Tulokset 1:st 10:een 10:sta
    Tllinen epselv tilanne kun mulla nyt on pss, ajattelin turvautua teihin. Elikks, oon tyttmss 18 ens keskuussa, A1 kortin sain heinkuussa. Jos haluan korottaa A2 korttiin, onnistuuko se niin, ett voin alottaa esimerkiks ens huhtikuussa silleesti, ett mun faija toimii opettajana. Pari asiaa vaan mietitytt, se, ett voiko hn opettaa mua (hnell on vanha AB ajokortti eli on A kortti) mut voiko sill opettaa A2 luokkaa ja viel kun se on vanha kortti ja toiseks voinko m kyd ajo opetusta vasta ku on 2v tynn A1 myntmisest vai kun m tytn 18 vai 6kk aikasemmin sitku ehtii ja haluaa ja ei oo lunta maassa

Kiitos jo etukteen!
    Sam S
    Yamaha YZF-R125
    Yamaha MT-07
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jsen
    Sun PIT ottaa ajo-opetusta, koska ei ole 2v alla A1-kortilla. Ja ei kai opetuslupaan muuta tarvita kuin sopiva ajokortti, ja treenit saa aloittaa 6kk etupeltoon, niin kyllhn toi ihan suunnitelmalta kuulostaa!
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Honda RS250R * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
    Tuolla on hyv juttua tosta opettamisesta ja vaatimuksista opettajalle ja oppilaalle http://www.harrika.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=59173
    "Kun m mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun pss nykii"
    (Maho Neitsyt - Mik mun pss nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
    https://ajokortti-info.fi/ajokortin-...n-korottaminen

https://ajokortti-info.fi/ajokortin-...nen/opetuslupa

Voi opettaa, ja 17 vuotta 6 kuukautta kun on ik niin voidaan mynt opetuslupa.
    Suoritat teoria- ksittely- ja ajokokeen.

( marwecin linkiss on vanhentunutta tietoa joten kannattaa joiltain osin suhtautua varauksella.
    Opettajalle ei en ole mitn tentti ja ksittelykokeen hidasajon radan mitat muuttuneet. Toki niist ei tss kyse ollutkaan)
    Tuossa linkiss jonka olenkin jo lukenut, sanotaan erikseen ett kuljettajanopetuksella TAI suorittamalla ksittely ja ajokokeen, lhinn ajattelin ett riittk kuljettajanopetus pelkstn eik tarttis kyd kokeita uudelleen?
    Sam S
    Yamaha YZF-R125
    Yamaha MT-07
    Lainaa Sam Suominen kirjoitti Katso viesti
    Tuossa linkiss jonka olenkin jo lukenut, sanotaan erikseen ett kuljettajanopetuksella TAI suorittamalla ksittely ja ajokokeen, lhinn ajattelin ett riittk kuljettajanopetus pelkstn eik tarttis kyd kokeita uudelleen?

Tuo kai se juttu on tss tapauksessa:
    'Jos haluat saada A2-luokan ajokortin jo ennen 2 vuoden ajokokemuksen tyttymist, sinun tulee suorittaa kuljettajantutkinto (teoria-, ksittely- ja ajokoe). 18 vuoden vhimmisin tulee tllinkin tytty.'

Tll samojen tuskailujen kanssa, kun kevll opetettu A1-kortti pitisi saada heti isommaksi. Ja sen verran stressaavat oli opetettavalle (35v) nuo ksittely- ja ajokoe, ettei heti kiinnostaisi alkaa niit tehd uusiksi isommalla pyrll.
    Suzuki GSX-R 1000, Yamaha MT-03 (660), Access Enduro 400
    Jos ei ole kahden vuoden ajokokemusta, niin ei ole mahdollista suorittaa A2-korotusta mitenkn, vaan joutuu suorittamaan koko ajokortin. Byrokraatin nkkulmasta kyseess ei siis ole korotus, vaikka lopputuloksena onkin A2-luokan ajo-oikeus. Tm on ainoa asia, joka on pysynyt ennallaan korotusten muutoksissa.

Teoriakokeen voi suorittaa kuukautta ennen syntympiv ja ajokokeen sitten heti kun on 18 vuotta tyttnyt. Opetuksen voi aloittaa puoli vuotta etukteen, kuten aiemmassa viestiss mainittiin.

Viimeisin muutos oli, ett korotus on mahdollista ajokokeella ilman 2+5 tunnin korotuskurssia. Aiemmin se ei ollut mahdollista, vaan aina piti kyd autokoulun kautta. Korotuskurssin voi mys suorittaa enintn puoli vuotta etukteen, joten se on hyv vaihtoehto jos sattuu syntympiv myhiseen syksyyn (tai jopa talveen). Uusien sntjen mukaan kun nopeuden ovat aina samat kelist riippumatta, joten syksyll voi tulla lishaastetta ksittelykokeen kanssa.

Omat pojat suorittivat korotukset A1->A2 ja A2->A kesll, kun syntympivt ovat syyskuun lopussa ja lokakuun puolivliss. Toinen kvi hakemassa ajoluvan (vliaikainen todistus) toissapivn ja toinen sitten lokakuussa heti kun ik on tysi.
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pyllpitj
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Pari asiaa vaan mietitytt, se, ett voiko hn opettaa mua (hnell on vanha AB ajokortti eli on A kortti)
    Minklainen tausta sun faijalla on moottoripyrilyst ja ajokouluttamisesta? Pystyyk hn arvioimaan sun oppimistarpeita ja auttamaan niiden korjaamisessa?
    1000
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti
    Jos ei ole kahden vuoden ajokokemusta, niin ei ole mahdollista suorittaa A2-korotusta mitenkn, vaan joutuu suorittamaan koko ajokortin. Byrokraatin nkkulmasta kyseess ei siis ole korotus, vaikka lopputuloksena onkin A2-luokan ajo-oikeus. Tm on ainoa asia, joka on pysynyt ennallaan korotusten muutoksissa.

Teoriakokeen voi suorittaa kuukautta ennen syntympiv ja ajokokeen sitten heti kun on 18 vuotta tyttnyt. Opetuksen voi aloittaa puoli vuotta etukteen, kuten aiemmassa viestiss mainittiin.

Viimeisin muutos oli, ett korotus on mahdollista ajokokeella ilman 2+5 tunnin korotuskurssia. Aiemmin se ei ollut mahdollista, vaan aina piti kyd autokoulun kautta. Korotuskurssin voi mys suorittaa enintn puoli vuotta etukteen, joten se on hyv vaihtoehto jos sattuu syntympiv myhiseen syksyyn (tai jopa talveen). Uusien sntjen mukaan kun nopeuden ovat aina samat kelist riippumatta, joten syksyll voi tulla lishaastetta ksittelykokeen kanssa.

Omat pojat suorittivat korotukset A1->A2 ja A2->A kesll, kun syntympivt ovat syyskuun lopussa ja lokakuun puolivliss. Toinen kvi hakemassa ajoluvan (vliaikainen todistus) toissapivn ja toinen sitten lokakuussa heti kun ik on tysi.

Eli toisinsanoen kun heinkuussa tulee 2 vuotta tyteen ajokokemusta A1 ja 18 tytn jo keskuussa, voin ilman ajokoetta saada A2 kortin 2+5h ajo opetuksen jlkeen? Ja ajo opetusta voin ottaa heti vaikka maaliskuusta koska on alle 6kk en 2vuoden kokemuksen tyttymiseen. Ja mun faija voi antaa mulle ajo opetusta koska hnell on sopiva kortti ja ptevyys hommaan?
    Sam S
    Yamaha YZF-R125
    Yamaha MT-07
  10.  
    Ja mun faija voi antaa mulle ajo opetusta koska hnell on sopiva kortti ja ptevyys hommaan?
    Juu - jos sattuu olemaan ajo-opettaja ja tiss autokoulussa... Ilman ajokoetta kortin korottaminen ei onnistu opetusluvalla. Jos opetusluvalla harjoittelet, nii se tht koko tutkinnon suorittamiseen teoriakokeineen pivineen.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - m
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - m
    Ex-pyr: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyr: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo