Katso äänestykset tulokset: kumman ottaisit jos omalla rahalla pitäis ostaa.

Äänestäjät
31. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Yamhaha XJR 1300

7 22,58%
  • Suzuki GSX 1400

24 77,42%
Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Näistä jompaa kumpaa himoitsen.

Kokemuksia ja mielipiteitä /tyyppivikoja kaipaan.
    Vuosimalleja mihin budjettia on niin siinä 2000 luvun alkupuolen mallit.
    Yamaha yzf 1000r Thunderace
    Ihan ruiskun vuoksi noista kahdesta GSX.

Jos tsekkaat naku-banditteja (GSF1250) niin vm-07 alkaen nekin on ruiskulla, noista voisi löytyä kans kiinnostavia, uudempia ja vähemmän ajettuja pyöriä.

Mulla oli hakusessa GSX mutta kun sopivaa ei tullut vastaan niin päädyin bandittiin ja olen ollut tyytyväinen.
    Minulla ollut GSX seitsemän vuotta ja nyt on mittarissa vajaa 60tht. Ainut vika on ollut vuotava takaiskarin säätönumikka (tämä ilmeisesti tyyppivika). Huipputehot ei hämmästytä mutta koneesta löytyy mukavasti vääntöä. Hyvä yleispyörä, olen ajellut euroopassa, mutkilla, radalla ja kaupungilla
    <p>&nbsp;Monster M600 - NX650 - GSX1400 - R1150GSA</p>
    Mulla GSX 1400 ja itse olen tykännyt
    Melkein fiiliksen ja sen mukaan kumpi sattuu paremmin omaan silmään. Kumpikin on luotettava peruspyörä joihin saa pienellä virillä sopivasti lisää tehoa.
    Honda cbr900rr -93 -ysäriä kauneimmillaan
    Ex:
    Honda vfr800 vtec -02, Yamaha mt-01 Stage 2 -06, Yamaha fzs 1000 -03, Honda xr650r sm -00, Ktm sm950 -06, Yamaha xjr 1200 sp -97, Kawasaki zzr 1100 -93, Kawasaki zzr 600 -92, Honda cb750k -80.
    Melkein saman näköisiä nuo on mutta jostain syystä xjr ehkä ihan vähän hienomman näköinen.
    Itse puntaroin saman aiheen kanssa aikoinaan ja harkitsin myös sitä hondan vastaavaa 1300.
    Kuitenkin suzukin i/ö ruisku ja jotkin muut ominaisuudet vei voiton. Paras pyörä mitä mulla ikinä on ollut, parempi kuin nykyinenkin. Harmittaa että myin.
    GSX1400 ei ole jättepaljoa hupputehoa mutta se ala- ja keskialueen vääntö tekee siitä helposti ajettavan ja voimakkaan tuntuisen. Ei R1 jälkeenkään tuntunut mitenkään vaisulta.
    Oli todella varmatoiminen, ei mitään vikoja ja aina ykkösellä käyntiin ilman mitään yskimisiä.
    Oli hyvä ajaa myös kaksi päällä ja emäntäkin tykkäsi kun oli aika iso penkki.
    M1800R
    RX125
    sähköputkimiehen kommenteihin ei lisättävää, paitsi omaan silmään GSX1400 on kyllä paremman näköinen. Kokemusta tuli ko. kamppeesta 7 vuotta ja reilu 60 tkm.
    Huolettomia ja mukavia kilometrejä. Harmittaa vieläkin kun tuli luovuttua, ois pitänyt jättää fiilistely pyöräksi.
    DL 1000 V-strom -16 + KLX250S -13
    ex GSX 1400 -07
    ex XTZ 660 -08
    ex GSF 1200s -06
    ex GSF 600s -03
    ex GS 500 -90
    ex GS 450 -83
    Meillä on molemmat.
    Vaimolla '01 XJR ja mulla '02 GSX.
    Molemmat helppoja ajaa ja huoltaa, Jammu kiertää maantiellä enemmän ja on kierrosherkempi, mutta ei silti karkaa GSX:ltä mihinkään.
    Jammussa lötkömpi ja veltompi etupää, GSX:ssä taas veltommat takapumput (Jammussa Öhlarit)
    Etujarrut samaa tasoa, Jammussa selvästi parempi takajarru.
    Kulutukset porukassa +/- 1 dl, eli samoissa.
    Jammu on kuristukset poistamalla, satasen Ebay budjetilla helpompi päivittää 120-130 hp tasolle.
    Mulla on nykyisin GSX:ssä turbo ja kestänyt hyvin jo kohta 50 000 km, yli 140 000 km kaikkiaan.
    Molemmat hyviä vaihtoehtoja.
    Suzukista ei tietoa mutta siinä on ruisku ja 6 vaihdetta...

Yamahassa, joita oli meillä pari, minusta oli tylsää kaasarit ja niiden kanssa pulaaminen (no osaksi se oli omaa syytä tietty mutta ruisku on kyllä yleensä hyvä ja helppo säätää, tosin joskus alkuun niissä lie ollut nyppimispulmaa).

Yamaha oli matka-ajossa tylsä ehkä kutosen puuttuessa, ylivaihde olisi ollut hyvä. Tosin, istumatilaa oli ja takapenkiltä voi ajella välillä jos polvet puutuu... Mutkapätkällä mukavampi, ehkä hiukan raskaampuoleinen ajettava riippuu hiukan mistä roikkuu. Jousitukseen - ainakin 02 vuosimalli oli erittäin pehmeä (sanoin että ässämersu ikään), liiankin mutta jos on pahat selkävaivat niin sekin voi olla vain hyväksi. Itsellä oli (-95) minusta aika lailla toimiva alusta jo ostaessa siinä mielessä oli täysin erilainen ajaa kuin 02. Vaimo ei halunnut edes ajaa mun pyörällä kun joskus piti vaihtaa kuskeja jostain syystä.

No, ronkeli. nykyisillä pyörillä ei niilläkään käy vaihto vaikka on samaa mallia mutta kaikki kahvat ja petaalit on eri lailla säädetty...

Että sikäli Suzuki - Hondassakin (cb1300) on 5 vaihdetta vissiin? Entäpä Kawasaki zxr1200? Taitaa olla 5 siinäkin. Ei siinä tosin ehkä ole pulma jos saa riittävän pitkät välitykset niihin, vääntöhän se noissa on mitä tarvitaan ja nopeudet on kohtuullisia. Toiset tietty tykkää kun kone huutaa korvaan kuin rälläkkä...
    -------------------------------------------------------
    Porinhylje - Björneborgssäl - Phocidae Arctopolis
    Eikä se matka ajossa ole pelkästään se vaihteiden lukumäärä vaan kokonaisvälitys, ja nyt puhutaan vakio rattaista.
    XJR kiertää vakiovälityksillä vitosella satasessa saman verran kuin GSX nelosella ja GSX:ssähän on kuusi pykälää.
    XJR on selkeesti sporttisempi ja helpompi esimerkiksi keulia. Muutoin yhtä nopeita tai laiskoja molemmat. Itse kallistuisin nykytiedolla XJR:ään koska se on mielestäni hauskempi ajaa. Itselläni on GSX pienillä muutoksilla.
    Lainaa Voda kirjoitti Katso viesti
    XJR on selkeesti sporttisempi ja helpompi esimerkiksi keulia. Muutoin yhtä nopeita tai laiskoja molemmat. Itse kallistuisin nykytiedolla XJR:ään koska se on mielestäni hauskempi ajaa. Itselläni on GSX pienillä muutoksilla.
    Joo, ne mun ja Vodan pienet muutokset kyllä korostaa GSX:n suorituskykyä, mutta XJR on alttiimpi
    näille pikku muutoksille, parempi paine versus teho suhde eli virtaavampi kansi
    Lainaa T 24 kirjoitti Katso viesti
    Joo, ne mun ja Vodan pienet muutokset kyllä korostaa GSX:n suorituskykyä, mutta XJR on alttiimpi
    näille pikku muutoksille, parempi paine versus teho suhde eli virtaavampi kansi
    Mitäs modeja tälle jammulle on hyvä tehdä että kulkupuoli paranee?
    Tästä jammusta ilmeisesti vanhempi versio on 1200cc koneella?
    Onkos tästä pahaa sanottavaa vai? Hinnat olisi ainakin kohdillaan näissä.
  15.  
    Minulla oli vanhempi versio, ei ole pahaa sanottavaa moottorista eikä pyörästä. Etujarrut vaihdoin R6:n sinisiin. Kenny Roberts versio on värinä paras, mutta niitä ei ole liikaa myynnissä. Jos joku bongaa minun vanhan, rekkarin alku ZY-, niin saa hihkaista. Olisi kiva ostaa se takaisin.
    Honda cbr900rr -93 -ysäriä kauneimmillaan
    Ex:
    Honda vfr800 vtec -02, Yamaha mt-01 Stage 2 -06, Yamaha fzs 1000 -03, Honda xr650r sm -00, Ktm sm950 -06, Yamaha xjr 1200 sp -97, Kawasaki zzr 1100 -93, Kawasaki zzr 600 -92, Honda cb750k -80.