Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 71:een 71:sta
  1. #61
    Motonetin hyllyn reunassa lukee, että jonkin eu direktiivin takia akut ovat nykyään valmiiksi hapotettuja. Tekee varmaan gutaa kun seisovat hyllyssä muutaman vuoden käyttämättä ja lataamatta. En katsonut tarkemmin koskeeko kaikkia. Agm akuissahan tullut happopatruuna mukana ja akun valmistusajalla ei niinkään merkitystä. Vai hapottavatko peräti liikkeessä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  2. #62
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Motonetin hyllyn reunassa lukee, että jonkin eu direktiivin takia akut ovat nykyään valmiiksi hapotettuja. Tekee varmaan gutaa kun seisovat hyllyssä muutaman vuoden käyttämättä ja lataamatta. En katsonut tarkemmin koskeeko kaikkia. Agm akuissahan tullut happopatruuna mukana ja akun valmistusajalla ei niinkään merkitystä. Vai hapottavatko peräti liikkeessä.
    Itsekin kiinnitin tähän huomiota. Paketissa lukee että hapotettava, mutta paketin päälle on liimattu läpyskä jossa lukee ettei tarvitsekaan.

    Mutta ehkä jopa tärkeämpi tieto onkin se että paketeissa näyttää olevan myös valmistusvuosi ja kuukausi. Siihen ehkä kannattaa kiinnittää huomiota jatkossa ostaessa.
  3. #63
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Motonetin hyllyn reunassa lukee, että jonkin eu direktiivin takia akut ovat nykyään valmiiksi hapotettuja.
    Sinällään hyvä, noita happohyökkäyksiä kun alkoi olla turhan taajaan. Nyt joutuvat ostamaan muutaman akun saman vaikutuksen aikaansaamiseksi.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  4. #64
    tuollaista valmiiksi hapotettua en itse osta mittaamatta napajännitettä.

    että on säilynyt lataus. tietysti sekään ei varmista että se voi olla ollut vajaa ja sitten ladattu
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #65
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  6. #66
    Lainaa Zuba kirjoitti Katso viesti
    Ettäkö suoraan silmään happoa?

    Se on sitten ostettava hapotettu akku. Aikaisemmin kuiva-akun pidin hyllyssä ja hapotin vasta käyttöön otettaessa.
    Motonetistä olen koittanut katsoa varastopäiväyksen akun tarrasta. Siellä saattaa olla samoissa hapotetuissa akuissa jopa yli vuoden ero päiväyksissä. Toinen vaihtoehto on mennä oikeaan akkuliikkeeseen, jossa hapotus tehdään ostettaessa.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  7. #67
    Mikä on muuten perusteltu syy olla hankkimatta litium akkua? Painonsäästö se ei ainakaan ole
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  8. #68
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Ettäkö suoraan silmään happoa?

    Se on sitten ostettava hapotettu akku. Aikaisemmin kuiva-akun pidin hyllyssä ja hapotin vasta käyttöön otettaessa.
    Motonetistä olen koittanut katsoa varastopäiväyksen akun tarrasta. Siellä saattaa olla samoissa hapotetuissa akuissa jopa yli vuoden ero päiväyksissä. Toinen vaihtoehto on mennä oikeaan akkuliikkeeseen, jossa hapotus tehdään ostettaessa.
    Eeikös prätkän akut tule yleensä kuivana, ja mukana tulevat tuubit lirutetaan itse akkuun? Vai estääkö tuokin kielto nukoin..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #69
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Eeikös prätkän akut tule yleensä kuivana, ja mukana tulevat tuubit lirutetaan itse akkuun? Vai estääkö tuokin kielto nukoin..
    Ilmeisesti hapottavat sitten liikkeessä eivätkä anna happopatruunoita mukaan, ettet tee siitä pommia.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #70
    Ahaa - siis tuon takia Motonetissa ei enää myydä akkuhappoa.

    Vuosi sitten ostin valurautaisen viemäriputken avaamista varten (koska hapolla saa ruosteet pois), ja nyt keväällä olisin putsannut vessanpöntöistä kalsiumsaostumat veke...
  11.  
  12. #71
    Mikä on muuten perusteltu syy olla hankkimatta litium akkua? Painonsäästö se ei ainakaan ole
    Minun käytössä ei mikään. Mutta jos tulee paljon kylmäkäynnistyksiä alle +10C lämpötiloissa niin siinä litiumakku tuppaa kyykkäämään aika helposti.
    -- Brake later and open the gas earlier --
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123