Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Tervehdys
    Mopo sammui yllättäen tiellä, kun pysähdyin ja yritin startata ei tapahtunut mitään. Eli mopo laitettiin peräkärryille ja kotiin.
    Olen etsinyt moposta sähkövikaa, koska se se on selvästi. Ostin uuden starttireleen, koska luulin sen olevan ongelmana, mutta ei ollut.
    Eli virrat tulee mittariin, mutta ei starttikytkimelle eikä CDI - yksikön ohjausyksikölle MM5 F512B1 7x23, mutta SH258C-12 1D tasasuuntaja/jännitesäätimelle virta tulee mut ei lähde yhdestäkään johdosta poispäin ei vaikka olisi virta päällä.
    Olen tutkinut johdot/liittimet, pistellyt neuloja ja testannut virran kulkua.
    Olisiko kellään tietoa miten vielä voisi testata tai tarkistaa missä vika piilee, kaikkia osia ei viitsisi ostaa ja vaihtaa.
    Tee se itse mies.
  2. #2
    No tuleeko siihen muuten virrat? Valoille, vilkuille jne? Virtalukko kunnossa?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #3
    Virrat tulee mittaristoo, valot ja vilkut toimii, mutta kipinää ei tule. Startti toimii kun antaa suoraa virtaa, akusta. Akku ei ole mennyt tyhjäksi, eli lataus on pelittänyt.
  4. #4
    No mites nää turvakytkimet? Sivutuki, kytkinkahva ja vapaavalo, näähän ne on kimpassa estämässä käynnistystä vaihde päällä sivujalka alhaalla. Tasurilta varmaan mitään virtoja tulekaan, siitähän menee akulle plussa ja miinus, sisään tulee laturilta kolme piuhaa, vaihtovirtaa, kun kone käy.

    Niin, ja tuleeko sinne starttinapille virta?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  5. #5
    Pahasti haisee, että joku pääsulake, kolarikytkin/rele tms on lauennut. Ei siinä auta kuin kytkentäkaavion kanssa seurailla, minne asti sähköt menevät. Joskus myös maakosketus irtoaa moottorista, mutta tuossa tapauksessa kun startti suorakytkennällä toimii, pitää sinne maitakin mennä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  6. #6
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Pahasti haisee, että joku pääsulake, kolarikytkin/rele tms on lauennut.
    Pääsulake taitaa olla siinä starttireleessä, ja ku se palaa, niin ei pelaa mitkään sähköt. Kolarikytkimiä en oo näissä nähny.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #7
    Starttinappulalle ei tule virtaa, tukijalan kytkin toimii.
  8. #8
    Ja vapaavalo? Ja se kytkimen katkasija?

    Minkähän näkönen diodiviritys siellä on aktivoimassa nää turvakytkimet.

    Tai sitten virtalukko, taikka osa johtosarjasta.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  9. #9
    Eihän tässä ole samanlaista maajohdot yhteen kokoavaa katastrofiliitintä kuin jossain muissa hondissa? Sehän ainakin niissä sotkee sähköt täysin ennalta arvaamattomalla tavalla.
  10.  
  11. #10
    Lainaa kasari kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys
    Mopo sammui yllättäen tiellä, kun pysähdyin ja yritin startata ei tapahtunut mitään. Eli mopo laitettiin peräkärryille ja kotiin.
    Olen etsinyt moposta sähkövikaa, koska se se on selvästi. Ostin uuden starttireleen, koska luulin sen olevan ongelmana, mutta ei ollut.
    Eli virrat tulee mittariin, mutta ei starttikytkimelle eikä CDI - yksikön ohjausyksikölle MM5 F512B1 7x23, mutta SH258C-12 1D tasasuuntaja/jännitesäätimelle virta tulee mut ei lähde yhdestäkään johdosta poispäin ei vaikka olisi virta päällä.
    Olen tutkinut johdot/liittimet, pistellyt neuloja ja testannut virran kulkua.
    Olisiko kellään tietoa miten vielä voisi testata tai tarkistaa missä vika piilee, kaikkia osia ei viitsisi ostaa ja vaihtaa.
    Tee se itse mies.
    Onko tämä selvinnyt? Onko 1000F kyseessä. Itsellä aikoinaan oikean puoleisen sivumuovin alla oleva liitin satulan puolenvälin kohdalla (vai olikohan akun kohdilla) oli hapettunut ja yhden pinnin ympäriltä muovit sulanut liittimessä ja käyttäytyi muistakseni jotenkin tuolleen.
    Honda CBR1100XX