Sivu: 9 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789
Tulokset 241:stä 267:een 267:sta
  1. #241
    Sanotaan että kulutuksella ei ole merkitystä, mutta jos alkaa kympin viemään, niin minusta ainakin alkaa jo olla

    ihan vakavasti: Mihin se bensa sitten menee noissa euro 5 vehkeissä? Busakin oli oikea talousihme ennen euro 5 mallia. Nyt uudelle busalle maistuu soppa. Katuajossa ei voi sanoa, että voimaksi tai sitten on melko kova ja rohkea kuski. Järjettömän rikkaalla ei voi olla, joten onko sytkä kauhean myöhäisellä? Sekin polttaa venttiilit jos sama kuorman kanssa. Kierrosherkkyys myös huononee. Pakko sen bensan on palaa, mutta miksi se palaa niin hiton huonosti?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  2. #242
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Tänään kylältä. Koneenposken suojat ei varmaan huono investointi
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  3. #243
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Tänään kylältä. Koneenposken suojat ei varmaan huono investointi
    Minä kaadoin oman Panigale V4:n (SF V4:n sisarpyörä) Alastarossa viime kesänä n. 80 vauhdista jolloin liukui kyljellään asfaltilla hyvän matkaa ennen hiekalle pysähtymistä. Mutta koska oli koneen poskien suojat, niin pyörällä ajeli vielä kotiinkin radalta. Suojan alareunassa näkyy hyvin asfaltin hionnat. Kate on edelleen alkuperäinen, mutta kaatumatapin ja etuakselin kaatumasuojat vaihdoin.



    Ilmeisesti eilen Alastaron ratapäivillä kaatui toinen Panigale kahvilan mutkassa, joten melko hitaasta vauhdista. Tästä tuli sitten öljyt pihalla. En tiedä oliko siinä suojia, todennäköisesti ei.

    Nuo koneen poskien suojat olisivat kyllä ensimmäinen suojaus jota itse laittaisin näihin Ducatin V4 pyöriin. GB Racingin muoviset (tai siis ”Revolutionary new tough, high-impact composite material made from 60% Long Glass Fibered Nylon”) suojat voisivat olla fiksut, sillä ne siirtävät varmaan hiukan vähemmän voimia moottorin kuorien kiinnityspisteisiin kuin alumiiniset, jäykemmät suojat. Itselläni alumiiniset, sillä GB Racingin suojat eivät ole yhteensopivat kaatumatappieni kanssa.

    https://www.gbracing.eu/Catalogue/BY...etfighter-2020
  4. #244
    Parhaita mp kokemuksia kun pääsee kesäaamuna tyhjille maalaisteille ilman häiritsevä kotteroita päästelemään. Hiljaisilla hyväkuntoisilla tutuilla teillä, joissa muistaa kaikki kurvit on aivan mahtava käyttää v4 ylärekisteriä, joka ei tunnu loppuvan koskaan. Kurveihin vaan pienempää sisään blipperillä ja moottorijarru hoitaa hidastumisen ja kurvissa jo voi avata kaasun ja hyökätä seuraavaan. Täydellinen laite nautiskelijalle
    Ducati Desertx


    Mp historia.
    Suzuki x1
    Yamaha x2
    Aprilia x1
    Kawasaki x2
    Ducati x4
    Indian x1
  5. #245
    Luin mielenkiinnolla uuden Bike lehden kun siinä oli vertailu jossa SFV4 oli mukana. Arvasin että kyllähän ne jollakin konstilla saavat Bemarin voittajaksi vaikka paketti alkaakin olla jo vuosia vanha.

    Kuitenkin minusta nyt ei kohdeltu SFV4:sta ihan reilusti: "Ennen tehoaluetta meno on nykivää, karkeaa ja äänekästä". Äänekästä ehkä mutta en parhaalla tahdollakaan voi sanoa että on nykivää ja karkeaa. Ennemminkin pyörä käyttäytyy hyvin nöyrästi pienemmillä kierroksilla vaikkakin suurimmat tehot löytyvätkin ylhäältä. Siihen minä ainakin koeajossa ihastuin.

    Mitenkähän testiradalla saatiin sitten tehokkaimmalle pyörälle, joka on suoraa sukua radalle suunnitellulle Panigalelle huonoin aika, ei ymmärrä.

    Paras moottori -mainita annettiin BMW:lle kun samaan aikaa haukuttiin sen quicksifteriä ja tärinöitä. Paras jousitus -tittelin sai myös BMW, mutta kuitenkin sanottiin arvion perustuvan hiilarivanteisiin jotka saa yli viiden tonnin lisähintaan. Turvallisuus -osuudessa jätettiin huomiotta paremmat jarrut, mutta pisteitä sai Bemarin mäkilähtöavustin ja hätäsoittojärjestelmä. Hoh, hoijaa.

    Älkää missään nimessä perustako pyörän valintaa näihin Bike -lehden testeihin vaan käykää itse koeajamassa.
    Viimeksi muokannut: Pete2; 21.07.2021 klo 20:01.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  6. #246
    Biken testeissä on äärimmäisen harvinaista että jokin muu pyörä olisi parempi kuin BMW. Se voittaa testin vaikkei olisi vertailussa edes mukana.

    Sama juttu oli GS/MTSV4 vertailussa, jossa kuolleenkulman varoittimesta tainnut olla edes mainintaa, turvallisuuspisteissä vain 1 pojo etua. Kulutuksesta bemulle hyvät pojot. Bemu testivarusteissa kalliimpi, silti pisteen hinta edullisempi, mitä en oikein ymmärtänyt.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #247
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Arvasin että kyllähän ne jollakin konstilla saavat Bemarin voittajaksi vaikka paketti alkaakin olla jo vuosia vanha.
    BMW:n S1000rr ja S1000r ovat vuotta tuoreempia kuin Panigale V4 ja SFV4.

    Testitulokset kertovat ryhmän ammattitaidosta.
    Olisihan se nyt todella amatöörimaista jos tulokset olisi jotain muuta kuin BMW:n voittokulkua.
    Freude am Fahren.
  8. #248
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti

    Mitenkähän testiradalla saatiin sitten tehokkaimmalle pyörälle, joka on suoraa sukua radalle suunnitellulle Panigalelle huonoin aika, ei ymmärrä.
    Teho korreloi suht heikosti kierrosajan kanssa. Paljon enemmän vaikuttaa moottorin luonne, eli kuinka ajettava se on mutkasta lähtiessä. Jos mutkasta on hankala päästä irti kunnolla, ei edes 20-30hp isompi huipputeho riitä kompensoimaan eroa ennen suoran päätä. Lisäksi tietty vaikuttaa pyörän geometria ja alustan toiminta. Vähän liian takapainoinen geometria niin pyörä ei vaan käänny mutkassa ja kello ei tykkää.

    Tietysti olisi kiva jos toimittaja kertoisi, että miksi joku pyörä on kierroksella nopeampi kuin joku toinen.

    Edit. En itse ole juttua lukenut, joten en tiedä onko siellä leipätekstissä aiheesta jotain analyysia tehty.
    Superbike #7
  9. #249
    Mäkilähtöavustin onkin radalla perin tarpeellinen....

    Mutta jos ei ole tarkoitus ajoa kellottaa niin eipä tuolla absoluuttisella suorituskyvyllä ole paljonkaan merkitystä, oleellisempaa on että miltä laite tuntuu ajaa.

    Sitä onkin jo vaikeampi arvottaa yleispätevästi, jokaisella kun omanlaisensa ahteri.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #250
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Teho korreloi suht heikosti kierrosajan kanssa. Paljon enemmän vaikuttaa moottorin luonne, eli kuinka ajettava se on mutkasta lähtiessä. Jos mutkasta on hankala päästä irti kunnolla, ei edes 20-30hp isompi huipputeho riitä kompensoimaan eroa ennen suoran päätä. Lisäksi tietty vaikuttaa pyörän geometria ja alustan toiminta. Vähän liian takapainoinen geometria niin pyörä ei vaan käänny mutkassa ja kello ei tykkää.

    Tietysti olisi kiva jos toimittaja kertoisi, että miksi joku pyörä on kierroksella nopeampi kuin joku toinen.
    Oli siinä vähän selostusta parista mutkasta, mutta ei minusta selittänyt koko rataa. Ehkä Bemarin suurempi ajoasennon etunoja sitten vaikutti edullisesti. Olisi tosiaan ihan analyysimielessä mukava tietää tarkemmin mistä ero tulee sillä muissa testeissä on tullut erilaisia tuloksia.
    "It was the fastest bike on track by considerable margin"/Bennetts Streetfighterista:
    vertailu.jpg
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  11. #251
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Oli siinä vähän selostusta parista mutkasta, mutta ei minusta selittänyt koko rataa. Ehkä Bemarin suurempi ajoasennon etunoja sitten vaikutti edullisesti. Olisi tosiaan ihan analyysimielessä mukava tietää tarkemmin mistä ero tulee sillä muissa testeissä on tullut erilaisia tuloksia.
    "It was the fastest bike on track by considerable margin"/Bennetts Streetfighterista:
    vertailu.jpg
    Radan profiilikin vaikuttaa tosi paljon. Nopea ja hyvin virtaava rata suosii ihan erillaista pyörää kuin syherö mikkihiiri tai point'n'shoot -tyyppinen rata.
    Superbike #7
  12. #252
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Oli siinä vähän selostusta parista mutkasta, mutta ei minusta selittänyt koko rataa. Ehkä Bemarin suurempi ajoasennon etunoja sitten vaikutti edullisesti. Olisi tosiaan ihan analyysimielessä mukava tietää tarkemmin mistä ero tulee sillä muissa testeissä on tullut erilaisia tuloksia.
    "It was the fastest bike on track by considerable margin"/Bennetts Streetfighterista:
    vertailu.jpg
    Katoin tuon videon. Paha sanoa, että onko Ducati tossa testissä hyvä sen takia, että pyörä on hyvä vai siksi, että kuski ainakin videon perusteella on aika paska, ja tuo pyörä vaan sattuu kompensoimaan kuskin huonouden.

    Toki videolta paistava kuskin huonous voi johtua siitä, että kameramies käskee ajamaan niin, että saa hyvän otoksen.

    Ja tokihan tuossakin kuski sanoo, että pienemmällä radalla lopputulos olisi ollut toinen.
    Superbike #7
  13. #253
    On se katkeraa kun ei oma pyörä voita joka testiä. Mitä sitten? Jos se kerran omasta mielestä on hyvä.
  14. #254
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Katoin tuon videon. Paha sanoa, että onko Ducati tossa testissä hyvä sen takia, että pyörä on hyvä vai siksi, että kuski ainakin videon perusteella on aika paska, ja tuo pyörä vaan sattuu kompensoimaan kuskin huonouden.

    Toki videolta paistava kuskin huonous voi johtua siitä, että kameramies käskee ajamaan niin, että saa hyvän otoksen.

    Ja tokihan tuossakin kuski sanoo, että pienemmällä radalla lopputulos olisi ollut toinen.
    Joo samaa mieltä, kuski vaikutti aivan kuin joltain B-luokan nyttemmin jo hiipuneelta iltatähdeltä.
  15. #255
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Sillon kun Rutter testas mopoja Mallory Parkissa ja Doningtonissa sai jotain kuvaa suorituskyvystä OEM kunnossa. Joitain testejä vedettiin sitten vissiin samoilla renkaillakin.

    Kova oli se 120 mailin kierros gikserillä saarella seisovalla lähdöllä, peilit kiinni ja katurenkailla. Rock and roll.

    Minun ei tarvitse miettiä, riittääkö minkään 10-luvun pyörän suorituskyky itselleni
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #256
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    On se katkeraa kun ei oma pyörä voita joka testiä. Mitä sitten? Jos se kerran omasta mielestä on hyvä.
    Outs. Oot ihan oikeassa. Homma lähti vähän käsistä kun alkoi harmittamaan kun tuo lehden testi ei pitänyt yhtä omien kokemusten kanssa. Luotto on mennyt noihin testeihin kun ei ollut eka kerta kun niin kävi.

    Minulle merkitsee eniten se miltä pyörä omassa koeajossa tuntuu. Kun koeajoin SFV4:ää niin se oli paras pyörä millä olen ajanut, joten se oli menoa. Meinasin myös pidemmät reissut heittää jatkossa sillä. Täytyy tosin myöntää että katson nykyään pyöriä punaisten lasien läpi joten minulle on aika vaikeaa perustella että joku muu merkki kuin Ducati on parempi .
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  17. #257
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa nenoat kirjoitti Katso viesti
    Joo samaa mieltä, kuski vaikutti aivan kuin joltain B-luokan nyttemmin jo hiipuneelta iltatähdeltä.
    Piti oikein googlettaa. On se näköjään IOM:ssakin ollu viivalla ja about 15mph kärkiukkoja hitaampana maaliin. Eli kuski osaa ajaa keskivertokuskia huomattavasti paremmin, joten lienee nuo vähän kömpelön näköset ajopätkät menty videotuotannon ehdoilla.
    Superbike #7
  18. #258
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Tuli tehtyä viime kesänä ostopäätös perus V4:n koeajon jälkeen. Toukokuusta asti on tullut sitten ajettua omalla ässällä ja Öhlärin alusta ei oikein ole tuntunut hyvältä (edes perus V4:n tasoiselta) vakiosäädöillä. Vähän pintakova Suomen teille. Pari kuukautta meni että sain aikaiseksi tehdä asialle jotain
    Eilen laitoin vaimennusta molempiin päihin -3 niin ai että. Nyt on kuin sametilla ajaisi
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  19. #259
    Moi!
    pyöräkuume alkaa taas olemaan kova ja aikalailla eniten kiinnostaisi tämä streetfighter v4 superduken seuraajaksi.
    Tämä toki vielä ihan ajatusasteella ja tässä mietinkin, että mites tässä pyörässä on nuo keulimis/luistonestot? Saako kokonaan pois päältä vai pitääkö ohjelmoida kuten esim uudessa superdukessa track pack tms?
    KTM SDR 1290
  20. #260
    Niissä on moniportainen säätö jonka saa aivan haluamakseen tai kokonaan pois.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  21. #261
    14000 km tullut parissa kesässä kelattua v4:lla. Kolmas takakumi menossa oli ruuvi keskellä rengasta yhtenä aamuna. Ihmettelin vaan että onpa jotenkin satula matalalla, onko jalat kasvaneet pituutta. Rengas oli tyhjä. Onneksi sain tukittua pikakorjaussarjalla reiän ja pääsin renkaan vaihtoon. Onneksi oli jo lähellä sakkorengasta takunen.
    Eipä ole edelleenkään valittamista kyydeissä. Ei ole vaihtohousut jalkaan tulleet. Laite pelannut ilman ongelmia. Ilo katsella tallissa ja ajaa. Radalle en ole ehtinyt tänä kesänä vielä harkinnassa Kymiring parin viikon päästä.
    Voisikohan tästä tulla pyörä, joka pysyy tallissa pitempään kuin se normaali pari vuotta?
    Ducati Desertx


    Mp historia.
    Suzuki x1
    Yamaha x2
    Aprilia x1
    Kawasaki x2
    Ducati x4
    Indian x1
  22. #262
    Lainaa motohtori2 kirjoitti Katso viesti
    Radalle en ole ehtinyt tänä kesänä vielä harkinnassa Kymiring parin viikon päästä.
    Voisikohan tästä tulla pyörä, joka pysyy tallissa pitempään kuin se normaali pari vuotta?
    Itse olin Ducati päivillä siellä eilen ajamassa.

    On tästä matkapyöräksikin. Sen todistaa viikon 2000 km ajoa ja tykkään yhä vain enemmän. Laitoin SW Motech'n pehmeät laukut sekä Venturan siron tarakan niin kulkee tavarat hyvin vaikka pidemmänkin matkan. Tarakka ei käy suoraan koska Panigalessa on eri takarunko. Vähän joutui taivuttelemaan putkia ja muuttamaan takakiinnikkeen paikkaa. Itse en tykkää repuista, joten tämä on toimiva ratkaisu. Venturan takalaukkua en huolinut ulkonäkösyistä.
    Alla pyörä laukuista riisuttuna Kymiringillä. Näkyy tuo tarakka sekä motech:n kiinnikkeet takajalkatapeissa.
    sfv4.jpg

    Tässä vielä täydessä matkavarustuksessa. Tankkilaukku on lähinnä järkkärin kuskaamista varten.
    sfv4-matka.jpg
    Eli minun käsitykseni (nykyään) matkapyörästä
    Viimeksi muokannut: Pete2; 12.08.2021 klo 17:20.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  23. #263
    Ootteko nähneet jo tämän: SFV4 SP
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  24. #264
    Aikamoisen touring laitteen olet SF:stä taikonut. Itse olen selvinnyt Kriegan isommalla selkärepulla.


    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Itse olin Ducati päivillä siellä eilen ajamassa.

    On tästä matkapyöräksikin. Sen todistaa viikon 2000 km ajoa ja tykkään yhä vain enemmän. Laitoin SW Motech'n pehmeät laukut sekä Venturan siron tarakan niin kulkee tavarat hyvin vaikka pidemmänkin matkan. Tarakka ei käy suoraan koska Panigalessa on eri takarunko. Vähän joutui taivuttelemaan putkia ja muuttamaan takakiinnikkeen paikkaa. Itse en tykkää repuista, joten tämä on toimiva ratkaisu. Venturan takalaukkua en huolinut ulkonäkösyistä.
    Alla pyörä laukuista riisuttuna Kymiringillä. Näkyy tuo tarakka sekä motech:n kiinnikkeet takajalkatapeissa.
    sfv4.jpg

    Tässä vielä täydessä matkavarustuksessa. Tankkilaukku on lähinnä järkkärin kuskaamista varten.
    sfv4-matka.jpg
    Eli minun käsitykseni (nykyään) matkapyörästä
    Ducati Desertx


    Mp historia.
    Suzuki x1
    Yamaha x2
    Aprilia x1
    Kawasaki x2
    Ducati x4
    Indian x1
  25. #265
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Itse olin Ducati päivillä siellä eilen ajamassa.

    On tästä matkapyöräksikin. Sen todistaa viikon 2000 km ajoa ja tykkään yhä vain enemmän. Laitoin SW Motech'n pehmeät laukut sekä Venturan siron tarakan niin kulkee tavarat hyvin vaikka pidemmänkin matkan. Tarakka ei käy suoraan koska Panigalessa on eri takarunko. Vähän joutui taivuttelemaan putkia ja muuttamaan takakiinnikkeen paikkaa. Itse en tykkää repuista, joten tämä on toimiva ratkaisu. Venturan takalaukkua en huolinut ulkonäkösyistä.
    Alla pyörä laukuista riisuttuna Kymiringillä. Näkyy tuo tarakka sekä motech:n kiinnikkeet takajalkatapeissa.
    sfv4.jpg

    Tässä vielä täydessä matkavarustuksessa. Tankkilaukku on lähinnä järkkärin kuskaamista varten.
    sfv4-matka.jpg
    Eli minun käsitykseni (nykyään) matkapyörästä

    Ite tuli oltua 3 viikkoa reissussa tällä setillä Hyvä matkapyörä
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Trying is the first step towards failure
  26. #266
    Lainaa motohtori2 kirjoitti Katso viesti
    Aikamoisen touring laitteen olet SF:stä taikonut.
    Ajattelin laittaa esimerkiksi miltä näyttää ja mitä voi virittää jos haluaa. Olen yrittänyt etsiä nätinpää takalaukkua mutta ei ole vielä löytynyt. Päiväreissuja varten minulla on SWMotech Pro Roadbag. Siihen mahtuu sadekamppeet mukavasti ja on siron pieni tuohon tarakalle. Eihän nuo tuollaiset varusteet juuri tällaista pyörää kaunista mutta jostain pitää tinkiä omalla kohdalla.

    Minusta pyörä on mukava laite joka taipuu moneen. Tosin sillä rajoituksella että yksin on matkalla. Satulakin on siitä harvinainen että tuntuu oikein hyvältä omaan makuun. Aiempien pyörien satuloita olenkin joutunut aina jotenkin modaamaan. Turbulenssia ei ole minkäänlaista mutta kun tuulensuojaa ei ole niin ajovarusteisiin pitää kiinnittää aiempaa enemmän huomiota. Saa nähdä miten syksykeleillä tarkenee. Vai pitääkö sortua kylmiä kelejä varten hommaamaan goretetexiä .
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  27.  
  28. #267
    Heavyweight Naked Bike Shootout.

    Siis tarvitaan muutakin kuin mahtava vääntö ja teho, jotta testaajat tykkää. Mielenkiintoinen dyno -vertailu.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Sivu: 9 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789