Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Taisin ostaa tuon viime vuonna ja melkein heti laitoin pinlock-kalvon paikalleen niin ei ole muistikuvia oliko se uutenakin noin huono ilman pinlockia. Pinlockin otin pois pesuun kun alkoi näyttää samealta, mutta se tais mennä ketuiksi joten täytyy ostaa uusi.

    Eli nyt kun lämmöt on taas vähän laskenut ja pinlockkia ei ole, huomasin että tuo GT-Air huurtuu todella helposti alle 60km/h nopeuksissa. Kaikki venttiilit on auki. Piti oikein manuaalista tarkistaa, että onhan ne nyt noin kun maalaisjärkikin alkoi sumentua.

    Pitääkö noita venttiilikäytäviä puhdistella jollain joskus vai onko tämä vaan huono potta ?
    Viimeksi muokannut: Vklnuppi; 01.08.2019 klo 02:14.
  2. #2
    pinlock ei ole tiiviisti lasia vasten jos huurtuu. Ei huurru jos on kunnolla. Katso visiirin ulkopuolelta, että näyttääkö pinlockin tiiviste painuvan visiiriä vasten.

    Säädä/pyöritä kiinnitysnastoja tiukemmalle ilman kalvoa kunnes kalvo tiivistyy kunnolla.
  3. #3
    Lainaa hidas-ja-kankee kirjoitti Katso viesti
    pinlock ei ole tiiviisti lasia vasten jos huurtuu. Ei huurru jos on kunnolla. Katso visiirin ulkopuolelta, että näyttääkö pinlockin tiiviste painuvan visiiriä vasten.

    Säädä/pyöritä kiinnitysnastoja tiukemmalle ilman kalvoa kunnes kalvo tiivistyy kunnolla.
    Anteeksi sekava selitys, mutta mulla ei siis ole sitä pinlockia enää käytössä. Tällä hetkellä tuolla kypärällä ei tee mitään kuin optimaalisissa olosuhteissa. Heti kun vähän alkaa viiletä ja aurinko laskea niin on visiiri huurussa.
  4. #4
    No huurtuminen loppuu kun laitat siihen sen (uuden?) pinoock kalvon. Vieläkin helpompi ratkaisu.

    Itellä on muutama Shoei ollu, ei kylläkään juuri tuota mallia ja ne pelaa hienosti, mutta kalvon kanssa. Muovin lipare nenän päällä auttaa huurtumiseen, muttei yksin estä sitä.

    Ainoa huolto mitä olen itse tehnyt on käsinpesu vuoden parin välein. Ilmaventtiileille ei tarvitse, eikä oikein voi huoltoa tehdäkään, mitä nyt ötökät huuhteleepois.
  5. #5
    Pinlockki pois ja ajaa visiiri hieman raollaan jos meinaa huurtua..
    Uuteen kypärään en laittanu edes paikalleen, silmälasien käyttäjänä huurtuu lasit kuitenkin ennenkuin visiiri.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  6. #6
    Pistä se nenäsuoja "nose guard" paikalleen, poraa 4mm terällä pari reikää leukatuuletusluukun sisälle niiden pienten 5x5mm lokeroiden väliin niin, että leukatuuletusluukku auki ilmaa tulee suoraan naamaan. Mulla on sama kypärä eikä ole tuollaisia ongelmia, pinlockia käytän vain syksyisin.
    Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
  7. #7
    Mulla on aina ollut tuo "nose guard" paikallaan. Pinlockin laitoin laitoin takaisin, mutta on tämä mystinen (huono?) potta tai sitten ei vaan sovi nakupyörille.

    Huurtuminen kyllä loppui tuon pinlockin myötä. Ihmettelen kyllä miten se voi huurtua edes ilman pinlockkia.
    250km yhtä soittoa (yksi tankkaus välissä). Silmät kuivuu päähän kiinni kun ilma liikkuu kypärässä sen verta vinhaan. Ei muuten haittaisi, mutta kun joutuu käyttämään piilareita niin näkökyky sumenee Ei auttanut vaikka pistää luukkuja kiinni, vuotaa tuolta leuasta sen verta tehokkaasti (chinguard on paikallaan). Samoin leuka jäätyy Ihan kuin kuori olisi edessä aavistuksen liian lyhyt ja leuka on alttiina tuulelle. Ei auta että nakumopossa ajoviima pyrkii vääntämään kypärää ylös. Vaikka se siis on S-kokoa ja pehmusteiltaan juuri sopiva. Ei pysty purkkaa jauhamaan sisällä.
  8. #8


    En ole kokeillut, mutta eipä tuo ainakaan kustannuksista jää kiinni vaikka kokeilisi..
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  9. #9
    Onhan GT-Air vähän herkkä huurtumaan moneen muuhun ruukkuun verrattuna juuri nurkkavauhdeissa.

    Kuinka paha se ongelma on, riippuukin sitten... taas kerran.... varsin monesta pikkujutusta, alkaen
    ihan käyttäjänsä "hikitaseesta" ja edeten luontaisesta "nenän asennosta" hengitystavan kautta
    lopulta varsinaisiin ruukun detaljeihin ja ominaisuuksiin . Oikeesti hei .

    Jos kuski on ominaisuuksiltaan tyyppiä "aina hiki päässä"..... vaikka hankeen sammuessa, homma alkaa
    olla jo pelkästään tuosta johtuen haastavaa.

    Luontainen "nokka pystyssä" päänasento (joka on nakuvehkeellä no-no-no vauhdin kasvaessa),
    ei myöskään paranna asiaa. Enemmän leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä..... ja heti menee paremmin.
    Pessimisti ei pety.

    "Oikea tapa" huohottaa aina ja joka paikassa olisi varmaan se normi nenästä sisään ja vähän molemmista,
    nenästä ja suusta ulos, mutta pelkkä nenän kautta systeemi vaikuttaa kummasti huurtumiseen.
    Jostain kumman syystä se suun kautta ulos hönkiminen tahtoo vaan sitä ongelmaa pahentaa.

    Ruukun puolelle siirryttäessä oon ainakin itse huomannut asian joka vaikuttaa monasti äkkiseltään hieman
    nurinkuriselta. "Kattoluukku" auki huurtuminen on pahempaa.... ainakin silloin kun ei hikipäissään ajele.

    Hoh-hoijaa...... listaa pikkujutuista voi jatkaa pitkään, mutta jos ruukku on helposti huurtuvaa sorttia,
    ongelman laatu todella riippuu yllättävän monesta pikkujutusta.

    Itsellä ei GT-Airin kanssa ole varsinaista "ongelmaa" ilman pinlockia (jota nyt vaan vihaan kuin ruttoa),
    mutta ero esim. 1. version Neoteciin on aivan valtava. Sen kanssa saa ratkoa ennemminkin
    liiallisen tuulettumisen juttuja.

    Itselle "sopiva ja hyvä" ruukku on aina niin henkilökohtainen rasti, että muiden havaintoja ja kokemuksia
    kannattaa kuunnella, mutta aika pitkälle kuin savolaisen suusta päässeenä.
    Arviot "suuremmissa linjoissa" kyllä antavat silti osviittaa aika hyvin.

    Kallista lystiähän se tietty on, jos pitää puolen tusinaa ensin ostaa ja kokeilla.
    Kokeilu hieman "haastavammissa" olosuhteissa on vaan turhan hankalaa saada järjestymään....
    ainakin meidän markkinavolyymeilla ja kaupan rakenteilla.

    Zemppiä ! Laadukas, kallis ja hyvän näköinenkin ruukku voi olla käyttäjälleen "ihan paska".

    Ai niin.... nurkissa toimiva juttu, kuten tuolla joku jo heittikin.... on ajaa luukku hieman auki.

    Omalla kohdalla tuo realisoituu parhaiten ilman homman merkittäviä haittoja siten, että säätää
    visiirin lukituksen aavistuksen toispuoleiseksi, jollon pienikin "kevennys" toisesta reunasta "avaa tuuletuksen"
    toimimaan mainiosti, mutta ei tuo "lunta tupaan", eikä suhise...... siis alle 80 vauhdeilla.
    Taajamasta poistuessa sitten vaan "napauttaa" kulman kiinni ja lataa menemään.
    Viimeksi muokannut: Bone; 14.08.2019 klo 11:13.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #10
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Onhan GT-Air vähän herkkä huurtumaan moneen muuhun ruukkuun verrattuna juuri nurkkavauhdeissa...
    Ai niin.... nurkissa toimiva juttu, kuten tuolla joku jo heittikin.... on ajaa luukku hieman auki.
    Omalla kohdalla tuo realisoituu parhaiten ilman homman merkittäviä haittoja siten, että säätää
    visiirin lukituksen aavistuksen toispuoleiseksi, jollon pienikin "kevennys" toisesta reunasta "avaa tuuletuksen"
    toimimaan mainiosti, mutta ei tuo "lunta tupaan", eikä suhise...... siis alle 80 vauhdeilla.
    Taajamasta poistuessa sitten vaan "napauttaa" kulman kiinni ja lataa menemään.
    Mulla GT-Airin käyttö on ollut 0 tuntia tänä kesänä, nurkka-ajot mennyt Scorpionin jet ja matka-mutkailu Sharkin Speed-R päässä (portaaton visiirin säätö).
    Syynä että visiiri "pari mm raollaan" ajo ei onnistu GT-Airilla, tuntuu että se on joko kokonaan "kiinni" (vaikka ei vielä lukkoasennossa) tai sitten (minun makuun) liian paljon auki - eli onko tuohon lukitusmekanismiin jotain säätöniksiä jolla saisi sen 1. pykälän avautumaan vain muutaman millin? Muutenhan GT-A on hyvä ruukku, mutta ei ilmeisesti sovellu moottoripyöräkäyttöön - ilman tuulilasia...
    MAD (mean absolute deviation)
  11. #11
    Mulla oli myös aluksi suuria ongelmia saada pinlock tiivistymään kunnolla. Vaihdoin uuden kalvon ja samalla ruuvailin niitä kiinnitysruuveja. Sen jälkeen ei ole ollut huurreongelmaa. En sitten tiedä kumpi ratkaisi ongelman.
    En kyllä juuri pidä pinlockista, naarmuuntuu niin herkästi. Vanhassa Araissa sai visiirin lukittua ihan hiukan raolleen, ei ollut ongelmia huurteen kanssa. GT pienin lukitus jättää visiirin aika reilusti auki. Onkohan asia korjaantunut uudessa mallissa?
  12. #12
    Huurteenpoisto pinlockin avulla kelpaisi kyllä mulle ratkaisuksi, mutta tuo viiman tulo leukaan on aika skeidaa. Googlettelin eilen modeja kyseiseen pottaan ja en näköjään ole ainut joka kärsii tuosta alaverhon heikkoudesta/kuoren lyhyydestä.

    Prkele kun näitäkään ei voi mitenkään huomata ilman yhden kesän käyttöä. Kiva huomata lyöneensä 400€ itselle sopimattomaan pottaan. Istuvuus kyllä muuten on ihan 10. No ehkä ensi talvena schuberthia koittamaan. Ei vaan ainakaan viimeksi istunut niin hyvin kuin Shoei. Siitä syystä tuon otinkin. Oma pää enemmän soikea kuin pallo.
  13. #13
    Lainaa Motoristo kirjoitti Katso viesti
    Mulla GT-Airin käyttö on ollut 0 tuntia tänä kesänä, nurkka-ajot mennyt Scorpionin jet ja matka-mutkailu Sharkin Speed-R päässä (portaaton visiirin säätö).
    Syynä että visiiri "pari mm raollaan" ajo ei onnistu GT-Airilla, tuntuu että se on joko kokonaan "kiinni" (vaikka ei vielä lukkoasennossa) tai sitten (minun makuun) liian paljon auki - eli onko tuohon lukitusmekanismiin jotain säätöniksiä jolla saisi sen 1. pykälän avautumaan vain muutaman millin? Muutenhan GT-A on hyvä ruukku, mutta ei ilmeisesti sovellu moottoripyöräkäyttöön - ilman tuulilasia...
    Vaihdoin GT-Airiin GT-Air II:n visiirin kiinnityksen. Uudessa mallissa visiirin alin porras on paljon pienempi. Hyvin on toiminut. Jos asennat, niin huomioi, että ne kiinnitysruuvit ovat tosi pehmeää metallia.
  14. #14
    Lainaa Noklas kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin GT-Airiin GT-Air II:n visiirin kiinnityksen. Uudessa mallissa visiirin alin porras on paljon pienempi. Hyvin on toiminut. Jos asennat, niin huomioi, että ne kiinnitysruuvit ovat tosi pehmeää metallia.
    Kiitos tästä vinkistä! Otan muutoksen työn alle: vaatiiko myös uuden visiirin vai käykö vanha ristiin II-version kanssa? -Tietää mitä hankkia (eikä ole orkkis visiiri ainakaan käytön takia vielä naarmuilla ).
    Muoks: >500km testiajon perusteella tämä kiinnitysmekanismin vaihto tekee visiirin käytettävyydestä selkeästi paremman. Suosittelen muillekin joita runsas ajoviima häiritsee visiiri raollaan ajettaessa, GT Air siirtyi minulla taas kypärähyllyn eturiviin...
    Viimeksi muokannut: Motoristo; 19.08.2019 klo 11:46. Syy: päivitystä
    MAD (mean absolute deviation)
  15. #15
    Lainaa Motoristo kirjoitti Katso viesti
    Kiitos tästä vinkistä! Otan muutoksen työn alle: vaatiiko myös uuden visiirin vai käykö vanha ristiin II-version kanssa? -Tietää mitä hankkia (eikä ole orkkis visiiri ainakaan käytön takia vielä naarmuilla ).
    Ei tartte vaihtaa visiiriä, riittää hankkia se II-mallin kiinnityshärveli, eli hommasta selviää aika halvalla.
  16. #16
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Huurteenpoisto pinlockin avulla kelpaisi kyllä mulle ratkaisuksi, mutta tuo viiman tulo leukaan on aika skeidaa. Googlettelin eilen modeja kyseiseen pottaan ja en näköjään ole ainut joka kärsii tuosta alaverhon heikkoudesta/kuoren lyhyydestä.

    Prkele kun näitäkään ei voi mitenkään huomata ilman yhden kesän käyttöä. Kiva huomata lyöneensä 400€ itselle sopimattomaan pottaan. Istuvuus kyllä muuten on ihan 10.
    Mä oon pitänyt tuota leuan suunnalta käyvää vetoa ominaisuutena näissä pyörissä, missä ilmavirta pääsee suoraan rinnalle. Itsellä ollut aiemmin kolme Araita ja nyt Shoein NXR. Nyt kävin piruuttani koeajamassa Biketeamilla Scorpionin pottaa, ja siinäpä yllättäen leukaverho olikin melko suuri ja jotain neopreenin tapaista tuulenpitävää materiaalia. Eipä puhaltanut enää alhaalta naamalle. Miinuspuolella sitten se, että visiiriä ei voinut pitää käytännössä hetkeäkään kiinni ryömintävauhdeissa ainakaan silmälasien kera.
  17. #17
    Yritin etsiä netistä gt-air II visiirin pidikkeitä, mutta en löytänyt varmuudella 2 mallin pidikkeitä, kun käyvät ristiin enkä halua vahingossa tilata samoja originaaleja GT-Air paskapidikkeitä..
    Onko neuvoja mistä saa varmasti oikeat uudemmat pidikkeet?
  18. #18
    Lainaa juky2200 kirjoitti Katso viesti
    Yritin etsiä netistä gt-air II visiirin pidikkeitä, mutta en löytänyt varmuudella 2 mallin pidikkeitä, kun käyvät ristiin enkä halua vahingossa tilata samoja originaaleja GT-Air paskapidikkeitä..
    Onko neuvoja mistä saa varmasti oikeat uudemmat pidikkeet?
    Kokeile Eurobikerin verkkokauppaa. Minä tilasin sieltä tänään ja oletin että "uusi" malli on gen II...
    Hinta tais olla alle 25Eur.
    MAD (mean absolute deviation)
  19. #19
    Paketissa lukee Shoei CNS-1 Base Plate2, code 18022050.

    Leukaverhon ongelmista tuli mieleen, että ehkä verhon voi viedä ompelijalle tuunattavaksi - ehkä jonkunlainen nahkalärpäke tai joku venyvä keinomateriaali voisi toimia sen jatkona - ompelija osannee viritellä. Leukaverhojakin saa näemmä tilattua uusia, jos menee pilalle. Kävin just vaihtamassa ompelijalla ajohousujen vetskarin, kun oli mennyt rikki.
  20. #20
    Selvästikin on kovasti riippuvainen pyörästä tämä kypärä.

    Itellä on GT-Air (1. gen) ollut käytössä nyt huhtikuusta alkaen ja on tullut ajettua noin 11 000 km. Pyöränä BMW R1200R vm. -17. Pyörässä pleksinä vaihtelen touring ja sport läpyskän välillä.
    Leukasuoja ei itseä häiritse ollenkaan. Toimii hyvin eikä jäädy leuka vaikka olen ajanut pitkiä matkoja + 10 asteen lämpötilassa. Ilma tässä kypärässä kyllä kiertää hyvin ja viileämmällä eturäppänä on suljettava, muuten jäätyy otsa. Ehkä vähän liian avoin on tuo eturäppänä, kun tulee ötökät kokonaisena siitä läpi. Eilen tuli ampiainen motarivauhdissa sisään. No onneksi se kuoli siihen äkkinäiseen suunnan muutokseen, eikä ehtinyt pistelemään

    Omassa päässä kypärä pysyy kyllä siinä asennossa mihin sen päähän laittaa. Eli ei liimaannu naamaan kiinni tai siirry otsalle. Tuulikaan ei pahemmin päätä heiluttele, vaikka ajaisi suurtakin nopeutta. Vanha Sweepin kippo oli täysin vastakohta.

    Sen sijaan visiiri kyllä tuppaa huurtumaan välillä. Omassa kypärässä se tosin johtuu siitä, että pinlock ei tahdo pysyä kunnolla paikoillaan. Pinlockin ja visiirin väliin jää aina parin millin rako ylä- tai alareunaan. Olen yrittänyt pyöritellä pinlockin kiinnitysnappeja suuntaan ja toiseen, mutta mikään ei tunnu auttavan. Joko visiirissä tai pinlockissa on valmistusvirhe.

    Kokonaisuutena olen kuitenkin erittäin tyytyväinen tähän pottaan.
    KTM 690 ENDURO R -16
    BMW F800R -11
    (EX) BMW F800GS -08
    (EX) BMW R1200R -17
    (EX) YAMAHA MT-07 -18
  21. #21
    Lainaa Noklas kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin GT-Airiin GT-Air II:n visiirin kiinnityksen. Uudessa mallissa visiirin alin porras on paljon pienempi. Hyvin on toiminut. Jos asennat, niin huomioi, että ne kiinnitysruuvit ovat tosi pehmeää metallia.
    Tuli tehtyä tuo sama modaus omaan kypärään, vaikuttaa toimivalta ratkaisulta, alimmassa asennossa visiirin rako puolittuu vanhaan verrattuna. Hain osat Eurobikerista hintaan 23,95€, tuotenumero on 18022050. Suosittelen kaikille GT-Airin käyttäjille!
  22. #22
    Puhutaanko nyt talviajosta, huurtuminen, vai lämpimimpien kelien höyrystymisestä?
    Huurtumisesta en tiedä, kun katupyörillä ei talvella ajella, mutta sharkin pinlock veti umpeen heti, kun alkoi vettä tulemaan (tuli kyllä reippaasti...) ja ainoa keino nähdä mitään, oli pitää visiiriä vähän raollaan.
    IL

    FLHTCUI
  23. #23
    Oman Nolanini pinlock huurtui jatkuvasti vähänkään kostealla kelillä. Syy löytyi viimeisimmän puhdistuksen yhteydessä. En ollut tajunnut että ne tapit joihin pinlock kiinnitetään ovat epäsymmetrisiä. Jotta pinlock painuu riittävän tiiviisti ja kunnolla vasten visoria, ne kiinnitystapit pitää kääntää siten että ne kiristävät pinlockin vasten visoria eli 180 astetta "löysimmästä" asennostaan. Kun kiristin pinlockin, ei ole enää huurtunut, ainakaan toistaiseksi. Varmaan tuttu juttu kaikille muille mutta olen onnistunut olemaan tietämätön jutusta vuosia.
    Viimeksi muokannut: Harald Hirmuinen; 26.08.2019 klo 03:14.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  24. #24
    Mikähän juttu tuo pinlock oikein on? Mitä sen pitäisi tehdä ( silloin kun ei huurru Shoei GT:ssä)? Miten?
  25. #25
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Mikähän juttu tuo pinlock oikein on? Mitä sen pitäisi tehdä ( silloin kun ei huurru Shoei GT:ssä)? Miten?
    Pinlock on visiirin sisäpuolelle asennettava muovikalvo joka tiiviisti visiiriä vasten ollessa estää huurtumisen. Tässä kyseisessä kypärämallissa on ongelmia saada se istumaan tiiviisti jonka vuoksi esim. sadekelillä hengitysilma huurruttaa visiirin. Itse en saanut sitä lukuisista kiinnityspinnien säätöyrityksistä huolimatta istumaan ja puolisokkona n.100km ajettuani heitin sen Itävallassa roskikseen. Siis sen pinlock-kalvon...
  26. #26
    Tuli mieleen, että visiirin ja kypärän välinen etäisyys kannattaa tarkistaa. Sitähän voi säätää kiinnityksestä. Ja rasvailla tiivistekumit.
  27. #27
    Kiitos XJ900!

    Uusi juttu meikäläiselle. Kun nykyään ei tule ajettua sateessa kuin sen täydellisesti yllättäessä ja kypärinä ovat viimeisen 10 vuotta toimineet Arain ja Bellin integraalipotat, ei huurtumisesta ole ollut ongelmaa.

    Kaikkea sitä ingenjööri keksii!
  28. #28
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Pinlock on visiirin sisäpuolelle asennettava muovikalvo joka tiiviisti visiiriä vasten ollessa estää huurtumisen. Tässä kyseisessä kypärämallissa on ongelmia saada se istumaan tiiviisti jonka vuoksi esim. sadekelillä hengitysilma huurruttaa visiirin. Itse en saanut sitä lukuisista kiinnityspinnien säätöyrityksistä huolimatta istumaan ja puolisokkona n.100km ajettuani heitin sen Itävallassa roskikseen. Siis sen pinlock-kalvon...
    Itse asiassa se ei ole tiiviisti visiiriä vasten vaan koskettaa visiiriä ainoastaa reunansa silikonitiivisteen kohdalta. Visiirin ja pinlockin välillä on taitaa milli tai puoli ilmatilaa, eli se on periaatteessa tuplalasinen ikkuna. Tämä rako noiden välillä eristää lämpöä eli kosteus ei pääse periaatteessa tekemisiin kylmän visiirin kanssa eikä huurru. No, se on tietty teoriaa ja kyllä se visiiri+pinlock:kin huurtuu, mutta aikalailla myöhemmin kuin pelkkä visiiri. Ette kai ole mennyt ottamaan sitä reunan tiivistettä pois? sen välin tulee olla ilmatiivis, tai pinlock vain pahentaa huurtumista.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  29. #29
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Itse asiassa se ei ole tiiviisti visiiriä vasten vaan koskettaa visiiriä ainoastaa reunansa silikonitiivisteen kohdalta. Visiirin ja pinlockin välillä on taitaa milli tai puoli ilmatilaa, eli se on periaatteessa tuplalasinen ikkuna. Tämä rako noiden välillä eristää lämpöä eli kosteus ei pääse periaatteessa tekemisiin kylmän visiirin kanssa eikä huurru. No, se on tietty teoriaa ja kyllä se visiiri+pinlock:kin huurtuu, mutta aikalailla myöhemmin kuin pelkkä visiiri. Ette kai ole mennyt ottamaan sitä reunan tiivistettä pois? sen välin tulee olla ilmatiivis, tai pinlock vain pahentaa huurtumista.
    En ottanut mitään pois, kalvo ei vaan millään asettunut tiiviisti visiirin pintaan, aina jäi rako ylä- tai alareunaan. Enkä ole ainut tämän ongelman kanssa.
  30.  
  31. #30
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    En ottanut mitään pois, kalvo ei vaan millään asettunut tiiviisti visiirin pintaan, aina jäi rako ylä- tai alareunaan. Enkä ole ainut tämän ongelman kanssa.
    Selvennyksenä, mulla ei sitten taas ole pinlockin kanssa ollut mitään ongelmia huurtumisen/höyrystymisen kanssa. Olen nyt kaksi kertaa sen asentanut ja molemmilla kerroilla mennyt ihan ongelmitta ja tiiviisti.

    Mutta ilmeisesti tätä pottaa ei kannata yrittää ilman pinlockkia käyttää. Tarkoitan nimenomaan välikelejä kun lämpötilat ja kosteus heittelee.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen