  30.  
  31. #210
    Jos tonnisesta lähtee 200hp ja että oltais samalla viritysasteella Busan kanssa, niin Busassa pitäisi olla sellaset 270hp, joka varmasti näkyisi keskialueella.
    Ja jos Busassa olisi MotoGp viritysaste niin siitä irtoaisi sellaiset 360hp
    -- Brake later and open the gas earlier --
Sivu: 7 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ViimeinenViimeinen