Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 71:sta
  1. #1
    Onko kellään parempaa tietoa, kannattaako ostaa halvempi vai kalliimpi akku. Motonetin merkkihaun kautta ehdotetut yhteensopivat akut (oheinen ruutukaappaus) osoittaa että että hintahaitari on aivan valtava, 24 - 129 EUR. Olen yleensä ostanut sen halvimman, jonka käyttöikä on osoittautunut reilu kolmeksi vuodeksi.

    Mielipiteitä ja kommentteja tervetulleita!

    Terv.

    Christoffer
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Se riippuu käytöstä. Käynnistelläänkö kylmällä, syökö mopo akkua parkissa, onko ylläpitolaturia, paljonko mopo vie virtaa startatessa, eli kuinka likellä ollaan täydellä akulla jne.

    Mä oon yleensä satsannut noihin akkuihin ja ylläpitoon vähän, ku vituttaa virran puute. Ei sano sitä, etteikö halvempi akku toimisi kun mopon latausjärjestelmä on kunnossa, ei syö parkissa pahemmin akkua, eikä käynnistellä pakkasella.

    Summa summarum: kokeilemalla selviää
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    No toi kallein Yuasa kannattaa ostaa, JOS se kestää yli kuusi vuotta ja JOS sä lasket ajavasi samalla pyörällä vielä kuuden vuoden jälkeen. Muutenhan samoihin hintoihin päästään, vaikka tuon halvimman uusisi joka kevät!
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  4. #4
    Oma suunnitelma on ollut se että ostan aina yuasa:n akun, ja koskaan en ole pettynyt ja ei tarvitse käydä tuollaista pähkäilyä.
    Gsx-r 1000 k8
  5. #5
    Lainaa Cure kirjoitti Katso viesti
    Oma suunnitelma on ollut se että ostan aina yuasa:n akun, ja koskaan en ole pettynyt ja ei tarvitse käydä tuollaista pähkäilyä.
    Ilmeisesti et katsonut tuota ekan viestin kuvaa? Siinä on listalla mukana myös kaksi Yuasaa, toisen hinta 55 euroa, toisen 129 euroa... Joten pähkäiltävää on tässä tapauksessa silti.

    Se on sitten oma lukunsa, että miksi pyörään tarjotaan mallikohtaisella haulla yli tuplahintaista täysin eri tyyppikoodilla olevaa akkua, kuin mitä listan muut akut ovat. Liekö tuotetietokantaan lipsahtanut virhe, vai onko tuo olevinaan parempi, mutta tuskin ainakaan perustelee hintaeroa.

    Itse ostaisin tuon halvemman Yuasan, niiden kanssa ei minullakaan koskaan ole tullut matkan jatkumista uhkaavia äkillisiä yllätyksiä.
  6. #6
    kuulin jostain, että motonetin akku on exiden tekemä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Mtxn akkua en laittais. Just kesällä kyykkäs tuore ko merkin vastaava.
    Pari exideä ollut, niistä ei mulla huonoja kokemuksia..
    Monesti kun ei osta sitä ihan halvinta, eikä ihan kalleinta, niin pääsee melko edullisesti.
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  8. #8
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Se on sitten oma lukunsa, että miksi pyörään tarjotaan mallikohtaisella haulla yli tuplahintaista täysin eri tyyppikoodilla olevaa akkua, kuin mitä listan muut akut ovat. Liekö tuotetietokantaan lipsahtanut virhe, vai onko tuo olevinaan parempi, mutta tuskin ainakaan perustelee hintaeroa.äkillisiä yllätyksiä.
    Kalliimpi on litium-akku. Justiinsa ostin skopaan uuden akun - aivan samat käy kuin tuossa kuvassakin, mutta päädyinkin ostamaan biltemasta 37€ maksavan hyytelöakun, jonka kapasiteetiksi ilmoitetaan 7Ah. Säästyneillä euroilla cruisailen 250-300 km...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  9. #9
    sen missä Kylmäkäynnistysvirta on paras..........
  10. #10
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Kalliimpi on litium-akku.
    No ei ainakaan toi kallein Yuasa!
    Käyttövalmis Yuasa AGM-akku moottoripyöriin, mopoihin ja pienkoneisiin.
    • Jännite 12 V
    • Kapasiteetti 7,4 Ah
    Sisältää lyijyä
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  11. #11
    Eiköhän kusiainen löhde käyntiin jos vain akun teholuokka on oikea. Omaan ostin litium akun koska V2 tarttee käynnistäessä paljon virtaa ja onhan se kevyt ja kallis.
    Monilla nykyakuilla on tapana kuolla kerrasta varoittamatta, ikävää reissun päällä...
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  12. #12
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Kalliimpi on litium-akku. Justiinsa ostin skopaan uuden akun - aivan samat käy kuin tuossa kuvassakin, mutta päädyinkin ostamaan biltemasta 37€ maksavan hyytelöakun, jonka kapasiteetiksi ilmoitetaan 7Ah. Säästyneillä euroilla cruisailen 250-300 km...
    Otan osaa .... siis Bilteman akkujen osalta... sontaa...
    Itsellä levähti Bilteman akku keväällä.... Ei kestäntyt edes vuotta... Takuuseen meni ja seuraava kesti peräti 4kk. No sitten oli uskottava ettei Biltsun akut kestä Nyt mennään Yuasalla..
    Mutama viikko sitten tultii Broidin kanssa Euroopan reissulta ja hieman ennen Tallinnaa Broidin Kotarista hajosi Bilteman vuoden vanha akku.... Matkanteko siis loppui tykkänään... No onneksi löytyi akkukauppa alle kisan päästä ja Yuasa kiinni mopoon ja juuri ja juuri kerettiin laivaan.
    Ei kiinnosta pätkääkään
  13. #13
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    No ei ainakaan toi kallein Yuasa!
    Käyttövalmis Yuasa AGM-akku moottoripyöriin, mopoihin ja pienkoneisiin.
    • Jännite 12 V
    • Kapasiteetti 7,4 Ah
    Sisältää lyijyä
    Auts! Luin väärin...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  14. #14
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Otan osaa .... siis Bilteman akkujen osalta... sontaa...
    No nyt on sitten käynnissä testi...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  15. #15
    Minulla Rocketissa Motobatt ja Yamahassa joku, josta en tiedä sen enempää. Motobatt ainakin on käyttäytynyt kelvollisesti ja kun siinä on tuplanavat, saa vaikkapa ctek:in piuhat niihin toisiin kiinteästi kiinni.

    Mitä näitä akkuja tullut seurattua, Yuasa on varma kortti. Tuo Motobatt on itsellä kokeilu ja jos ei läpäise testiä, palaan takaisin Yuasa:n ja sillä selvä. Ei jaksa noita Bilteman akkuja edes testata.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  16. #16
    nelipyttyisissä ja varsinkin 600sissa toimii todella huonokin akku. Kannattaa huolestua vasta jos ajaa, speed triplellä, isolla twinillä, tms, varsinkin jos siinä ei ole puolipuristimia.

    näissä vaarana osassa myös starttijärjestelmälmän vaurioituminen jos starttaa heikolla ja moottori potkaisee takaisin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    Minulla on toinen Motobatt menossa. Edellinen oli RSV Millessä pari vuotta ja meni pyörän mukana. Kotarin 950:ssa on ollut reilun vuoden. Kotarissa on pykälän isompi kuin mitä MB siihen suosittaa, sain juuri mahtumaan paikalleen ja on sama kylmäkäynnistysvirta kuin vakio Yuasassa. Jonkun verran joutuu starttailemaan -15 keleissä niin tuosta ei voi tinkiä.
  18. #18
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Otan osaa .... siis Bilteman akkujen osalta... sontaa...
    Moposkootteri söi akkuja suunnilleen kerran vuodessa tai parissa. Bilteman huoltovapaalla mentiin n 10v. Speed Triplen alkuperäinen Yuasa kesti 2v. Bilteman geeliakku kesti 7v. Ei nyt niin huonosti. Toki biltema ostaa akkuja milloin mistäkin, joten historiaan huono verrata.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  19. #19
    Moe.

    Tähän mennessä "paras" akku mikä on kohdalle sattunut on käytössä oleva 2012 ostettu Vartan AGM akku.

    Akku on ollut ajossa kesät ja talvet ja prätkä startannut lähes 20 asteen pakkasilla. Todellinen käyttötestin akulle tuli 2013 talvella, kun se tippui järveen ja oli 3 metrin syvyydessä kolme päivää.

    Menneenä kesänä kävin mittauttamassa akun ja mittarin mukaan akku on uutta vastaavassa kunnossa.

    No mulle tuo akun "laatu" määräytyy talvikäytön mukaan, kun mopon joutuu starttaamaan silloin tällöin kaukana apusähköstä.

    Kesämopoissa on ollut käytössä Exideä ja Yasaa, kelpo akkuja nekin.

    -Ile-
  20. #20
    Edellisessä pyörässä meni 15 vuodessa 5kpl akkuja; muutama yuasa ja oisko ollut varta, exide ja joku muu...
    Eli keskimäärin 3v kestoikä, vaikka talvisin ylläpitolaturissa.

    Yuasa on mielestäni ylihintainen, ja lisäksi joissain myyntipaikoissa takuu vain 6kk
    (kaverilla kuoli kys.akku 7kk ikäisenä)

    Nykyisessä tonnisessa nyt testissä Bilteman 5ah litium-akku(lifepo), tämän kesän ainakin
    pelannut hienosti, ja takuu 5 vuotta, hinta samaa luokkaa Yuasan kanssa.
  21. #21
    Janappa:n avatar
    Liittyi Jun 2007
    Kateellisten karjalaisten kaupunki
    Mulla R6 söi Yuasan akkuja yhden vuodessa.
    Tällä hetkellä bilteman geeliakku pyörässä kiinni ja on kestäny jo 4v.
    Edellisellä bilteman akulla mentiin 3vuotta.
  22. #22
    Bilteman geeliakkuja on ollut mopoissa ja mönkijöissä, jälkimmäiset olleet talvikäytössä ja seisseet pakkasessa viikkoja ja aina tärähtänyt tulille vaikka mittari on näyttänyt -30c. Parissa pyörässä Motonetista halpis akku ja ihan hyvin tuntui toimivan pari vuotta.

