Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Kertokaahan paremmin tietävät, miten tuota FJR:n ohjaustankoa tai oikeastaan sen puolikkaita säädetään.

    Olen tullut siihen tulokseen että se voisi olla paremmassa asennosssa jos noita puolikkaita kääntäisi vähän taempaan asentoon.

    Käsitin jostain, että ne puolikkaat on jotenkin kytketty toisiinsa, eli siellä on jokin mekanismi joka estää niiden säätämisen toisen yhteen asentoon ja toisen toiseen.

    Kuinka säätö tehdään?
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  2. #2
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Kertokaahan paremmin tietävät, miten tuota FJR:n ohjaustankoa tai oikeastaan sen puolikkaita säädetään.

    Olen tullut siihen tulokseen että se voisi olla paremmassa asennosssa jos noita puolikkaita kääntäisi vähän taempaan asentoon.

    Käsitin jostain, että ne puolikkaat on jotenkin kytketty toisiinsa, eli siellä on jokin mekanismi joka estää niiden säätämisen toisen yhteen asentoon ja toisen toiseen.

    Kuinka säätö tehdään?
    Ainakin omassani ne kumpikin on kolmella pultilla yläkolmiossa kiinni, ei kai siinä mitään säätövaraa ole.
  3. #3
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Ainakin omassani ne kumpikin on kolmella pultilla yläkolmiossa kiinni, ei kai siinä mitään säätövaraa ole.
    On siinä. Ne tangot liikkuvat se kolmiossa oleva kiinnityspiste akselinaan kolmeen eri asentoon. Ks ohjekirja sivu 36.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  4. #4
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    On siinä. Ne tangot liikkuvat se kolmiossa oleva kiinnityspiste akselinaan kolmeen eri asentoon. Ks ohjekirja sivu 36.
    Eikä ole mitään ydinfysiikkaa tuo säätö, avaa ensin ne pikkulaput niin homma alkaa avautua, näin ainakin vm2006:ssa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  5. #5
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Eikä ole mitään ydinfysiikkaa tuo säätö, avaa ensin ne pikkulaput niin homma alkaa avautua, näin ainakin vm2006:ssa
    Eli siellä ei ole mitään varmistustappeja, sokkia tms. vaan pelkät pultit?
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  6. #6
    Suojakansi pois, kuusiokoloruuvi ja mutteri auki ja tanko ylös. Sen pinnapultin joka on yläkolmiossa kiinni, ympärillä on kolot kolmelle asennolle ja tangossa kaksi tappia. Oheinen kuva selvittää asiaa. Ne pinnapultit on kiinni toisissaan yläkolmion alapuolela joten tangot menee samaan asentoon. Yamaha on vaan niin varovainen että ei anna omistajan säätää tankoa ja sitten jos tapahtuu jotain tulee oikeusjuttu. Siksi pitäisi viedä huoltoon.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: Tinde; 11.09.2019 klo 09:45.
    FJR -17
  7. #7
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Suojakansi pois, kuusiokoloruuvi ja mutteri auki ja tanko ylös. Sen pinnapultin joka on yläkolmiossa kiinni, ympärillä on kolot kolmelle asennolle ja tangossa kaksi tappia. Oheinen kuva selvittää asiaa. Ne pinnapultit on kiinni toisissaan yläkolmion alapuolela joten tangot menee samaan asentoon. Yamaha on vaan niin varovainen että ei anna omistajan säätää tankoa ja sitten jos tapahtuu jotain tulee oikeusjuttu. Siksi pitäisi viedä huoltoon.
    Minkä vuosimallin pyörä? Näyttää erilaiselta rakenteelta kuin esim. -04.
  8. #8
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Minkä vuosimallin pyörä? Näyttää erilaiselta rakenteelta kuin esim. -04.
    Minulla -07
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  9. #9
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Suojakansi pois, kuusiokoloruuvi ja mutteri auki ja tanko ylös. Sen pinnapultin joka on yläkolmiossa kiinni, ympärillä on kolot kolmelle asennolle ja tangossa kaksi tappia. Oheinen kuva selvittää asiaa. Ne pinnapultit on kiinni toisissaan yläkolmion alapuolela joten tangot menee samaan asentoon. Yamaha on vaan niin varovainen että ei anna omistajan säätää tankoa ja sitten jos tapahtuu jotain tulee oikeusjuttu. Siksi pitäisi viedä huoltoon.
    Ei kai Yamaha ketään ole mihinkään haastamassa? Tuo disclaimeri tarkoittanee että jos tanko irtoaa ajossa ja on itse säädetty, niin ei voi haastaa Yamahaa. Valtuutettu huoltoliike vastaa työstään ihan normaalisti, jos joku voi kuiteilla tms. todistaa että siellä niitä on käsitelty. Tässä omassani on lisäksi korotuspalat, joista ei kukaan enää tiedä mikä taho ne on siihen asentanut....
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  10. #10
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Suojakansi pois, kuusiokoloruuvi ja mutteri auki ja tanko ylös. Sen pinnapultin joka on yläkolmiossa kiinni, ympärillä on kolot kolmelle asennolle ja tangossa kaksi tappia. Oheinen kuva selvittää asiaa. Ne pinnapultit on kiinni toisissaan yläkolmion alapuolela joten tangot menee samaan asentoon. Yamaha on vaan niin varovainen että ei anna omistajan säätää tankoa ja sitten jos tapahtuu jotain tulee oikeusjuttu. Siksi pitäisi viedä huoltoon.
    Otin kuvan tuolta alapuolelta ja näyttää että tämä tanko on jo taimmaisessa asennossaan..... eli se siitä. Kiitos kaikille.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  11. #11
    Jatketaan hieman tätä ketjua. Olen koittanut etsiä korokepaloja, mutta tuloksetta.
    Osaisko joku kertoa mistä kannattaa lähteä kyselemään?
    Kyseessä 1300ae -18
    Kiitos ja kumarrus!
    <p>-Honda CBF1000 -2008-</p><p>-Yamaha FJR 1300AE -2018-</p>
  12. #12
    En tiedä onko korokepaloja FJR:ään, mutta SFS Brake Moto-kauppias ebayssa tarjoaa erilaisia paloja.

    Mitä itse olen tilannut, niin osat ovat olleet laadukkaita, edullisia ja ainoita nettitilaustavaroita, jotka ovat tulleet tilausta seuraavana päivänä suoraan ovelle.
  13. #13
  14.  
  15. #14
    Kiitokset vinkistä! En tiedä mikä on ollut, että en ole moista huomannut ebayssä. Noo tyhmä minä jälleen kerran
    <p>-Honda CBF1000 -2008-</p><p>-Yamaha FJR 1300AE -2018-</p>