Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Heippa!

    Tuli pelastettua tuosta romuksi menemästä täysin ehjä/maalattu runko ja moottori, paljon muita osia ei sitten mukaan tullutkaan, eikä tietenkään papereita. Sen verran kuitenkin itse päättelin, että kun runkonumero alkaa GS450 ja moottori on 2 pyttynen made in japan, niin kyseessä lienee suzukin gs450. Tuon alun jälkeen tulee kuusi numeroa (GS450-123456 tyyliin) saako noista lopuista numeroista jotakin irti? Esim. vm? Mitens tälläiseen papereitten saaminen?
    Mistä tälläiseen saa osia, ilmeisesti ebaysta jonkin verran, mutta saako uusia osia jostakin? Aikaisemmat moottoripyöräkokemukseni ajoittuvat vain uudempiin pyöriin, joihin nyt ei ole tarvinnut öljyjä ja jarrupaloja kummempia vaihdella, siksi ehkä hieman tyhmät kysymykseni. Tiedän että motonet myy jotain osia, mutta heittäkääs muutama hyvä kauppa, mistä sais vaikka juuri tähän kyseiseen kamppeeseen osia!

    Mistä on moottoripyöriin saatavilla ns. yleismallisia osia, niinkuin mopoihin monesta paikasta?
    Viimeksi muokannut: DJantikka; 09.08.2019 klo 18:00.
  2. #2
    Varmaan aloittaisin kysymällä Traficomista runkonumerolla, että onko tuollainen pyörä rekisterissä, koska ilman mitään papereita sitä on huono lähteä omiin nimiin siirtämään, jos sillä on kilpi ja omistaja.
  3. #3
    Hei

    Kiitos vastauksesta, tähän siis sen verran taustatietoa, että kyseinen vehje seisonut edellisellä omistajalla jo vuosia ja sitä ennen vuosia sitten itse ostanut kyseisen pyörän kokonaisena. Paperit (luovarit) luonnollisesti hävinneet tämän aikana. Oletan ettei pyörä ole ollut ainankaan 2010 luvulla, jossei jopa 2000 luvulla, kertaakaan liikenteessä.
    Viimeksi muokannut: DJantikka; 09.08.2019 klo 21:13.
  4. #4
    Traficomin sivuilta löytynee se tarvittava tieto paperittoman rekisteröintiin:
    https://www.traficom.fi/fi/asioi-kan...-rekisterointi
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  5. #5
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Traficomin sivuilta löytynee se tarvittava tieto paperittoman rekisteröintiin:
    https://www.traficom.fi/fi/asioi-kan...-rekisterointi
    Jees, taitaa mennä täysin samalla tavalla kun paperittoman auton rekisteröinti, niitä onkin jo pari takana (harrastus vahvasti auto pohjainen 😁) kuvittelin menevän eri tavalla, mutta tämähän on selkeä!
  6. #6
    Jos pyörä on edellisen omistajan nimissä Traficomissa (siis hänellä kuka sen sinulle myi), niin ratkaisu on suorastaan naurettavan helppo. Silloin hän kirjautuu pankkitunnuksilla Traficomin nettisivuille ja tekee joko luovutusilmoituksen, johon tarvitaan sinun nimesi ja henkilötunnuksesi, tai vaihtoehtoisesti muodostaa omistajanvaihtoon varmenteen jonka luovuttaa sinulle. Ensinmainitulla tavalla toimittaessa käyt itse pankkitunnuksin Traficomin sivuilla ”vastaanottamassa” siirron, jälkimmäisessä tapauksessa sinä syötät siirtovarmenteen sinne itse. Mitään paperisotaa tai luovareita ei nykyään tarvita.

    Mikäli väliomistaja ei koskaan siirtänyt laitetta omiin nimiinsä, samat temput pitäisi tehdä alkuperäisen omistajan kanssa. Jos häntä ei pysty tavoittamaan, kysy Traficomista neuvoa, että onko tuo yleensäkään mahdollista silloin rekisteröidä, kun et varsinaisesti millään pysty todistamaan omistussuhdettasi.
  7. #7
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Jos pyörä on edellisen omistajan nimissä Traficomissa (siis hänellä kuka sen sinulle myi), niin ratkaisu on suorastaan naurettavan helppo. Silloin hän kirjautuu pankkitunnuksilla Traficomin nettisivuille ja tekee joko luovutusilmoituksen, johon tarvitaan sinun nimesi ja henkilötunnuksesi, tai vaihtoehtoisesti muodostaa omistajanvaihtoon varmenteen jonka luovuttaa sinulle. Ensinmainitulla tavalla toimittaessa käyt itse pankkitunnuksin Traficomin sivuilla ”vastaanottamassa” siirron, jälkimmäisessä tapauksessa sinä syötät siirtovarmenteen sinne itse. Mitään paperisotaa tai luovareita ei nykyään tarvita.

    Mikäli väliomistaja ei koskaan siirtänyt laitetta omiin nimiinsä, samat temput pitäisi tehdä alkuperäisen omistajan kanssa. Jos häntä ei pysty tavoittamaan, kysy Traficomista neuvoa, että onko tuo yleensäkään mahdollista silloin rekisteröidä, kun et varsinaisesti millään pysty todistamaan omistussuhdettasi.
    Hei ja kiitos vastauksestasi!
    Olisi pitänyt alkuperäinen viesti kirjoittaa tarkemmin, ajoneuvo ei siis edellisen omistajan nimissä ikinä ollut ja trafista ei ainakaan runkonumerolla löytynyt tietoa, että olisi liikenneasioiden rekisterissä, eli todennäköisesti poistettu rekisteristä jo aika päiviä sitten! Täytyy soitella sinne maanantaina uudemman kerran, tänään soitin niin myöhään, että kerkesin saada ainoastaan tuon tiedon liikenneasioista, mitä se sitten tarkoittaakaan 😬
  8. #8
    Oleellista taitaa olla se, että joku merkintä pitäis löytyä täällä rekisterissäolosta, muuten rekisteröidään uutena, ja laitteen pitäis täyttää kaikki nykypykälät, ja lisänä autovero.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  9. #9
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Oleellista taitaa olla se, että joku merkintä pitäis löytyä täällä rekisterissäolosta, muuten rekisteröidään uutena, ja laitteen pitäis täyttää kaikki nykypykälät, ja lisänä autovero.

    Tuossa tuttavan opastuksella (vanha katsuri) tilailin kansallisarkistosta ajoneuvon tiedot, sieltä löytyy jos ajoneuvo on ikinä tuolla runkonumerolla suomeen rekisteröity, kelpaa näin ajoneuvon uudelleen rekisteröintiin.
  10. #10
    Lainaa DJantikka kirjoitti Katso viesti
    Olisi pitänyt alkuperäinen viesti kirjoittaa tarkemmin, ajoneuvo ei siis edellisen omistajan nimissä ikinä ollut ja trafista ei ainakaan runkonumerolla löytynyt tietoa, että olisi liikenneasioiden rekisterissä, eli todennäköisesti poistettu rekisteristä jo aika päiviä sitten!
    Joo no tuohan tosiaan muuttaa asiaa oleellisesti. Mutta eipä nuo minun jorinatkaan hukkaan mennyt, jos joku sattuu joskus googlaamalla törmäämään tuohon toisenlaisessa tilanteessa.
  11.  
  12. #11
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Joo no tuohan tosiaan muuttaa asiaa oleellisesti. Mutta eipä nuo minun jorinatkaan hukkaan mennyt, jos joku sattuu joskus googlaamalla törmäämään tuohon toisenlaisessa tilanteessa.
    Hyvät neuvot eivät mene ikinä hukkaan, olkoonkin, ettei niistä juuri minulle ollut hyötyä 😜