Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Mitä mieltä olette kannattaako laiskan startti vaihtaa uuteen vaiko uusia pelkät hiilet? Uusi startti 100e ja hiilet 10e. Maksaako vaivaa ruveta ropaamaan?
    KTM 1050
  2. #2
    Maksaa, saattaa olla hyvinkin helppo, jopa vartin homma. Ja todennäköisesti onkin jos varahiiliä on myynnissä.
    Lajin halpuus viehättää.
  3. #3
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Jos hiilet on kuluneet loppuun, niin mitä veikkaat missä kunnossa muut startin osat on?

    Osta vaan uus startti, varsinki kun on noin halpa.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  4. #4
    Auton laturin hiilet ei sitten toimi vaikka löytyisikin suoraan sopiva koko...
    Se laturihiilen kuparijohtimen poikkipinta ei näet riitä startin vaatimalle virralle.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  5. #5
    Riippuu siitä, että mitä tahtoo ja paljon saa kustantaa.
    Josa kiertoon menevä peli, niin budjettikuri.
    Jos itselle, niin ainakin samalla uudet laakerit ja tiivisteet.
    Siinä vaiheessa voi hintaero olla aika mitätön uuteen starttiin verrattuna.

    Jos startti on pahassa paikassa, kuten esim. 2V Tuksussa, että koneen staattorin puoleinen koppa pitää avata, niin ei ole vartin homma...
    Jos pahassa paikassa, niin silloin parasta mitä kohtuudella saa, koska ei huvita heti aukoa uudestaan.
  6. #6
    Lainaa VPiippu kirjoitti Katso viesti
    Mitä mieltä olette kannattaako laiskan startti vaihtaa uuteen vaiko uusia pelkät hiilet? Uusi startti 100e ja hiilet 10e. Maksaako vaivaa ruveta ropaamaan?
    Riippuu paljonko laskee omalle työlle hintaa. Itse lasken 60€/h viikolla ja 75€ viikonloppuna, niin harvoin kannattaa alkaa itse tekemään.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  7. #7
  8. #8
    monesti ensin tekee halvan keinon, ja sitten vielä sen koko vaihdon perään. Sen takia monesti kannattaa tehdä se koko vaihto suoraan. Varsinkin Autoissa joissa vaihto on vaikea paikan takia.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #9
    Mahtava video. Ehkä kannattaakin aloittaa puhdistuksella ja katsoa jos startti hieman piristyisi.
    KTM 1050
  10. #10
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Riippuu paljonko laskee omalle työlle hintaa. Itse lasken 60€/h viikolla ja 75€ viikonloppuna, niin harvoin kannattaa alkaa itse tekemään.
    Tuolla hinnoittelulla ei itse kannata käydä edes paskalla.
  11.  
  12. #11
    Vaihtoon vaan jos on noin halpa! Mun ZX7R pyörään oli lähemmäks tonnin.
    Petteri Salminen