Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    Mä jotenkin arvasin että tuollaisia nerokkaita neuvoja oli tulossa.... Antaa olla kun et näköjään noista hommista mitään ymmärrä etkä todnäk. ole koskaan tehnytkään. Muuten, se huussi OLI PYSÄKÖITÄVÄ siihen, siinä kun sattui olemaan sen työmaan purkupaikka. Mutta unohda koko juttu.

    -JP-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  2. #32
    Ainahan se raskaan takunen täytyy käydä tarkistamassa ennen peruutusta mut aina ei sekään auta koska ihmiset on ajattelemattomia itsekeskeisiä idiootteja... Sinne tungetaan välillä väkipakolla, toisinaan ei ehdi kun paniikkijarrutuksen varmuuden vuoksi kun peruuttaessa peilistä saattaa hyvässä lykyssä nähdä jonkin epämääräisen vilahduksen kun "mä tästä vaan nopeesti välistä sujahdan"... Toinen on nää kyllähän se väistää kun sen pitää väistää tyypit, väistää joo toki jos vaan näkee mut sieltä hytistä on melkoset sokeat kulmat niin aina ei se varmistaminenkaan riitä... Ja kyllä se huussi on sangen usein kaupunkialueella pakko pysäköidä mitä kummallisempiin paikkoihin kun muuallekaan ei vaan mahdu, kamat pitäs purkaa ja esim rocla ei hiekalla liiku mihkään...

    Edit:jaa jps ehti ensin...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  3. #33
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Ainahan se raskaan takunen täytyy käydä tarkistamassa ennen peruutusta mut aina ei sekään auta koska ihmiset on ajattelemattomia itsekeskeisiä idiootteja... Sinne tungetaan välillä väkipakolla, toisinaan ei ehdi kun paniikkijarrutuksen varmuuden vuoksi kun peruuttaessa peilistä saattaa hyvässä lykyssä nähdä jonkin epämääräisen vilahduksen kun "mä tästä vaan nopeesti välistä sujahdan"... Toinen on nää kyllähän se väistää kun sen pitää väistää tyypit, väistää joo toki jos vaan näkee mut sieltä hytistä on melkoset sokeat kulmat niin aina ei se varmistaminenkaan riitä... Ja kyllä se huussi on sangen usein kaupunkialueella pakko pysäköidä mitä kummallisempiin paikkoihin kun muuallekaan ei vaan mahdu, kamat pitäs purkaa ja esim rocla ei hiekalla liiku mihkään...

    Edit:jaa jps ehti ensin...
    "mä tästä vaan nopeesti välistä sujahdan" Just. Näin kävi minulle perjantaina Pirkkalan Verkkiksen parkkipaikalla. Eräs kännykkäänsä puhuva merkonomin oloinen nuorimies sujahti autoni ja viereisen ison pakun välistä kohti autoni perää kun olin jo liikkeellä ja kääntämässä pois ruudusta. Perä kääntyi siis tämän sankarin puolelle. Ei käynyt pieneen päähänikään että tämä sankari tekee reippaan S-mutkan pakun taakse ja siitä minun taakseni. Siis liikkeellä olevan auton taakse kymmenen sentin päähän. Oli unohtunut kaverilta aivot narikkaan. Huomasin hänet takakamerasta tekemässä ripaskanomaisia liikkeitä sivullepäin. Avasin ikkunan kerroin mielipiteeni hänestä ja aivotoiminnastaan hyvin värikkäällä kielellä. Minun vika se kai periaatteessa olisi ollut, mutta täysin mahdoton väistää tuollaisia idiootteja noilla liikeradoilla. Mutta hän siitä sairaalaan olisi joutunut, en minä. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. En olisi kokenut empatiaa, enkä koe. Vaikka olisi itse sairaalaan joutunut, niin itsehän aiheutti tilanteen ja minulle vähintään sakot olisi tullut. Ei se että toinen on väistämisvelvollinen tarkoita sitä että voi omilla liikkeillään tehdä sen väistämismahdollisuuden tyhjäksi.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  4. #34
    Wanhaan hywään aikaan näissä laitteissa oli mukana myös apumies, joka tällaisissa tilanteissa varmisti auton takana, ja viittoi ajo-ohjeet sille kuskille.

    Apparit katos siinä vaiheessa, kun rengeistä tuli "yrittäjiä" ja hinnat kilpailutettiin niin alas, että edes kaluston huoltoon ei ole enää varaa!
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  5. #35
    Kaverille kävi samoin pienen avoauton kanssa rekka peruutti valoissa päälle kun päätti vaihtaa suuntaa. Ajan aina siten että kuskin puolen peilistä näkee mut jos olen valoissa rekan tai muun ison värkin takana.
    Honda VF750C
  6. #36
    Itse olen yleensä pysähtyessä jonkun taakse yrittänyt varmistaa, että näkyvyys peilien kautta edellä olevan ajoneuvon kuljettajaan on olemassa. Lisäksi jättänyt pysähtyessäkin jonkun verran turvaväliä, ja etenkin isompien ajoneuvojen takana ryhmittynyt niin että näyn sivupeilistä ja voin tarvittaessa ajaa ohi helposti.

    Luettuani tämän langan, taidanpa kiinnittää asiaan jatkossa vielä enemmän huomiota.
  7. #37
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Wanhaan hywään aikaan näissä laitteissa oli mukana myös apumies, joka tällaisissa tilanteissa varmisti auton takana, ja viittoi ajo-ohjeet sille kuskille.

    Apparit katos siinä vaiheessa, kun rengeistä tuli "yrittäjiä" ja hinnat kilpailutettiin niin alas, että edes kaluston huoltoon ei ole enää varaa!
    Onko urkkia ikävä?
    Supermoto
  8. #38
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vakuutusyhtiö kustantaa rempan 60% saakka tuotteen arvosta ja sen jälkeen jutellaan kertakorvauksesta tai lunastuksesta.
    Viime talvena Ocun takapää sai kohtalaisen pusun. Auto 10v vanha, ajettu lähemmäs 300tkm, itse epäilin arvoksi max 5k€ jonka myös merkkiliikkeen korikorjaamo vahvisti.

    Kun pelkäsin auton lunastusta, sanottiin että ei mene. Kun vastapuolen liikennevakuutus maksaa niin pääsääntö on, että korjausarvion pitää olla lähes 100% käyvästä arvosta ennen kuin keskustellaan lunastuksesta tai kertakorvauksesta. Kaskon korvatessa se joku 50-60% kuulemma pätee.

    Auto oli koko viikon merkkiliikkeen korikorjaamolla. Sain myös sijaisauton vastapuolen vakuutuksesta tuoksi 5 päiväksi. Mitään papereita en korjauksesta saanut joten summaa en tiedä. Epäilisin, että tuo mainittu 60% kuitenkin ylitettiin.
    CBR600F4i -06
  9. #39
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Ainahan se raskaan takunen täytyy käydä tarkistamassa ennen peruutusta mut aina ei sekään auta koska ihmiset on ajattelemattomia itsekeskeisiä idiootteja...
    Vaikken olekaan isoa autoa ajellut, vaan pientä, niin tuntuu, että ihmiset vilahtavat peruuttavan auton taakse todella nopeasti. Eikös vaan takavuosina yksi nuori kaupunkilainen mies saanut tuupattua isänsä upouuden auton peruuttavan autoni taakse. Ei siinä tilaa paljon voinut olla, mutta väliin ehti, kun peruutin Lahden Hämeenkadulla Hiacea pois vinoparkista. Olin katsonut, että ei kukaan tule, niin silloin raapaisi koukku upouuden auton kylkeen. Aika nopsasti se sinne itsensä sai. Sanoisin, että peruuttavan auton takana yhä pienenevään tilaan tunkeva olisi syyllinen, mutta näin ei ole. No, vakuutus maksoi eikä sillä ollut juurikaan vaikutusta vakuutusmaksuun.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  10. #40
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Vaikken olekaan isoa autoa ajellut, vaan pientä, niin tuntuu, että ihmiset vilahtavat peruuttavan auton taakse todella nopeasti. Eikös vaan takavuosina yksi nuori kaupunkilainen mies saanut tuupattua isänsä upouuden auton peruuttavan autoni taakse. Ei siinä tilaa paljon voinut olla, mutta väliin ehti, kun peruutin Lahden Hämeenkadulla Hiacea pois vinoparkista. Olin katsonut, että ei kukaan tule, niin silloin raapaisi koukku upouuden auton kylkeen. Aika nopsasti se sinne itsensä sai. Sanoisin, että peruuttavan auton takana yhä pienenevään tilaan tunkeva olisi syyllinen, mutta näin ei ole. No, vakuutus maksoi eikä sillä ollut juurikaan vaikutusta vakuutusmaksuun.
    Joo, ruudusta on vaikea lähteä peruuttamalla, pää saa pyöriä kuin pöllöllä ja silti joku on tunkemassa ohi. Auttaisi jos olisi takana sivuille katsova kamera. Tai sitten pitää pysäköidä kontti edellä, minkä hyvin harva tekee kun monessa paikassa ruudut on kapeita. Bemulla on toiminto jolla auton voi avaimella kauko-ohjaten ajaa ruutuun ja sieltä pois, se vois olla hyvä. Vois seisoskella keskellä reittiä ja kutsua auton esiin.

    Ei kylläkään liity tuohon alkuperäiseen postaukseen. Siihen tuo jo edellä annettu vinkki pysähtyä niin että näkee kuskin edellä menijän peilistä on hyvä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  11. #41
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Joo, ruudusta on vaikea lähteä peruuttamalla, pää saa pyöriä kuin pöllöllä ja silti joku on tunkemassa ohi. Auttaisi jos olisi takana sivuille katsova kamera. Tai sitten pitää pysäköidä kontti edellä, minkä hyvin harva tekee kun monessa paikassa ruudut on kapeita. Bemulla on toiminto jolla auton voi avaimella kauko-ohjaten ajaa ruutuun ja sieltä pois, se vois olla hyvä. Vois seisoskella keskellä reittiä ja kutsua auton esiin.

    Ei kylläkään liity tuohon alkuperäiseen postaukseen. Siihen tuo jo edellä annettu vinkki pysähtyä niin että näkee kuskin edellä menijän peilistä on hyvä.
    Minulla on omassa kotterossani takana tuollainen kamera joka näyttää melkein 180 astetta, en ole mitannut paljonko jää vajaaksi. Silti vaikka pää pyörii kuin pöllöllä porukkaa pääsee hyppimään liikkuvan auton taakse enkä meinaa huomata ennenkuin on myöhäistä.

    Olisin siinä ymmärryksessä, että koska meistä suuri osa ei ole kummoisella järjellä varustettuja, porukka on sitä mieltä että sen peruuttavan on nähtävä heidät ja jarrutettava ajoissa tekivät he miten tolkuttomia liikkuja tahansa, koska laissa sanotaan niin.

    No, minulla on vakuutukset jotka maksaa, heidän säärensä, reitensä, lonkkansa ja päänsähän se on jota kipsaillaan sitten sairaalassa, mutta en välittäisi selitellä poliisille heidän toilailuidensa seurauksia, ajelisin mieluummin ilman niitä kotiin sieltä kaupan parkkikselta.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  12. #42
    2x naurettavan ylitehokkaat lisäperuutusvalot katon rajassa karsii edes osan laput silmillä kulkijoista, kaikkiin ei auta nekään...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  13. #43
    Mä peruutan ruutuun aina kun mahdollista. Siinäkin välillä joku tunkee kesken suorituksen siitä takaa ohi.
    FJR -17
  14. #44
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Mä peruutan ruutuun aina kun mahdollista. Siinäkin välillä joku tunkee kesken suorituksen siitä takaa ohi.
    Sama juttu!
    Käsittämätöntä, että marketin parkkipaikalla ei voi sitä sekuntia oottaa ja katsoa mihin se edessäoleva auto on menossa.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  15. #45
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Mä peruutan ruutuun aina kun mahdollista. Siinäkin välillä joku tunkee kesken suorituksen siitä takaa ohi.
    Sama täällä. Onneksi tuollaista sattuu harvoin. Mutta nuo teinitytöt tuntuvat olevan hyvin edustettuna juurikin markettien parkkipaikoilla töhöämässä. Eilen viimeksi ajoin parkkialuetta läpi hissukseen. Eiköhän pari noita tule autojen välistä suoraan eteen, kuulokkeet korvilla toisiaan tuijottaen. Ei merkkiäkää että olisivat edes katsoneet ympärilleen. Doh, ei tuo ongelma sinänsä mulle ollut kun 1. vaihteella tyhjäkäynnillä tein matkaa ulos parkkialueelta.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  16. #46
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Mä peruutan ruutuun aina kun mahdollista.
    +1

    Myös mopo menee perä edellä pysäköintiin että pääsee vekslaamatta liikkeelle.

    Autot on monesti huomattavasti helpompi saada ruutuun peruuttamalla kun keula edellä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  17.  
  18. #47
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Autot on monesti huomattavasti helpompi saada ruutuun peruuttamalla kun keula edellä.
    Juurikin näin, ja mitä tiukempi paikka, niin sitä isommaksi pakittelun etu muuttuu. Ja mitä noihin auton takaa puikkelehtijoihin tulee, niin olen huomannut autovalinnalla olevan melkoinen vaikutus tuohon puikkelehtijoiden taajuuteen. Dodge Ramilla saa parkkihalleissa ja parkkipaikoilla ajella ja pakitella ihan tosi rauhassa, tunkijat loistavat poissaolollaan. Mutta jos jollain kinnerillä liikuskelee, niin jo muuttuu meininki.
    1835
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12