Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Mikä kumma nyt on, kun mopediin oon vaihtanut aikaa sitten led-vilkut ja niihin vastukset (50w 6 ohmia) ja ne toimii just oikeella sykkeellä, mutta nyt olen duunaamassa sellasii ns juoksevii ledejä ja kas kummaa, kun ilman vastuksia ne rullaa alusta loppuun mutta helkkarinmoista vauhtia. No tälläsin nuo vastukset väliin, niin rullaa vaan puoleen väliin sitä ledihässäkkää .... eli tarttisko väsää snadimmat vastukset ja mitä ne mahtais olla. Niin ja mistä kannattaa lähtee niitä hommaamaan?

    Kiitosta vaan jos joku viisaampi osais neuvoo, ni pääsis viel ennen pakkasii baanalle ......
  2. #2
    Kannattaa harkita elektronisen vilkkureleen vaihtamista, tulee varmasti halvemmaksikin kun uudet vastukset. Niitä myy melkein jokainen tarvikeliike, esim. Motonet myy suoraan jopa alkuperäisen tilalle sopivia jos vaan merkki natsaa..

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...KawasakiYamaha
    Suzuki GSX-R1000 K6
  3. #3
    Eikä tarvitse edes merkin passata. https://www.motonet.fi/fi/tuote/4818...V-30W-3-nap-PL
    Tuota saa kaksi- tai kolmenapaisen, riippuen mikä alkujaan on ollut. Pirusti kätevämpiä kuin vastukset, useampaan pyörään olen noita laitellut.
  4. #4
    Mutta aiheuttaakos se onkelmia, että edessä on vielä perinteiset vilkut ??
  5. #5
    Ei pitäisi. Minulla on edessä ledit ja takana hehkulangalliset. Tuo "rele" ei ole varsinaisesti rele vaan tavallaan ajastinkytkin. Kun vilkku on päällä, tuo katkoo piiriä tasaiseen tahtiin kuormasta riippumatta.
  6. #6
    Se noissa toki on miinuksena että tavallinen rele alkaa naputtaa nopeammin kun yksi vilkku hajoaa, tuo ei kerro siitä vaan jatkaa samaan tahtiin.
  7. #7
    Mulla oli tommoset juoksevat ledi vilkut ja niissä oli kaikki fiksuus siinä vilkussa itsessään. Aikani kun pähkäilin tota toimintaa, niin tajusin, että noiden kanssa mitään relettä voi käyttää. Rele mäkeen ja johdonpätkän kanssa jatkuva virransyöttö, kun vilkku päällä ja avot, vilkku juoksi niin kuin pitikin. Toi on helppo testata, pistät vilkun suoraan akun napoihin ja jos siinä toimii, pitää rele heittää mäkeen ja vastukset kanssa. Ja sitte pitää kaikki neljä laittaa kerralla.
  8. #8
    koitin pyörässä ja hulluks tuli sekä vanhat edessä, että ledit takana, joten kyllä se jotakin vaatii väliin .
  9. #9
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sukke kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli tommoset juoksevat ledi vilkut ja niissä oli kaikki fiksuus siinä vilkussa itsessään. Aikani kun pähkäilin tota toimintaa, niin tajusin, että noiden kanssa mitään relettä voi käyttää. Rele mäkeen ja johdonpätkän kanssa jatkuva virransyöttö, kun vilkku päällä ja avot, vilkku juoksi niin kuin pitikin. Toi on helppo testata, pistät vilkun suoraan akun napoihin ja jos siinä toimii, pitää rele heittää mäkeen ja vastukset kanssa. Ja sitte pitää kaikki neljä laittaa kerralla.
    Tai sitten laittaa suoraan virran niille juokseville ledeille, ja elektronisen vilkkureleen kautta virran niille "tavallisille" vilkuille...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  10. #10
    Kuussa on käyty, mutta vilkut ei toimi rätkässä...

    Ei miula muuta
  11. #11
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kuussa on käyty
    ... Vai onko sittenkään...
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  12. #12
    Lainaa Chivas067 kirjoitti Katso viesti
    ... Vai onko sittenkään...
    En tiedä, koska kukaan siellä käynyt ei ole sitä minulle kertonut.
  13. #13
    Mulla oli tämmöset https://www.ebay.com/itm/4pcs-Motorc...MAAOSw5PJdMTbL. Hukkasin yhden johonkin puskaan, jolloin totesin tarvittevani pienemmät.
    Mutta noiden asennukseen, kun sitä oikeasti miettii hetken, niin kyllä sen hoksaa, ettei noiden kanssa voi käyttää normi vilkkurelettä. Vilkkureleen tehtävähän on katkoa syötettävää virtaa, jotta vilkku vilkkuu. Normi vilkku palaa koko ajan, jos sille syöttää jatkuvaa virtaa. Jos taas tämän juoksevan vilkun virtaa katkoo, se aloittaa aina alusta, eikä koskaan ehdi perille, ennen kuin virta taas katkeaa. Tämän vuoksi tarvitsee jatkuvan virran ja myös tämän vuoksi ei voi tehdä seka-asennusta normi vilkkujen kanssa.
    Pikku nyanssina huomasin, että jatkuvan syötön asetuksessa vilkun merkkivalo vuosi virran kaikkiin neljään vilkkuun, joten se piti olla pois. Mun pyörä KTM 500 exc-f.


    Sent from Tapatalk
  14. #14
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Tai sitten laittaa suoraan virran niille juokseville ledeille, ja elektronisen vilkkureleen kautta virran niille "tavallisille" vilkuille...
    Jep, eipä ole kahdella vilkkureleellä olevaa pyörää usein nähtykään....
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  15.  
  16. #15
    Hanki koko sarja, 4kpl toimii ilman vilkkurelettä, johto vain releen kantaan, ei maihin menevään, vaan kahden muun väliin. Omassa BMW K1600GT:ssä toimii hyvin, ehtii palaa rivin loppuun vaikka vilkun signaali tulee can-väylästä. Kaverin Kawaan (perusvilkkurele) poistettiin rele ja tuo piuha tilalle, etuvilkuissa on myös huomiovalot ja takana jarruvalot flash-toiminnolla, maksoi sarja ebayssa vähän toista kymppiä ja pelannut kesän moitteetta.