    Yuasa on hyvä mutta joskus niissäkin on huonoja yksilöitä jotka kyykkää ennen aikojaan.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  23. #23
    Mulla oli -07 FJR:ssä alkuperäinen Yuasan akku kun se lähti vaihtoon viime keväänä. Aina pitempien taukojen aikana älylaturissa.
    FJR -17
  24. #24
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli -07 FJR:ssä alkuperäinen Yuasan akku kun se lähti vaihtoon viime keväänä. Aina pitempien taukojen aikana älylaturissa.
    -04 FJR ja alkuperäisellä Yuasalla mennään. Talviseisonnan aikana lataan kerran/kk CTekin 0,8A-laturilla, en pidä kokoajan laturissa.
  25. #25
    Mulla on ollut lähes kaikkia merkkejä vuosien varrella. Yksi on kuitenkin josta varoitan seurakuntalaisia; Euroglobe. Motoristin 11. käsky: Sinun ei pidä Euroglobea pyörääsi tunkea.

    Tällä hetkellä on Yasaa ja bemarin omaa, kuka sen sitten tekeekin. Motobatt kesti Ducatissa yhden kesän. Juu.. on kyllä ctekkejä useampikin, se oranssi toimii myös pakkasessa.
  26. #26
    Vartan lyijyakku kesti beemerissä, (K100RT), sen 15 vuotta, ja varmaan olisi vieläkin käytössä, vaan kun aurinkorannalla pääsi talvisäilytyksessä yksi kennoista hivenen kuivahtamaan, niin teki sitten tenän siirtoajossa Toulosessa...

    Seisonnassa napa irti, kerran talvessa (sillä wanhan kansan-), Matti-laturilla täyteen lataus - eikä mitään setekkejä!

    ...mutta ennen tehtiinkin kamppeet kestämään, eikä niinkuin nyt....
  27. #27
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Vartan lyijyakku kesti beemerissä, (K100RT), sen 15 vuotta, ja varmaan olisi vieläkin käytössä, vaan kun aurinkorannalla pääsi talvisäilytyksessä yksi kennoista hivenen kuivahtamaan, niin teki sitten tenän siirtoajossa Toulosessa...

    Seisonnassa napa irti, kerran talvessa (sillä wanhan kansan-), Matti-laturilla täyteen lataus - eikä mitään setekkejä!

    ...mutta ennen tehtiinkin kamppeet kestämään, eikä niinkuin nyt....
    Se on sama onko se laturi "Wanhan kansan" Matti vai Nykyajan CTek, niin tärkeintä on ettei se latausvirta ole liian korkea. Max. 7% akun kapasiteetista. esim. 14Ah:n akkua ladatessa latausvirta on 1,0A.

    ps. 15v. se on 2004 mallisen pyöränkin akku.
  28. #28
    Yuasassa pientä hiipumisen merkkiä vaikka latailin talvella kolmisen kertaa. Tunne ei miellytä vaikka voisihan tuo pelittää vielä. Tämän saisi heti huomenna mukaan, onko merkistä kokemuksia? Onkohan tuo mainittu 310A painovirhe, akkua zoomailemalla löytyy 200A kuten nykyisestä Yuasastakin. https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....ducts/10000946 ja nyky Yuasa https://www.mdsbattery.co.uk/yuasa-y...e-battery.html
  29. #29
    Moro, on painovirhe tuo 310, sama akku merkinnällä YTX14H-BS on parempi kylmäkäynnistysvirta 240A, eli tuossa nimessä tuo H lisänä. Mulla oli noita varmaan pari pikku GS700, ei kestäny, tosin varmaan vika siinä vitun pyörässä. Bilteman geeli akulla mentiin loppuaika, ei moittimista siinä. Mutta tuo linkin akku on aika edullinen, kun vertaa esim. saman mallin hintaa Motonetissä.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  30.  
  31. #30
    ^Ok, kiitoksia ja tuo H-homma oli ihan uutta tietoa! Lievää hiipumisoiretta Yuasassa oli ehkä tosiaan havaittavissa, ei hyvä tunne. Eipä haluta jäädä jonnekin kärvistelemään ajovermeet päällä jos akku omaa nihilistisiyttään hyytyy jonnekin reissun päällä. Taidan ostaa kuitenkin tutumman merkin eli Exiden Motonetistä, olikohan 64€. (Kamelinpaskapaikalla ajamisessakin oli paska fiilis eli ei luottoa, mutta kun tilalle tuli tappipaikka niin luotto palasi heti).
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen