Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Moi

    Pärjäänkö yhdellä akkulaturilla, jos ennestään ei ole minkäänlaista ja joku pitäisi nyt akuutisti hankkia auton tyhjän akun takia, mutta mielellään käyttäisi sitten pyöränkin kanssa tarvittaessa.

    2006 mallin ZR6R 636 Kawa ja Skoda Octavia löytyy pihasta.

    Motonetin valikoimasta löytyykö sopivaa?
  2. #2
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  3. #3
    Kiitos nopeasta vastauksesta. Ei muuta kuin kauppaan sitten.
  4. #4
    Tuo Polar-versio on johdoilla, jotka eivät mene pikkukylmässä koppuraksi ja akun saa ladattua erityisellä ohjelmalla täyteen myös pakkasella.

    Hyvin on ko malli toiminut erilaisissa lataustehtävissä pienistä isoihin akkuihin.

    Pikkusäästö ostamalla ei Polar-versio ei kannata.
  5. #5
    +1 ladannut useaa autoa, montaa pyörää ja mönkijää yms polarilla. Toimi. ja virta on hyvä. ne perusversiot on liian pieniä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    polar täälläkin ja parissa pyörässä vielä se akkutesteri ledillä. yksi kun vilkuttaa keltaista eli yleensä apina jossa pienin akku, samalla olen kierrättänyt muutkin pyörät laturissa. kelkassakin oli ctekin pistoke valmiina ledillä tehdasasennuksena eli aika moneen laitteeseen käy suoraan nykyisin.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  7. #7
    Taitaa Polar tulla täälläkin ostoslistalle. 3.6A versiosta on hyviä kokemuksia, mutta jos ensi kesänä tulee käytettyä enemmän veneen keulakonetta, on se vähän pieni. Tosin on mulla 12A halpisälylaturi, siitä lähtee virtaa hyvin, mutta siinä on puhallin, joten se ei sovellu jatkuvaan käyttöön. Testasin aikanaan 530DA:n kanssa kytkeä em. laturit rinnan, ja se onnistui hyvin. Noillahan saa jo reilut 15A virtaa joten 100Ah akkukin latautuu tolkullisessa ajassa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  8. #8
    Mä olen vähän tuota IKH:n laturia katsellut kun vanha laturi sippasi yllättäen. Ei varmaan ihan huono tuokaan
    https://www.ikh.fi/fi/yllapitolaturi...4a-ip65-crx321
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  9. #9
    Itse ostin tuon:

    https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...lle-2000040498

    En suosittele:

    - leuat niin ahtaat, ettei meinaa pysyä auton akun navoissa
    - jos kontakti leuan ja navan välillä ei ole hyvä, laturi pätkii
    - ei säilytyslaatikkoa - tuote myydään muovi"kelmuun" pakattuna

    Paskan myivät... tai siis paskan ostin.
  10. #10
    Vieläkö noista CTEK:in latureista hajoaa Mode-kytkimet? Itse olen yhden CTEK XS3600 -laturin vaihtanut takuuseen rikkoutuneen Mode-kytkimen takia. Kun takuuvaihtonakin saadusta hajosi kytkin, oli takuuaika jo päättynyt. Hommasin SP-elektroniikasta uuden kytkimen ja vaihdatin sen elektroniikkahuollossa. Nyt on pelannut jo 6 vuotta ok.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  11. #11
    Tuota yllä linkattua Biltemaa olen harkinnut ostavani, koska se soveltuu myös LiFePO4 -akuille. Onko jotain muuta vastaavaa (ja vastaavassa hintaluokassa), joka soveltuu sekä perinteisille että LiFePO4 -akuille?
    Ducati Hypermotard 1100 S
    (Ex: Yamaha fz1-n, Suzuki gsf 600 s)
  12. #12
    Lainaa maikol kirjoitti Katso viesti
    Tuota yllä linkattua Biltemaa olen harkinnut ostavani, koska se soveltuu myös LiFePO4 -akuille. Onko jotain muuta vastaavaa (ja vastaavassa hintaluokassa), joka soveltuu sekä perinteisille että LiFePO4 -akuille?
    pikkuisen kalliimpi mutta https://www.ikh.fi/fi/akkulaturi-12v...-ip65-bpc1205b

    Taitaakin mennä itsellä tuo Victronin laturi hankintaan. On sitten samaa kamaa aurinkopaneelisäätimien kanssa
    Viimeksi muokannut: Salmon; 30.10.2019 klo 13:46.
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  13. #13
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    pikkuisen kalliimpi mutta https://www.ikh.fi/fi/akkulaturi-12v...-ip65-bpc1205b

    Taitaakin mennä itsellä tuo Victronin laturi hankintaan. On sitten samaa kamaa aurinkopaneelisäätimien kanssa
    Sama ajatus tuli rahikaiselle, täähän vaikuttaa hyvältä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  14. #14
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Vieläkö noista CTEK:in latureista hajoaa Mode-kytkimet? Itse olen yhden CTEK XS3600 -laturin vaihtanut takuuseen rikkoutuneen Mode-kytkimen takia. Kun takuuvaihtonakin saadusta hajosi kytkin, oli takuuaika jo päättynyt. Hommasin SP-elektroniikasta uuden kytkimen ja vaihdatin sen elektroniikkahuollossa. Nyt on pelannut jo 6 vuotta ok.
    Noissahan on 5? vuoden takuu jos muistan oikein. Ton polarin hommaisin itekki jos olis tarve.

    Mutta Lithium akku on niin helppo pyörässä että kunhan sen nappaa irti ja lyö hyllyyn seisomaan talveksi, kun ne ei pura itseään.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  15. #15
    5 vuoden takuu on, joo. Ensimmäinen kytkin kesti pari vuotta. Takuuhan ei ala alusta, vaikka saa uuden tilalle. Toinen meni sitten heti kohta takuun päättymisen jälkeen. SP-elektroniikasta ostamani on kestänyt nyt ehkä 4 vuotta.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  16. #16
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Sama ajatus tuli rahikaiselle, täähän vaikuttaa hyvältä.
    Kävin sitten ostamassa tuon Victronin laturin. Laadultaan vaikuttaa erinomaiselta, niinkuin kaikki Victronin laitteet.
    Plussaa bluetooth hallinnasta, sama appi kuin Victronin muissakin vehkeissä.
    Ja heti piti firmis päivittää laturiin

    Takuuta 5vuotta, IP65, toimii -30pakkasessa ja notkeat johdot.
    Tuohon hintaan erittäin suositeltava laite
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  17. #17
    Tuolla Bilteman laturilla on melkein poltettu yksi autotalli kun se meni jotenkin oikoseen ja alkoi sulamaan, mutta onneksi huomattiin ennenkuin oli tulessa. Ei voi suositella.

    CTEK Polar puolestaan toiminut useamman vuoden ongelmitta.
  18. #18
    CTEK:lle peukut täältäkin. Polareita on pakussa kaksi, pyöriä varten MXS 3.8. Riittää hyvin kun on pyörät lämpimässä. Suurempaa virrantarvetta varten vielä MXS 10. Kaikki toimineet kiitettävästi.
  19. #19
    Pari päivää onnellisena Victronin omistajana. Erittäin pätevä laturi.
    Tässä voi olutta maistellessa seurata mitenkä se akku voi ja tarvittaessa voi muuttaa latausasetuksia
    e: niin tuohan toimii myös virtalähteenä(PSU) tarvittaessa

    A08C808A-368F-4769-A1CB-B49E6C504031.png
    8C0ED047-089E-40AB-A016-32DEEC612B4C.png
    AD40F810-89B6-48E0-A75B-8BDA854CB1A1.png
    Viimeksi muokannut: Salmon; 01.11.2019 klo 17:46.
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  20.  
  21. #20
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    pikkuisen kalliimpi mutta https://www.ikh.fi/fi/akkulaturi-12v...-ip65-bpc1205b

    Taitaakin mennä itsellä tuo Victronin laturi hankintaan. On sitten samaa kamaa aurinkopaneelisäätimien kanssa
    Tuo on kyllä hyvä, jos enemmänkin on autopuolelle käyttöä niin 15A versio on alta satkun kalliimpi. Ei kestä +100Ah akun lataaminen koko vuorokautta.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!