Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 89:sta
  1. #1
    Nonii Morjens Mojens!! Uusi projekti on hankittu ja eka vidokin julkaistu. Kas tässä:
    https://youtu.be/LP6hgHwsC2E
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  2. #2
    Mitä mieltä projektista? Onko hyviä ideoita? Ja pienen pudjetin projekti tämäkin joten älkää liikaa innostuko😜 ja ei turboa ei oo tulossa 😄
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  3. #3
    Ei mulla ideoita. Tuosta kaasuläpän asentoanturista vaan. Ainakin Banditissa se vaikutti vain ja ainoastaan sytytystä myöhästäen ja vain ja ainoastaan 2. ja 3. vaihteella. Syynä joku ohiajomelutesti tai vastaava. Nyppäsin sen irti, ja käynti osakaasulla parani vain .
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  4. #4
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Ei mulla ideoita. Tuosta kaasuläpän asentoanturista vaan. Ainakin Banditissa se vaikutti vain ja ainoastaan sytytystä myöhästäen ja vain ja ainoastaan 2. ja 3. vaihteella. Syynä joku ohiajomelutesti tai vastaava. Nyppäsin sen irti, ja käynti osakaasulla parani vain .
    Joo ei taida olla mikään kovinkaan tarpeellinen mutta löysin halavalla uuden ni näyttääpähän paremmalle ehjänä
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  5. #5
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Seurantaan.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  6. #6
    Mie olen vähän pettynyt ja olisin toivonut jotain kunnianhimoisempaa? Joku vanhempi pyörä ja totaalinen remontti missä ois joka ruuvi ja mutteri aukaistu ja tarkastettu? Nyt tulee mieleen että helpoimmalla saa fyrkat vaihtamalla teleskoopit ja taas ajoa sekä sitten myyntiin.

    Tuomoset tuubit ei välttämättä ole pilalla vaikka ovat suijahtaneet kun pätevä mies jolla on prässi ja joka osaa sitä käyttää ne oikaisee. Mie muistan kun minun isä meidän prässissä oikaisi minun Z900 Kawasakin tuubit ja en voinut huomata sen jälkeen niissä mitään vikaa vaikka olin nähnyt ne solmulla. Bronson elokuvassa tyyppi oikoi tuubit ahjossa.

    Tankin lommo kannattaa tehdä liimalla. Tuomonen laiska painuma oikeaa ihan liimalla ja joku pätevä kaveri sen tekee niin ei tarvi edes maalata. https://www.youtube.com/watch?v=BBp7bCnhTEE

    Jos meinaa maalauttaa joka tapauksessa niin vaikka pikaliimalla nousee laiska lommo. Muuten oikominen on vähän hankala ja jos lämpöä ja hitsiä joutuu käyttmään niin täytyy pestä tankki vedellä mutta en suosittele panemaan vettä kun pahus ruostuu helvettiin. On kokemusta ja ei ole esson baarissa kuultu.

    Vähän ajettu niin tarvii vain pientä säätöä. Oliko tuossa 30 donaa lasissa.

    https://www.youtube.com/watch?v=omIjDCDo9pM
    Viimeksi muokannut: jensen; 12.08.2019 klo 00:53.
    Jensen.
  7. #7
    Enpä usko että rungon etutolppa ois vinossa? Mulla yksi Harrikka ja on vieläkin niin se oli kyllä kiero vaikka ruottalainen sen oli oikaissut. Vänkyrä paska ajaa. Mie leikkasin rungon etutolpan irti ja mitoin kohilleen niin nyt on aika kiva ja suoraan kulkee.
    Ei varmaan paljon maksa käytettynä nuo pumputkaan niin varmaan on sitten hyvä. Pumput kannattais oikoa tai vaihtaa niin sen jälkeen vois mitata rungon ja saada katsastukseen siitä todistuksen.

    http://moottoripyörähuolto.fi/rungonmittaus/ Näitä mittaajia on aika monta Suomessa. Kirjoittavat todistuksen katsurille.
    Jensen.
  8. #8
    Luulisin että tästä tulee isoin projekti tähänastisista. Tuo keulan kunnostus ja muu tehdään vain ensin että saan uudelleen katsastettua ja vähän ajeltua jotta moottorin yms kunnosta voi olla varma ennen kun aletaan tekemään isompaa muodonmuutosta. Mitään rahastusta näillä ei todellakaan pysty tekemään muutaman satasen saattaa tienata mutta tunteja menee niin ettei siitä mitään palkaa jää. Tämä pyörä saattaa jäädä jopa itselle!!

    Tuo tankin lommo on aika syvä ja terävä ja maali on halkeillut isolta alueelta joten maali menee uusiksi. Siksi olisi melkein helpompi vaihtaa koko tankki.

    En usko minäkään että olis runko kiero mutta konttorilla vaativat paperin siitä kumminkin. Tänään se selviää kun rungonmittaus.comin kaveri tulee käymään.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  9. #9
    Piru. Äänenvaimentimet saapuivat Hollannista mutta toinen on huomattavasti suurempi eikä tietenkään sovi paikalleen. Mielestäni ainakin 2006 mallissa on semmoiset isommat pöntöt ja jos en saa sitä vaihdettua niin sellainen on myynnissä. Oikean puoleinen. Pieniä naarmuja.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  10. #10
    JAKSO 1 ON NYT JULKI! https://youtu.be/AUK1CYpHo_M
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  11. #11
    Hyvä video.

    Täytyy kehua, että siisti ja puhdas talli teillä.

    Mie muistan omasta tallista, kun seinät ja lattia oli maalattu.
    Oli se silloin hieno ja tilava.
    Nyt reilu 15 vuotta myöhemmin ei voi enää sanoa samaa...
    Toisaalta, eipä niitä seiniä ja lattiaa pääse edes maalamaan, kun seinää ei montaa neliösenttiä näy ja lattiakin, no sitä sentään näkyy vähän enemmän.
  12. #12
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Hyvä video.

    Täytyy kehua, että siisti ja puhdas talli teillä.

    Mie muistan omasta tallista, kun seinät ja lattia oli maalattu.
    Oli se silloin hieno ja tilava.
    Nyt reilu 15 vuotta myöhemmin ei voi enää sanoa samaa...
    Toisaalta, eipä niitä seiniä ja lattiaa pääse edes maalamaan, kun seinää ei montaa neliösenttiä näy ja lattiakin, no sitä sentään näkyy vähän enemmän.
    Joo nii tuppaa talleille ajan kanssa käymään. Katsotaan miltä tämä näyttää muutaman vuoden päästä
    Tämä on niin ahdas näin tyhjänäkin että pakko viedä roinaa muualle säilöön. Kawakin piti viedä jo bat luolaan talvisäilöön että mahtuu kunnolla rakentelemaan.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  13. #13
    Saisko tuosta tracker-tyylistä pyörää? Eikö vähän iso ja kolho sellaiseen? Entäs jos väsäät 1980-luvun AMA tyylisen superbike-kilpurin, slicksiä, numerokilpeä, mainostarraa jne? siihen tuo muskelipyörä passais minusta paremmin.
    tähän malliin:
    Näin
    tai näin

    tai tälleen


    Ja joka tapauksessa, hyviä videoita teet, jatka samaan malliin!
    Viimeksi muokannut: Starbringer; 04.09.2019 klo 23:07. Syy: kehut unohtui
    Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
  14. #14
    Lainaa Starbringer kirjoitti Katso viesti
    Saisko tuosta tracker-tyylistä pyörää? Eikö vähän iso ja kolho sellaiseen? Entäs jos väsäät 1980-luvun AMA tyylisen superbike-kilpurin, slicksiä, numerokilpeä, mainostarraa jne? siihen tuo muskelipyörä passais minusta paremmin.
    tähän malliin:
    Näin
    tai näin

    tai tälleen


    Ja joka tapauksessa, hyviä videoita teet, jatka samaan malliin!
    Joo jotakin tollasta siitä varmasti muotoutuukin. Ehkä vähän enemmän ratapyörän tyylinen kun trackeri. Tosin mä oon aika huono arvioimaan mikä tyylisuuntaus miltäkin näyttää. Ehkä tästä tulee sellainen sekasikiö ettei siitä kukaan ota selvää mikä se on mutta yritetään tehdä asioita jotka näyttää hyvältä.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  15. #15
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  16. #16
    Puhuit tuossa videolla äänenvaimenninta irroittaessa jotain leimasta. Eikös tämä käynyt jo leimalla? Olenko ymmärtänyt väärin kun luulin ettei kilvissä olevaa pyörää tarvitse käydä esittelemässä konttorilla sen ihmeemmin vaikka sitä olisi rakenneltukin?
  17. #17
    Kyllä se leimassa nyt on mutta ainakin teoriassa pitäisi muutoskatsastaa muutokset. Nykyisistä säännöksistä en tiedä tarkkaan että miten on tälläisten ”pienten” muutosten kanssa. . Onko jollain tietoa?
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  18. #18
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se leimassa nyt on mutta ainakin teoriassa pitäisi muutoskatsastaa muutokset. Nykyisistä säännöksistä en tiedä tarkkaan että miten on tälläisten ”pienten” muutosten kanssa. . Onko jollain tietoa?
    Voisiko tähän soveltaa vanhaa viisautta että "on helpompi pyytää anteeksi (=maksaa sakkoja) kun pyytää lupaa"?
    Itse en lähtisi esittelemään "pieniä" muutoksia suikkalakille, lieneekö niitä kiinnostaakaan. En ole ainakaan nähnyt / kuullut määräyksiä missään että pitäisi käydä muutoskatsastamassa esim. äänenvaimenninta, en ole tosin ohjeistusta etsinytkään.
  19. #19
    Lainaa Paikkeri kirjoitti Katso viesti
    Voisiko tähän soveltaa vanhaa viisautta että "on helpompi pyytää anteeksi (=maksaa sakkoja) kun pyytää lupaa"?
    Itse en lähtisi esittelemään "pieniä" muutoksia suikkalakille, lieneekö niitä kiinnostaakaan. En ole ainakaan nähnyt / kuullut määräyksiä missään että pitäisi käydä muutoskatsastamassa esim. äänenvaimenninta, en ole tosin ohjeistusta etsinytkään.
    Änkkäreiden sun muiden pikkumuutosten muutoskatsastustarve riippuu paljolti mopottimen käyttöönotto
    ajankohdasta ja mihin Euro-luokkaan mopo kuuluu, jos kuuluu.
    Desibeli, päästö, sun muut rajat kun tuppaa tiukkenemaan sitä mukaa kun pelit nuorentuu.

    Itse muutoskatsastin oman turbo-susnan ja kaikki muutokset, vesiruutat yms. tuli otteeseen.
    Mopo on nyt tsekattu tien päällä tasaiseen kerta vuoteen tahtiin eli neljästi ja ilman ongelmia.
    Kyllä olis potuttanut kun kilpi olis lähtenyt neljä kertaa kesken reissun.
  20. #20
    Rakennellaan kuitenkin siihen malliin että on edes teoriassa mahdollista saada muutoskatsastettua eli e-hyväksytyt valaisimen yms.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  21. #21
    En tiedä mikä siinä muutoskatsastuksessa ihmisiä hirvittää. Kattelin oman pyörän tietoja Trafin sivuilta ja siellä lukee näin;
    Vaihdettujen osien kokonaisprosentti: 32.0
    Vaihdetut osat: ETUHAARUKKA, PYÖRÄT, ISTUIN, PAKOPUTKISTO JA
    AJOVALOT

    Eli eikö tuota voi tulkita aika vapaasti myös tulevaisuudessa.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  22. #22
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    En tiedä mikä siinä muutoskatsastuksessa ihmisiä hirvittää. Kattelin oman pyörän tietoja Trafin sivuilta ja siellä lukee näin;
    Vaihdettujen osien kokonaisprosentti: 32.0
    Vaihdetut osat: ETUHAARUKKA, PYÖRÄT, ISTUIN, PAKOPUTKISTO JA
    AJOVALOT

    Eli eikö tuota voi tulkita aika vapaasti myös tulevaisuudessa.
    Joo eipä siinä mitään pelättävää ole. Eniten ihmettelen tuota prosenttien kertymistä kun korjaa vaurioitunutta pyörää. Kaikki mitä osia laitat tuo prosentteja vaikka käyttäisi alkuperäisiä osia. Miksi?
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  23. #23
    Kun esimerkiksi vanhan vaurioituneen keulan tilalle laitat samanlaisen keulan jostain toisesta pyörästä, niin se ei enää ole alkuperäinen osa ja tällöin menee muutosprosentit.
    Alkuperäisen osan korjaaminen tiivisteiden vaihdon tms. kanssa ei ole prosenttihommaa, eikä yleensäkään kulutusosien vaihto.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  24. #24
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Kun esimerkiksi vanhan vaurioituneen keulan tilalle laitat samanlaisen keulan jostain toisesta pyörästä, niin se ei enää ole alkuperäinen osa ja tällöin menee muutosprosentit.
    Alkuperäisen osan korjaaminen tiivisteiden vaihdon tms. kanssa ei ole prosenttihommaa, eikä yleensäkään kulutusosien vaihto.
    Eikö esimerkiksi iskunvaimentimien sisäputket ole kulutusosa? tai Esimerkiksi ajovalo? Minusta tilanne on sama kuin autossa jos katsastuksessa käsketään vaihtamaan ajovalo tai iskunvaimennin niin eikö silloin pitäisi tällä periaattella siihenkin tulla otteeseen prosentteja?
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  25. #25
    Onhan noi käytännössä, mutta periaatteessa vain laakerit, stefat, jarrut, ketjut ja muut vastaavat on kulutusosia. Sen takia mullakin on noi ajovalot merkattu otteeseen.
    Iskareissa on varma muutoskatsastuksen tarve silloin kun pituus tai malli muuttuu ja alkuperäisen ei pitäis vaikuttaa...
    Taikasana viranomaisten kanssa on alkuperäinen. Toisaalta, kuka osaa tien päällä tai konttorilla sanoa onko osat alkuperäisiä, kun ei niissä ole mitään tunnistetietoja.
    Harva noita iskarimuutoksiakaan katsastaa vaikka laki sen vaatii, kun ei se tosiaan näy mihinkään.
    Kuten turbomies tuolla aiemmin mainitsi, niin isot ja selkeästi näkyvät muutokset katsastamalla elämä muuttuu ratsiassa helpommaksi.

    Autoista en osaa sanoa noilta osin mitään kun ei ole koskaan tarvinnut miettiä.
    Moottoripyöriähän on autoihin verraten aina katsottu tarkemmilla linsseillä.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  26. #26
    Tässä uusi jakso! Jakso3. https://youtu.be/xJQd48AhjOI
    Muistakaa tilata kanava ja seuratkaa myös istagramissa SSAMOTORSYT
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  27. #27
    Mielenkiintoista katsottavaa. Katulaillisuuden säilyttäminen rakennetuissa laitteissa saa ainakin minulta korkeammat pisteet, vaikkei sitä koskaan tarvitsisikaan todistella.
  28. #28
    Lainaa Marko_k kirjoitti Katso viesti
    Katulaillisuuden säilyttäminen rakennetuissa laitteissa saa ainakin minulta korkeammat pisteet, vaikkei sitä koskaan tarvitsisikaan todistella.
    Täysin samaa mieltä!
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  29. #29
    Onko edelliset jaksot jo katottu? Nimittäin huomenna klo 18 purskahtaa uusi jakso juu tuubista!
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  30.  
  31. #30
    Katsottu on. Täällä on vastaanottovalmius.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen