Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 212:sta
  1. #31
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Onko empiirisiä kokemuksia? Mittaillaanko noita melurajoja kisoissa? Tuolla on kuitenkin vaikutusta änkän valintaan.
    Aika hirvee mökätorvi saa olla jos ei tohon mene. Ja ei noita kisoissa ole mittailtu, mutta pahoihin ylilyönteihin kyllä puututaan.
    Superbike #7
  2. #32
    Älytön mökä rasittaa omia korvia ja rajoittaa ratapäiville osallistumista. Sellasen perus mittanen ( pannasta pantaan 350-450mm) akran/arrowin/jonkun muun tunnetun merkin vaimennin on yleensä passeli.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  3. #33
    Neuvoja taas kyselemässä.

    Oletteko itse poranneet reiät varmistuslangoille öljyproppuun ja jarrujen pultteihin. Itsellä ei tallista löydy kuin perinteinen akkuporakone. Pitäsikö viedä porattavaksi ammattilaiselle?
  4. #34
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Itse vaan porailee, 2-2.5mm terällä. Apuna voi käyttää poraus-/leikkuuöljyä.

    Tai sitten tilaat titaaniset missä on reiät valmiina tilalle https://www.pro-bolt.com
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  5. #35
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Pylväskone ois kova.

    Tai tilaa pro boltilta. Magneettisen sumpun propun rei’illä löytänee kanssa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #36
    Kiitosta taas. Tilasin tuolta Pro Boltista.
  7. #37
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Neuvoja taas kyselemässä.

    Oletteko itse poranneet reiät varmistuslangoille öljyproppuun ja jarrujen pultteihin. Itsellä ei tallista löydy kuin perinteinen akkuporakone. Pitäsikö viedä porattavaksi ammattilaiselle?
    Pylväsporalla pienellä terällä onnistuu aika kivuttomasti. Ilman kunnon tukea, eli käsivaralta katkee terä pirullisen helposti.
    Superbike #7
  8. #38
    Tämä nyt varmaan ainakin jollain tapaa sopii tähän ketjuun. Kuitukatteeseen limattavaa istuinpäälinen ja mielummin mallia pysyvä, mistä ja materiaali vaihtoehdot ?
  9. #39
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Tämä nyt varmaan ainakin jollain tapaa sopii tähän ketjuun. Kuitukatteeseen limattavaa istuinpäälinen ja mielummin mallia pysyvä, mistä ja materiaali vaihtoehdot ?
    http://www.race-seats.it/en/
    Tuolta saa myös omilla mitoilla olevan lärpäkkeen. Suosittelen
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  10. #40
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Mistäs suosittelisitte katteita tilailemaan? Pro Fiber itsellä ollut ekana mielessä. Jatkokyssäri - maalauttamisesta DIY vai jollain maalaamolla?
    Katesarjan maalaus haluttuun väriin edukkaasti esmes meiltä:
    https://www.trackpunkracing.com/kaup...della-varilla/
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  11. #41
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Uusi ZX-10R laitettu tilaukseen ja mietin tuon pyörän varustamista ensin kesän ratailuihin.

    Ajattelin, että en lähde heti hankkimaan kuitukatteita, vaan pyrin suojaamaan ja varustamaan pyörän kevyitä kaatoja ja ratakäyttöä varten seuraavasti:

    - moottorin poskisuojat molemmin puolin
    - etuakselin suoja
    - matala kylki slideri
    - taka-akselin ja pakoputken suojaus
    - tangon päiden suojaus slidereillä ja jarrukahvan puolelle suojakaari
    - ketjusuoja
    - varmistuslangat jokkissääntöjen mukaisesti
    - ratakäyttöön tarkoitetut nesteet (jarrut ja jäähdytys)
    - säädettävät jalkatappisarjat (tarvittaessa)
    - vilkkujen ja peilien yms poisto
    Päivitystä projektiin. Yllä tummennetut tehtynä ja lisäksi katti poistettu ja moottorin ECU säädetty. 192 rwhp taisi tulla laitteesta ja keskialueen vääntöä ja tehoa erityisesti lisää. Alustan painumat tsekattu.

    Vielä tekemättä:

    - kuitukatteet
    - ratakäyttöön tarkoitetut nesteet (jarrut ja jäähdytys)
    - ratavälitykset
    - ratarenkaita

    Eiköhän tuo tuosta valmistu ennen kesää.
  12. #42
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Katteista sen verran, että voihan hiilikuitu- tai hiilikuitu-kevlarkatteet nähdä myös lisäsuojana. Maksaahan ne vitusti mutta kestävät nokkaperää ihan eri tavalla ja korjausta varten, jos tarvii, saa kaupasta myös hiilikuitumattoa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #43
    itse en välitystä vaihtaisi jos ketjut ja rattaat on hyvässä kunnossa.

    välitysten lyhentäminen ei mielestäni tonnisessa paljoa auta ja kun kokonaisvälitys lyhenee, niin jokainen vaihde on myös lyhempi. itsellä ainakin sotkee ajamista kun joutuu enemmän seilaamaan ylös alas niitä.

    tietysti jos ketjut ja rattaat on huonot, niin sitten kannattaa vähän optimoida uusissa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14. #44
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    itse en välitystä vaihtaisi jos ketjut ja rattaat on hyvässä kunnossa.

    välitysten lyhentäminen ei mielestäni tonnisessa paljoa auta ja kun kokonaisvälitys lyhenee, niin jokainen vaihde on myös lyhempi. itsellä ainakin sotkee ajamista kun joutuu enemmän seilaamaan ylös alas niitä.
    Saa moottorinkierrokset istumaan paremmin rataan nähden.

    Ja kyllä noi tonnisetki vaatii vähän lyhyempiä välejä että jaksaa lähteä mutkasta, eikä suomessa ole muita ratoja kuin kymi ja motopark missä tarttis piteämpiä välejä.

    Edit. Niin joo, ja saa 520 ketjut 530:sten tilalle. Siinä on huima painonsäästö.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  15. #45
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    itse en välitystä vaihtaisi jos ketjut ja rattaat on hyvässä kunnossa.

    välitysten lyhentäminen ei mielestäni tonnisessa paljoa auta ja kun kokonaisvälitys lyhenee, niin jokainen vaihde on myös lyhempi. itsellä ainakin sotkee ajamista kun joutuu enemmän seilaamaan ylös alas niitä.

    tietysti jos ketjut ja rattaat on huonot, niin sitten kannattaa vähän optimoida uusissa.
    Kyllä noi kyykkyjen vakiovälit on turhan pitkät näille Suomen radoille. Toki pyörästä sitten riippuu paljonko välitystä tarvitsee lyhentää. Esim. Gixussa mulla tais olla -1 / + 4 (16/46) välit kaikkialla muualla paitsi parkissa. Siellä piti käyttää 44 takaratasta.
    Superbike #7
  16. #46

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Motopark 16 - 46
    Kemora 16 - 47
    Alastaro 15 - 47
    Auto 24 Ring 16 - 47
    Botnia 15 - 46

    Tuossa omia mieltymyksiä. Vakio taitaa olla 17 - 45. Jos tuo pitäisi antaa eteenpäin aloittelijalle ja suositella yhtä ajettavuudelta helppoa välitystä, niin 16 - 46 ois varmaan se kompromissi.
    Jos ei ole mitään apuja, niin -1 +1 ei ole kovin kaukana.

    Hiilikuitukatteisiin en käyttäisi euroja.. ennemmin crc. Lasikuitu on mukavampaa korjailla ja crc tosi kevyet.
    ---
  17. #47
    ^just kymppikawassa on ykkönen vakiona julman pitkä, n. 156 km/h kelaa rajoittimelle ja parhaiten sopivaa pykälää ei vakioväleillä varsinkaan tiukkoihin mutkiin saa. Muistaakseni +/- 1 hammas eteen/taakse menee vakioketjuihin.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  18. #48
    Ajoin viime kesän vakio väleillä 16/41 ensi vuonna 16/45-520. En lähtenyt kesken kauden muuttamaan kun se pyörä on sen jälkeen taas erilainen ajettava. Huomasin kyllä varsinkin Alastarolla että vois lähteä paremmin esim. 1-2 väli, kahvila. Toisaalta olisko siitä ollut hyötyä kun tulee silti short shiftattua ja torvi auki vasta kolmosella tässä olisi paljonkin parantamisen varaa. Paljonko siitä sitten on tonnisella hyötyä yli 1.30 vauhdeissa tai yleensä jos ei ole nopean vauhdeissa vielä.
    K8-1000
  19. #49
    Pyörien kuninkaassa eli cebarissa oli itellä 15/47 kaikilla radoilla. Enpä usko että häviän kympääkään aikaa välitysten takia noilla enää vs jos pistäis lyhyet jonneki alastarolle.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  20. #50
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Paljonko siitä sitten on tonnisella hyötyä yli 1.30 vauhdeissa tai yleensä jos ei ole nopean vauhdeissa vielä.
    1:23 kierrosaikaa pääsee yhdellä vaihteella.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  21. #51
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    1:23 kierrosaikaa pääsee yhdellä vaihteella.
    Oisko tästä mitään videoo?
    cbr600rr -04
  22. #52
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Ajoin viime kesän vakio väleillä 16/41 ensi vuonna 16/45-520. En lähtenyt kesken kauden muuttamaan kun se pyörä on sen jälkeen taas erilainen ajettava. Huomasin kyllä varsinkin Alastarolla että vois lähteä paremmin esim. 1-2 väli, kahvila. Toisaalta olisko siitä ollut hyötyä kun tulee silti short shiftattua ja torvi auki vasta kolmosella tässä olisi paljonkin parantamisen varaa. Paljonko siitä sitten on tonnisella hyötyä yli 1.30 vauhdeissa tai yleensä jos ei ole nopean vauhdeissa vielä.
    Bimmerillä ajelin joskus vuosia sitten yhen setin kokeilulla yhellä vaihteella 1.29.jotain, ja vaihteita käyttäen 1.24.jotain. Syy tuohon kokeiluun oli se että kävin koeajamassa kaverin kymppikavan, jossa vaihdepoljin ei sopinu ollenkaan mun nilkkakulmalle, joten jouduin sillä ajamaan yhellä vaihteella, ja ajaksi tuli 1.30 tai 1.31 jotain. Sen jälkeen oli ihan vaan uteliaisuudesta pakko kokeilla bimmerillä sama.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  23. #53
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Oisko tästä mitään videoo?
    Ei muistaakseni oo, mutta miksi tarttee olla?

    Mulla menee nelosvaihde päällä noin 2 sekuntia Alastarolla jos runkkaan vaihteita ja sekin vain pääsuoran päässä, joten siinä häviää tasan sen minkä häviää 205->225 kiihdytyksessä 2 sekunnin aikana, eli puolisen sekkaa sanoisin.

    Ja mitä radan hitaimpiin mutkiin tulee, ni mä menin mun ennätyskierroksella (2018 1:21.4) T1-T5 läpi pelkällä kolmosella ku missasin downshiftin kakkosmutkassa, ja silti otin parhaaseen sektoriini pataan ainoastaan 0,06s.

    Palmasin ja kahvilan mutkat on hitaimmat mutkat joista lähdetää ulos eikä niissäkää hirveästi häviä kolmosella ajaessa, pitää vaa kiskaista kaasua päälle tavattoman aikaisin.


    Joten lyhyesti: Ei oo videota, mutta uskallan sanoa että menee alta 1:24 kolmosella. Voin vaik yrittää ens kesänä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  24. #54
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ei muistaakseni oo, mutta miksi tarttee olla?

    Mulla menee nelosvaihde päällä noin 2 sekuntia Alastarolla jos runkkaan vaihteita ja sekin vain pääsuoran päässä, joten siinä häviää tasan sen minkä häviää 205->225 kiihdytyksessä 2 sekunnin aikana, eli puolisen sekkaa sanoisin.

    Ja mitä radan hitaimpiin mutkiin tulee, ni mä menin mun ennätyskierroksella (2018 1:21.4) T1-T5 läpi pelkällä kolmosella ku missasin downshiftin kakkosmutkassa, ja silti otin parhaaseen sektoriini pataan ainoastaan 0,06s.

    Palmasin ja kahvilan mutkat on hitaimmat mutkat joista lähdetää ulos eikä niissäkää hirveästi häviä kolmosella ajaessa, pitää vaa kiskaista kaasua päälle tavattoman aikaisin.


    Joten lyhyesti: Ei oo videota, mutta uskallan sanoa että menee alta 1:24 kolmosella. Voin vaik yrittää ens kesänä.
    En mä sillä, etten uskois. Olis vaan ollu mielenkiintosta nähdä linjat ja avaukset.
    cbr600rr -04
  25. #55
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    En mä sillä, etten uskois. Olis vaan ollu mielenkiintosta nähdä linjat ja avaukset.
    Niinku sanoin, voin yrittää ens kesänä pommittaa kolmosella pari kiekkaa iha kunnolla (kameran kanssa) ni saa sitte varmuuden.
    Palmasissa ja kahvilassa täytyy ottaa vähän "väärää" linjaa kolmosella koska se täytyy vetää vähä pyöreämmin läpi jotta kolmosella ei jää seisomaan siinä kiihdytyksen alussa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  26. #56
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Niinku sanoin, voin yrittää ens kesänä pommittaa kolmosella pari kiekkaa iha kunnolla (kameran kanssa) ni saa sitte varmuuden.
    Palmasissa ja kahvilassa täytyy ottaa vähän "väärää" linjaa kolmosella koska se täytyy vetää vähä pyöreämmin läpi jotta kolmosella ei jää seisomaan siinä kiihdytyksen alussa.
    Jos muistan ja jos sopii, niin voisin yrittää tulla perään roikkumaan tähän settiin.
    cbr600rr -04
  27. #57
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Jos muistan ja jos sopii, niin voisin yrittää tulla perään roikkumaan tähän settiin.
    Ilman muuta.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  28. #58
    Huh ja huh mitä soopaa täällä suolletaan. Minä annan kuksan sille joka ajaa yhdellä vaihteella 24 alkuisen Alastarossa. Ja 23 alkuisille kuksan kylkeen joulukinkku.
  29. #59
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kelpo kirjoitti Katso viesti
    Huh ja huh mitä soopaa täällä suolletaan. Minä annan kuksan sille joka ajaa yhdellä vaihteella 24 alkuisen Alastarossa. Ja 23 alkuisille kuksan kylkeen joulukinkku.
    Jos kuksan sijasta on ens kesänä kylmä olut tarjolla niin voin suorittaa. Ei pitäs olla mikään tekemätön paikka, kun seisovalla lähdöllä tais mennä 21 tai 22 alkunen.
    Superbike #7
  30.  
  31. #60
    Lainaa Kelpo kirjoitti Katso viesti
    Huh ja huh mitä soopaa täällä suolletaan. Minä annan kuksan sille joka ajaa yhdellä vaihteella 24 alkuisen Alastarossa. Ja 23 alkuisille kuksan kylkeen joulukinkku.
    Jos sun mielestä on soopaa, sille en voi mitään.

    En yleensä lähde väittämään mitään mikä olis totaalisen mahdotonta, yleensä backaan väitteeni tai sitte sanon suoraan että nyt meni ymmärrys totaalisen väärin.

    Mitä kattelin omia sektoriaikojani kahden vuoden ajalta ni ei pitäis olla sinne päinkään mahdoton case ajaa se 1:24 pelkällä kolmosvaihteella.
    Esim. toi T2-T4 jonka vahingossa vedin 3. vaihteella ni sektoriaika oli 14.63 kun se kakkosvaihteella ajamalla oli 14.54 samassa sessiossa... eli +0.09 turpaan 3 mutkassa väärän vaihteen takia. Ja T3 on radan kolmanneksi rankaisevin mutka ajaa isolla vaihteella.

    Pääsuora on se mikä eniten syö kierrosajasta ja tosiaan tolla mun parhaalla kierroksella about 2 sekuntia ehin olemaan nelosvaihteella, eli siinä häviää 2 sekuntia kiihdytystä suoran päässä, arvelisin ettei edes sekuntia pala tuohon.


    Mutta ens kesänähän sen sitte näkee.


    P.S. Mikä helvetti on "kuksa" ?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen