Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Tekisi mieli hankkia avattava kypärä ensi kesäksi. Kokemusta on parista edullisemman pään (<200€) avattavasta, Airohista ja Cabergista. Kummastakaan ei jäänyt kovin hyviä fiiliksiä. Nykyinen pottani on Shoei NXR joka on todella hyvä ja istuu hyvin päähäni. Eli Shoei Neotec 2 olisi tietty hyvä mutta on aika arvokaskin.

    Olen vähän vilkuillut noita edullisempia avattavia, esim Motonetissä on HJC:n mallit RPHA 90 ja halvempi IS-MAX II. Tuo RPHA 90 vaikutti hyvältä kun sovittelin. Mielenkiintoisesti HJC:n koko M oli sopiva, kun taas Shoeista koko L sopii mulle. Kärkkäisellä katselin Schubertejä, nehän on kehuttuja ja aika hintavia myös. Ei oikein vakuuttanut kun yli 400€:n malli kypärästä oli se leukaosan ilmaräppänä irti, näytti tosi heppoiselta rakenteelta. Malli taisi olla C3.

    Mitäs muita hyväksi havaittuja vaihtoehtoja on kotimaan kaupoissa? Kehu/hauku omaasi jos on kokemusta.
    Jos MP-messuilla kävisi sitten kokeilemassa ja tinkaamassa uutta ruukkua.
  2. #2
  3. #3
    Mulla on ollut Schuberthin S1 ja S2 sekä keulaportti malleina 2x C3:n.Ei ol ollut laatuongelmia, enkä edes harkitse muita malleja, varsinkin kun minun leukani ei meinaa muihin mahtua.

    Roofia kokeilin ja kamalampaa pottaa saa hakea.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  4. #4
    Lainaa FinnDRZ kirjoitti Katso viesti
    nolan n100-5
    Piti oikein kuukkeloida että mikäs se tuo on ja epäilykset osui oikeaan. Mulla on itsellä tuo Nolan n104 joka näyttäisi olevan n100-5 mallin isä/äiti ja veljenpoikakin vissiin.

    Vanhemman mallin perusteella voisin kyllä suositella tuota. Näkyvät laittaneen siihen kuristettavan kaulaosan jolla saa vetoa ja meteliä vaimennettua kypärän sisässä. Ainakin vanhempi versus oli luokiteltu sekä avo että umpipotaksi, kun tuo keulaportti on lukittavissa paikoilleen, tosin portti auki on melkoinen ilmanvastus kovissa nopeuksissa. Visiirihän tuossa on ihan helkkarin iso, ainakin itsellä koko naama näkyy ruudussa, ei siis rajoita näkyvyyttää ainakaan minulla. Kokeilu suositus ainakin täältä.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  5. #5
    Mulla oli joitain vuosia takaperin X-liten joku avattava malli, hyvät muistot siitä jäi, käytännössä ei mitään vikaa. Käyttö loppui kun oikukas mieleni rupesi ajattelemaan että kypärän värinä mattaharmaa ei enää olekaan niin style. Ja että avattavan kypärän image on liian setämäinen suhteessa urheilulliseen bodyyni ja urheilulliseen pyörääni. Toki avattava rakenne lisää painoa ja hintaa.
    Viimeksi muokannut: TIJ; 06.10.2019 klo 00:28.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  6. #6
    Viime messuilla sovittelin Scorpion-merkkistä avattavaa. Edullinen mutta varsin hyvän tuntuinen. En kuitenkaan vielä ryhtynyt kun C3 pro on vielä melko hyväkuntoinen. Ehkä hommaan E1:n kun siihen käy sama audiokaulus. Lippa olis poikaa vastavaloon ajaessa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #7
    Tätä sivustoa kannattanee vilkaista ettei valinta jää pelkästään istuvuuden ja ulkokultaisuuden varaan, mitkä nekin toki tärkeitä, mutta pitää muistaa se potan syvin merkitys. Linkissä avattavat ja 5 tähteä, 4:llä tähdellä valikoimaa huomattavasti enemmän, mutta kannattaako siitä enää tähtiä vähentää? https://sharp.dft.gov.uk/helmets/?ma...3&min-rating=5 EDIT Avo Caberg ajossa.
    Viimeksi muokannut: tst; 06.10.2019 klo 12:54.
  8. #8
    Mulla on pari vuotta ollut HJC R-PHA Max EVO. Hyvin se istuu minun päähän ja toimintoihin/toimintaankin olen ollut tyytyväinen. Mitä se nyt tuntuu vähän äänekkäältä.
    Vähän arveluttaa se aurinkovisiirin käyttö, siis se liukusäädin kun se on siinä aivan kypärän päälaella. Toimii kyllä hyvin mutta heikentääköhän potan kestävyyttä "tilanteessa?" Kuitenkin sen 5cm halkio.
    Itellä suunnitteilla seuraavaksi Schuberth E1. Kokemuksia jos löytyy, kertokaa.
  9. #9
    Joo, en jaksanut tuossa aloituksessa ruotimaan mikä oli huonoa Airohissa (en muista mallia) ja Cabergin Duke II avattavissa.

    Airohissa ei periaatteessa ollut muuta vikaa kuin kova melu ja se muuttui L-kokoisena vähän isoksi; pehmusteet taisi vähän painua käytössä niin se alkoi pyörimään päässä. Pikkaisen siitä paistoi edukkuus mutta ihan suht soiva peli, halvalla saa halpaa.

    Caberg oli muuten hyvän tuntuinen hintaisekseen, mutta leukaosa oli niin ahdas että jouduin "imemään" leukaa sisään että sen sai lukittua. Tätä erittäin ärsyttävää ominaisuutta en huomannut ennenkuin ajossa. Leuan ja kypärän väliin jäi varmaan puoli senttiä. Lisäksi lukitus oli niin jäykkä että sitä sai keskittyä painamaan kiinni kunnolla.

    Motonetissä sovittelin tosiaan HJC RPHA 90 pottaa ja se vaikutti muuten hyvältä paitsi visiirin lukitus kynsi on keskellä visiiriä. Pöljän oloinen paikka, vasurillahan sitä yleensä operoidaan. Ehkä siihen tottuu. RPHA 90 ei kyllä ole halpa, mutta nyt se olis ollut 300e kintailla alennuksessa.

    Noita Sharpin tähtiluokituksia on tullut katseltuakin, ihan hyvää osviittaa antaa kypärän turvallisuudesta. Esim. Cabergin Duke on 5 tähden potta ja uudempaa versiota saa parilla sadalla. Harmi ettei sopinut oman kuulan muotoon. https://sharp.dft.gov.uk/helmets/caberg-duke/ 3 kertaa kalliimpi Shoei Neotec 2 on saanut yhden tähden vähemmän...
  10. #10
    Shoei Neotec 2 ollut viime kesästä ja ainoa suurempi miinus on minusta melu joka subjekltiivisesti ottaen vastaava kuin edellisessä Nolan N-100 mallissa (vuodelta 1 tai 2). Olisin odottanut edes vähän hiljaisempaa mutta ei. Aina nää suhisee. Tai en ole löytänyt minulle istuvaa ja hiljaista.
    Istuu kuin hansikas ja tämä olikin tärkein valintakriteeri, vähän nikottelin hintaa mutta ei auta kun muut potat eivät vaan istuneet mun S-nuppiin.
    Visiiri toimii hyvin eikä huurru lyhyissä taajama-ajoissa mitä yleensä liikun. Ja toi aurinkovisiiri on todella kätevä, olen jättänyt aurinkolasit (omilla vahvuuksilla) kokonaan pois mikä helpottaa kun ei ole kaksi laseja mukana.

    Ajattelin kohta purkaa kaikki visiirit ja putsata ne jotenkin, 6 pintaa pitäisi saada puhtaaksi naarmuttomasti.
    Visiirin irroitus on helppo ja onnistuin sen viime kesänä saamaan takaisin aika helposti. Vähän piti pähkäillä.
  11. #11
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    Paras mikä käy päähäni on vanha AGV Longway ja hiljainenkin on...
    Jokaisella on erillainen polla, täytyy sovitella että löytyy se hyvä tai siedettävä....
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

    Myytävää; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
  12. #12
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli joitain vuosia takaperin X-liten joku avattava malli, hyvät muistot siitä jäi, käytännössä ei mitään vikaa. Käyttö loppui kun oikukas mieleni rupesi ajattelemaan että kypärän värinä mattaharmaa ei enää olekaan niin style. Ja että avattavan kypärän image on liian setämäinen suhteessa urheilulliseen bodyyni ja urheilulliseen pyörääni. Toki avattava rakenne lisää painoa ja hintaa.
    Mä olen taasen täysin setämäinen ja pyörä on matkajuhta mutta en silti osaa käyttää avattavaa kypärää. Ostin aikanaan Shubertin mutta pakko oli myydä pois ja palata Shoei Raid II:n joka sopii mulle kuin nakutettu.
    FJR -17
  13. #13
    Yksi yhdelle ja toinen toiselle.

    Silmälasien käyttäjänä olen vannoutunut avokypärän tai avattavan kypärän käyttäjä.
    Minun päähän Shubert C2 istuu oikein hyvin ja sillä perusteella se aikoinaan valikoitui.
    Ensin sovitus ja se mikä tuntui hyvältä, niin sitten vasta katsottiin merkki, malli ja hintalappu.

    Jos jotain negatiivista C2:sesta hakee, niin pin lock on liian keskellä visiiriä. Se voisi olla enemmän visiirin yläreunassa.

    Kypärä on kuitenkin rätkäillessä koko ajan päässä ja ainakin mie tykkään pitää päässä asiaa, joka ei koko ajan harmita. Olkoonkin, että se ei ole sama kypärä kuin Rossilla...
  14. #14
  15. #15
    Lainaa yxjaska kirjoitti Katso viesti
    Shoei Neotec 2 ollut viime kesästä ja ainoa suurempi miinus on minusta melu joka subjekltiivisesti ottaen vastaava kuin edellisessä Nolan N-100 mallissa (vuodelta 1 tai 2). Olisin odottanut edes vähän hiljaisempaa mutta ei. Aina nää suhisee. Tai en ole löytänyt minulle istuvaa ja hiljaista.
    Istuu kuin hansikas ja tämä olikin tärkein valintakriteeri, vähän nikottelin hintaa mutta ei auta kun muut potat eivät vaan istuneet mun S-nuppiin.
    Visiiri toimii hyvin eikä huurru lyhyissä taajama-ajoissa mitä yleensä liikun. Ja toi aurinkovisiiri on todella kätevä, olen jättänyt aurinkolasit (omilla vahvuuksilla) kokonaan pois mikä helpottaa kun ei ole kaksi laseja mukana.

    Ajattelin kohta purkaa kaikki visiirit ja putsata ne jotenkin, 6 pintaa pitäisi saada puhtaaksi naarmuttomasti.
    Visiirin irroitus on helppo ja onnistuin sen viime kesänä saamaan takaisin aika helposti. Vähän piti pähkäillä.
    Tuo Neotecin meluisuus on aika mielenkiintoinen juttu.
    Siitähän on puhuttu jonkin verran muissakin yhteyksissä.

    Ristiriitahan tulee siitä, että testitulokset / toisten käyttäjien käytännön havainnot lyövät
    toisiaan korville.... sanan varsinaisessa merkityksessä.

    Ykkösessä tuo oli muuten hienoon ja mukavaan ruukkuun nähden suorastaan masentava kokemus.
    Kakkoseen tuli aikamoinen määrä pieniä fixejä.... ties mistä eri syistä, mutta vaikuttaisi tuo
    vanha ristiriita olevan edelleen merkittävällä tavalla olemassa.

    Niin tai näin..... ruukun alaosalla / kaulan alueen vaatetuksella näyttäisi olevan hyvin ratkaiseva merkitys, joka
    ei monella muulla ruukulla ( Shoeillakaan ) ole yhtään niin merkityksellinen melun suhteen.

    "Sopivuus päähän" on tietysti laaja-alainen homma, eikä keskity pelkästään istuvuuteen/mukavuuten.

    Tämä on vaan jotenkin pakko hyväksyä toisilla käyttäjillä, että muuten täydellinen ruukku ei ole
    melun suhteen edes oikealla suunnalla joihinkin ruotoihin/yleisiin ajovarusteisiin yhdistettynä.....
    kun taas toiset ovat. Ihan käytännön esimerkkejä löytyy sellaisestakin, että vanhassa Multitecissä
    on Neoteciin verraten hiljaista kuin huopatossutehtaassa.... vaikka on muilta ominaisuuksiltaan heikompi.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #16
    Asiaa hieman sivuten:

    Oliko noihin SM-kisoihin tietty kypärästandardi joka vaadittiin että se kelpaa kilpailuihin?

    Muistaakseni avattava kypärä ei saanut olla, vaan umpio vaadittiin, mutta oliko siinä joku laatuluokitus?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  17. #17
    Ittellä on menossa toinen avattava kypärä.

    Ekan ostin -07, HJC FS-Max
    Ja nyt on muutaman vuoden ollut Scorpion Exo 3000 Air.

    Hyvää HJC:ssä
    - selvästi suurempi katselukulma, eli isompi "ikkuna".

    Hyvää Scorpionissa
    - Jämäkämpi leukaosa ja visiiri
    - Visiiri menee kiinni saakka vasemmalla kädellä. HJC:n visiiri jää vähän vinoon kun sen sulkee yhdellä kädellä. Täysin kiinni saa vasta kun painaa visiirin oikeankin reunan erikseen alas.

    Meluisuudesta vaikea sanoa mitään, kun ajaa aina tulpat korvilla ja nyt on kovin erilainen pyörä kuin -07...-10.

    Sanoisin että avattava potta on silmälasi ihmisille kyllä melkoinen mukavuustekijä.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  18. #18
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Sanoisin että avattava potta on silmälasi ihmisille kyllä melkoinen mukavuustekijä.
    Minä en oo tuostakaan enää ihan varma, ainakin itse joudun ottamaan lasit pois kun kypärää päähän laittaa tai ottaa pois.

    Kolme vuotta meni HJC IS-MAX II:lla, ihan hyvä potta, mutta melko äänekäs ja vähän myös painava. Se jää nyt eläkkeelle ja umpipottaa tilalle.
    Lajin halpuus viehättää.
  19. #19
    Haviksen kanssa samaa mieltä, avattava potta on mukavuustekijä rillipäille. https://billyscrashhelmets.co.uk/tag/glasses/page/2/ EDIT Lasit voi olla päässä kun laittaa kypärän paikalleen.
    Viimeksi muokannut: tst; 08.10.2019 klo 09:43.
  20. #20
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Tuo Neotecin meluisuus on aika mielenkiintoinen juttu.
    Siitähän on puhuttu jonkin verran muissakin yhteyksissä.

    Ristiriitahan tulee siitä, että testitulokset / toisten käyttäjien käytännön havainnot lyövät
    toisiaan korville.... sanan varsinaisessa merkityksessä.

    Ykkösessä tuo oli muuten hienoon ja mukavaan ruukkuun nähden suorastaan masentava kokemus.
    Kakkoseen tuli aikamoinen määrä pieniä fixejä.... ties mistä eri syistä, mutta vaikuttaisi tuo
    vanha ristiriita olevan edelleen merkittävällä tavalla olemassa.

    Niin tai näin..... ruukun alaosalla / kaulan alueen vaatetuksella näyttäisi olevan hyvin ratkaiseva merkitys, joka
    ei monella muulla ruukulla ( Shoeillakaan ) ole yhtään niin merkityksellinen melun suhteen.

    "Sopivuus päähän" on tietysti laaja-alainen homma, eikä keskity pelkästään istuvuuteen/mukavuuten.

