Sivu: 12 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 210111213 ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 381:sta
  1. #331
    Circuit Tools hjelppiä kaipaisin.

    Miten pääsen käsiksi kaatokierroksen dataan?
    Tää ohjelma (samoin, ku racechrono) näyttää vaan täydet ajetut kierrokset.

    Chronossa pääsin kattomaan kaatokierroksen dataa, kun valitsin koko session ja kelasin sitä kautta datan loppuun.

    Edit. Löytyihän se whole session nappula.
    cbr600rr -04
  2. #332
    En mä tosta datasta ainakaan mitään syytä sille kaatoa edeltäneelle härväykselle löydä.
    Tosin eipä mikään kerro, jos vaikka hanska tarttui kaasukapulaan (tai jostain muusta syystä kaasu ei palautunut normaalisti) ja se sai pakan sekaisin, kun ei ollut kameraa kuvaamassa sinne päin..

    kaatodata1.jpg
    cbr600rr -04
  3. #333
    Hartialukko, mutka pitkäksi ja nutulleen. No biggie. Ukko ehjä ja pyörä suunnilleen ehjä niin homma voi jatkua. Ehkä tärkein juttu nyt olisi, että ilmoittaudut johonkin laadukkaaseen rata- ajo kurssiin/koulutukseen ettei seuraava oho- tapahtuma ole kertaluokkaa vakavampi.
    .
  4. #334
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Hartialukko, mutka pitkäksi ja nutulleen. No biggie. Ukko ehjä ja pyörä suunnilleen ehjä niin homma voi jatkua. Ehkä tärkein juttu nyt olisi, että ilmoittaudut johonkin laadukkaaseen rata- ajo kurssiin/koulutukseen ettei seuraava oho- tapahtuma ole kertaluokkaa vakavampi.
    Noh, jos ekan setin kaheksas kierros koitui kohtaloksi, niin ei siinä kyllä kurssit oikein auta. Vaan kuten hän itsekkin sanoi, niin vika oli ihan omassa tekemisessä, ja jälkikäteen voi vaan vetää facepalmua.
    Eli veikkaisin kyll että oppi kerrasta.

    Muistuu mieleen eräs tapaus... Ennen erästä ratareissua kirjoittelin lapulle päivän, setin, ja kierroksen, jolla eräs kuski kaatuu. Noh, kun kuski kaatui, niin kaivoin lapun lompakostani, ja näytin sen kuskille. Setti osui, kierros osui, päiväksi oli veikannut vasta seuraavaa. Kuski fiksasi moponsa, ja ajoi lisää, eikä enää kaatunut.

    Pointti siis lähinnä se, että enpä ole toistaiseksi törmännyt sellaiseen kuskiin, joka ei olisi kaadostaan oppinut jotain, ja muuttanut ihan itse oma ajamistaan sen takia.
    Toki jotkut kaatuu enemmän kuin toiset, mutta niissäkään tapauksissa ulkopuoliset tekijät, kuten koulutukset tai niiden puute, ei ikävä kyllä ole se ratkaiseva tekijä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #335
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Toki jotkut kaatuu enemmän kuin toiset, mutta niissäkään tapauksissa ulkopuoliset tekijät, kuten koulutukset tai niiden puute, ei ikävä kyllä ole se ratkaiseva tekijä.
    Tästä olen kyllä täysin eri mieltä.

    Muutaman vuoden olen vetänyt noita kokopäiväisiä AT4 koulutuksia. Ekan setin teema on yleensä pelkkä rataan omatoiminen tutustuminen, lisäksi saatan radasta riippuen antaa koulutettaville ainoastaan jonkun pienen tehtävän, yleensä katseen käytöstä. Pyrin setin aikana ajamaan jokaisen koulutettavan perässä pari kierrosta.

    Useammankin kerran olen ekan setin aikana miettinyt, että millä ihmeen tempulla noi kaikki neljä selviäisi hengissä tästä päivästä. Lähes kaikissa tapauksissa viimeistään lounastauon jälkeen voi ajaa porukan perässä ilman huolta ja murhetta. Näin nopeasti ja tehokkaasti koulutus toimii, parhaat kierrosaikapudotukset ovat olleet viikonlopun aikana noin viiden sekunnin luokkaa, riskitason pienentyessä 99% -> 1%.

    Lisäksi kurssilla painotan, että tänään kukaan ei yritä parantaa ennätystään, vaan keskittyy koulutukseen. Kierrosajan parantuminen on tarkoitus tapahtua opittujen asioiden omaksumisen myötä omatoimisessa harjoittelussa. Joskus joku on ajanut alle oman ennätyksensä loppupäivästä, mutta noi suurimmat pudotukset tapahtuvat koulutuksen jälkeisenä sunnuntaina.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  6. #336
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Tästä olen kyllä täysin eri mieltä.

    Muutaman vuoden olen vetänyt noita kokopäiväisiä AT4 koulutuksia. Ekan setin teema on yleensä pelkkä rataan omatoiminen tutustuminen, lisäksi saatan radasta riippuen antaa koulutettaville ainoastaan jonkun pienen tehtävän, yleensä katseen käytöstä. Pyrin setin aikana ajamaan jokaisen koulutettavan perässä pari kierrosta.

    Useammankin kerran olen ekan setin aikana miettinyt, että millä ihmeen tempulla noi kaikki neljä selviäisi hengissä tästä päivästä. Lähes kaikissa tapauksissa viimeistään lounastauon jälkeen voi ajaa porukan perässä ilman huolta ja murhetta. Näin nopeasti ja tehokkaasti koulutus toimii, parhaat kierrosaikapudotukset ovat olleet viikonlopun aikana noin viiden sekunnin luokkaa, riskitason pienentyessä 99% -> 1%.

    Lisäksi kurssilla painotan, että tänään kukaan ei yritä parantaa ennätystään, vaan keskittyy koulutukseen. Kierrosajan parantuminen on tarkoitus tapahtua opittujen asioiden omaksumisen myötä omatoimisessa harjoittelussa. Joskus joku on ajanut alle oman ennätyksensä loppupäivästä, mutta noi suurimmat pudotukset tapahtuvat koulutuksen jälkeisenä sunnuntaina.
    Mä taasen nään ton niin, että kyseiset kuskit kyllä kippaavat moponsa, mutta myöhemmin ja kovemmasta vauhdista/ paremalla kierrosajalla.

    Koulutus/opetus kyllä auttaa parantamaan kuskin ajotaitoja, mutta ei se muuta kuskin perusluonnetta/ asennetta. Eli se tiedon antaminen -> taitojen parantuminen auttaa hetkellisesti siirtämään sitä kaadon ajankohtaa eteenpäin.

    Aivan samoin mä olen joskus bongaillut jotain random kuskeja radalla, jotka mun mielestä on pahimmassa kaatoriski-ryhmässä. Olen mennyt niille kertomaan mitä niiden ajossa on vialla. Ne ketkä ovat uskoneet, eivät ole kaataneet mopoaan sinä päivänä/ sinä viikonloppuna. Ja ne jotka jatkoivat samaa rataa ovat kaataneet moponsa jopa saman setina aikana/ otin kyseisen kuskin mustalla lipulla ulos kesken setin, kerroin mitä ei kannata tehdä/ mitä kannattaa tehdä, ja päästin takaisin radalle...

    Voihan se toki olla että em kuski oli erityisherkkä/ mun pedagogiset taidot eivät riittäneet.
    ...mutta sitten taasen se että kyseinen kuski kaatoi moponsa saman kauden aikana vielä kolme kertaa, vaikka kävi erinäisissä koulutuksissa, kertonee ehkä siitä että vika ei ollut ainoastaan mun pedagogisissa taidoissa...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #337
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mä taasen nään ton niin, että kyseiset kuskit kyllä kippaavat moponsa, mutta myöhemmin ja kovemmasta vauhdista/ paremalla kierrosajalla.

    Koulutus/opetus kyllä auttaa parantamaan kuskin ajotaitoja, mutta ei se muuta kuskin perusluonnetta/ asennetta. Eli se tiedon antaminen -> taitojen parantuminen auttaa hetkellisesti siirtämään sitä kaadon ajankohtaa eteenpäin.
    Minä taas näen asian niin, että asiat avaamalla ja oikein perustelemalla pystyy vaikuttamaan myös asenteisiin. Minun koulutustyyli on sellainen, että kovan faktan sijasta yritän saada ihmiset ajattelemaan ja oivaltamaan itse. Silloin tulokset ovat enemmän pysyviä kuin hetkellisiä korjauksia.

    Esimerkkinä koulutettava ajaa Alastarolla päivän alussa vaikkapa 1:38 kierrosajan hirveällä riskillä pulssi 180 ja hiki päässä. Oikeaan suuntaan ohjaamalla päädytään päivän lopuksi samaan kierrosaikaan helpolla ja nätillä ajolla nollariskillä. Parhaillaan noi molemmat setit saa videolle ja niitä analysoimalla voidaan todeta asia heti ja myöhemminkin.

    Näin koulutettava oppii myös analysoimaan omaa tekemistään ja toivottavasti ymmärtämään syyt ja seuraukset. En väitä että tämä toimii sataprosenttisesti, mutta suurimmalle osalle keskiryhmän koulutettavista sadaan tällä aikaiseksi loistavia tuloksia.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  8. #338
    Mun tapauksessa ei varmaan tän talven vouhotuksen jälkeen olis saanut kovin suurta kerrointa sille, että pannutan melko nopeesti.
    Tosin yllätin kyllä ittenikin siinä, miten helvetin typerästi lähdin avaamaan kautta.

    Toivottavasti en yllätä itseäni toistamiseen sillä, että en opi tästä mitään.

    Edelleen on AT suunnitelmissa, jos vaan saan ratapäiviä tälle kesälle.
    cbr600rr -04
  9. #339
    Esso.k
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Pointti siis lähinnä se, että enpä ole toistaiseksi törmännyt sellaiseen kuskiin, joka ei olisi kaadostaan oppinut jotain, ja muuttanut ihan itse oma ajamistaan sen takia.
    Toki jotkut kaatuu enemmän kuin toiset, mutta niissäkään tapauksissa ulkopuoliset tekijät, kuten koulutukset tai niiden puute, ei ikävä kyllä ole se ratkaiseva tekijä.
    nii kysyin jo aiemmi toisessa ketjussa et mitä sä itse oot oppinu niistä kaikista kaadoista? ei tiety mikää pakko vastata näytät vaa aika none juttuines ku niissä aina enemmä ja vähemmä ristiriitasuutta- esmerks meet muka kovempaa ku ajat jarrut pitkäks- ainaha tarvitaa vastavirtaa uijia ja miksei perseeellä puuhu menijöitäki-
  10. #340
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Minä taas näen asian niin, että asiat avaamalla ja oikein perustelemalla pystyy vaikuttamaan myös asenteisiin.
    Juuri näin. Asioiden avaaminen johtaa oivalluksiin, joka taasen on hyvä tie asennemuutoksen kautta tulevaan oppimiseen.

    On naivia väittää etteikö asiaan syvemmin tutustumalla (kurssit/kouluttautumalla) voisi riskejä vähentää ja osaamistaan kasvattaa.
    .
  11. #341
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Minä taas näen asian niin, että asiat avaamalla ja oikein perustelemalla pystyy vaikuttamaan myös asenteisiin. Minun koulutustyyli on sellainen, että kovan faktan sijasta yritän saada ihmiset ajattelemaan ja oivaltamaan itse. Silloin tulokset ovat enemmän pysyviä kuin hetkellisiä korjauksia.

    Esimerkkinä koulutettava ajaa Alastarolla päivän alussa vaikkapa 1:38 kierrosajan hirveällä riskillä pulssi 180 ja hiki päässä. Oikeaan suuntaan ohjaamalla päädytään päivän lopuksi samaan kierrosaikaan helpolla ja nätillä ajolla nollariskillä. Parhaillaan noi molemmat setit saa videolle ja niitä analysoimalla voidaan todeta asia heti ja myöhemminkin.

    Näin koulutettava oppii myös analysoimaan omaa tekemistään ja toivottavasti ymmärtämään syyt ja seuraukset. En väitä että tämä toimii sataprosenttisesti, mutta suurimmalle osalle keskiryhmän koulutettavista sadaan tällä aikaiseksi loistavia tuloksia.
    Eli tarkoittaakos tuo nyt sit käytännössä sitä että keskiryhmässä ei ole tullut kaatoja niillä jotka ovat koulutuksessa olleet?
    Entäs sitten kun ne samat ajelevat nopeassa ryhmässä?
    Tai kun ne samat innostuvat kisaamaan?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #342
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Eli tarkoittaakos tuo nyt sit käytännössä sitä että keskiryhmässä ei ole tullut kaatoja niillä jotka ovat koulutuksessa olleet?
    Entäs sitten kun ne samat ajelevat nopeassa ryhmässä?
    Tai kun ne samat innostuvat kisaamaan?
    Ite opin kaiken englanninkieleni 5-vuotiaasta asti ilman että opin oppitunneilla mitään. Joka ikinen englanninkielen kokeeni koulussa oli väliltä 10- -- 10++. Kaikki englanninkieli tuli opeteltua elokuvista ja lauluista jne...

    Joku joka on lukenu professoriksi englanninkielessä, saattaa takkuilla puhutussa englannissa.

    Tarkoittaako tämä suoralla analyysillä sitä, että mitä enemmä opiskelet englantia, sitä enemmä päi helvettiä se tulee menemään?

    ...vai oisko mahdollisuus siihen että ihmiset on erilaisia ja panostus/lopputulos kombinaatioita on satoja erilaisia riippuen ihmisten taidosta oppia/tehdä asioita? Silti yleensä koulutuksen toteuttaminen perustuu useimmiten ihan suoraan tilastollisiin päätelmiin siitä, mikä toimii ja mikä ei.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  13. #343
    Lähtee taas pahasti raiteilta.
    Jatkoa jossain muussa ketjussa tänks.
    cbr600rr -04
  14. #344
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    ...vai oisko mahdollisuus siihen että ihmiset on erilaisia ja panostus/lopputulos kombinaatioita on satoja erilaisia riippuen ihmisten taidosta oppia/tehdä asioita?
    Niin, kuten sanoin:
    "Toki jotkut kaatuu enemmän kuin toiset, mutta niissäkään tapauksissa ulkopuoliset tekijät, kuten koulutukset tai niiden puute, ei ikävä kyllä ole se ratkaiseva tekijä."
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #345
    KawaJava toimiko se RaceDAC btw kunnolla? Eli oliko siellä signaaleissa sitä kohinaa enää?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  16. #346
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    KawaJava toimiko se RaceDAC btw kunnolla? Eli oliko siellä signaaleissa sitä kohinaa enää?
    Juu se toimii hyvin. Ei kohinoita. Pientä hienosäätöä vaatii vielä kalibrointien kanssa.
    cbr600rr -04
  17. #347
    Huomenna olis tarkoitus mennä tallille purkamaan ja kasaamaan mopo takaisin ajokuntoon.
    Ainoa mitä päällisin puolin näkyi oli: toinen klipari pyörähtänyt sisäputkessa muutaman asteen. Jarrupääsylinteri myös liikahtanut kliparissa hieman. Kaasuvaijerit pyörähtäneet kapulayksikössä. Etukatteessa pieni repeämä. Hiekkaa joka paikassa.

    Sen verran kerkesin jo männä viikolla, että otin katteet veks ja pesin ne. Puhaltelin mopon reilulla paineilmalla. Irrotin kliparit, sekä yläkolmion.
    Avain ei enää suostunut kääntymään virtalukossa, joten sahasin koko lukkosysteemin irti yläkolmiosta (olipa niin erikoisilla pulteilla kiinni, etten edes viitsinyt lähteä etsimään sopivaa avainta kaupasta). Tilalle tulee ihan perus muovilärpäkkeellä suojattu on/off kytkin. Ajonestohärvelin jemmaan johonkin sopivaan paikkaan ja teippaan sen kylkeen avaimen.
    Jarrut täytyy käydä aika huolella läpi, koska pyörä kippas oikeelle kyljelleen ja junttas jarrukahvan pohjaan ja koko pääsylkkä tais hautautua Alastaron hietikolle. Myös jarrusatulat vaatii aika perusteellisen putsauksen.

    Toisesta ketjusta "kaadon jälkeen..." kopioitu lista, niin löytyy huomenna helpommin.
    Tässä kun ei oo usd keulaa, niin täytynee tarkastella tota alakolmio/sisäputkialuetta.

    1) Katteet pois
    2) Yläkolmio ja kliparit irti -> näkee, että klipari ei ole lyönyt ulkoputkea lyttyyn ja tulee varmistettua, että ohjauskolmiot on linjassa *)
    3) Tankki ylös ja ilmaboksi auki -> Yllättävän paljon kiviä ja hiekkaa sinnekin päätyy.
    4) Kaasuvaijereiden ja jarruletkujen tarkistus, että ei ole kaadossa ottanut kipeää.
    5) Jos mopo on yhtään pomppinu, kaikki moottorin kiinnityspultit auki ja uudestaan momenttiin. Monesti kone vähän hakee paikkaansa kaadossa, joten tuolla saa jännitykset rungosta pois.
    6) Vanteet irti ja tasapainotus / tarkistus, ettei ole tullut ruttuja.
    7) Tarkista, että jarrulevyt suorat.
    8) Takarungon tarkistus, ettei ole murtumia
    9) Jalkatappien pultit, kliparit, jarrukahvat yms., jotka ottanut osumaa lentää roskiin ja uutta tilalle.
    10) Jos jarrukahvassa jälkeä niin myös pääsylkän huolellinen tarkistus/jarrujen ilmaus, lyö monesti pääsylkän tiivisteen rikki.
    11) Swingin ja linkun tarkistus, että liikkuu jouhevasti, eikä ole ylimääräistä väljää.
    12) Syylärin/öljynjäähdyttimen tarkistus, kiinnikkeet ottaa itseensä aika herkästi. Käytä vessa lämpimäksi ja tarkista ettei ole vuotoja, tarkista myös syylärin korkin paineen pitävyys.
    13) Ohjausiskarin ja sen kiinnikkeiden tarkistus, herkästi hörppää ilmaa tai varsi/kiinnikkeet vääntyy, kun tulee kovempi isku.
    14) Ohjauslaakerin tarkistus ja putsaus, yllättävän paljon sinnekin menee soraa, kun sopivasti kaatuu.
    15) Jos käytössä koneenposken suojat, irroita ne ja tarkista, että koppa alla on ehjä ja pultit momentissa.
    16) Lisäksi normaalit vuototarkistukset. Ilman katteita peli lämpimäksi ja varmistaa, että mistään ei tihku mitään.

    Mitens toi syylarin korkin paineenpitävyys? Pystyykö tarkastamaan ilman erikoiskaluja?
    Sitä joskus ennenkin miettinyt, mutta annoin olla, kun ei vuotanut ja neste tuntui liikkuvan letkuissa.

    Edit. Niin ja sitä kaasun toimintaa pitää tarkastella ja testailla muutaman miljoonaa kertaa, kun sellanen ajatus mulla oli ennen kippiä, että nyt hirtti kaasu, pyörä pystyyn, jarru pohjaan.
    cbr600rr -04
  18. #348
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Mitens toi syylarin korkin paineenpitävyys? Pystyykö tarkastamaan ilman erikoiskaluja?
    Sitä joskus ennenkin miettinyt, mutta annoin olla, kun ei vuotanut ja neste tuntui liikkuvan letkuissa.
    Syylärin flektin piuha irti (jos on), ja käytät konetta niin kauan että lämmöt 110. Ja sammutat koneen, lämmön pitäis nousta viel muutaman asteen.
    Jonku 115-119 pitäis korkin kestää.
    Koska paineistettu systeemi, niin kone ei keitä.

    Jossain 120-124 asteen kieppeillä/jälkeen kone tod näk viimeistään keittää ja puskee vettä paisarin letkuun ja paisarista pihalle. Älä ole sen tiellä ellet halua palovammoja.

    Jos taas kone rupee puskeen vettä pihalle jo 100-115, niin sitten jostain vuotaa paineet pihalle, korkki yks mahdollinen syyllinen, voi olla joku muukin paikka, hiusmurtuma kaadon jälkeen tms.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  19. #349
    Oolraid. Tänks. Täytyy testata ja pysyä hereillä, etten sulata koko Hondaa samalla.
    cbr600rr -04
  20. #350
    Jäähdytysjärjestelmä koeponnistettu 112 asteeseen saakka ja hyvin skulaa.

    Jarruja putsailtu ja nylkytelty edestakas. Kiiltää ja toimii. Vielä oli männissä tiivisteet paikallaan, eikä vuotojakaan havaittavissa.

    Ilmanputsari ja imutorvet tyhjennetty hiekasta. Kyllähän sitä siellä olikin.

    Kaasun toimintaa tarkasteltu ja läppämekanismia voideltu. Hyvin sekin pelaa.

    Onnistuin käräyttämään pääsulakkeen virtalukon piuhoja kuoriessa. Muista ostaa uus varasulake 30A.

    Etupamput ja katteen korjaus jäi seuraavaan kertaan.

    Seuraava ratapäivä suunnitteilla vielä ennen juhannusta. Orgin päiville olis kova hinku, mutta taipuu melko huonosti kalenteriin ja kukkaroon.
    Toivottavasti sais pari päivää fiksua ajoa alle ja toivottavasti mahtuis AT neloselle heinäkuussa.

    Rokkenroll
    cbr600rr -04
  21. #351
    Ja racedaccimuistiinpanoja lämpötilan härväystä varten tulevaisuuteen.

    75=2680
    80=2480
    85=2280
    90=2150
    95=2000
    100=1880
    105=1700
    110=1580

    Onpas epämääräisiä lukemia..
    cbr600rr -04
  22. #352
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti sais pari päivää fiksua ajoa alle ja toivottavasti mahtuis AT neloselle heinäkuussa.
    Yleensä nämä Alastaron AT4:t on myyty loppuun vauhdilla. Jos haluat kurssille, niin kannattaa olla nopeana silloin kun myynti alkaa.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  23. #353
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Ja racedaccimuistiinpanoja lämpötilan härväystä varten tulevaisuuteen.

    75=2680
    80=2480
    85=2280
    90=2150
    95=2000
    100=1880
    105=1700
    110=1580

    Onpas epämääräisiä lukemia..
    Noi lämpöanturit tuppaa olemaan aika epälineaarisia. Kandee tehdä se anturin konfaus lookup tablella racedaciin.
    Superbike #7
  24. #354
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Noi lämpöanturit tuppaa olemaan aika epälineaarisia. Kandee tehdä se anturin konfaus lookup tablella racedaciin.
    Okei, eli siis ihan normaalia tämä epämääräisyys.
    Täytyy tutustua tuohon lookuppiin seuraavaks.

    Samalla pitää hienosäätää kaasukäyrää.
    cbr600rr -04
  25. #355
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Yleensä nämä Alastaron AT4:t on myyty loppuun vauhdilla. Jos haluat kurssille, niin kannattaa olla nopeana silloin kun myynti alkaa.
    Oolraid. Täytyy olla sormi napilla hyvissä ajoin.
    cbr600rr -04
  26. #356
    FB_IMG_1591374849387.jpg

    On se helppoa tämä motoristin elämä.
    Perjantai-ilta, kotona notkun foorumilla ja naisia riittää.
    cbr600rr -04
  27. #357
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    On se helppoa tämä motoristin elämä.
    Perjantai-ilta, kotona notkun foorumilla ja naisia riittää.
    Joo, tämähän on tän harrastuksen suurin rasite: yrittää potkia kiimaisimpia naisia pois jaloista

    Liisa 24v, joka laittoi just yksäriä, haluaisi varmaan nähdä mut just nyt kun makaan sohvalla pieruverkkareissa
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  28. #358
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Joo, tämähän on tän harrastuksen suurin rasite: yrittää potkia kiimaisimpia naisia pois jaloista

    Liisa 24v, joka laittoi just yksäriä, haluaisi varmaan nähdä mut just nyt kun makaan sohvalla pieruverkkareissa
    Kukapa ei haluis!
    cbr600rr -04
  29. #359
    Ostin lipun tuonne RMHeinon päivälle 14.6.
    Jos muita osallistujia täältä, niin tulkaa turisemaan.
    cbr600rr -04
  30.  
  31. #360
    Heinon päivälle menossa kanssa, jos vaan saa mopon kasaan tiistain iltavuorolla sattuneen tulipalon jäljiltä.
    Blaablaa
Sivu: 12 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 210111213 ViimeinenViimeinen