Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 32:een 32:sta
  1. #31
    HJC:n koot tuntuu olevan reiluja, otin M-kokoisen vaikka yleensä on ollut L-kokoa. Tokihan pään mallistakin kiinni. Mulla taitaa olla sellainen välimallin kuula. Jos menee pienempikin koko päähän suht kivuttomasti niin parempi ottaa se. Aika napakka tuo M-koko on, mutta luotan siihen että se vähän muotoutuu käytössä mukavan tyköistuvaksi. Kokoa testaillessa kypärää pitää väännellä päässä, silmille ei saisi mennä vaikka yrittää kuinka työntää niskasta. Youtubessa on hyviä videoita tästäkin aiheesta. Yllättävän mukavasti tuossa IS-MAX 2 kypärässä tilaa leukaosassakin, ei iske klaustrofobia.

    Mulla on naku- ja katettu pyörä. Vanha Shoein umpikypärä on oikeastaan tosi hiljainen nakulla ajaessa, katetulla ei pysty ajamaan samalla ruukulla ilman korvatulppia satasta kovin kauaa, järkyttävä meteli. Tuulilasi katetussa ohjaa just silleen ilmavirtoja että syntyy meteliä vaikka viima ei muuten ravistele ja puistele. Pitää käydä testailemassa vielä HJC:tä ajossa kunhan sateet taukoaa ja vähän lämpenee. En odota kovin hiljaista elämystä, mutta tulppia käytän joka tapauksessa.
  2.  
  3. #32
    Lainaa yxjaska kirjoitti Katso viesti
    Jätin tämän mainitsematta mutta juuri tuo kaulan alue on minusta kriittinen melun suhteen.
    Jos laittaa ajaessa kytkinkäden kaulalle peukalo toisella puolella ikäänkuin kuritusote niin se melu vaimenee kummasti.
    Nolanissa oli pieni lisäpala visiirin alareunassa tukkimassa kaulan aluetta ja Neotecissa vastaava - ehkä ne ei vaan toimi kaikilla (minulla?) vaan pitää laittaa paksu kaulaliina jos se auttaisi.

    Täytyy mennä sillä mitä on mutta koeajo 120 km/h tai tuulitunneli johon mallaamaan olisi hyvä juttu
    Itsekkin oon huomannut, että jos laittaa kytkinkäden kypärän leukaosan alle, ikäänkuin kaulasta kuristusotteella, kypärä hiljenee.

    Mutta minusta ilmavirta menee enempi leuan kuin kaulan alueelta.

    Ja lasit saa olla päässä pukiessa, mutta ilman kypärähuppua/huivia sangat kyllä painaa ja liikkuu vähän. Kypärähupun kanssa sujuu kuin tanssi. Toki kypärä menee hyvin päähän oikeestaan vaan yhdellä tavalla, mutta tämähän riittää.

    Huppu on muutenkin mukava, mielummin hikisen hupun pesee kuin kypärän pehmikkeitä.
    Viimeksi muokannut: Havis; 17.10.2019 klo 21:38.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12