    Tämä on vaan jotenkin pakko hyväksyä toisilla käyttäjillä, että muuten täydellinen ruukku ei ole
    melun suhteen edes oikealla suunnalla joihinkin ruotoihin/yleisiin ajovarusteisiin yhdistettynä.....
    kun taas toiset ovat. Ihan käytännön esimerkkejä löytyy sellaisestakin, että vanhassa Multitecissä
    on Neoteciin verraten hiljaista kuin huopatossutehtaassa.... vaikka on muilta ominaisuuksiltaan heikompi.
    Jätin tämän mainitsematta mutta juuri tuo kaulan alue on minusta kriittinen melun suhteen.
    Jos laittaa ajaessa kytkinkäden kaulalle peukalo toisella puolella ikäänkuin kuritusote niin se melu vaimenee kummasti.
    Nolanissa oli pieni lisäpala visiirin alareunassa tukkimassa kaulan aluetta ja Neotecissa vastaava - ehkä ne ei vaan toimi kaikilla (minulla?) vaan pitää laittaa paksu kaulaliina jos se auttaisi.

    Täytyy mennä sillä mitä on mutta koeajo 120 km/h tai tuulitunneli johon mallaamaan olisi hyvä juttu
  21. #21
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Minä en oo tuostakaan enää ihan varma, ainakin itse joudun ottamaan lasit pois kun kypärää päähän laittaa tai ottaa pois.
    Nämä "liian tiukat istuvuudeltaan" tippuu heti ekaksi sovituksessa jos lasit ei pysy päässä kun vetää potan päähän.

    Kehitys kehittyy, sen huomasin kun menin ostamaan uutta pottaa. Tuntuu että toppaukset on tuplaantuneet sitten viimeksi ostetusta ja kuoret on valtavat. Varsinkin avopotat on menettäneet eleganssinsa täysin, mitä yhdessä liikkeessä kokeilin. Hirveän näköisiä. Kaipa nämä ovat sitten turvallisia.
  22. #22
    Tässäpä keskimääräistä pidempi artikkeli kypärämeluun (englanniksi). Myös kypärän alaosan fyllaus + kauluri tms mainitaan, tosin pienempänä tekijänä.

    https://advrider.com/windscreens-and...cycle-helmets/
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  23. #23
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Minä en oo tuostakaan enää ihan varma, ainakin itse joudun ottamaan lasit pois kun kypärää päähän laittaa tai ottaa pois.

    Kolme vuotta meni HJC IS-MAX II:lla, ihan hyvä potta, mutta melko äänekäs ja vähän myös painava. Se jää nyt eläkkeelle ja umpipottaa tilalle.
    Sen takia minäkin luovuin melko nopeasti avattavasta kun kumminkin piti pelata lasien kanssa.
    FJR -17
  24. #24
    Lainaa yxjaska kirjoitti Katso viesti
    Kehitys kehittyy, sen huomasin kun menin ostamaan uutta pottaa. Tuntuu että toppaukset on tuplaantuneet sitten viimeksi ostetusta ja kuoret on valtavat. Varsinkin avopotat on menettäneet eleganssinsa täysin, mitä yhdessä liikkeessä kokeilin. Hirveän näköisiä. Kaipa nämä ovat sitten turvallisia.
    Sanopa muuta. Mulla on avopotta jota olen käyttänyt ehkä viis kertaa kahden kesän aikana. Muuten hyvä mutta on niin iso että melkein nolottaa ajaa se päässä.

    Neotec 2.sta; muutamakin omistaja kommentoi jossain Youtube review videon kommenteissa että ne ilmanottoaukot päälaella on niin isot että niistä mahtuu ampiainen sisään. Ikävä tilanne satasen vauhdissa kun alkaa pörinä käymään potan sisällä.
  25. #25
    Itse hankin hiljattain AGV Compact ST:n. Ostin koska se oli edullinen avattava (<200e).

    En ostaisi enää. Kypärä on tosi äänekäs: vaatii kunnon korvatulpat, että viitsii ajaa yli satasta - ja mieluummin silloinkin visiiri auki.

    Lisäksi aukaisumekanismi on huono. Kun visiiri on ylhäällä ja leukaosan nostaa, visiirin pitäisi lukittautua leukaosaan (en keksinyt tähän hätään parempaa sanaa). No ei mene niin, vaan visiiri karkaa pään yli. Tämän sitten huomaakin nopeasti, sillä tuuli ottaa siihen hyvin kiinni. Ja sen jälkeen saa räpeltää visiirin käsin paikoilleen.

    Varmaan hankkisin nyt noin samanhintaisen Scorpion ADX:n, jossa iso visiiri. On vissiin pärjännyt turvallisuustesteissä.

    Muokkaus: kypärä on myös kookas.
    Viimeksi muokannut: Alppi-kiisseli; 09.10.2019 klo 13:33. Syy: lisätieto
    Honda Africa Twin DCT 2016
  26. #26
    Sisäinen Sulo Vilen heräsi kun oli niin hyvä tarjous Motonetissä että tuli hieraistua vielä syksyn kunniaksi pottakaupat. Siellä oli HJC:n kypäriä puoleen hintaan, ulkomaan nettikaupatkaan ei myy noin edullisesti. Haaviin tarttui HJC IS-MAX II eli edullisemman pään avattava kypärä, hintaa alle satanen.
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/4003...-kypara-MC-1SF

    Eihän se kypärien mersu ole mutta hinta/laatusuhde pitäisi olla kohdillaan. HJC RPHA 90 mallinen kypärä tuntui kyllä mukavammalta päässä mutta ei sentään 200 euroa enemmän mukavammalta. Kokeillaan nyt miltä tuo tuntuu ensi kesän tourinkihommissa.
  27. #27
    Ostin HJC IS MaxII:n koko varustepaketin ja pyörän mukana toissakesänä ja hyvin on palvellut tähän asti. Ainoa ongelma on meteli, olen kokeillut alkuperäisen matalan pleksin lisäksi kahta korkeampaa, ei apua. Kun tapeille nousee, meteli vaimenee nätiksi tasaiseksi suhinaksi. Onko se sitten vaan niin kuin vanhemmat kuskit sanoo, että mopolla ajaessa tahtoo tuulla edestä.
    Kävin EMC:llä kokeilemassa Schubertin ja Neotecin kypäriä, mutta rouva ei ollut oikein halukas myymään, kun kaikista jäi kuulemma punoittava jälki otsaan. Eli siis väärän mallinen pää. Arvostan tällaista suoruutta. Neuvon mukaan kävin Sparewheelillä kokeilemassa Scorpionia ja Motonetissä HJC:tä. Kai mulla on sitten HJC:n mallinen pää, kun istui heti. RPHA 90 on alessa, kaiketi kun tulee uudempi versio, tilasin kokeiltavaksi entisen koon ja epäilen, että kaupat tulee.
    Pitääkö muuten kypärän olla ostaessa tasaisen tiukka joka paikasta ? Eli jos se on uutena mukavan väljä, pitäisi ottaa pykälää pienempi ?
    Vielä ehtii
  28. #28
    Lainaa senex52 kirjoitti Katso viesti
    Pitääkö muuten kypärän olla ostaessa tasaisen tiukka joka paikasta ? Eli jos se on uutena mukavan väljä, pitäisi ottaa pykälää pienempi ?
    Sä voit verrata tuota asiaa vaikka uuteen tyttöystävään...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  29. #29
    Siitä on paljon aikaa, mutta luulen tietäväni mitä tarkoitat
    Vielä ehtii
  30.  
  31. #30
    Lainaa senex52 kirjoitti Katso viesti
    Pitääkö muuten kypärän olla ostaessa tasaisen tiukka joka paikasta ? Eli jos se on uutena mukavan väljä, pitäisi ottaa pykälää pienempi ?
    Tarina: ostin Nolan N-100 S koko itselleni ja M koko silloiselle tyttöystävälle.
    Vuodet vieri ja tyttöystävä lähti ja kypärä jäi hyllyyn.
    Kun oma S koko alkoi tuntua kulahtaneelta kokeilin piruuttani sitä M kokoista ja sehän oli tosi napakka verrattuna mun S kokoon jossa oli pehmusteet ilmeisen entiset.
    Niin se tavara rupsahtaa
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen