Katso äänestykset tulokset: kumman ottaisit jos omalla rahalla pitäis ostaa.

Äänestäjät
57. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Yamhaha XJR 1300

    18 31,58%
  • Suzuki GSX 1400

    39 68,42%
Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Näistä jompaa kumpaa himoitsen.

    Kokemuksia ja mielipiteitä /tyyppivikoja kaipaan.
    Vuosimalleja mihin budjettia on niin siinä 2000 luvun alkupuolen mallit.
    Yamaha yzf 1000r Thunderace
  2. #2
    Ihan ruiskun vuoksi noista kahdesta GSX.

    Jos tsekkaat naku-banditteja (GSF1250) niin vm-07 alkaen nekin on ruiskulla, noista voisi löytyä kans kiinnostavia, uudempia ja vähemmän ajettuja pyöriä.

    Mulla oli hakusessa GSX mutta kun sopivaa ei tullut vastaan niin päädyin bandittiin ja olen ollut tyytyväinen.
  3. #3
    Minulla ollut GSX seitsemän vuotta ja nyt on mittarissa vajaa 60tht. Ainut vika on ollut vuotava takaiskarin säätönumikka (tämä ilmeisesti tyyppivika). Huipputehot ei hämmästytä mutta koneesta löytyy mukavasti vääntöä. Hyvä yleispyörä, olen ajellut euroopassa, mutkilla, radalla ja kaupungilla
    <p>&nbsp;Monster M600 - NX650 - GSX1400 - R1150GSA - 625SXC - 350EXC-F</p>
  4. #4
    Mulla GSX 1400 ja itse olen tykännyt
  5. #5
    Melkein fiiliksen ja sen mukaan kumpi sattuu paremmin omaan silmään. Kumpikin on luotettava peruspyörä joihin saa pienellä virillä sopivasti lisää tehoa.
    Ei riemulla rajaa kun pappiksella ajaa!
  6. #6
    Melkein saman näköisiä nuo on mutta jostain syystä xjr ehkä ihan vähän hienomman näköinen.
    Itse puntaroin saman aiheen kanssa aikoinaan ja harkitsin myös sitä hondan vastaavaa 1300.
    Kuitenkin suzukin i/ö ruisku ja jotkin muut ominaisuudet vei voiton. Paras pyörä mitä mulla ikinä on ollut, parempi kuin nykyinenkin. Harmittaa että myin.
    GSX1400 ei ole jättepaljoa hupputehoa mutta se ala- ja keskialueen vääntö tekee siitä helposti ajettavan ja voimakkaan tuntuisen. Ei R1 jälkeenkään tuntunut mitenkään vaisulta.
    Oli todella varmatoiminen, ei mitään vikoja ja aina ykkösellä käyntiin ilman mitään yskimisiä.
    Oli hyvä ajaa myös kaksi päällä ja emäntäkin tykkäsi kun oli aika iso penkki.
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  7. #7
    sähköputkimiehen kommenteihin ei lisättävää, paitsi omaan silmään GSX1400 on kyllä paremman näköinen. Kokemusta tuli ko. kamppeesta 7 vuotta ja reilu 60 tkm.
    Huolettomia ja mukavia kilometrejä. Harmittaa vieläkin kun tuli luovuttua, ois pitänyt jättää fiilistely pyöräksi.
    DL 1000 V-strom -16 + KLX250S -13
    ex GSX 1400 -07
    ex XTZ 660 -08
    ex GSF 1200s -06
    ex GSF 600s -03
    ex GS 500 -90
    ex GS 450 -83
  8. #8
    Meillä on molemmat.
    Vaimolla '01 XJR ja mulla '02 GSX.
    Molemmat helppoja ajaa ja huoltaa, Jammu kiertää maantiellä enemmän ja on kierrosherkempi, mutta ei silti karkaa GSX:ltä mihinkään.
    Jammussa lötkömpi ja veltompi etupää, GSX:ssä taas veltommat takapumput (Jammussa Öhlarit)
    Etujarrut samaa tasoa, Jammussa selvästi parempi takajarru.
    Kulutukset porukassa +/- 1 dl, eli samoissa.
    Jammu on kuristukset poistamalla, satasen Ebay budjetilla helpompi päivittää 120-130 hp tasolle.
    Mulla on nykyisin GSX:ssä turbo ja kestänyt hyvin jo kohta 50 000 km, yli 140 000 km kaikkiaan.
    Molemmat hyviä vaihtoehtoja.
  9. #9
    Eikä se matka ajossa ole pelkästään se vaihteiden lukumäärä vaan kokonaisvälitys, ja nyt puhutaan vakio rattaista.
    XJR kiertää vakiovälityksillä vitosella satasessa saman verran kuin GSX nelosella ja GSX:ssähän on kuusi pykälää.
  10. #10
    XJR on selkeesti sporttisempi ja helpompi esimerkiksi keulia. Muutoin yhtä nopeita tai laiskoja molemmat. Itse kallistuisin nykytiedolla XJR:ään koska se on mielestäni hauskempi ajaa. Itselläni on GSX pienillä muutoksilla.
  11. #11
    Lainaa Voda kirjoitti Katso viesti
    XJR on selkeesti sporttisempi ja helpompi esimerkiksi keulia. Muutoin yhtä nopeita tai laiskoja molemmat. Itse kallistuisin nykytiedolla XJR:ään koska se on mielestäni hauskempi ajaa. Itselläni on GSX pienillä muutoksilla.
    Joo, ne mun ja Vodan pienet muutokset kyllä korostaa GSX:n suorituskykyä, mutta XJR on alttiimpi
    näille pikku muutoksille, parempi paine versus teho suhde eli virtaavampi kansi
  12. #12
    Lainaa T 24 kirjoitti Katso viesti
    Joo, ne mun ja Vodan pienet muutokset kyllä korostaa GSX:n suorituskykyä, mutta XJR on alttiimpi
    näille pikku muutoksille, parempi paine versus teho suhde eli virtaavampi kansi
    Mitäs modeja tälle jammulle on hyvä tehdä että kulkupuoli paranee?
    Yamaha yzf 1000r Thunderace
  13. #13
    Tästä jammusta ilmeisesti vanhempi versio on 1200cc koneella?
    Onkos tästä pahaa sanottavaa vai? Hinnat olisi ainakin kohdillaan näissä.
    Yamaha yzf 1000r Thunderace
  14. #14
    Minulla oli vanhempi versio, ei ole pahaa sanottavaa moottorista eikä pyörästä. Etujarrut vaihdoin R6:n sinisiin. Kenny Roberts versio on värinä paras, mutta niitä ei ole liikaa myynnissä. Jos joku bongaa minun vanhan, rekkarin alku ZY-, niin saa hihkaista. Olisi kiva ostaa se takaisin.
    Ei riemulla rajaa kun pappiksella ajaa!
  15. #15
    Honda CB1300 on vielä parempi!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  16. #16
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Honda CB1300 on vielä parempi!
    HOU-HOU-HOU....

    Eihän noista Ho... Ho... Ho.... Ai vittu, ei pysty tuota taaskaan sanomaan

    Skarpataan ny kuitenkin. eihän noista Honda-Kawa-Suikka-Yammu... Ho... Ho... Noh, enivei...
    toi Ho... ole ensimmäisenä kuin aakkosissa.

    Mikään ei ole ylivoimaisesti paras ja jokaisessa on omat vahvuutensa/heikkoutensa ja potentiaalinsa
    pimppauksen suhteen.

    Vanha tylsä juttu taas kerran...... "Paras" on se, joka edustaa parhaiten omia tarpeita/mieltymyksiä ja
    josta löytyy samalla myös kohtuudella käyttöön kaivettavaa potentiaalia.

    Mut joo.... subjektiivinen jako neljään.

    Ho.. Ho... Hommaa Akran ränni, lämpökahvat, lampaantalja persikan alle.... ja hammassuojat suuhun.
    Niitä nimittäin tarvii kun tolla Ho.... loppuu veto leikaten kuin seinään niin että nenä napsahtaa mittaristoon.
    Muutoin.... taattua Ho.... huoletonta laatua.

    Rexeri.... ajele.... tai sitten joltisenkinlaisella rakentamisella sieltä täältä tulee varsin mellevä classinen naku.
    Rahaa ja aikaa palaa, mutta ihan hyvä tulee. Yksinkertaisesti vaan hyvä laite lajissaan. Sellainen seitsenottelija.

    Suikka..... Stage 1. Hommaa Akran ränni, säädätä ja aja.
    Stage 2. Ränni, ST1 nokat,säädätä, progressiiviset etujouset... ja aja.
    Stage 3. Asenna föönisarja koeteltuna kokonaisuutena, etujouset...... ja olkoon voima kanssasi.
    Tää kaveri on vähän sellanen "kuulantyöntäjä" .

    Yammu.... Loppujen lopuksi aika samat ilot ja murheet kuin Rexerillä..... ja hyvin rakennettuna
    ehkä tuota aavistuksen kevyemmän/eloisamman tuntunen.
    Ehkä kaikkein iloisin ja hauskin peuhauskaveri näistä kaikista..... hyvin rakennettuna.


    Siitä sitten vaan arpomaan. Kaikki hoitaa perustehtävänsä hieman eri painoituksilla... joita on
    siinä mielessä helppo jalostaa, että "loistavia" pyöriä on rakennettu joka puolella maailmaa jo pitkään.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #17
    Mulla oli 1200 XJR Kenny Roberts värisenä. Nätti kuin mikä, keräsi paljon kehuja ihan tuntemattomiltakin. Silkin pehmeä ajaa, ei tärissyt ja värissyt. Ainoa heikkous oli se että bensaa vei yllättävän paljon, reipas 6l/100km. Laitoin R1:n etusatulat, meni ihan bolt-on ja etuputkiin jäykemmät öljy kun oli aika löysä keula. Kutosta vähän kaipaili tien päällä. Vähän sellainen herrasmies sportti, aika paljon noilla kai myös reissataan. Voisin hyvinkin ostaa uudelleen mutta ruiskumallina eli 2006->. Ajattoman kaunis, viimeisistä cafe racer henkisistä vuosimalleista en ole ihan varma.

    Suiza on myös nätti ja ehkä oikeasti vähän parempi pyörä, mutta onko se aika iso mötkäle? Puolueellisena siis äänestän Yammua.
  18. #18
    Lainaa Expire kirjoitti Katso viesti
    Mitäs modeja tälle jammulle on hyvä tehdä että kulkupuoli paranee?
    XJR 1200 ja sittemmin 1300 moottori on " lainattu" FJ 1200 mallista jossa on 130 hp.
    Kansi, nokat ja kaasarit,kaikki on samaa kamaa, paitsi kaasareiden ja kannen välissä olevat kumiset imukaulat, siellä on kuristus eli liian pienet reiät.
    Imukaulat voi sopivalla terällä vinguttaa auki tai vaihtaa tilalle FJ:n imukaulat.
    Mulla oli pyörässä laajakaista lambda kiinni ennen ja jälkeen ko. operaation, ettei pääsis vaan mäntäpistiäinen käymään, mutta omassa(vaimon) mopossa ei ainakaan seokset muuttuneet mihinkään, voima vaan tuli takaisin.
  19.  
  20. #19
    Ajelin 10v ja reilun 100tkm 2004 mallisella XJR:llä ja olin todella tyytyväinen. Äänestykseen vastasin kuitenkin GSX, ihan vaan vertailun vuoksi haluaisin kokeilla taittuuko matka yhtä letkeästi sillä.
    <br /><br type="_moz" />