Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Moi tietäjille. Kesäkuun alussa ylitin rajan Unkariin ja välittömästi muutaman sadan metrin jälkeen kurvasin huoltoasemalle ja ostin vinjetin. Pieniä kielivaikeuksia oli, mutta ainoa mistä huoltamotyöntekijä oli kiinnostunut oli se, että oliko rekkari oikein ja olihan se. Maksoi muuten 1470 florinttia. Nyt sitten on tullut jo kaksi eri sakkoa EPCPLC:stä, joka hoitaa sakotusta ja syynä vinjetin puute. Ensimmäinen heti parikymmentä kilometriä rajan ylityksen jälkeiseltä kohdalta ja toinen muualta parin päivän päästä.

    Kolmaskin on vielä tulossa, mutta postin koomailujen takia kirjattu kirje ei ollutkaan vielä konttorilla, vaikka saapumisilmoituksen mukaan olisi ollut,

    Kun tavaan noita saatekirjeen ohjeita, siellä puhutaan Unkarin eri alueista. Onko niin, että jokaiselle pitäisi olla oma vinjettinsä niin kuin saate antaa ymmärtää? Mistä helvetistä turisti voi tietää millä alueella milloinkin on? Onneksi kuitti on tallella ja sitä olen valitukseeni oheistanut.

    Uhkaukset sakkokirjeessä ovat kovat. Kehottavat maksamaan 60 päivän kuluessa 52 € vaikka valitus päällä. Palauttaisivat sitten rahat mikäli valitus on aiheellinen. 60 päivän jälkeen saisikin sitten maksaa jo 123 € ja jos ei sitäkään maksa tulee haaste. Minä en ajatellut maksaa noille mulkuille mitään koska en usko että palauttavat koskaan mitään.

    Kysymys kuuluu onko muilla kokemusta vastaavasta ja miten asia on edennyt/selvinnyt? Jos minulle on myyty väärä vinjetti niin missä oikeus ja kohtuus?

    Kokemuksia asiasta anyone?

    Kiitos.
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
  2. #2
    https://ematrica.nemzetiutdij.hu/ Ostin tuolta kuukausi sitten tuon 10 päivän vignetin. Ei tuossa ainakaan eritellä mitenkään Unkarin eri alueita, koko maahan on tarjolla sama vignetti. Olin siinä käsityksessä että tuo e-vignetti on Unkarissa ainoa vaihtoehto eikä huoltoasemilta edes saisi vignettejä. Olin siis väärässä.
    .
  3. #3
    Ostin pensa-asemalta ja ei tullut mieleenkään että olisi voimassa vain tietyillä alueilla.
    Joku kieltä ymmärtävä voi tuon kääntää.


    Edit: nyt kun tarkemmin muistelen parin vuoden takaista omaa vastaavaa juttua, niin se "sakkoasia" oli ainoastaan aluekohtainen. Eli jos ajat vaan jossain osassa maata tulee yksi sakko mutta jos ajat koko maan halki, niin mulle tuli myös se 3 kpl.
    Viimeksi muokannut: ktv; 09.10.2019 klo 21:31.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  4. #4
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Ostin pensa-asemalta ja ei tullut mieleenkään että olisi voimassa vain tietyillä alueilla.
    Joku kieltä ymmärtävä voi tuon kääntää.
    Minun kuittini on juurikin samanlainen. Keskeltä tosin jo haalistunut lukukelvottomaksi mutta ostopaikka, voimassaoloaika, rekkari ja leima näkyy selvästi. 03.06.19 ostettu ja 1. sakko tuli viime viikolla. Toivottavasti Sinulle ei kohta tule kirjattuja kirjeitä.

    EDIT: Perskules. Laittaisin kuvan omastani mutta ei vaan onnistu.
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
  5. #5
    2 kertaa selvitellyt asiaa juuri huoltsikalla tai vastaavalla kioskilla. 2 kerralla itämainen rekkakuski sai sellaista huutoa tiskin takaa et oli varmasti koko aseman väelle asia selkeä.. Kolmannella kerralla ostin sähköisestä palvelusta ja toimi hyvin! Lisäksi voitti paljon aikaa ku ei tarvinnut pysähtyä ostelemaan.
    [
  6. #6
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    https://ematrica.nemzetiutdij.hu/ Ostin tuolta kuukausi sitten tuon 10 päivän vignetin. Ei tuossa ainakaan eritellä mitenkään Unkarin eri alueita, koko maahan on tarjolla sama vignetti. Olin siinä käsityksessä että tuo e-vignetti on Unkarissa ainoa vaihtoehto eikä huoltoasemilta edes saisi vignettejä. Olin siis väärässä.
    Näkyy tuolla ohjesivulla lukevan, että vuosivinjettejä ei saa enää huoltoasemilta, siitä lienee kenties tuo väärinkäsitys peräisin.
  7. #7
    Minulla lukee jostain syystä Country Code:ssa Luxemburg. Huomasin juuri. Mitä kettua! Lähettäisivät sakkonsa sitten sinne vaan hyvin tuntuu tänne kuitenkin tulevan
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
  8. #8
    Lainaa viromi kirjoitti Katso viesti
    Minulla lukee jostain syystä Country Code:ssa Luxemburg. Huomasin juuri. Mitä kettua! Lähettäisivät sakkonsa sitten sinne vaan hyvin tuntuu tänne kuitenkin tulevan
    No tuohan sen selittää sitten. Jos systeemiin on laitettu sinun rekkari ja maaksi Luxemburg, niin silloin tietysti suomipyörä ansaitsee sakot vignetin puutteesta. Joku kuvitteellinen Luxemburgilainen pyörä olisi saanut toki ajella, jos rekisterinumero olisi sattunut olemaan sama.

    Se onkin sitten jännä kuulla, että hyväksytäänkö valitusta edes maksukuittia vastaan, vai onko vika byrokraatin mielestä yksinomaan kuskin, joka ei ole tarkastanut saamaansa kuittia huolella. Ottaen huomioon mediassakin esillä olleet Unkarin ja Suomen vastaiset nokittelut jotenkin arvaan, että valituksen läpimeno voi olla heikkoa.
  9.  
  10. #9
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    No tuohan sen selittää sitten. Jos systeemiin on laitettu sinun rekkari ja maaksi Luxemburg, niin silloin tietysti suomipyörä ansaitsee sakot vignetin puutteesta. Joku kuvitteellinen Luxemburgilainen pyörä olisi saanut toki ajella, jos rekisterinumero olisi sattunut olemaan sama.

    Se onkin sitten jännä kuulla, että hyväksytäänkö valitusta edes maksukuittia vastaan, vai onko vika byrokraatin mielestä yksinomaan kuskin, joka ei ole tarkastanut saamaansa kuittia huolella. Ottaen huomioon mediassakin esillä olleet Unkarin ja Suomen vastaiset nokittelut jotenkin arvaan, että valituksen läpimeno voi olla heikkoa.
    Niinpä. Onneksi perijänä on Brittifirma jolle homma ulkoistettu. Eiköhän niiden kanssa asia selviä ja ne hoitanevat asian Unkarin viranomaisten kanssa. Senttiäkään en aio maksaa. Jos seuraamuksia tulee haastan huoltoaseman ja Orbanin oikeuteen
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA