Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
  1. #31
    Onko muuten kaskossa oikeusturvavakuutus ja kattaako se kuluja, jos olet itse asiassa kantajana?

    Oikeudenkäynnit ovat perkeleellisen kalliita hävinneelle osapuolelle, joten oikeuteen harvoin kannattaa lähteä riitelemään, jos tapaus ei ole vastuiden osalta päivänselvä.

    Toisaalta vastapuolen mieli on usein kovasti joustavampi saatuaan lakimieheltä vihjailevan kirjeen...
  2. #32
    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti
    Kävin 22.10 Tankkaamassa pyörän Nesteellä Espoon Olarissa. Tankkausen jälkeen nousi takaisin pyörän päälle, mutta oikean jalan alla olikin vanhaa ja uutta öljyä tms mitä lie autoista valunut, eikä ollu mitään toivoa saada jalalle pitoa joten pyörä kaatui.
    Pumppujen ympäristö oli kostea joten läiskä ei erottunut iltahämärässä selvästi.
    Kaatumisen jälkeen koitin nostella pyörää pystyyn, mutta alue oli niin liukas ettei ajokengillä saanu mitään pitoa.
    Kävin just juttelee kauppiaan kanssa jonka vastaus lyhyesti oli "se on normaali tilanne tällä pihalla" eikä millään tavoin ollut halukas ottaa vastuuta, saati tulla vastaan vahingon kuluissa.

    Oma vakuutusyhtiö sanoi että toki oman pyörän kaskon piiriin kuuluva vahinko, mutta ainoa neuvo muutoin oli ottaa yhteyttä poliisiin.

    Onkos vinkkejä tai kokemusta miten tämmöisiä tapauksia on hoidettu, koska tuskin oon ensimmäinen enkä viimeinen joka joutuu vastaavaan tilanteeseen.

    Lisään kohta kuvat kun kännykästä ei suostu liittää.

    Kuva kaatumisen jälkeen:

    Liite 19684

    Kuva seuraavalta päivältä

    Liite 19685

    Kuva tältä päivältä

    Liite 19686
    Noo.... alkaako toiminta-ajatus asiassa jalostua?

    Konkretiaa on ketjussa jaeltu maisteltavaksi useammalta taholta ja se tosiaan tahtoo
    kiusallisen usein olla vittumaisen kaukana periaatteen selkeydestä ja helppoudesta.

    Eli vastaa vastaa.... ihan selvä, mutta miten ja millä perusteella määräytyy vastaajan "riittävä huolellisuus" ?

    Tähän ketjussa esitettyyn kysymykseenhän tuo teorian ja käytännön kohtauspisteessä kulminoituu.
    Siihen ei vaan ole absoluuttista vastausta..... vaikka hyvää osviittaa saanee jos polttaa omaa elämän kynttilää....
    tai isolla rahalla jonkun toisen.... kaivaen tuohon sopivia, mahdollisia aiempia "ratkaisuja".

    "Kannattaa pyytää... vaikka ei saiskaan"..... mutta kannattaako jäädä epätoivoisesti rankuttamaan?

    Pykäät kasaan selkeän ja perustellun kirjallisen "ilmoituksen/vaateen/esityksen" ja laitat sen
    sisään jokaisesta asiaan liittyvästä (kinteistönpitäjästä eri ao paikkaan liittyviin toimijoihin) luukusta ja pyydät vastaamaan kohtuulliseksi katsottavassa ajassa.......
    ja mietit sitten sillä aikaa, miten jatkat jos/kun "mato ei maistu".

    Ei tuohon tarvita akateemista tutkintoa tai komealta kalskahtavia titteleitä.
    Pikkasen miettimistä ja "raakaa puurtamista" olennaisissa asioissa.
    Asiat joka tapauksessa ratkaisevat viimekädessä..... ja monella herra isoherralla tahtoo sitten
    kirvelevänä yllätyksenä tulla tuo realiteetti vastaan.

    Pikkujutuilla toki helposti "pyyhitään", mutta se on välillä vaan hyväksyttävä todeten: Yrittänyttä taas laitettiin.

    Mukava se aina on "jutustella", mutta ei se useinkaan johda "ooohan se ilimoja piellynnä" pitemmälle.
    Arvaat varmaan miksi.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #33
    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti


    Muutamat sentään käsittivät asian ytimen tässä asiassa joka ei ole se että "öhö paska kuski kaatukoot".
    Vai olisiko ollut asian ydin siinä että missä on se raja kun otetaan töppi omalle hartioille eikä etsitä syyllistä pelkästään muualta.

    Itsellä ei ainakaan olisi häpyä syyttää huoltoasemaa omasta kaatumisesta sen perusteella että oli naftaa mittarin edessä...
    Supermoto
  4. #34
    Itse laskenut pyörän kyljelleen tuupakan valoissa kun kengän pohjat oli tankkauksen jälkeen niin liukkaat ettei jalka pitänyt pysähtyessä. Toki jo tankatessa tajusin seisovani lätäkössä ja huomasin että jalkatapit erinomaisen liukkaat ajoon lähtiessä.
    Tankkasin siinä Mcdonaldsin yhteydessä olevalla asemalla, teboiliko se nyt on. En kysellyt vastuiden perään.

    Uitin sukan bensatankissa ja putsasin jalkatapit, kengän pohjat ja roikottelin jalkoja maassa kehällä kotimatkan
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  5. #35
    Jälleen kerran ollaan jauliksen kanssa aika samoilla linjoilla Tästähän alkaa uhkaavasti tulla tapa.
  6. #36
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Jälleen kerran ollaan jauliksen kanssa aika samoilla linjoilla Tästähän alkaa uhkaavasti tulla tapa.
    Sullahan on kotarissa WP:n iskaritkin...
    Supermoto
  7. #37
    Ei herneitä tai muitakaan palkokasveja yhteenkään suuttimeen, mutta pakko kysyä; millaiset pläägät teillä on jaloissa, kun lipsuttelette menemään? Mä olen urautuvaa sorttia ja vedellyt vuodet pääksytykseen turvakengillä, yleensä Sievi, enkä ole koskaan huomannut mitään taipumusta liukasteluun, vaikka melko monta huoltoaseman pihaakin on talsittu. Onko siis noissa materiaaleissa ero ja turvakenkä pitää, vaikka vähän "bensadiiselöljylle" altistuisikin. Ainakin ominaisuuksissa niiden kerrotaan kestävän ties mitä kemikaaleja?!?!?!?!?!
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  8. #38
    Tuolla on yksi ratkaistu tapaus: https://www.fine.fi/ratkaisutietokan...vkl-40209.html


    "Kiinteistönomistajan korvausvastuun syntyminen edellyttää laiminlyöntiä kiinteistön kunnossapidosta huolehtimisessa. Koska kiinteistönomistajalla on oikeuskäytännössä katsottu olevan korostettu huolellisuusvelvoite kiinteistönsä alueen turvallisuudesta, vastuun syntyminen arvioidaan käännettyä todistustaakkaa käyttäen. Kiinteistönomistaja voi sen mukaan vapautua vastuusta, mikäli tämä kykenee osoittamaan, että kunnossapitovelvoite on asianmukaisesti täytetty ja että vahinko on näin ollen aiheutunut muusta kuin kiinteistönomistajan syyksi luettavasta seikasta."

    Tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa huoltamon pitäjä nimenomaan tunnusti tietävänsä piha-alueen liukkauden....
  9. #39
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Ei herneitä tai muitakaan palkokasveja yhteenkään suuttimeen, mutta pakko kysyä; millaiset pläägät teillä on jaloissa, kun lipsuttelette menemään? Mä olen urautuvaa sorttia ja vedellyt vuodet pääksytykseen turvakengillä, yleensä Sievi, enkä ole koskaan huomannut mitään taipumusta liukasteluun, vaikka melko monta huoltoaseman pihaakin on talsittu. Onko siis noissa materiaaleissa ero ja turvakenkä pitää, vaikka vähän "bensadiiselöljylle" altistuisikin. Ainakin ominaisuuksissa niiden kerrotaan kestävän ties mitä kemikaaleja?!?!?!?!?!
    Turvakenkien pohjan vaatimuksissa on, että pitoa täytyy löytyä myös öljyisellä alustalla. Mikään ei estä käyttämästä pitävää materiaalia myös muissa kengissä paitsi se, että sellainen maksaa 20c enemmän kenkäparia kohden.
    Periaatteessa valtion, kuntien ja vakuutusyhtiöiden kannattaisi lahjoittaa jokaiselle ilmaiseksi pitävät kengät sillä ehdolla, että sitoutuu käyttämään kenkiä. Liukastumisten aiheuttamat kustannukset ovat kuitenkin miljardiluokkaa vuosittain.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #40
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Ei herneitä tai muitakaan palkokasveja yhteenkään suuttimeen, mutta pakko kysyä; millaiset pläägät teillä on jaloissa, kun lipsuttelette menemään? Mä olen urautuvaa sorttia ja vedellyt vuodet pääksytykseen turvakengillä, yleensä Sievi, enkä ole koskaan huomannut mitään taipumusta liukasteluun, vaikka melko monta huoltoaseman pihaakin on talsittu. Onko siis noissa materiaaleissa ero ja turvakenkä pitää, vaikka vähän "bensadiiselöljylle" altistuisikin. Ainakin ominaisuuksissa niiden kerrotaan kestävän ties mitä kemikaaleja?!?!?!?!?!
    Liittyisikö jotenkin kyykkypyöräilyn vaatimiin ajokenkiin, joiden pohjat ei ole off-road hyväksytyt...
  11. #41
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Liittyisikö jotenkin kyykkypyöräilyn vaatimiin ajokenkiin, joiden pohjat ei ole off-road hyväksytyt...
    Niin no, jos on jotkut metallipalat kantapäissä, niin ne ei pidä missään, mutta en mä nyt ihan sitä tarkoittanut. Mulla ei ole koskaan ollut ns. oikeita ajosaappaita. Teini-iässä vedettiin kevarilla Pekka Lahden bootsit jalassa ja nyt on menty noilla turvakengillä ja ihan heti en vaihda. Toimivat hienosti sekä Rocketin, että naku-XJR:n kanssa.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  12. #42
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Niin no, jos on jotkut metallipalat kantapäissä, niin ne ei pidä missään, mutta en mä nyt ihan sitä tarkoittanut. Mulla ei ole koskaan ollut ns. oikeita ajosaappaita. Teini-iässä vedettiin kevarilla Pekka Lahden bootsit jalassa ja nyt on menty noilla turvakengillä ja ihan heti en vaihda. Toimivat hienosti sekä Rocketin, että naku-XJR:n kanssa.
    Pekka Lahden bootseilla vuodesta -89
    Myös Sieville 10+
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  13. #43
    Jaa-a. Meitä on moneen lähtöön ja kaikki tyylillään.
    Mä oon funtsinu asian niin, kun ajan kesät talvet, että se pärrä kaatuu aina joskus väkisinkin ja se laitetaan semmonen vekotin missä se ei haittaa. Tai sitten kaatumarautaa tms mitä vaan. Jos on muovimopo, niin eiks kannata laittaa ne tapit mitkä ottaa vastaan?


    You make me sick i make music
  14. #44
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Niin no, jos on jotkut metallipalat kantapäissä, niin ne ei pidä missään, mutta en mä nyt ihan sitä tarkoittanut. Mulla ei ole koskaan ollut ns. oikeita ajosaappaita. Teini-iässä vedettiin kevarilla Pekka Lahden bootsit jalassa ja nyt on menty noilla turvakengillä ja ihan heti en vaihda. Toimivat hienosti sekä Rocketin, että naku-XJR:n kanssa.
    Teininä ajettiin retu-kengillä, pohjat jäi joskus matkan varrelle....
    Niin, tai hai-saappailla...
    -Taida nykyteinit tietää koko kengistä....?

    Edit. Lisätty saappaat...
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

    Myytävää; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
  15. #45
    ajosaappaiden pohjat ei ole aina tehty maksimipitoon, koska se on vaarallista. turvallisempaa, että kanta ei tarraa ja liukuu alta, siis oikeassa kaatumisessa.

    eiköhän tämä ole käsitelty, shit happens. Eikun eteenpäin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #46
    On muuten huikea tunne kun on purkka tarttunut ajokengän pohjan ja jalkatapin väliin
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  17. #47
    Lainaa rane58 kirjoitti Katso viesti
    Teininä ajettiin retu-kengillä, pohjat jäi joskus matkan varrelle....
    Niin, tai hai-saappailla...
    -Taida nykyteinit tietää koko kengistä....?

    Edit. Lisätty saappaat...
    Näkeehän tuolla liikenteessä "ajomiehiäkin" aina välillä jotkut perkeleen lipsuttimet tai loufferit jalassa nilkat vaan vilkkuen ja siihen kirsikkana päälle farkuista pilkistävä persvako
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  18. #48
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Näkeehän tuolla liikenteessä "ajomiehiäkin" aina välillä jotkut perkeleen lipsuttimet tai loufferit jalassa nilkat vaan vilkkuen ja siihen kirsikkana päälle farkuista pilkistävä persvako
    Äläs ny, ei tämä ole tekstiiliurheilua....
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

    Myytävää; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
  19. #49
    Lainaa rane58 kirjoitti Katso viesti
    Teininä ajettiin retu-kengillä, pohjat jäi joskus matkan varrelle....
    Niin, tai hai-saappailla...
    -Taida nykyteinit tietää koko kengistä....?

    Edit. Lisätty saappaat...
    Kyllähän sitä kaikkea tehtiin... ja vielä lueteltua paljon hölmöä hölmömpääkin .

    Kun sitten vanhempana miettii, että lottovoitto ei olis huono... mutta antaa perhana odotuttaa itseään,
    ei aina tule ensimmäisenä mieleen olevansa jo voittajien joukossa kun täällä vielä suht ehjänä hymyilee.

    Kaikilla hommat ei menny ihan niin OHO.... ja siitä vaan pään ja korvan välistä.

    Toisaalta.... olisiko muuten mitä muistella... ja hymyillä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20.  
  21. #50
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Huom. garagesale: "se on normaali tilanne tällä pihalla"
    Tuossa lie autoilija roiskinut diiseliä pitkin tannerta. Pihalaatat on liukkaat kuin jään pinta, kun siihen tuota ainetta huiskii. Aivan samoin renkaat ei pidä mitään jos satuu noihin roiskeisiin kunnolla. Huoltamon pitäjällä asia oli tiedossa kun kehuu "se on normaali tilanne tällä pihalla". Huoltamon pitäjä tietää ongelman mutta ei tee asialle mitään.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12